Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (15)Реферативна база даних (599)Книжкові видання та компакт-диски (48)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНТРОЛЕР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 49
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Криворучко О.В. 
Інтегровані системи розрахунку та оптимізації техніко-економічних показників підприємств цукрової промисловості: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.В. Криворучко ; Наук.-вироб. корпор. "Київ. ін-т автоматики". — К., 2003. — 17 с.: рис. — укp.

Одержано комплекс аналітичних моделей для розв'язування задач оптимізації підсистем технологічного комплексу цукрового виробництва та координації їх роботи. Розроблено оригінальні алгоритми декомпозиції задач керування підсистемами технологічних комплексів по "вертикалі" (ієрархічні рівні) та "горизантальні" (технологічний потік), а також алгоритм формування структури системи керування. Наведено дорівневу систему оптимального керування технологічним комплексом цукрового заводу. Вперше запропоновано структуру комп'ютерно-інтегрованого керування технологічним комплексом цукрового заводу на базі мікропроцесорних контролерів та ПЕОМ об'єднаних у локальні інформаційно-обчислювальні мережі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.4-21 +
Шифр НБУВ: РА322750

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Митрофанов О. В. 
Автоматизація процесу керування термічним обробленням окатишів на конвеєрній машині на основі методології нечіткої логіки / О. В. Митрофанов. — Б.м., 2021 — укp.

Представлена робота присвячена вирішенню наукової задачі розроблення й дослідження на математичних моделях та у виробничому процесі системи автоматизованого керування режимними характеристиками процесу термічного оброблення залізорудних окатишів на випалювальних машинах конвеєрного типу для підвищення його ефективності. Об'єктом дослідження є процес автоматизованого керування термічним обробленням залізорудних окатишів у взаємопов'язаних технологічних зонах випалювальної машини конвеєрного типу. Для забезпечення підвищення товарної якості готових окатишів в умовах змін стану та параметрів технологічних зон випалювальної машини предметом дослідження визначено закони, моделі і методи керування процесами, які виникають при термічному обробленні окатишів. При виконані досліджень враховувались неповні й нечіткі характеристики технологічних зон, розподіл теплоносіїв газоповітряних потоків, фізико-хімічні властивості окатишів, параметри агрегатів машини тощо. При обмежених параметрах технологічного процесу розроблений комплекс науково-технічних рішень, який дозволяє забезпечити зниження витрат енергоносіїв, покращити якість і збільшити обсяг виготовлення придатних окатишів. Представлено алгоритм керування процесом термічної обробки окатишів на конвеєрній машині, що базується на використанні нечітких контролерів, які управляють потоками теплоносіїв при регулюванні температурних режимів технологічних зон. Розроблені алгоритми керування і програмно-апаратне забезпечення запропоновано для використання у виробничих умовах. В програмному середовищі LabVIEW розроблено віртуальну модель для дослідження процесу керування термічним обробленням окатишів на випалювальних машинах конвеєрного типу. Це дозволило спроектувати металургійний комплекс на базі сучасного алгоритму обробки інформації з використанням контролерів із нечіткою логікою. Отримані результати моделювання показали, що за рахунок оптимізації середньої швидкості переміщення візків конвеєрної стрічки та досягнення близького до максимуму значення висоти шару окатишів можливе зниження використання електроенергії на 3,5 кВт∙год/т. Результати експериментальних досліджень, методологія застосування віртуальних пристроїв і рекомендації щодо їх використання на залізорудних комбінатах України упроваджено на виробництві, зокрема на фабриці огрудкування ПрАТ «Північний гірничо-збагачувальний комбінат» у проектах, в яких використовується комплексна математична модель, що апроксимує динаміку термічного процесу оброблення окатишів у технологічних зонах випалювальної машини на основі вирішення систем нечітких логічних рівнянь та її параметричної ідентифікації (акт про використання результатів дисертаційної роботи від 10 жовтня 2019 року). Аналіз результатів упровадження показав, що зменшення питомої витрати палива для підтримання режимних параметрів високотемпературних зон випалювальних машини конвеєрного типу можливе за умови дотримання визначених значень висоти окатишів, вмісту вологи в окатишах та середньої швидкості переміщення візків конвеєрної стрічки.^UThe presented research deals with solving the scientific problem of developing and studying the automated control system for mode characteristics of thermal treatment of iron ore pellets using conveyor-type kilns to improve efficiency of the process.The process of automated control over thermal treatment of iron ore pellets in interrelated technological areas of the conveyor-type kiln is the research object.To provide better marketable quality of produced pellets under changeable conditions and parameters of technological areas of the kiln, regularities, models and methods of controlling processes occurring during thermal treatment of pellets make the research subject.When conducting the research, incomplete and fuzzy characteristics of technological areas, distribution of heat-carriers of air-gas flows, physical and chemical properties of pellets, parameters of aggregates of the machine, etc. are taken into consideration. With limited parameters of the technological process, a set of engineering designs is developed to provide reduction of energy-carrier consumption, improve quality and increase output of applicable pellets.The control algorithm of thermal treatment of pellets by using the conveyor machine is presented on the basis of fuzzy controllers for heat-carrier flows when regulating temperature modes of the technological areas. The developed control algorithms and software-hardware support are proposed for industrial conditions.In the LabVIEW environment, a virtual model is developed to study control over thermal pellet treatment by using conveyor-type kilns. This enables designing a metallurgical complex based on a modern algorithm of data processing by fuzzy logic controllers. The obtained simulation results indicate that due to the optimized average speed of conveyor belt trolleys and the height of the pellets layer close to the maximum, it is possible to reduce power consumption by 3.5 kW*h/t.The experiment results, methods of applying virtual devices and recommendations for their use at Ukraine's iron ore mining enterprises have been implemented in the industry, in particular, at the pelletizing plant of the PJSC Northern Mining and Beneficiation Plant. These are the projects based on the integrated mathematical model that approximates dynamics of the thermal pellet treatment in the technological areas of the kiln based on solving fuzzy logic equations and their parametric identification (the act for use of the dissertation results as of October 10, 2019).Analysis of implementing the results reveals that reduction of specific fuel consumption to maintain mode parameters of high-temperature areas of conveyor-type kilns is possible when observing specified values of pellet height, moisture content in pellets and the average speed of conveyor belt trolleys.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Лошак Т.В. 
Автоматизоване управління виробництвом багатоасортиментної продукції молокозаводу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / Т.В. Лошак ; Укр. держ. ун-т харч. технологій. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Висвітлено питання розробки методів та способів автоматизованого управління технологічним комплексом (ТК) молочного заводу на підставі інтелектуальних підсистем прийняття рішень та забезпечення надійності. Розроблено систему управління для вирішення організаційно-економічних завдань оптимізації та координації роботи підсистем. Проведено параметричну оптимізацію математичних моделей на підставі експериментальних даних. Створено алгоритмічне та програмне забезпечення інтелектуальних підсистем прийняття рішень, розглянуто функціональну структуру комп'ютерно-інтегрованої системи управління ТК молочного заводу. Запропоновану систему управління реалізовано за допомогою розподіленої мікропроцесорної мережі на базі контролерів і ПЕОМ, об'єднаних у мережі для створення комп'ютерно-інтегрованого виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)306.751.353-210.302 + Л95-6
Шифр НБУВ: РА318397 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Костюк І.В. 
Автоматизоване управління технологічним комплексом виробництва високофруктозних сиропів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / І.В. Костюк ; Укр. держ. ун-т харч. технологій. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Розроблено структуру системи управління технологічним комплексом виробництва високофруктозних сиропів на підставі підзадач оптимізаії технологічних параметрів, управління періодичними режимами, координації роботи підсистем. Отримано комплекс квазістатичних математичних моделей необхідної точності, придатних для оперативного управління. Розроблено алгоритми оптимізації технологічних параметрів, управління періодичними режимами, координації роботи підсистем на базі ефективних критеріїв оптимізації. Наведена система є розподіленою мікропроцесорною системою управління, побудованою на основі контролерів та ПЕОМ, об'єднаних у мережі для створення комп'ютерно-інтегрованого виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л840.5-5-06
Шифр НБУВ: РА308570 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Пилявець В. Г. 
Адаптивна гідросистема з перехресним зв'язком для мобільної машини / В. Г. Пилявець. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.02.02 – Машинознавство. – Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» МОН України, Київ, 2021.Дисертація присвячена розробленню адаптивної гідросистеми з перехресним зв'язком з покращеними статичними, енергетичними та динамічними характеристиками. Розроблено математичні моделі варіантів адаптивної гідросистеми на базі одного та двох регульованих насосів. Досліджено вплив режимів, умов роботи гідросистеми, а також параметрів регуляторів та параметрів перехресного зв'язку на динамічні характеристики. На експериментальному стенді проведено дослідження роботи гідросистеми в статичних та динамічних режимах роботи, визначено характеристики контролера з підсилювачем, підтверджено адекватність математичних моделей.Спроектовано дослідний зразок секційного розподільника з пропорційним електрогідравлічним керуванням. Розроблено схему адаптивної гідросистеми для мобільної робочої машини типу БАМ-2014, що випускається підприємством «Будагромаш» м. Київ. Встановлено, що втрати потужності при бурінні шурфу в модернізованій гідросистемі зменшуються на (7,7…13,7) кВт в контурі основного руху та на (13,3…15,6) кВт в контурі подачі. Очікуваний економічний ефект на мобільній робочій машині типу БАМ-2014 становить 44880 грн/рік.Ключові слова: адаптивна гідросистема, розподільник, перехресний зв'язок, мобільна машина, зменшення втрат потужності.^UThesis for the scientific degree of candidate of Technical Science on the speciality 05.02.02 – Machine Science. – National Technical University of Ukraine “Igor Sicorsky Kyiv Polytechnic Institute” of the Ministry of Education of Ukraine, Kyiv, 2021.The thesis is devoted to the development of an adaptive cross-linked hydraulic system with improved static, energy and dynamic characteristics.The analysis of works on research topics is carried out. The principle of operation has been substantiated and schemes of variants of an adaptive hydraulic system based on one and two variable pumps have been developed. The hydraulic system uses electro-hydraulic directional valves, a controller and a sensor system. In the developed versions of the adaptive hydraulic system, the controller implements a cross link between the two circuits, which allows matching the speed values of the hydraulic motors, ensuring the smooth operation of the machine and the maximum loading of the pumps by pressure.It is proposed to form the cross link, which is implemented by the controller, in the form of the sum of the main and corrective components. The correction component is the product of the derivative of the pressure sensor signal and the transmission coefficient. The correcting component is added to the main one with a certain time delay.Mathematical models of adaptive hydraulic systems based on one and two adjustable pumps have been developed. The mathematical models take into account the moments of inertia of the working mechanisms, the flow characteristics of the directional valve are determined on the basis of modeling the flow of working fluid through the working windows and experimentally determined characteristics of the controller. The influence of hydraulic system operating modes, as well as parameters of regulators and cross link parameters on dynamic characteristics has been studied. It was found that the dynamic characteristics of the adaptive hydraulic system depend on the ratio of the values of the design parameters of the pump regulator and the differential pressure valve. The optimal combinations of parameters of regulators and parameters of cross link are found.A prototype of a sectional directional valve with proportional electrohydraulic control is designed. The scheme of the adaptive hydraulic system for the mobile working machine of the BAM-2014 type which is issued by the “Budagromash” (Kyiv) enterprise of is developed. The operation of the adaptive hydraulic system with the hydraulic system of the base machine is compared. Power losses on auger drilling operations in the main contour are reduced by (7.7 -13.7) kW, and in the feed contour by (13.3 - 15.6) kW. Requirements are provided for the accuracy of stabilization of the speeds of the working mechanism, for the time of regulation and overshoot. The expected economic effect from the use of the developed adaptive hydraulic system on the mobile working machine type BAM-2014 is 44.880 UAH/year.Test stand for investigation of the adaptive hydraulic system based on a variable pump, directional control valve with proportional electrohydraulic control and a controller as well as the program for computation of static, dynamic and energy characteristics of the adaptive control system are implemented into the educational process in Vinnytsia National Technical University. The developed circuit of the adaptive hydraulic system and the sectional directional control valve design can also be used for developing hydraulic drives of other mobile machines, where it is necessary to provide regulation, stabilization and coordination of the speed modes of hydraulic engines, such as drilling-crane machines БКМ-2М, БКМ-3У. The results of the work can also be used at Kharkiv Tractor Plant, Drogobych Truck Crane Plant, Turbiv Machine-Building Plant, Kalynivka Machine-Building Plant.Key words: adaptive hydraulic system, directional valve, cross link, mobile machine, power loss reduction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Кравченко О. М. 
Адаптивне просторове керування ультразвуковим очищенням виробівскладної конфігурації: автореферат дис. ... д.філософ : 151 / О. М. Кравченко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню наукової задачі розроблення й дослідження на математичних моделях та у виробничому процесі системи автоматизованого керування ультразвуковим очищенням (УО) виробів складної конфігурації з метою підвищення його енергоефективності та якості кінцевого результату. У першому розділі на основі огляду літературних джерел проаналізовано процес ультразвукового очищення та визначені невирішені питання в цій сфері. Проаналізовано вплив різних факторів, що дозволяють оптимізувати процес очищення та виявлено, що автоматизація процесу є одним з напрямів підвищення його ефективності. Найбільш критичним є відсутність засобів, що дозволяють формувати керування ультразвуковим очищенням за станом очищуваного виробу. Вирішенням цієї проблеми стало застосування тривимірної нечіткої логіки, яка за своєю суттю створена для контролю за просторово розподіленими процесами. У другому розділі розглянуто побудову моделей ультразвукового очищення для різних за фізичною суттю випадків (очищення із зменшенням густини забруднення та зменшенням його товщини) та для виробів різної конфігурації з метою визначення основних закономірностей зміни ультразвукового відгуку при зменшенні забруднення виробу. Виявлено, що при очищенні виробу спостерігається змінення часу надходження сигналу, а також максимальної амплітуди та кількості значних амплітудних відхилень. Розроблено метод формування оцінки стану перебігу ультразвукового очищення заданої ділянки із використанням спектрального розкладу за допомогою швидкого перетворення Фур’є. Третій розділ присвячено розробці системи ефективного просторового керування на основі нечіткої логіки. Для поєднання переваг таких розширень нечіткої логіки як тривимірна (дозволяє обробляти просторову інформацію) та інтервальна (добре працює з інформацією, яка не має чіткої експертної оцінки) був розроблений контролер на базі тривимірної нечіткої інтервальної логіки. В його основі знаходиться нечітка множина, що має інтервальну функцію приналежності та додаткову просторову координату. Алгоритм роботи контролера складається з традиційних операцій фазифікацій, формування виводу та дефазифікації шляхом розширення на другому етапі за рахунок просторового об’єднання інформації та зменшення розмірності. Також був розроблений алгоритм визначення керуючих параметрів для технологічної ємності за співвідношенням значень інтенсивностей ультразвукових випромінювачів, що отримані за допомогою тривимірного нечіткого інтервального контролера. В четвертому розділі розроблено алгоритм формування ефективного просторового керування процесом УО із використанням ультразвукових сенсорів для визначення ефективності перебігу очищення на окремих ділянках. На основі цього алгоритму розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого змодельовано процес очищення із використанням різних методів обробки вхідної інформації та реалізації вихідного керуючого впливу. Проведене моделювання ультразвукового очищення із використанням зазначеного контролера спочатку шляхом повної фіксації зміни сигналу ультразвукових відгуків через певні проміжки часу та за допомогою описаного у третьому розділі методу оцінювання стану перебігу очищення. В першому випадку економія енергії за рахунок зменшення обробки лише тих ділянок, що потребують очищення, склала 41%, а у другому була збільшена ще на 6 %. Це свідчить, як про ефективність запропонованої системи керування ультразвуковим очищення, так і про доцільність використання методу оцінювання стану перебігу процесу очищення за аналізом ультразвукових відгуків. Також проведено моделювання із використанням ультразвукової фазованої решітки в якості виконуючих елементів. Збільшення сумарного акустичного тиску в зоні забруднення склало 40% порівняно із використанням звичайних ультразвукових випромінювачів. Програмне забезпечення розроблено із використанням пакетів прикладних програм MATLAB та k-wave.^UThe thesis is dedicated to the solution of the scientific problem of development and research on mathematical models and in the production process of the system of automated control of ultrasonic cleaning (UC) of products of complex configuration in order to increase its energy efficiency and the quality of the final result. In the first section, based on a review of literary sources, the process of ultrasonic cleaning is analyzed and unresolved issues in this area are identified. The influence of various factors allowing to optimize the cleaning process was analyzed and it was found that the automation of the process is one of the ways to increase its efficiency. The most critical thing is the lack of means that allow shaping control of ultrasonic cleaning according to the condition of the cleaned product. The solution to this problem was the use of three-dimensional fuzzy logic, which is inherently designed to control spatially distributed processes. In the second section, the construction of ultrasonic cleaning models for different physical cases (cleaning with a decrease in the density of pollution and a decrease in its thickness) and for products of different configurations is considered in order to determine the main patterns of changes in the ultrasonic response when the pollution of the product is reduced. It was found that when the product is cleaned, there is a change in the signal arrival time, as well as the maximum amplitude and the number of significant amplitude deviations. A method of forming an assessment of the state of the course of ultrasonic cleaning of a given area using a spectral decomposition by means of a fast Fourier transformation has been developed. The third section is devoted to the development of an efficient spatial control system based on fuzzy logic. To combine the advantages of such extensions of fuzzy logic as three-dimensional (allows to process spatial information) and interval (works well with information that does not have a clear expert evaluation), a controller based on three-dimensional fuzzy interval logic was developed. It is based on a fuzzy set that has an interval membership function and an additional spatial coordinate. The controller's work algorithm consists of traditional operations of fuzzification, output formation and defuzzification through expansion at the second stage due to spatial unification of information and dimensionality reduction. An algorithm was also developed to determine the control parameters for the technological capacity based on the ratio of the values of the intensities of the ultrasonic emitters obtained with the help of a three-dimensional fuzzy interval controller. In the fourth section, an algorithm for the formation of effective spatial control of the UC process was developed using ultrasonic sensors to determine the efficiency of the cleaning process in individual areas. On the basis of this algorithm, software was developed, with the help of which the cleaning process was simulated using various methods of processing input information and implementing the output control influence. Simulation of ultrasonic cleaning was carried out using the specified controller, first by completely fixing the change in the signal of ultrasonic responses after certain time intervals and using the method of evaluating the state of the cleaning progress described in the third section. In the first case, the energy savings due to the reduction of processing of only those areas that need cleaning amounted to 41 %, and in the second it was increased by another 6 %. This testifies both to the effectiveness of the proposed ultrasonic cleaning control system and to the expediency of using the method of evaluating the state of the cleaning process by analyzing ultrasonic responses. Simulations were also carried out using ultrasonic phased arrays as performing elements. The increase in the total acoustic pressure in the pollution zone was 40 % compared to the use of conventional ultrasonic emitters. The software was developed using the MATLAB and k-wave application packages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Щербакова М.Є. 
Балансування навантаження і планування задач для підвищення ефективності керуючих обчислювальних систем: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / М.Є. Щербакова ; Держ. вищ. навч. закл. "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Вперше запропоновано метод оптимізації розподілу програмних модулів між вузлами мережевої комп'ютерної системи управління технологічними процесами з радіальною топологією за часовими критеріями, що забезпечує мінімізацію або часу взаємодії програм у мережі, або часу виконання програм контролерами, або часу гарантованої відповіді мережевого обчислювального комплексу. Вперше запрпоновано метод планування задач за багатьма характеристиками, що виконуються робочими станціями комп'ютрених систем керування технологічними процесами, в якому черговість встановлюється між групами рівноцінних задач, що дає можливість зменшити непродуктивні простої задач у чергах до послідовно використовуваних ресурсів. Вперше запропоновано метод умовної векторної обробки масивів даних і його програмну реалізацію, що забезпечують вибіркову векторну обробку елементів масивів за індивідуальними алгоритмами, що сприяє істотному прискоренню обчислень у порівнянні зі скалярною обробкою за рахунок більш повного завантаження конвейєра центрального процесора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965.97 +
Шифр НБУВ: РА358454

Рубрики:

      
8.

Бурдільна Є. В. 
Взаємопов'язаний електротехнічний комплекс частотно-регульованих електроприводів механізмів зернометальних машин / Є. В. Бурдільна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню проблеми зменшення травмування та пошкодження зерна в процесі післязбиральної обробки, що негативно позначаються як на здатності до тривалого зберігання й опору хворобам і шкідникам, так і на майбутній урожайності та якості зібраних зернових культур у цілому. У роботі проаналізовано наявні способи та підходи до зменшення травмування зерна під час його транспортування, які полягають у зміненні механічної частини зернометальників та/або використанні пружних матеріалів на поверхнях контакту зерна з робочими органами машини. При цьому основним елементом конструкції, що задає траєкторію руху зернового потоку залишається напрямний носик, який і є причиною переважної більшості набутих мікротравм зернятами. Запропонована зміна конструкції зернометальника з видаленням напрямного носика та модернізацією електромеханічної системи агрегату завдяки впровадженню частотно-регульованого електроприводу конвеєра, що дозволить задавати необхідну швидкість руху стрічки конвеєра, і, відповідно, траєкторії зернового потоку. Забезпечення купчастості приземлення зерна досягається завдяки додатково створюваному напрямленому вітровому потоку, швидкість якого залежатиме від типу транспортованого зерна та швидкості стрічки конвеєра зернометальника.У результаті досліджень розроблено метод реалізації необхідної балістичної траєкторії польоту зернового потоку внаслідок регулювання швидкості руху конвеєра, що дозволяє забезпечити ефективність процесу перевантаження при зниженні збитків від пошкодження зерна, отримано закон керування електроприводом вентилятора піддуву у вигляді багатопараметричного степеневого полінома другого порядку, використання якого дозволяє зменшити дисперсію розсіювання зерна під час падіння залежно від дальності транспортування та вихідного стану і характеристик зерна.Доведена ефективність ідентифікації електромагнітних параметрів асинхронного двигуна завдяки аналітичному розв'язанню рівнянь для його усталеного режиму роботи, використання якого дозволяє спростити форму ідентифікаційних рівнянь із забезпеченням припустимої точності.Запропоновано метод узгодженого керування незалежними електроприводами конвеєра та вентилятора піддуву на базі нечіткого контролера для коригування завдання на відповідні частотно-керовані електроприводи за зміни відстані та розкиду потоку зерна в умовах наявних задаючих і збурюючих впливів.Визначено способи реалізації розроблюваних методів та алгоритмів керування у складі автоматичної мікропроцесорної системи електротехнічного комплексу зернометальника.Достовірність отриманих у дисертаційної роботі теоретичних положень підтверджується результатами математичного моделювання, експериментальних досліджень та апробацією у промисловості.^UThe dissertation is devoted to solving the problem of reducing injury and damage to grain during post-harvest processing, which negatively affects both the ability for long-term storage and resistance to diseases and pests, and the future yield and quality of harvested grain crops in general.The dissertation analyzes the existing methods and approaches to reducing grain injuries during its transportation, which consist in changing the mechanical part of grain throwers and / or using elastic materials on the contact surfaces of grain with the working bodies of the machine. It is proposed to change the design of the grain thrower by removing the guide nose and modernizing the electromechanical system of the unit by introducing a frequency-controlled electric drive of the conveyor. This will allow setting the required speed of the conveyor belt and, accordingly, the trajectory of the grain flow. Ensuring the accuracy of the landing of grain is achieved due to the additionally created directed wind flow, the speed of which will depend on the type of transported grain and the speed of the conveyor belt of the grain thrower.As a result of the research, a method has been developed for the implementation of the required ballistic flight path of the grain flow by regulating the speed of the conveyor. A method of coordinated control of independent electric drives of the conveyor and blower fan based on a fuzzy controller is proposed. To correct the problem for the corresponding frequency-controlled electric drives when the distance and the spread of the grain flow change under the conditions of the existing setting and disturbing influences..The ways of realization of the developed methods and control algorithms as a part of the automatic microprocessor system of the electrotechnical complex of the grain thrower are determined.The reliability of the theoretical positions obtained in the dissertation is confirmed by the results of mathematical modeling, experimental research and testing in industry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Ліщинська О. С. 
Діяльність ООН у сфері захисту прав жінок у країнах Близького Сходу та Магрибу (1975 - 1995 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / О. С. Ліщинська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 20 с. — укp.

Показано діяльність урядів арабських країн Близького Сходу та Магрибу на шляху вирішення питання стосовно статусу жінки-мусульманки у 1975 - 1995 рр. Для закріплення на міжнародному, а потім і національному законодавчому рівні положення щодо встановлення тендерної рівності організацією розроблено низку міжнародних нормативно-правових актів, які стали основою цього процесу. Підсумки проведення Десятиліть жінки ООН показали, що нерівноправність чоловіків і жінок у країнах Близького Сходу та Магрибу - гостра соціальна проблема, яка залишається пріоритетним завданням як ООН, так і національних урядів, однак на шляху до подібного співробітництва постає проблема менталітету арабського суспільства. Норми шаріату, релігійні й історичні традиції стають значною перешкодою на шляху співробітництва та реалізації прав і свобод жінок, ліквідації будь-яких проявів їх дискримінації, навіть за наявності такого консультанта та контролера, як ООН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)63-612.11 + Т3(53)63 + Т3(61)63 + Х915.212-923.4
Шифр НБУВ: РА381587 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Лозинський А.О. 
Електромеханічні системи автоматизації технологічних об'єктів з інтелектуальним керуванням: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.09.03 / А.О. Лозинський ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2004. — 41 с. — укp.

Уперше розроблено метод параметричного синтезу асимптотично стійких оптимальних систем керування об'єктами, що перебувають під дією випадкових збурень, що передбачає одночасне розв'язування задачі забезпечення стійкості системи та задачі мінімізації сформованого функціоналу якості та дає змогу уникнути розв'язування матрицевих нерівностей для знаходження параметрів регуляторів системи керування, а також забезпечити покращання техніко-економічних характеристик об'єкта. Створено метод синтезу взаємозв'язаних електромеханічних систем за умови відсутності аналітичного зв'язку між коефіцієнтами регуляторів і сформованим функціоналом якості, тобто відсутності математичної моделі об'єкта в аналітичному вигляді. Удосконалено метод розв'язку оберненої задачі динаміки на базі паралельної структури нейрорегулятора та контролера шляхом використання теорії розривного керування для синтезу контролера, що забезпечує інваріантність системи щодо дії параметричних збурень. Запропоновано метод синтезу нечіткого регулятора на підставі спрощеної бази правил, що реалізує оптимальне керування за комплексним функціоналом якості зі змінними ваговими коефіцієнтами його складових. Наведено метод структурно-параметричного синтезу нечіткого регулятора з використанням штучних нейронних мереж шляхом введення універсальної активаційної функції та застосування на етапі оптимізації гібридного методу оптимізації на базі генетичного алгоритму. Удосконалено метод прямого керування моментом електропривода змінного струму шляхом формування вектора напруги на виході перетворювача частоти на основі принципів теорії нечітких множин та розривного керування, що забезпечує зменшення пульсацій електромагнітного моменту асинхронного двигуна. Розвинуто теорію стійкості нелінійних систем з інтелектуальними регуляторами, зокрема, сформульовано критерій стійкості для системи керування, побудованої на базі принципу керування за повним вектором стану з використанням гравітаційного методу дефаззифікації та вперше доведено стійкість нелінійних систем, побудованих з використанням принципу підпорядкованого керування, з нечітким ПІ-регулятором за умов нормального перекриття функції належності лінгвістичних змінних і гравітаційного методу дефаззифікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З27-05 +
Шифр НБУВ: РА330860

Рубрики:

      
11.

Семенова О.О. 
Елементи фазі-логіки з імпульсним представленням інформації та пристрої на їх основі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / О.О. Семенова ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2006. — 17 с. — укp.

Розв'язано актуальну науково-технічну задачу підвищення завадостійкості та розширення функціональних можливостей пристроїв автоматичного керування на базі фазі-логіки. Розроблено метод структурного синтезу елементів фазі-логіки, а також методи частотно-імпульсного, широтно-імпульсного та фазо-імпульсного кодування фазі-величин, які дозволяють досить точно представити значення функції належності. Запропоновано математичні моделі базових елементів фазі-логіки, застосування яких дозволить синтезувати імпульсні елементи та пристрої, які характеризуються високою завадостійкістю. Створено математичні моделі елементів фазі-логіки типу "добуток", а також математичні моделі блоків фазі-контролерів, які відрізняються тим, що інформація у них представляється частотно-, широтно- і фазо-імпульсними сигналами, що дозволяє підвищити завадостійкість і розширити їх функціональні можливості. Синтезовано структурні схеми частотно-імпульсних і широтно-імпульсних елементів фазі-логіки. Побудовано структурні схеми частотно-імпульсних і широтно-імпульсних фазі-нейронів для фазі-нейронних мереж. Наведено функціональні схеми широтно-імпульсних елементів, які здійснюють операції мінімуму та максимуму. Роботоздатність розроблених широтно-імпульсних елементів фазі-логіки перевірено за допомогою програмного пакету Micro-Cap.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З965.96-01 + З965.96-048.9 +
Шифр НБУВ: РА345942

Рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
12.

Енглезі І.П. 
Ефективність координованого управління транспортними потоками: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / І.П. Енглезі ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено шляхи удосконалення організації управління транспортними потоками за рахунок підвищення рівня технології координованого управління. Зроблено формалізований опис процесу координованого управління на основі системного аналізу та побудовано його системну модель. Удосконалено структуру управління підсистеми шляхом введення запропонованих світлофорних контролерів для підвищення надійності та швидкодії процесу управління. Розроблено математичну модель зміни інтенсивності транспортного потоку протягом доби в аналітичній формі з урахуванням необхідної точності управління й імовірних складових транспортного потоку методом дослідження часових рядів. Вирішено задачу оптимізації часових затримок транспортних засобів на магістралі координованого управління, що спряє підвищенню його ефективності. Дане рішення запропоновано реалізувати у вигляді зворотного зв'язку з управління в алгоритмі координації тривалістю основного такту циклу світлофорного регулювання на перехресті. Створено алгоритм координованого управління траспортними потоками та розроблено програмне забезпечення для його практичного застосування у діючих системах управління рухом у містах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.03 +
Шифр НБУВ: РА332119

Рубрики:

      
13.

Ніконенко Є. О. 
Керування електромеханічними системами електричних транспортних засобів з гібридним акумуляторно-суперконденсаторним джерелом живлення: автореферат дис. ... д.філософ : 141 / Є. О. Ніконенко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі вирішується задача розвитку методів синтезу та аналізу тягових електромеханічних систем (ЕМС) на базі векторно-керованих асинхронних двигунів (АД) і синхронних двигунів з постійними магнітами (СДПМ) з гібридними джерелами живлення (ГДЖ) на основі акумуляторних батарей (АКБ) і блоку суперконденсаторів (СК), спрямована на підвищення їх статичних, динамічних та енергетичних характеристик за рахунок розробки і впровадження методів нелінійного і адаптивного керування.У першому розділі проведено аналіз існуючих методів керування тяговими електромеханічними системами з ГДЖ з метою обґрунтування необхідності вирішення науково-прикладної задачі, яка розглядається в роботі. За результатами аналітичного огляду встановлено, що системи ослаблення поля АД не забезпечують повне використання потужності джерела; для живлення типових ЕТЗ використовуються тільки АКБ, що спричиняє їх прискорене старіння. Типові системи керування ГДЖ на основі лінійних пропорційно-інтегральних регуляторів (ПІ-регуляторів) струмів і напруги з фільтром низьких частот (ФНЧ) не мають строгого теоретичного обґрунтування, стійкість суттєво нелінійних систем не доведено. Як наслідок, підсистеми керування ГДЖ і тяговим електроприводом (ЕП) є взаємозв’язаними і чутливими до координатних і параметричних збурень, основними з яких є варіації активного опору ротора АД, електричних параметрів СДПМ і параметрів DC-DC перетворювачів. Вказані збурення в існуючих системах призводять до деградації динамічних показників якості керування і зниження енергетичної ефективності процесів електромеханічного перетворення енергії.У другому розділі розроблено нові алгоритми ослаблення поля в системах векторного керування АД, які забезпечують більш повне використання потужності джерела, а також синтезовано з використанням другого методу Ляпунова адаптивний спостерігач активного опору ротора АД і алгоритми ідентифікації параметрів СДПМ, які забезпечують глобально стійкий процес оцінювання і є простішими у використанні, ніж існуючі аналоги.У третьому розділі виконано теоретичний аналіз та дослідження властивостей стійкості і характеристик систем керування класом реверсивних DC-DC перетворювачів як нелінійних немінімально-фазових об’єктів керування в стандартній конфігурації з лінійними ПІ-регуляторами струму та напруги. Розроблений метод синтезу і аналізу систем керування DC-DC перетворювачами базується на використанні часткової лінеаризації зворотним зв’язком.Вперше показано яким чином струм навантаження впливає на структуру систем керування DC-DC перетворювачами та їх параметри, що дозволяє здійснювати робастне налаштування регуляторів для підвищення навантажувальної здатності перетворювачів. Показано, що завдяки компенсації струму навантаження забезпечується підвищення динамічної точності стабілізації напруги.У четвертому розділі вперше теоретично обґрунтовано структуру композитної системи керування ГДЖ, що складається зі зв’язаних підсистем регулювання вихідної напруги, струмів АКБ і СК, фільтру розподілу частот (ФРЧ) і підсистеми регулювання напруги СК. Доведено, шляхом розгляду динаміки системи зниженого порядку, що масштабування завдання струму СК у функції співвідношення напруг АКБ і СК у складі ФРЧ (лінеаризація зворотним зв’язком), а також формування розділення у часі динаміки у контурах регулювання забезпечують асимптотичне регулювання напруги ланки постійного струму і розподіл динамічних складових струмів АКБ і СК. Показано, що компенсація струму навантаження підвищує динамічні показники якості регулювання напруги. Розроблено новий алгоритм регулювання напруги (заряду) блоку СК і надано рекомендації з його налаштування, яке гарантує, що процес заряду не впливає на регулювання вихідної напруги ГДЖ.У п’ятому розділі обґрунтовано концепцію експериментальних досліджень тягових ЕМС з ГДЖ, яка дозволяє розробляти уніфіковані експериментальні установки для повномасштабних тестувань широкого спектру алгоритмів керування в умовах, які наближені до існуючих в реальних ЕТЗ. Розроблено структуру, виготовлено і налагоджено станцію швидкого прототипного тестування для дослідження тягових ЕМС, яка складається з АД потужністю 0.7 кВт, СДПМ 3 кВт, літій-іонних і свинцево-кислотних АКБ і блоку СК з DC-DC перетворювачами, яка дозволила провести повномасштабні експериментальні тестування розроблених структур керування з метою підтвердження теоретичних висновків роботи та виявлення ефектів, які не враховуються при синтезі та моделюванні. Керування установкою здійснюється з використанням контролера на основі цифрового сигнального процесора TMS320F28335 і розробленого програмного забезпечення.^UThe thesis is devoted to design methods development of traction electromechanical systems (EMS) based on AC vector-controlled electric drives (ED) with batteries-supercapacitors (SC) hybrid energy storage systems (HESS) aimed at improving static, dynamic, and energy characteristics through the development and implementation of nonlinear and adaptive control methods.The first section analyzes the existing traction EMS with HESS control methods to substantiate the importance to solve the scientific and applied problem considered in the thesis. Based on the results of the analytical review, it was found that the induction IM field-weakening systems do not ensure the full utilization of the primary source power. The batteries-only energy sources are typically applied to power modern electric vehicles (EV) which causes their accelerated aging. Typical HESS control systems which are based on linear proportional-integral controllers (PI-controllers) of currents and voltages with a low-pass filter (LPF) do not have a rigorous rationale, and the stability of significantly nonlinear systems has not been proven. As a result, the HESS and traction ED subsystems are interconnected and sensitive to coordinate and parametric disturbances. The main of which are variations of the IM active rotor resistance, PMSM and DC-DC converters electrical parameters. These perturbations lead to degradation of dynamic control quality indicators and reduction of energy efficiency of electromechanical energy conversion processes in existing systems.In the second section, new field-weakening algorithms in IM field-oriented control systems are developed, which provide a more complete usage of the source power. Also an adaptive observer of the IM active rotor resistance is designed, as well as identification algorithms of PMSM parameters, using the second Lyapunov method. They provide a globally stable estimation and are easier to use than existing analogues.In the third section, a theoretical study of the stability properties and characteristics of bidirectional DC-DC boost converters control systems were performed. Note that they are nonlinear non-minimum-phase control plants. The standard configuration with linear PI current and voltage controllers was considered. As a result of the theoretical analysis, it was found that: the resulting structure of the control system is in the form of a sequential connection of two linear asymptotically stable subsystems in a nonlinear feedback loop with bilinear properties. For the first time, the structure of the control system provides linearization with respect to a physically determined manifold, which is the power balance equation. The form of the linearized system allows the use of the theory of cascaded systems with the time-scale separation such that the internal (current) control loop is several times faster than the external (voltage) control loop. For the first time the mechanism of the load current affecting the structure of DC-DC converter control systems and their parameters is shown. It provides more robust tuning of the controllers to increase the converters load capacity. It is shown that the load current compensation in a controller improves the dynamic voltage stabilization accuracy.In the fourth section, for the first time, the structure of composite HESS control system is theoretically substantiated. It consists of coupled DC-link voltage, battery and SC currents subsystems, a frequency distribution filter (FDF), and a SC voltage control subsystem.It is proved, by considering the reduced-order system dynamics, that the SC current reference scaling as a function of the battery and SC voltages ratio in the FDF (feedback linearization), as well as the time-scale separation of control loops provide asymptotic DC link voltage control and the battery and SC currents components dynamic distribution. It has been shown that the load current compensation improves the dynamic quality indicators of DC-link voltage regulation. A new SC voltage controller has been developed. Tuning recommendations ensure that the SC charging process does not affect the DC-link voltage regulation.In the fifth section, a concept of EMS with HESS experimental studies is substantiated. It allows to develop unified experimental installations for full-scale testing of a wide range of control algorithms under conditions close to those existing in real EV. The rapid prototyping station for the study of traction EMS was designed, manufactured and commissioned. It consists of a 0.7 kW IM, a 3 kW PMSM, lithium-ion and lead-acid batteries, and a SC unit with DC-DC converters. The full-scale experimental testing of the developed control structures were performed on the rapid prototyping station to confirm the theoretical conclusions and identify effects that are not taken into account during design and in simulation. The setup is controlled by a controller based on TMS320F28335 DSP and designed software.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Грішин М. В. 
Комп'ютерно-інтегрована система контролю зносу труб теплообміну твердопаливних парогенераторів теплових електричних станцій: автореферат дис. ... д.філософ : 151 / М. В. Грішин. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена вдосконаленню методів і моделей комп'ютерно-інтегрованої системи управління зносом теплообмінних труб у твердопаливних парогенераторах на вугільних ТЕС, особливо при роботі з вугіллям з невідомим зольним складом. Вона використовує поточні дані про якість вугілля для вимірювання твердих мінеральних домішок і забезпечує різні контури управління, такі як розподіл потоку вугілля і перевірка якості для мінімізації витрат.Основні результати дослідження включають:1.?Складнощі світової вугільної промисловості: Галузь стикається з такими проблемами, як різна якість вугілля, ціноутворення та екологічні проблеми, а країни, що розвиваються, значною мірою залежать від вугілля. Перехід до сталої енергетики є складним через цю різноманітність.2.?Ефективність вугільних електростанцій: Ефективне виробництво електроенергії залежить від точного визначення складу палива і розробки стратегії захисту від пошкоджень від вогнетривких сполук у теплообмінних трубах парогенератора. Існуючі методи аналізу є недостатніми, що підкреслює потребу в передових технологіях діагностики.3.?Управління процесом підготовки вугілля: Автоматизована система підвищує ефективність, екологічну стійкість і стабільність. Точний відбір проб вугілля та контроль якості мають вирішальне значення, а нечіткі алгоритми управління пропонують операційні покращення.4.?Якість вугілля та ефективність роботи станції: Високоякісне вугілля, точний відбір проб і вдосконалена діагностика мають життєво важливе значення. Інновації в моніторингу та нові технології підвищують ефективність, безпеку та довговічність.5.?Адаптивний моніторинг зносу труб: Адаптивні підходи в режимі реального часу необхідні для моніторингу зносу теплообмінних труб у парогенераторах, оскільки існуючі методи є неефективними.Дисертація складається з чотирьох розділів:1.?Перший розділ: Розглянуто використання комп'ютерно-інтегрованих систем управління (КІСУ) для моніторингу зносу труб в барабанних парогенераторах теплових електростанцій (ТЕС). У ньому підкреслюється складність галузі та необхідність ефективної ідентифікації палива і стратегій мінімізації пошкоджень.2.?Другий розділ: Розроблено математичну модель, що враховує споживання палива, летючу золу та мінеральні домішки, з метою максимізації терміну служби труб та мінімізації витрат. Вона покращує розуміння впливу якості вугілля на знос труб і використовує правило відбору проб Кокрана для кращого контролю якості вугілля.3.?Третій розділ: Представляє автоматизований метод виробництва високоякісного вугілля на ТЕС. Він включає дванадцятикрокову стратегію налаштування контролера на основі нечіткої логіки, зосереджену на управлінні потоком вугілля та коригуванні роботи в реальному часі на основі якості вугілля.4.?Четвертий розділ: Створено КІСУ на основі моделі зносу поверхні труби, яка розподіляє потік вугілля на основі ідентифікованих домішок та автоматизованих налаштувань відбору проб. Обчислювальні експерименти демонструють ефективність системи в зниженні експлуатаційних витрат і збільшенні терміну служби теплообмінних труб.Таким чином, в дисертації представлено комплексний підхід до управління зносом теплообмінних труб на теплових електростанціях, що використовує передові моделі, аналіз даних в режимі реального часу та інноваційні системи управління для підвищення ефективності, зниження витрат і продовження терміну служби обладнання.^UThis dissertation focuses on enhancing methods and models in a computer-integrated system for monitoring the wear of heat exchange tubes in solid fuel steam generators at coal-powered thermal power plants, particularly when dealing with coal of unknown ash composition. It uses current coal quality data for measuring solid mineral impurities and provides various control loops like coal flow distribution and quality checks to minimize costs.Key findings include:1.?Global Coal Industry Complexities: The industry faces challenges like varying coal quality, pricing, and environmental concerns, with developing countries heavily reliant on coal. Transitioning to sustainable energy is difficult due to these diversities.2.?Efficiency in Coal-Fired Power Plants: Efficient power generation hinges on accurately identifying fuel composition and strategizing against damage from refractory compounds in the steam generator's heat exchange tubes. Current analysis methods are insufficient, underscoring the need for advanced diagnostic technologies.3.?Coal Preparation Process Management: A computer-aided automated system enhances efficiency, environmental sustainability, and stability. Accurate coal sampling and quality control are crucial, with fuzzy control algorithms offering operational improvements.4.?Coal Quality and Plant Efficiency: High-quality coal, precise sampling, and advanced diagnostics are vital. Innovations in monitoring and new technologies enhance efficiency, safety, and durability.5.?Adaptive Monitoring of Tube Wear: Real-time, adaptive approaches are essential for monitoring heat exchange tube wear in steam generators, as existing methods are inefficient.The dissertation comprises four chapters:1.?First Chapter: It examines the use of computer-integrated control systems (CICS) for monitoring tube wear in drum steam generators at thermal power plants (TPP). It highlights the industry's complexities and the need for efficient fuel identification and damage minimization strategies.2.?Second Chapter: Develops a mathematical model considering fuel consumption, fly ash, and mineral impurities, aiming to maximize tube life and minimize costs. It improves understanding of coal quality's impact on tube wear and utilizes the Cochran sampling rule for better coal quality control.3.?Third Chapter: Introduces an automated method for producing high-quality coal at TPPs. It involves a twelve-step strategy for setting up a fuzzy logic-based controller, focusing on coal flow management and real-time operation adjustments based on coal quality.4.?Fourth Chapter: Establishes a model-based CICS for tube surface wear, which allocates coal flow based on identified impurities and automated sampling settings. Computational experiments demonstrate the system's efficacy in reducing operating costs and increasing the lifespan of heat exchange tubes.In summary, the dissertation presents a comprehensive approach to managing the wear of heat exchange tubes in thermal power plants, leveraging advanced models, real-time data analysis, and innovative control systems to enhance efficiency, reduce costs, and extend equipment lifespan.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Козловський А. Т. 
Контролінг інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі / А. Т. Козловський. — Б.м., 2020 — укp.

Метою дисертаційної роботи є розвиток теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо впровадження ефективного контролінгу інвестиційної діяльності для забезпечення якісного здійснення інвестиційного процесу та прийняття обґрунтованих стратегічних рішень на підприємствах молокопереробної галузі. Об'єктом дослідження є контролінг інвестиційної діяльності підприємств в частині здійснення реальних інвестицій, а предметом − теоретико-методичні і практичні питання впровадження та реалізації контролінгу інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі.Дисертацію присвячено дослідженню контролінгу інвестиційної діяльності на вітчизняних молокопереробних підприємствах. Розглянуто теоретичні засади визначення суті контролінгу інвестиційної діяльності. Систематизовано науково-практичний інструментарій здійснення контролінгу у сфері оперативного та стратегічного управління інвестиційною діяльністю. Консолідовано організаційні засади регламентації інвестиційної діяльності, запропоновано підхід до оцінювання ефективності запровадження використання контролінгу інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі. Розроблено науково-практичний інструментарій контролінгу соціальних, екологічних та інвестицій у нематеріальні активи; визначено роль інвестиційного контролера в даному процесі. Надано практичні рекомендації щодо використання інструментів оперативного та стратегічного контролінгу інвестиційної діяльності. Запропоновано рамку здійснення пост-аналізу системи стратегічного планування (у тому числі в частині інвестиційного плану), системи стратегічного контролінгу інвестиційної діяльності та окремих інвестиційних проєктів. Виконано оцінку інвестиційної активності та спроможності підприємств молокопереробної галузі, а також рангову та структурно-індексну оцінку інвестиційної активності підприємств галузі, надано релевантні пропозиції.Ключові слова: контролінг, інвестиційна діяльність, молокопереробні підприємства, пост-аналіз, інвестиційна активність, інвестиційна спроможність, контролінг інвестиційної діяльності.^UThe purpose of the dissertation is to develop theoretical foundations and develop practical recommendations for the implementation of effective controlling of investment activities to ensure quality implementation of the investment process and the adoption of sound strategic decisions in the dairy industry. The object of the study is the controlling of investment activities of enterprises in terms of real investment, and the subject of this study are theoretical and methodological and practical issues of implementation of controlling of investment activities in the dairy industry.The dissertation is devoted to the research of investment activities controlling at domestic dairy processing enterprises. The theoretical principles of determining the essence of investment activities controlling, by analyzing approaches to the definition of the category "controlling", are investigated; The differences between the concepts of "investment activities controlling", "investments controlling", "investment projects controlling" were determined. The directions of investment activities controlling at each stage of the investment process are separated and methodical tools used in the course of investment activities controlling are investigated. This ultimately enables to identify the scope of responsibility of the investment controllers and the tools they use.The scientific and practical tools for carrying out controlling in the field of operational and strategic management of investment activity are systematized by identifying necessary tools at the pre-investment, investment and post-investment stages of project implementation and investment strategy as a whole. This makes it possible to determine optimal schemes of financing approval for various categories of investment projects, as well as a practical mechanism for analyzing the sensitivity of investment projects using the Monte-Carlo method.Organizational principles of regulation of investment activities by defining internal procedures that should be used for the regulation of processes related to the implementation of investment projects were consolidated. This will ultimately allow to achieve faster project implementation, optimal use of labor and financial resources of the company during the implementation of investment projects. An estimation of investment activities controlling application efficiency at domestic dairy processing enterprises is carried out.Also, approaches to the analysis of options for organizing the investment activities controlling at enterprises were offered. This should be done in relation to the overall level of investment activity and taking into consideration the position of management of the company.The scientific and practical tools for controlling of investments in social, environmental and intangible assets are presented, as well as the role of the investment controller in this process.Methodical provision of tools for strategic investment activities controlling through the definition of the mechanism and timing of implementation of actions related to the preparation of the strategic plan, proposals for categorization of projects, fixation of the format of provision and presentation of data within the preparation of the strategic plan. A survey among management of the largest dairy enterprises was also conducted on the scale of use of strategic planning. Specific tools for post-analysis of strategic planning, including investment strategy, as well as for post-analysis of implemented strategies were presented. Tools for specific investment projects post analysis were also presented.Opportunities were offered for improvement of the current controlling process, for example, using specific controlling instruments during the analysis of investment projects. Opportunities were suggested for improvement of the process of investment projects financing coordination.The framework for post-analysis of the strategic planning system (including, in terms of the investment plan), the system of strategic control of investment activities and the post-analysis of individual investment projects was proposed.An assessment of the investment activity and capacity of dairy processing enterprises was also conducted. In addition, rank and structural-index estimations of investment activity of dairy industry enterprises were conducted.Keywords: controlling, investment activities, dairy industry enterprises, post-implementation review, investment activity, investment capacity, investment activities controlling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Матвієнко-Біляєва Г. Л. 
Контролінг логістичної діяльності підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Г. Л. Матвієнко-Біляєва ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено визначення контролінгу як функції управління й обгрунтовано зміст, структуру логістичної діяльності за її видами й систему контролінгу логістичної діяльності з використанням збалансованої системи показників. Наведено практичні рекомендації щодо порівняльного аналізу видів логістичної діяльності на підприємстві за допомогою підконтрольних показників. Розроблено методичні рекомендації щодо проведення контролінгу логістичної діяльності машинобудівного підприємства. Запропоновано вдосконалення організаційної структури підприємств для посилення контролінгу на базі виокремлення відділу логістики та посади контролера-логіста.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-591-218
Шифр НБУВ: РА375507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ангеліна І.А. 
Контроль маркетингової діяльності в управлінні підприємствами торгівлі: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.А. Ангеліна ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення проблеми організації та методики контролю маркетингової діяльності в управлінні підприємствами торгівлі. Уточнено концептуальні положення контролю маркетингової діяльності щодо розкриття основних категорій формування понятійного апарату. Визначено зміст дефініції "контроль маркетингової діяльності" й основних форм його реалізації - оцінки якості й ефективності. Запропоновано методику комплексного визначення якості системи маркетингової діяльності за шкалою бальної оцінки параметрів. Встановлено, що рівень якості маркетингової діяльності можна представити як відносну характеристику, що базується на порівнянні значень фактичного стану з базовими. З'ясовано, що підсумковим результатом якості системи маркетингової діяльності є певна сума балів як інтегрована сума показників за відповідними критеріями, з урахуванням їх значущості та ступеня прояву. Показано можливість модифікації методики розрахунків щодо визначення оцінки ефективності системи маркетингової діяльності за збалансованою системою показників. Обгрунтовано методичні положення та визначено основні напрямки розробки регламенту дій контролерів-маркетологів на базі застосування внутрішньофірмового стандарту "Контроль маркетингової діяльності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-211.1-218 +
Шифр НБУВ: РА348778

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Мухамед Ель-Амін Бабікер 
Метод і засоби конструювання трафика в мобільних комп'ютерних мережах: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / Мухамед Ель-Амін Бабікер ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2007. — 16 с. — укp.

Обгрунтовано новий підхід щодо конструювання трафика, який сприяє підвищенню ефективності функціонування мобільних комп'ютерних мереж за рахунок організації розподіленої системи конструювання трафика на базі агентної технології управління мережевими ресурсами, що забезпечує оптимальний режим функціонування мобільної комп'ютерної мережі. Запропоновано метод конструювання трафика на базі віртуальної підмережі інтелектуальних агентів, які дозволяють оперативно реагувати на зміну стану мобільної комп'ютерної мережі, що створює умови для підвищення ефективності її функціонування. Встановлено новий критерій для вибору місця розташування контролерів доменів конструювання трафика, що забезпечують мінімальний обсяг службового трафика в мобільній комп'ютерній мережі. Запропоновано новий спосіб конструювання трафика в мобільних комп'ютерних мережах, що за рахунок оперативної взаємодії агентів конструювання трафика дозволяє за мінімального обсягу керуючого трафика забезпечити рівномірний розподіл мережевого трафика з заданим рівнем QoS. З метою підвищення ефективності функціонування мобільної комп'ютерної мережі розроблено алгоритм формування та динамічної реконфігурації розподіленої системи конструювання трафика, яка адаптується до зміни топології мобільної комп'ютерної мережі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.31-013.3 +
Шифр НБУВ: РА352969

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Лобус Р. С. 
Методи обробки відеоданих інформаційною системою моніторингу дорожнього руху: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Р. С. Лобус ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розв'язано науково-технічні задачі реалізації алгоритмічного й апаратного забезпечення зональних контролерів (ЗК) моніторингу параметрів дорожнього руху за складних транспортних умов України. Запропоновані досконалі, за кількістю обчислень та ефективністю функціонування, методи й алгоритми відеообробки автоматичних систем відеоспостереження. Розроблено новий метод генерації базового кадру, що враховує динаміку відеообзорів і відрізняється подвійним оновленням і уповільненням адаптації у зонах руху образів. Розроблені алгоритми визначення кількості, швидкості та типу транспортних засобів доповнюють метод сканування відеопотоку, що доводить повноту його функціональних можливостей. Проведено експериментальні дослідження ефективності функціонування ЗК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.03 с116
Шифр НБУВ: РА373747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Гончарова Л. Л. 
Методи та засоби організації комп'ютерних систем і мережевих технологій моніторингу і ідентифікації аварійних режимів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.05 / Л. Л. Гончарова ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2011. — 18 с.: рис. — укp.

Розроблено та досліджено нові методи організації комп'ютерних систем і мережевих технологій моніторингу параметрів режимів тягових електричних мереж, а також способи ідентифікації аварій. Визначено сукупність взаємозалежних принципів організації та методологію синтезу розподілених комп'ютерних систем. Розроблено конкретні архітектурні реалізації, орієнтовані на виконання з єдиних інформаційних позицій моніторингу параметрів електричної мережі, визначення залишкового ресурсу електричного обладнання та реєстрацію доаварійних, аварійних і післяаварійних режимів синхронно за часом і роботою мікропроцесорної системи захисту. Розроблено методи синтезу паралельних архітектур швидкодіючих контролерів для розв'язання задач підвищеної складності. Запропоновано математичні моделі та методи ідентифікації параметрів штатних і нештатних режимів тягових мереж. Розроблено комп'ютерну систему моніторингу та визначення відстані до місця аварії, яку впроваджено на тягових мережах залізниць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О217.-05
Шифр НБУВ: РА385117 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського