Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (9)Реферативна база даних (139)Книжкові видання та компакт-диски (89)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=КОРАБЛІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Дам Суан Туан 
Вибір основних проектних характеристик кораблів берегової охорони: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.03 / Дам Суан Туан ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Застосовано апарат теорії безперервних марковських випадкових процесів для розв'язання задач функціонування та визначення показників ефективності виконання кораблями берегової охорони основних охоронних операцій (виявлення та затримки порушників), що дав змогу врахувати такі особливості експлуатації сучасних КБО як випадковий характер їх зустрічей з судинами-порушниками на просторі зони, що охороняється, стохастичний характер вітро-хвильових впливів у тій же зоні, мінливість параметрів суден-порушників та їх технічного оснащення. Складено методику визначення вартості КБО, що використовує апарат перетворення законів розподілу вихідних цін на складові створення й експлуатації корабля в закон розподілу підсумкової вартості корабля за весь його життєвий цикл. На базі розв'язання задачі функціонування КБО та методики визначення його вартості складено критерій оцінки "вартість - ефективність" корабля, що визначає ефективність вкладених коштів у виконання основних охоронних операцій КБО. Реалізовано комплексний підхід до визначення оптимальних характеристик ББО, що передбачає спільне розв'язання зовнішньої та внутрішньої задач його проектування, урахування взаємного впливу надійності та вартості корабля за весь його життєвий цикл на значення критерію ефективності, а також впливу варіацій цін на показник "вартість - ефективність" корабля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц661.1-3 +
Шифр НБУВ: РА326378

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Попова А.Ф. 
Гравічутливість одноклітинних організмів: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.22 / А.Ф. Попова ; НАН України. Ін-т клітин. біології та генет. інженерії. — К., 2000. — 39 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*891*73-631,022
Шифр НБУВ: РА310378 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Попов М.А. 
Зниження інтенсивності пожежі у корабельних приміщеннях методом вакуумування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 21.06.02 / М.А. Попов ; Укр. НДІ пожеж. безпеки. — К., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Удосконалено технологію пожежогасіння в герметичних приміщеннях кораблів та суден шляхом використання можливості вакумувати аварійне приміщення за допомогою енергетичних установок. Розроблено та експериментально підтверджено математичну модель, що описує теплообмін між дзеркалом горючої рідини, полум'ям і навколишнім середовищем у процесі дифузійного горіння та погасання рідин за зниженого тиску. Теоретично визначено й експериментально підтверджено умови припинення дифузійного горіння вуглеводневих рідин за зниженого тиску, аналітичні залежності інтегрального тепловиділення від дифузійного полум'я для палив ТС-1 та Л, аналітичні залежності відносної тривалості дифузійного горіння вуглеводневих рідин у герметичному об'ємі від початкових параметрів газового середовища та рідини, величини значень тиску (у діапазоні від атмосферного до 13,3 кПа). Досліджено вплив ефекту кипіння на процес дифузійного горіння рідини. Встановлено, що корабельні дизелі можуть знижувати тиск до 67 - 69 кПа, за якого інтегральне тепловиділення від палива ТС-1 зменшується в 1,5 рази та у 2 рази - для дизельного палива Л.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42 н68 +
Шифр НБУВ: РА330458

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Гончаренко А.В. 
Керування підтриманням безпеки польотів через технічні та витратні чинники: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / А.В. Гончаренко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено оптимізацію процесу керування рівнями безпеки польотів завдяки побудові математичної моделі чинників, що враховують технічні характеристики й експлуатаційні важелі авіаційної транспортної системи, а також витрати, взаємопов'язані з катастрофами повітряних кораблів. Для регулярних перевізників як технічну складову критерію безпеки польотів запропоновано коефіцієнт технічного використання, для нерегулярних перевізників - коефіцієнт готовності. Оптимізацію проведено за мінімумом математичного очікування витрат з урахуванням можливих катастроф. Опрацьовано статистичний матеріал з авіаційних катастроф за період більш, ніж 30 років. Висвітлено питання щодо стану безпеки польотів за світовими та українськими даними з урахуванням суб'єктивних переваг пасажирів стосовно авіаперевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.03 +
Шифр НБУВ: РА339532

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Мачалін І.О. 
Методи підвищення ефективності технічної експлуатації радіоелектронних систем повітряних кораблів на етапах гарантійного і післягарантійного обслуговування: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.22.20 / І.О. Мачалін ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2010. — 39 с. — укp.

Розроблено узагальнені вартісні показники у вигляді повних середніх експлуатаційних витрат для різних варіантів організації технічного обслуговування (ТО) у періоди гарантійної та післягарантійної експлуатації повітряних кораблів (ПК), що дозволяють врахувати достовірність контролю, періодичність контролю працездатності, витрати на підтримку обмінного фонду. Розроблено критерій структурної оптимізації наземних автоматизованих систем контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О561.5-08
Шифр НБУВ: РА372338 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Шевчук Д.О. 
Методика відновлення керованості літака в умовах виникнення особливої ситуації у польоті з використанням нечіткого регулятора: Автореф. дис... канд. техн. наук: 15.13.03 / Д.О. Шевчук ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Удосконалено теорію та принципи автоматичного керування польотом повітряних кораблів (ПК) за умов виникнення особливої ситуації (ОС) у польоті. Проаналізовано причини виникнення та характер розвитку ОС у польоті. Розроблено математичну модель системи "літак - регулятор - середовище - ОС" з урахуванням аеродинамічних властивостей певного типу літака, особливостей функціонування пропонованого нечіткого регулятора (НР), змін стану навколишнього середовища, а також характеру розвитку ОС. Розроблено методику подання експертної інформації, яка формує базу даних НР. Сформульовано закони керування та синтезовано автоматизовану систему керування (АСК) з НР для відновлення керованості системи "літак - регулятор - середовище" за умов виникнення ОС у польоті. Запропоновано методику параметричного синтезу НР шляхом оптимізації діапазонів функцій належності. На підставі результатів дослідження розвитку типової ОС методом математичного моделювання показано переваги НР у порівнянні з традиційними методами керування (ПД-, ПІД-регуляторами), що застосовуються для відновлення керованості цієї системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.022.8 +
Шифр НБУВ: РА345692

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Марецький Я. 
Моделювання та оптимізація комплексу операцій обслуговування кораблів у порту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Я. Марецький ; Держ. ком. зв'язку та інформатизації України, НАН України. Держ. НДІ інформац. інфраструктури. — Л., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено математичні моделі, алгоритми та програмні засоби для оптимізації сукупності операцій обслуговування кораблів у портах. З метою відображення типових структур порту розроблено семантичні мережі для моделювання та оптимізації сукупності операцій, в яких мережеві вузли представлено матрицями, залежними від структури порту. Запропоновано інтелектуальні алгоритми проходження сематичних мереж на базі використання рекурсивних методів генерування їх нових вузлів. Нові алгоритми дають можливість знаходити часткові розв'язки загальної проблеми оптимізації обслуговування кораблів. Обгрунтовано процедури генерування вузлів семантичної мережі (станів системи) з урахуванням хронологічного порядку, що дозволяє синхронно генерувати послідовні стани процесу, враховувати обмеження портових басейнів і уникнути повторного формування вже знайдених часткових розв'язків. Розроблено методи паралельного проходження семантичних мереж, які відповідають послідовним, синхронним або паралельним процесам обслуговування та дають можливість розпаралелити обчислення у процесі знаходження оптимального розв'язку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О480.25 + О484.04 +
Шифр НБУВ: РА333933

Рубрики:

      
8.

Кобалія Д. Р. 
Музеєфікація об'єктів підводної культурної спадщини (на прикладі кораблів Дніпровської гребної флотилії в музеї історії запорозького козацтва на о. Хортиця): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 26.00.05 / Д. Р. Кобалія ; НАН України, Укр. т-во охорони пам'яток історії та культури, Центр пам'яткознавства. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено причини виникнення Дніпровської флотилії як складової південних військово-морських сил Російської Імперії, визначено її місце у розвитку військового суднобудування та взаємозв'язку з традиціями та досвідом запорозьких майстрів. Виявлено та систематизовано блок письмових джерел, що дозволяють визначити всі етапи становлення та розвитку кораблебудівної галузі в Україні. Розглянуто створення флотилії як прикладу роботи усього державного механізму у динамічному режимі, з урахуванням економічного розвитку країни, системи управління та внутрішньої політики царизму в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч774(4УКР-4ЗАП)76:Т + Т3(4УКР-4ЗАП) л60
Шифр НБУВ: РА380254 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Хайдар Хусейн Ахмед 
Оцінка ризику третьої сторони і визначення зон громадської безпеки на околиці аеропорту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Хайдар Хусейн Ахмед ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано оцінку ризику третьої сторони на околиці аеропорту цивільної авіації. Наведено оцінку імовірності даних подій різних категорій повітряних кораблів на різних етапах польоту у районі аеропорту. Розроблено та проаналізовано модель місця розташування авіаційних подій. Запропоновано та проаналізовано модель наслідків авіаційних подій на околиці аеропорту. На базі теоретично обгрунтованих моделей розроблено методику оцінки ризику третьої сторони та обгрунтовано рекомендації щодо побудови зон громадської безпеки на околиці аеропорту цивільної авіації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.03 + Ц9-331 +
Шифр НБУВ: РА323533

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Браун І.М. 
Поляриметричне виявлення градових зон для безпечної навігації повітряних кораблів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.13 / І.М. Браун ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження поляриметричних характеристик градових зон. На підставі порівняльного аналізу теоретичних та експериментальних результатів визначено відмінні ознаки ситуацій з наявністю та відсутністю граду, небезпечного для навігації повітряних кораблів (ПК). Розроблено евристичний та параметричний алгоритми виявлення градових зон на шляху польоту ПК. Обгрунтовано новий підхід щодо непараметричного виявлення градових зон на підставі проекційних оцінок щільностей розподілу імовірностей поляризаційних інформаційних параметрів з застосуванням потенційних функцій. Розроблено імітаційні моделі процесів виявлення градових зон. Досліджено вірогідність виявлення граду за допомогою запропонованих алгоритмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О571.7 +
Шифр НБУВ: РА346276

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Нестерова Л.М. 
Прогнозування ризику зіткнення повітряних кораблів в інтегрованих аеронавігаційних системах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.13 / Л.М. Нестерова ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано процедури багатоальтернативного послідовного правила для класифікації та прогнозування ситуацій повітряної обстановки. Розроблено процедуру спільної обробки навігаційної інформації та інформації стосовно керування повітряним рухом , що забезпечують класифікацію ситуацій у повітрі з заданою імовірністю правильної класифікації. Проаналізовано оптимальну комбінацію інформаційних систем за умов об'єднання координатної інформації у зоні дії систем аеронавігаційного спостереження. Запропоновано алгоритм роботи інформаційного контуру для розв'язання динамічних конфліктних ситуацій системи аеронавігаційного обслуговування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О580.31-55 +
Шифр НБУВ: РА323375

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Закора С.А. 
Розв'язання групових конфліктних ситуацій на довільних маршрутах в умовах гарантованого рівня безпеки польотів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.13 / С.А. Закора ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Проаналізовано існуючі методи розв'язання конфліктних ситуацій та особливості їх виникнення за умов польотів за довільними маршрутами. Запропоновано новий метод розв'язання групових конфліктних ситуацій на базі оптимального каскадного планування безконфліктних траєкторій повітряних кораблів (ПК), який дозволяє для умов польоту за довільними маршрутами мінімізувати сумарні відхилення сукупності ПК від початкових планів польоту з урахуванням невизначеності прогнозованого положення ПК. Розроблено алгоритмічне та програмне забезпечення для розв'язання групових конфліктних ситуацій між ПК. Достовірність нового методу й алгоритмів підтверджено шляхом їх верифікації в розробленому програмному комплексі на типових сценаріях групових і парних конфліктних ситуацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О580.3 +
Шифр НБУВ: РА348271

Рубрики:

      
13.

Володін В.М. 
Розвиток протичовнової зброї надводних кораблів ВМФ Радянського Союзу в післявоєнний період (1945 - 1991 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / В.М. Володін ; Нац. акад. оборони України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

На підставі аналізу опублікованих документів, а також архівних і статистичних матеріалів досліджено розвиток протичовнової зброї надводних кораблів Радянського Союзу у післявоєнний період (1945 - 1991 рр). Висвітлено основні фактори, що вплинули на розвиток бомбової, торпедної та ракетної протичовнової зброї надводних кораблів, а також мінної протичовнової зброї. Значну увагу приділено тенденціям розвитку вітчизняної протичовнової зброї. Вивчено її параметри, прогнозовані для найближчих 10 - 15-ти років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц661.27 + Ц66,6(2)63-525 +
Шифр НБУВ: РА335297

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Халімон Н.Ф. 
Розширення інформаційних можливостей прогнозування руху повітряного транспорту в складних метеорологічних умовах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / Н.Ф. Халімон ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Досліджено та розроблено показники функціонування аеропортів і трас за складних метеорологічних умов. Запропоновано методики їх аналітичного та статистичного моделювання. Створено бази даних кліматичних характеристик аеропорту для автоматизованого прогнозування зазначених показників. Досліджено особливості кліматичних характеристик аеропорту як передумову для створення їх бази даних. Встановлено функціональну залежність показників функціонування аеропортів і повітряних трас від характеристик потоку повітряних кораблів і метеорологічних умов. Розроблено програмне забезпечення для створення та ведення бази даних кліматичних характеристик аеропорту, а також програмне забезпечення для автоматизованого прогнозування показників функціонування аеропортів, зважаючи на складні метеорологічні умови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О571.7
Шифр НБУВ: РА315275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Нгуен Ван Там 
Система підтримки прийняття рішень для керування маневруванням кораблів і суден берегової охорони у складних навігаційних умовах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Нгуен Ван Там ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2005. — 23 с. — укp.

Розроблено систему підтримки прийняття рішень (СППР) процесу керування маневруванням кораблів і суден берегової охорони (КБО) за складних навігаційних умов. Сформульовано задачу інформатизації процесу керування маневруванням кораблів і суден берегової охорони. Застосовано системний підхід щодо аналізу моделей та алгоритмів вирішення завдання маневрування суден. Визначено та оптимізовано коефіцієнти евристичної функції h(x) для A*-алгоритму пошуку шляху. Запропоновано модель обліку навігаційних перешкод у вигляді цільової функції знаходження оптимального шляху та створено дискретну модель процесу маневрування (навігаційний граф). Розроблено метод оптимізації запропонованого A*-алгоритмом шляху. Перевірено доцільність застосування та ефективність наведених моделей вибору шляху за допомогою створеного програмного забезпечення. Надано рекомендації щодо удосконалення процесу керування маневруванням на реальних даних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц661.12-922 + Ц661.4 +
Шифр НБУВ: РА340166

Рубрики:

      
16.

Кораблінова І. А. 
Управління конкурентоспроможністю операторів телекомунікацій у сучасних умовах: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / І. А. Кораблінова ; Одес. нац. акад. зв'язку ім. О.С. Попова. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади та методологічні положення, спрямовані на вдосконалення механізму управління конкурентоспроможністю операторів телекомунікацій за умов становлення інформаційного суспільства. Проаналізовано якісні зміни умов діяльності операторів телекомунікацій з урахуванням впливу глобальних трансформаційних процесів. Проведено оцінювання стану конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг України. Визначено сукупність факторів впливу на рівень конкурентоспроможності операторів телекомунікацій на основі методу, який враховує п'ять рівнів аналізу їх діяльності. Досліджено теоретичні основи розвитку конкуренції й управління конкурентоспроможністю операторів телекомунікацій з урахуванням якісних змін умов їх функціонування. Обгрунтовано новий підхід щодо управління конкурентоспроможністю операторів телекомунікацій, що включає партнерську складову.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)386.0-13
Шифр НБУВ: РА379740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Адамчук-Чала Н. І. 
Наукові засади формування рослинно-мікробних комплексів у штучних і природних екосистемах / Н. І. Адамчук-Чала. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено результати досліджень біотичного агроекологічного моніторингу формування рослинно-мікробних комплексів у штучних і природних екосистемах на різних рівнях організації від клітинного і макромолекулярного до угруповань.Сформульовано концепцію «Гравічутливості фотосинтетичного апарату рослин на клітинному і макромолекулярному рівні», що використовується для створення автотрофної ланки біологічних систем життєзабезпечення космічних кораблів і орбітальних станцій. Вперше виявлено морфо-функціональні зміни фотосинтетичного апарату пшениці ярої, які полягали в збільшенні розмір клітин мезофілу, що свідчить про стимулюючий ефект інокуляції на формування фотосинтетичного апарату рослин. За результатами багаторічних досліджень доведено, що морфологічна пластичність мезофілу листків рослин сої, інокульованих біопрепаратами, виявлялася у збільшенні таких показників як: ширина мезофілу, площа клітин мезофілу, коефіцієнт палісадності, частка хлоропластів від загальної площі мезофілу та обʼєму фотомембран. Створена нами інформативна система дослідження архітектоніки мікробного ценозу ефективних рослинно-мікробних систем із паралельним моніторингом фотосинтетичного апарату агрокультур застосовано у комплексному підході до визначення впливу строкатості і мінливості ґрунтових умов на ріст і розвиток бобових рослин за інокуляції високоактивними штамами азотфіксувальних бактерій.^UThe dissertation summarizes the results of research of biotic agroecological monitoring of the formation of plant-microbial complexes in artificial and natural ecosystems at different levels of organization from cellular and macromolecular to groups.Based on the obtained data, we formulated the concept of «Gravity sensitivity of the photosynthetic apparatus of plants at the cellular and macromolecular level», which is used to create an autotrophic link of biological support systems (BSS) of spacecraft and orbital stations.Under the action of different endophytic strains of diazotrophs of the genus Azospirillum we first detected morpho-functional changes in the photosynthetic apparatus of spring wheat, which consisted in increasing the size of mesophilic cells, the number of chloroplasts, the number of grains in the chloroplast, the increase in chlorophyll and on the formation of the photosynthetic apparatus of plants.According to the results of long-term researches it is proved that morphological plasticity of mesophile of leaves of soybean plants inoculated with biologicals was shown in increase of such indicators as: width of mesophile, area of сells of mesophile, coefficient of palisade, share of chloroplasts from the total area of mesophile and volume of photomembranes. The data were confirmed by the effect of increasing the peaks of chlorophyll in the reflection spectrograms than in the control without inoculation.The information technology created by us to study the architectonics of microbial coenosis of effective plant-microbial systems with parallel monitoring of the photosynthetic apparatus of legumes was used in a comprehensive approach to determining the influence of variegation and variability of soil conditions on growth and development of legumes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Волков О. Є. 
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДИНАМІЧНИМИ КОНФЛІКТНИМИ СИТУАЦІЯМИ ПОВІТРЯНИХ КОРАБЛІВ У МАСШТАБІ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ / О. Є. Волков. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційній роботі запропоновано інформаційну технологію управління динамічними конфліктними ситуаціями повітряних кораблів, яка заснована на мережецентричних, інваріантних і адаптивних технологіях та теоріях. Основним призначенням є якісне розв'язання і запобігання можливих конфліктних ситуацій повітряних кораблів. Система в автоматичному режимі визначає місце розташування повітряних кораблів, отримує дані про їх курс, висоту і швидкість, оцінює ймовірність перетину траєкторій руху і, в разі загрози можливого зіткнення, оперативно видає коригувальні сигнали для параметрів руху повітряних кораблів. Оцінка ймовірностей, робота коригувальних алгоритмів та визначення літака рух якого необхідно корегувати може відбуватися на борту повітряного корабля. В дисертаційній роботі розв'язано важливу науково-технічну задачу підвищення безпеки польотів в авіації шляхом забезпечення гарантованого рівня безпеки під час попередження зіткнень повітряних кораблів на базі розробки нової технології розв'язання динамічних конфліктних ситуацій повітряних кораблів у масштабі реального часу.^UThe thesis proposes an information technology for real-time control of aircraft dynamic conflict situations, which is based on network-centric, invariant and adaptive technologies and theories. The main application is a high-quality solution and prevention of possible conflict situations of aircraft. The system automatically determines the location of aircraft, receives data on their course, altitude and speed, estimates the probability of crossing flight paths and, in the case of a possible collision, promptly issues corrective signals for the flight parameters of aircraft. Evaluation of probabilities, the execution of corrective algorithms and determination of the aircraft, the movement of which needs to be corrected, can be done onboard the aircraft.In the dissertation work, an important scientific and technical problem of improving flight safety in aviation was solved by ensuring a guaranteed level of safety during the prevention of aircraft collisions based on the development of new technology for solving dynamic aircraft conflict situations in real-time.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Леусенко І. В. 
Адміністративна відповідальність за забруднення та засмічення морського простору України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / І. В. Леусенко. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації проведено комплексне наукове дослідження адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору України.Визначено, що з урахуванням природних особливостей басейнів Чорного і Азовського морів, специфіки освоєння їх мінеральних ресурсів в сучасних умовах забруднення моря відбувається шляхом: проведення розвідувальних робіт та обладнання свердловин, геологорозвідувальних робіт; видобутку корисних копалин; будівництво підземних споруд різного призначення; російської агресії та хімічного забруднення моря внаслідок бомбардувань. З врахуванням положень чинного законодавства України встановлено допустимість поєднання декількох видів юридичної відповідальності, зокрема, заходів дисциплінарної та адміністративної відповідальності, заходів майнової та кримінальної відповідальності, за забруднення та засмічення морського простору.Встановлено, що специфікою шкоди, завданої морському простору України, є її ймовірний прояв через значні проміжки часу, що має відображатися у методиці її обчислення, а не лише пов’язуватися із визначенням розміру реальних збитків від певних дій, як існує в Методиці визначення збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу в межах територіального моря, виключної морської (економічної) зони та внутрішніх морських вод України в Азовському та Чорному морях, затвердженої наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Такий підхід ускладнює реалізацію компенсаційної функції цивільно-правової відповідальності за правопорушення у сфері охорони морського простору, в тому числі спричиненої російською військовою агресією, а тому і знижує рівень її правової ефективності.Виділено особливості адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору України, до яких віднесено: 1) нормативно-правові підстави встановлюються як нормами чинного національного законодавства, так і міжнародними актами та договорами, морськими звичаями, звичаями портів та обов’язковими постановами, статутними документами адміністрацій морських портів, їх службовими особами, службовими інструкціями та наказами; 2) специфічний перелік обставин, що виключають адміністративну відповідальність за забруднення та засмічення морського простору України, зокрема, до нього входять непереборна сила та інші форс-мажорні обставини; 3) підстави настання адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору України, якими є порушення норм, що встановлюють граничні розміри забруднення морського простору України; 4) особливе коло суб’єктів адміністративної відповідальності, яким є службові особи морських суден, органів державного екологічного контролю тощо; 5) різноманітний перелік джерел забруднення та засмічення морського простору (в тому числі в наслідок проведення господарчих та науково-дослідних робіт на континентальному шельфі та прилеглих водах України, де реалізуються суверенні права розвідки, розроблення та охорони живих і неживих (мінеральних) природних ресурсів, у тому числі на морському дні і у його надрах, а також здійснюється юрисдикція відносно створення та використання установок і споруд, проведення морських наукових досліджень та охорони морського середовища); 6) застосування ряду оціночних категорій та неврахування у методиках оцінки шкоди морському простору збитків, що можуть настати від протиправної діяльності у майбутньому).Обґрунтовано, що родовим об’єктом адміністративних правопорушень, пов’язаних із забезпеченням безпеки морського простору є порушення режиму використання природних об’єктів та природних ресурсів, забезпечення їх раціонального використання, дотримання вимог національної та регіональної екологічної безпеки під час експлуатації джерел підвищеної небезпеки (до яких віднесено і морські судна).Встановлено, що правовідносини у сфері охорони морського простору України як об’єкту адміністративних правопорушень нормами КУпАП регулюється безсистемно, без застосування структурно-логічного підходу до розташування відповідних деліктних складів. Підтримано ідею про доцільність об’єднання адміністративних правопорушень у сфері охорони морського простору України до окремого розділу під назвою «Відповідальність за екологічні правопорушення», де розмістити всі норми, що стосуються сфери забруднення довкілля і, зокрема, забруднення та засмічення морського простору України.Обгрунтовано доцільність розширеного тлумачення поняття «суб’єкт адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору», до кола яких запропоновано віднести: по-перше, службовців суден, морських кораблів та інших плавзасобів; по-друге, юридичних осіб, відповідальність яких має базуватися на реалізації концепту інституту відповідальності без вини за лише факт заподіяння майнової та/або моральної шкоди, а також на використанні конструкції відповідальності володільця джерела підвищеної небезпеки, яким визнано судно, морський корабель чи інший плавзасіб...^UIn the dissertation, a comprehensive scientific study of administrative responsibility for pollution and littering of the marine space of Ukraine was conducted.It was determined that, taking into account the natural characteristics of the Black and Azov Sea basins, the specifics of the development of their mineral resources in modern conditions, sea pollution occurs by: carrying out reconnaissance works and equipment of wells, geological exploration works; mining; construction of underground structures for various purposes; Russian aggression and chemical pollution of the sea as a result of bombing. Taking into account the provisions of the current legislation of Ukraine, the admissibility of a combination of several types of legal responsibility, in particular, measures of disciplinary and administrative responsibility, measures of property and criminal responsibility, for pollution and littering of the sea space has been established.It was established that the specificity of the damage caused to the maritime space of Ukraine is its probable manifestation after significant intervals of time, which should be reflected in the method of its calculation, and not only be related to the determination of the size of real losses from certain actions, as is the case in the Methodology for determining losses. caused to the surrounding natural environment within the territorial sea, exclusive maritime (economic) zone and internal sea waters of Ukraine in the Azov and Black Seas, approved by the order of the Ministry of Environmental Protection and Natural Resources of Ukraine. This approach complicates the implementation of the compensatory function of civil liability for offenses in the sphere of maritime space protection, including those caused by Russian military aggression, and therefore reduces the level of its legal effectiveness.Features of administrative responsibility for pollution and littering of the marine space of Ukraine are highlighted, which include: 1) regulatory and legal grounds established both by the norms of current national legislation and international acts and treaties, maritime customs, customs of ports and mandatory resolutions, statutory documents of administrations seaports, their officials, service instructions and orders; 2) a specific list of circumstances that exclude administrative responsibility for pollution and littering of the maritime space of Ukraine, in particular, it includes force majeure and other force majeure circumstances; 3) the grounds for administrative liability for pollution and littering of the marine space of Ukraine, which are violations of norms establishing the limit sizes of pollution of the marine space of Ukraine; 4) a special circle of subjects of administrative responsibility, which are officials of sea vessels, state environmental control bodies, etc.; 5) a diverse list of sources of pollution and clogging of the marine space (including as a result of economic and research activities on the continental shelf and adjacent waters of Ukraine, where the sovereign rights of exploration, development and protection of living and non-living (mineral) natural resources are exercised, in including on the seabed and in its subsoil, as well as exercising jurisdiction over the creation and use of installations and structures, conducting marine scientific research and protection of the marine environment); 6) application of a number of assessment categories and failure to take into account in the methods of assessment of damage to the maritime space damages that may occur from illegal activities in the future).It is substantiated that the general object of administrative offenses related to ensuring the safety of the maritime space is the violation of the regime of use of natural objects and natural resources, ensuring their rational use, compliance with the requirements of national and regional environmental safety during the exploitation of sources of increased danger (up to which also includes sea vessels).It has been established that legal relations in the sphere of protection of the maritime space of Ukraine as an object of administrative offenses are regulated by the Code of Criminal Procedure in an unsystematic manner, without applying a structural and logical approach to the location of the relevant tort warehouses. The idea of combining administrative offenses in the sphere of protection of the marine space of Ukraine into a separate section called "Liability for environmental offenses" is supported, where all norms relating to the sphere of environmental pollution and, in particular, pollution and littering of the marine space of Ukraine, will be placed.The expediency of the expanded interpretation of the concept of "subject of administrative responsibility for pollution and littering of the sea space" is substantiated, to which it is proposed to include..


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського