Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (61)Реферативна база даних (366)Книжкові видання та компакт-диски (205)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=МОНУМЕНТАЛЬН$<.>+<.>K=МАЛЯРСТВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 48
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Лукомський Ю.В. 
Архітектурно-планувальна структура хрестово-баневих церков ХІІ - ХІІІ ст. Давнього Галича: Автореф. дис... канд. архітект.: 18.00.01 / Ю.В. Лукомський ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2005. — 22 с. — укp.

Систематизовано матеріали польових і науково-теоретичних досліджень хрестово-баневих церков Галицької архітектурної школи (ГАШ) XII - XIII ст. Для наукового обігу запропоновано результати нових архітектурно-археологічних досліджень чотирьох хрестово-баневих церков давнього Галича. Відзначено, що церкву "На Царині" знайдено та відкрито вперше. Удосконалено та апробовано на галицьких пам'ятках методики: архітектурно-археологічних натурних досліджень, систематизації об'єктів за архітектурно-планувальними та конструктивно-технологічними вирішеннями їх збережених матеріальних субстанцій; порівняльного аналізу об'єктів з широким колом типологічних аналогів; метричного аналізу планів фундаментів й гіпотетичної реконструкції планів на рівні наземних стін; архітектурно-композиційного аналізу. Виявлено закономірності розвитку планувальних і конструктивних особливостей хрестово-баневих церков X - XIII ст., які полягають у поступовому ускладненні з часом архітектурно-планувальної структури храмів, вдоконаленні та реалізації технологій влаштування їх фундаментних конструкцій. Уточнено датування об'єктів, а також розроблено хронологію інших пам'яток монументального будівництва, які є витворами ГАШ. Здійснено науково обгрунтовані планувальні та об'ємно-просторові графічні реконструкції давньогалицьких хрестово-баневих церков.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166(4УКР331)4 +
Шифр НБУВ: РА337335

Рубрики:

      
2.

Дзюбенко П. О. 
Декор в архітектурі міста Харкова: автореф. дис. ... канд. архіт. : 18.00.01 / П. О. Дзюбенко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему впливу декоративної пластики та декоративно-монументального мистецтва на формування архітектурно-художнього образу окремих будівель і в цілому міської забудівлі Харкова - його історичної частини. Створено базу даних за допомогою детального опису значної кількості архітектурних об'єктів. Проведено композиційний аналіз за системною класифікацією архітектурно-декоративної пластики О.О. Тіца найяскравіших взірців архітектурних об'єктів стилів міста кінця XVII - першої половини XX ст. Виявлено значною мірою стилеутворювальну роль художнього декору у системі композиційних засобів формування синтезованого архітектурно-художнього образу споруд. Простежено вплив європейської, російської й архітектурної стилістики на самобутню українську Слобожанську архітектуру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2ХАР)4/6-2 + Щ110.543
Шифр НБУВ: РА379748 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Крейзер І.І. 
Еволюція пластичної мови стиля Ар Деко у вітчизняній архітектурі кінця 20-х - 50-х рр. XX ст.: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / І.І. Крейзер ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено композиційні принципи щодо пластичності у вітчизняній декоративній архітектурі кінця 1920 - 1950 рр., що зародилась та розвивалась паралельно авангардному напрямку, зокрема, "перехідного періоду", а також стиль "сталінська архітектура". Виявлено основні етапи розвитку уявлень про стиль Ар Деко в архітектурі вітчизняних та західних досліджувачів. На підставі результатів вивчення вітчизняної архітектури даного періоду з трьох позицій - семантики (змістів), морфології (архітектурні форми) та синтаксису (композиційні техніки) показано, що її мова побудована за тими принципами, що і мови західноєвропейського й американського різновидів стилю Ар Деко, а відмінними рисами є ідейність, монументальність, гіперболізація. Виявлено три етапи розвитку пластичної мови у вітчизняній архітектурі у контексті західноєвропейського й американського різновидів стилю Ар Деко. Відзначено, що кожен етап характеризується формуванням особливого типу та називається: конструктивний, ретроспективний і ретроспективно-орнаментальний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР)6-2 +
Шифр НБУВ: РА333753

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Варакута М. І. 
Жанр хорової мініатюри в сучасній українській музиці (на прикладі творчості В. Зубицького): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / М. І. Варакута ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено феномен жанру хорової мініатюри в сучасній українській музиці. Дослідження проведено на матеріалі хорової творчості В. Зубицького, в якій означений жанр здобув яскраве та багато в чому оригінальне втілення. Визначено співвідношення понять "монументальне - мініатюрне" в різних видах мистецтв. Розглянуто історико-теоретичні аспекти поняття "музична мініатюра" в його проекції на галузь хорового виконавства. Розкрито особливості розвитку жанру хорової мініатюри в українській музиці. Визначено специфіки означеного жанру та принципів його класифікації в українській музиці сучасного етапу. Запропонована внутрішньожанрова класифікація хорової мініатюри, що передбачає її диференціацію на фольклорну, духовну та світську, апробована на прикладі аналізу мініатюр В. Зубицького. Доведено спадкоємність музичної мови хорових мініатюр фольклорного типу від засновників жанру хорової обробки М. Лисенка та М. Леонтовича, виявлено риси індивідуально-авторського стилю в духовних і світських хорових мініатюрах В. Зубицького.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)6-4 + Щ313(4УКР)6-81 Зубицький В.
Шифр НБУВ: РА380960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Бурковська Л.В. 
Ікони св. Миколи в українському малярстві кінця ХIV - XVI століть: генеза, особливості іконографії та семантики: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.В. Бурковська ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН УКраїни. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розкрито феномен українських ікон св. Миколи, виявлено їх національну своєрідність. Виявлено, що іконографічна та художньоподібна система українських ікон св. Миколи мала безперервний шлях розвитку, зберігала упродовж століть основи візантійської культури та мистецькі традиції давнього Києва, збагачені суттєво переосмисленими елементами західноєвропейського малярства. Зроблено спробу узагальнити найважливіші мистецтвознавчі спостереження та напрацювання в контексті розкриття закономірностей і принципів формування пам'яток з клеймами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР4-3 +
Шифр НБУВ: РА367427

      
6.

Лесик О.О. 
Історико-мистецькі особливості храмової архітектури Волині XVII - XVIII століття: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / О.О. Лесик ; Акад. образотв. мистецтва і архіт. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено питання формування своєрідності храмової архітектури, принципи та методи зведення храмових споруд Волині XVII - XVIII ст. Визначено межі історико-етнографічного регіону Волині, простежено зв'язок історичних та етно-культурних умов розвитку краю з храмовим будівництвом і традиції волинської школи дерев'яного та мурованого храмового будівництва. Розроблено періодизацію будівництва дерев'яних і кам'яних храмів Волині у XVII - XVIII ст., класифікацію волинських храмових споруд щодо їх об'ємно-просторового та планувального вирішення. З урахуванням містобудівельних, об'ємно-просторових, конструктивних і художньо-мистецьких характеристик виділено типи дерев'яних і кам'яних церков і костьолів, найбільш поширених у волинському храмовому зодчестві XVII - XVIII ст. Проведено кількісну та якісну характеристику особливостей розташування дерев'яних, мурованих храмів і монастирів у системі міської забудови. Досліджено особливості конструктивно-технічних характеристик волинських храмів, архітектурно-мистецькі засоби виразності у храмовому будівництві. Встановлено масштаби та пропорції дерев'яних і кам'яних культових пам'яток, проаналізовано художньо-конструктивні матеріали, які використовувались під час будівництва дерев'яних та мурованих храмів на Волині у XVII - XVIII ст. Розглянуто творчість народних майстрів та професійних зодчих на Волині, простежено процес формування і розвитку школи релігійного малярства у регіоні. Проаналізовано методи зведення дерев'яних і кам'яних храмових споруд на Волині у XVII - XVIII ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр36)4 + Щ117.166(4Укр36)4
Шифр НБУВ: РА309886 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Тен Жи 
Китайска монументальна скульптура: традиції та сучасність: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Тен Жи ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено функції та художні принципи китайської монументальної скульптури на різних історичних етапах розвитку. Вперше в українському мистецтвознавстві висвітлено розвиток монументальної скульптури та спеціальної художньої освіти в Китаї XX - на початку XXI ст., визначено їх періодизацію й особливості засвоєння європейського естетичного досвіду. Розглянуто розвиток міської скульптури. Проведено критичний аналіз сучасних об'єктів. Введено до наукового обігу матеріали, документи, твори та прізвища китайських скульпторів XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ136.13(5КИТ) +
Шифр НБУВ: РА365790

Географічні рубрики:

      
8.

Мисюга Б.В. 
Краєвид у малярстві Галичини першої третини XX ст. (традиції та інновації образної мови): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Б.В. Мисюга ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено краєвид як складову загальної образної морфології художнього твору в малярстві Галичини першої третини XX ст. Розкрито суть понятття "галицька традиція зображення краєвиду". Висвітлено етап виникнення й еволюцію даного явища. Виявлено естетичні передумови інновацій художньої мови у зображеннях краєвиду. На підставі комплексного аналізу творчості художників Галичини даного періоду визначено цілісність образної мови у зображеннях краєвиду, що мала прояв у певних естетичних і формальних ознаках. Проаналізовано специфіку трактування краєвиду у контексті естетичних концепцій, стилів і напрямків. Визначено умови, що вплинули на формування самобутніх регіональних особливостей художнього образу краєвиду в малярстві Галичини першої третини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР-9ГАЛ)61-3 + Щ147.63(4УКР-9ГАЛ)61 +
Шифр НБУВ: РА363907

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Левицька М.К. 
Львівське портретне малярство кінця XVIII - першої половини XIX ст.: художньо-стильові особливості: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / М.К. Левицька ; Львів. акад. мистец. — Л., 2003. — 17 с. — укp.

Розглянуто проблеми інтерпретації стилів і напрямків західноєвропейського мистецтва кінця XVIII - першої половини XIX ст. у портретному малярстві Львова. На підставі комплексного аналізу широкого кола творів визначено провідні тенденції розвитку портретного жанру у львівському малярстві кінця XVIII - середини XIX ст. Окреслено основні етапи еволюції трактування людського образу залежно від стилістичного забарвлення епохи. Прослідковано взаємовпливи місцевих традицій та новітніх європейських тенденцій, що творчо інтерпретувалися малярами-портретистами. Виявлено ряд невідомих до цього часу творів, встановлено авторство окремих художників. Проаналізовано типологічні та художньо-стильові особливості львівського портрета у контексті тогочасних естетико-художніх концепцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.53(4УКР-2Лво)4-5 +
Шифр НБУВ: РА324227

      
10.

Король С.І. 
Малярство і графіка Галичини періоду романтизму: жанрова структура і художньо-стильові особливості: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / С.І. Король ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему формування та розвитку малярства та графіки Галичини в епоху романтизму. На підставі комплексного аналізу творчості видатних діячів романтичного мистецького руху у Галичині розглянуто художньо-стильові особливості цих двох видів мистецтва. Установлено й охарактеризовано взаємозв'язок між жанровою структурою малярства та графіки Галичини й естетичною концепцією романтизму. З'ясовано паралельність та висвітлено ціннісні аспекти еволюційних змін у межах трьох провідних жанрів, а саме: портрету, краєвиду та побутової картини. Визначено найхарактерніші образи та мотиви образотворчого мистецтва Галичини періоду романтизму, розглянуто їх локальні особливості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР-9ГАЛ)5-2 +
Шифр НБУВ: РА352161

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Бондарчук Я.В. 
Мистецтво Острозького осередку др. пол. XVI - п. пол. XVII століття (синтезування середньовічних візантійських та ренесансних західноєвропейських ідейно-художніх концепцій): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Я.В. Бондарчук ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

Введено до наукового обігу твори іконопису, портретного малярства, скульптури, графіки Острожчини другої половини XVI - першої половини XVII ст., які досі були невідомі в мистецтвознавчій літературі. Комплексно висвітлено мистецтво Острозького осередку епохи академії в аспекті взаємодії з релігійно-філософськими концепціями всесвіту, Бога та людини середньовічної, а також ренесансної культури. Взаємодію західноєвропейських ренесансних та середньовічних (греко-слов'янських та візантійських) художніх традицій розглянуто через призму взаємозв'язків світоглядів двох епох. Проаналізовано механізм ідейного та художнього синтезу двох культур, шлях трансформації ідей середньовіччя в ідеї Відродження та відображення цього процесу в пам'ятках мистецтва. Виявлено глибинні внутрішні аналогії в розвитку філософської думки та художньої творчості, у процесах мисленно-логічного та художньо-образного пізнання світу. Визначено місце Острозького осередку в мистецтві та культурі України XVI - XVII ст., його роль в ствердженні ренесансного стилю в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр33)4-2 + Щ103(0)421 + Щ103(0)43 +
Шифр НБУВ: РА321212

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Типчук В.М. 
Мистецькі традиції і новаторство у творчості Василя Турчиняка 1900 - 1939 років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / В.М. Типчук ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Доведено існування на території Західної Гуцульщини делятинського осередку народного дерев'яного будівництва та різьблення по дереву, який характеризувався своєрідною системою декорування предметів побуту, власною мистецькою традицією. Найвизначнішим різьбярем цього осередку в першій третині XX ст. був В.Турчиняк, який першим розпочав виготовлення іконостасів, вирізьблював ікони та предмети церковного інтер'єру з використанням традиційного для гуцулів способу плоского різьблення. Виявлено структуру орнаментальних композицій та художні особливості монументально-декоративного різьблення іконостасів і церковного обладнання майстра, визначено художньо-образні характеристики та іконографію різьблених ікон. Розглянуто характер запозичень, трансформацій та впливів художніх стилів на різьблення предметів церковного інтер'єру митця. Визначено місце та роль В.Турчиняка в мистецьких процесах розвитку гуцульського плоскорізьблення Західної Гуцульщини в першій третині XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.508.043(4УКР33)6-8 Турчиняк В. +
Шифр НБУВ: РА321417

Рубрики:

      
13.

Мельник О.О. 
Модерністський феномен Михайла Яцкова: канон та інтерпретація: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.О. Мельник ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено творчість М. Яцкова як цілісного модерністського феномену в українському та зарубіжному літературному контексті, синхронному та діахронному. Розкрито два взаємовизначальні фактори в його прозі, що знаходяться у модерністському каноні, зокрема, концепти, образи та мотиви, базові для суб'єктивної онтології письменника (з їі антропологізмом і метафізичністю), і пошуки нової комунікації (вербалізація станів мовчання персонажів і ситуацій тиші, звернення до взаємодії літератури з суміжними мистецтвами: музикою, малярством, скульптурою). Наведено інтерпретацію явища дисоціації складників особистості в художніх текстах М. Яцкова (на душу, дух і тіло), висвітлено особливості зв'язку людини з Трансцендентом і функціонування концепту долі, осмислено трактування феномену смерті, викладено вплив авторської онтології на поетику простору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Яцків М.Ю.42 +
Шифр НБУВ: РА369064

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Фесенко Д.В. 
Монументальне малярство ХVIII ст. Галичини в контексті українсько-західноєвропейських мистецьких зв'язків: іконографія та стилістика: автореф. дис... канд. мистецтвознавство : 17.00.05 / Д.В. Фесенко ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Досліджено стилістику й іконографії монументально сакрального малярства XVIII ст. у мурованих спорудах Галичини. Доведено, що за формальними ознаками галицькі розписи близькі тогочасному мистецтву католицької Європи та характерні для її периферії. Зазначено, що синтез мистецтв тоді був притаманним оздобленню католицьких і православних храмів, але мав ряд відмінностей. На прикладах показано, що іконографічні програми розписів були створені у співпраці митця та теолога та спрямовані на поширення й утвердження основних католицьких догматів, культів святих. На підставі семантичного аналізу окремих сцен та іконографічних мотивів (з урахуванням дієцезного чи орденського підпорядкування храму) розкрито ідейний зміст стінописів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.13(4УКР-9ГАЛ)4-211 +
Шифр НБУВ: РА367113

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кондратюк А.Ю. 
Монументальний живопис Троїцької надбрамної церкви Києво-Печерської Лаври. Семантика. Стилістика: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / А.Ю. Кондратюк ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено семантику та стилістичні особливості монументального живопису Троїцької надбрамної церкви Києво-Печерської Лаври 1720 - 1730 рр. Пам'ятку розглянуто в контексті загальноєвропейського художнього процесу XVII - поч. XVIII ст. Простежено богословську програму стінопису церкви. Це дало змогу визначити ступінь взаємодії теології та мистецтва українського бароко. На прикладі ансамблю храму Св. Трійці виявлено топологічні й специфічні риси монументально-декоративного розписів Києво-Печерської малярської школи, розглянуто стінопис храму та втілення в ньому барокового синтезу мистецтв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.13(4УКР-2К)4
Шифр НБУВ: РА327050

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Галишич Р.Я. 
Монументально-декоративне мистецтво українських церков зарубіжжя ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Р.Я. Галишич ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено історичні етапи розвитку українського сакрального монументально-декоративного мистецтва зарубіжжя, його художньо-стилістичні відміни. Комплексно проаналізовано художньо-образні принципи формування екстер'єрного та інтер'єрного оздоблення в контексті об'ємно-просторового розвитку церковних споруд. За художньо-образними та стилістичними принципами розроблено технологію настінних оздоблень. Простежено розвиток іконостасу як основного елементу інтер'єрного оздоблення, за конструктивними та художньо-естетичними принципами розроблено його типологію. Виділено консервативно-традиційний та новаційний підходи в проектуванні та оздобленні церковних екстер'єрів та іконостасів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166.9(4/8=УКР) + Щ128.419(4/8=УКР) +
Шифр НБУВ: РА321478

Рубрики:

      
17.

Тріска О.О. 
Народна ікона на склі другої половини XVIII-XIX століття: європейський контекст: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / О.О. Тріска ; Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 16 с. — укp.

Розглянуто народні ікони на склі як мистецький феномен, цілісне художнє явище, характерне для країн Центральної Європи. Вперше в мистецтвознавстві український іконопис на склі представлений рівноцінною складовою частиною європейської спадщини. Комплексно висвітлено генезис цього виду творчості в Центральній Європі, визначено типологію артефактів за основними тематичними характеристиками, встановлено, що в народному малярстві на склі найбільш поширеними були ікони. Виділено тематичні пріорітети різних осередків та основні композиційні типи творів. Конкретизовано час створення, авторство певних груп українських ікон на склі, здійснено їх поділ на стилістичні групи, проведено порівняльний аналіз зі зразками сусідніх етносів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)0 + Щ125.208.06 +
Шифр НБУВ: РА366993

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
18.

Стрелко О.Г. 
Науковий доробок академіка Г.П. Передерія (1871 - 1953) в галузі залізничного мостобудування та будівельної механіки: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.07 / О.Г. Стрелко ; Держ. екон.-технолог. ун-т трансп. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Висвітлено основні аспекти розвитку науки та техніки залізничного транспорту в Російській імперії й Україні. Розкрито внесок Г.П. Передерія у розвиток науки щодо колії та колійного господартва, розробку ним теорії збірних залізобетонних мостів, його основоположні ідеї в будівництві монументальних мостів в Санкт-Петербурзі, на Амурі, в процесах зварювання мостів і будівельної механіки, охарактеризовано науково-історичний напрямок діяльності вченого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2 г/д(4УКР) Передерій Г. П. + Н112 г/д(4УКР) Передерій Г. П.
Шифр НБУВ: РА372059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Болюк О.М. 
Профілювання та різьблення у художній системі оздоблення дерев'яної сакральної архітектури Українських Карпат ХVІІ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / О.М. Болюк ; Львів. акад. мистец. — Л., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено архітектурну пластику східнокарпатських церков та дзвіниць як засіб художньої виразності дерев'яного монументального будівництва у взаємозв'язку з народним декоративним мистецтвом. Розглянуто художні особливості профілювання і різьблення в історичному розвитку декорування. Розроблено типологічну структуру оздоблення пам'яток XVII - початку XX ст. за техніками художнього деревообробництва. Висвітлено вплив народного традиційного декорування конструктивних деталей культових споруд Українських Карпат на сучасне професійне дерев'яне храмобудівництво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР333)927.166 + Щ117.166(4УКР333) + Щ125.508.04г(4УКР333)
Шифр НБУВ: РА307884 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Дундяк І.М. 
Процесійні ікони Західної України XVII - XIX ст. (походження, іконографічні та художні особливості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / І.М. Дундяк ; Львів. акад. мистец. — Л., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено західноукраїнські процесійні ікони XVII - XIX ст. як оригінальне малодосліджене явище українського мистецтва. На основі комплексного аналізу з'ясовано генезу даної типологічної групи ікон, встановлено найдавніші процесійні ікони. Прослідковано суспільно-культурний контекст використання зазначених ікон у XVII - XVIII ст., а також зміну функціонального призначення. Проведено типологічний поділ процесійних ікон за зображеннями лицевої та зворотньої сторін. Виділено основні іконографічні сюжети та проаналізовано найхарактерніші, враховуючи специфіку позаіконостасних зображень. Акцентовано увагу на художніх особливостях даних ікон: стилістиці малярства та відображенні історичних мистецьких стилів у зображеннях, тенденціях, характері та формах декору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР33)3/5 + Э370.9(4УКР)-575.1 +
Шифр НБУВ: РА324247

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського