Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (97)Реферативна база даних (4408)Книжкові видання та компакт-диски (863)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗАНЯТТ$<.>+<.>K=ТРЕНІНГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 546
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бовть О.Б. 
Агресивні реакції та шляхи їх корекції в молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Б. Бовть ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічні особливості агресивних дітей молодшого шкільного віку. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи та детермінації агресії. Розкрито зміст поняття "агресивні реакції". Розглянуто основні фактори, які обумовлюють дані реакції молодших школярів. За результатами кореляційного, кластерного та факторного аналізів виділено психологічний симптомокомплекс особливостей молодших школярів, схильних до агресивних реакцій, описано його зміст. Надано методичні рекомендації щодо профілактики агресивної поведінки школярів і розроблено психологічний тренінг корекції даної поведінки, оцінено його ефективність. Виявлено статистично вірогідну позитивну динаміку в експериментальній групі після тренінгу за більшістю показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.311.1 + Ю983.402.1-81
Шифр НБУВ: РА313448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Майданюк О.В. 
Адаптація серцево-судинної системи кваліфікованих спортсменок у синхронному плаванні протягом річного циклу підготовки: Автореф. дис. канд. з фіз. виховання та спорту: 24.00.01 / О.В. Майданюк ; Держ. НДІ фіз. культури і спорту {Київ}. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено адаптаційні зрушення системної та периферичної гемодинаміки спортсменок різного віку та спортивної кваліфікації в різні періоди підготовки. Встановлено, що заняття синхронним плаванням супроводжуються значними адаптаційними змінами системної та регіонарної гемодинаміки; характер та спрямованість виявлених адаптаційних зрушень відрізняються у спортсменок різного віку та спортивної кваліфікації. Визначено, що від підготовчого до змагального періоду у спортсменок, що брали участь у дослідженні, відбувається збільшення УІ, СІ, W, зменшення ЗПОС, а також збільшення наповнення судин великих півкуль головного мозку артеріальною кров'ю, зменшення асиметрії парних гемодинамічних показників, тонусу артеріол та венул, що свідчить про збільшення функціональних резервів та адаптаційного потенціалу серцево-судинної системи спортсменок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.175.709-111 +
Шифр НБУВ: РА328342

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Драчук С.П. 
Аеробна та анаеробна продуктивність організму юнаків 17 - 19 років при застосуванні різних режимів фізичних навантажень: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / С.П. Драчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення фізичної працездатності, аеробної та анаеробної (лактатної) продуктивності організму, а також якісних параметрів рухової діяльності студентів встановлено, що заняття за існуючою "Базовою навчальною програмою для вищих навчальних закладів освіти України з фізичного виховання" є неефективними щодо підвищення рівня фізичного здоров'я молоді чоловічої статі віком 17 - 19 років. Шляхом вивчення ефективності впливу фізичних тренувань різного спрямування на аеробну й анаеробну (лактатну) продуктивність організму розроблено тренувальні програми з фізичного виховання, які підвищують рівень фізичного стану студентської молоді чоловічої статі. Досліджено кореляційний взаємозв'язок між рівнем аеробної та анаеробної (лактатної) продуктивності та проявом якісних параметрів рухової діяльності у представників чоловічої статі віком 17 - 19 років. Встановлено, що відносні показники максимального споживання кисню та максимальної кількості зовнішньої механічної роботи за 1 хв є більш об'єктивними для характеристики ефективності впливу занять з фізичного виховання на функціональний стан організму, ніж показники якісних параметрів рухової діяльності, які використовуються у вищих навчальних закладах для моніторингу соматичного здоров'я. Вперше обгрунтовано доцільність використання відносного показника максимальної кількості зовнішньої механічної роботи за 1 хв для оцінки ефективності впливу фізичних тренувань на рівень фізичного здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*738.7 + Ч510.43 +
Шифр НБУВ: РА344001

Рубрики:

      
4.

Дембіцька С. В. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів економічного профілю у процесі вивчення фізики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. В. Дембіцька ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 16 с.: рис. — укp.

Розроблено методику активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів економічного профілю у процесі вивчення фізики, розкрито її взаємозв'язок з формуванням у студентів фахового інтересу. Обгрунтовано можливість формування економічного мислення в процесі вивчення фізики. Удосконалено методику навчання фізики у коледжах економічного профілю на лекційних і практичних заняттях на основі фахової спрямованості курсу фізики. Запропоновано систему дієвих методів і засобів та умови їх реалізації, що забезпечують активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-3,022
Шифр НБУВ: РА382409 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Голіяд І.С. 
Активізація навчальної діяльності студентів на заняттях з креслення засобами графічних завдань: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Голіяд ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано методичні засади підвищення ефективності навчальної діяльності на заняттях з креслення у вищій школі на змістовно-процесуальному та особистісному (з урахуванням індивідуальних можливостей у процесі самостійної роботи) рівнях. Виконано дидактичний аналіз навчально-методичного забезпечення навчального курсу та визначено підходи щодо удосконалення методики його викладання. Теоретично обгрунтовано й апробовано концентрично-ланцюжковий метод, що забезпечує активне систематичне та послідовне залучення студентів до навчальної діяльності на заняттях з креслення. Розроблено комплекс графічних завдань, що сприяють реалізації основних дидактичних принципів навчання, активізації навчальної діяльності студентів на заняттях та враховують специфіку фахової підготовки. Визначено критерії оцінювання рівнів сформованості графічних знань та практичних умінь, просторової уяви та просторового мислення. На підставі проведеного дослідження встановлено вплив сформованих у студентів графічних знань і вмінь на професійну підготовку майбутніх учителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА336792

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Печенізький В.П. 
Активне соціально-психологічне навчання компетентності у спілкуванні керівників військових колективів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / В.П. Печенізький ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2000. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи до проблеми використання теорії та практики активного соціально-психологічного навчання у розвитку компетентності у спілкуванні управлінських кадрів. Проаналізовано структурні елементи компетентного спілкування, їх зв'язок із професійною діяльністю керівника військового колективу. Уточнено класифікацію психологічних труднощів спілкування, їх причини, характер змін міжособистісного сприйняття внаслідок впливу соціально-психологічного тренінгу (СПТ). Розроблено діяльнісно-орієнтовану програму СПТ, спроможну забезпечити інтенсивний розвиток знань, навичок і умінь компетентного спілкування керівників військових колективів, а також критерії та методичні процедури комплексної оцінки компетентності у спілкуванні з урахуванням впливу СПТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.181с + Ц4,8(4УКР)301
Шифр НБУВ: РА310184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Тимків Л. С. 
Взаємозв'язки темпераментальних властивостей та соціальної адаптації старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. С. Тимків ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. — Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено зміст понять "культура прояву темпераментальних властивостей особистості" й "адаптивна культура особистості". На підставі системно-синергетичного підходу розроблено моделі даних культур з використанням технологічного підходу "Кваліметричний профіль" розроблено експрес-діагностику темпераментальних і адаптивних властивостей особистості та визначено взаємозв'язки темпераментальних властивостей і соціальної адаптації старшокласників. Розроблено програму тренінгових занять для підвищення культури прояву темпераментальних, соціально-адаптивних властивостей старшокласників, і перевірено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю983.725 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА375899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Бондаренко Л.Г. 
Вивчення ліричних творів на уроках української літератури у взаємозв'язку із зарубіжною (9 - 11 класи): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.Г. Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто особливості навчального процесу на уроках української літератури в старших класах загальноосвітньої школи. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено методику опрацювання ліричних творів у взаємозв'язку з зарубіжною літературою. Визначено її сутність, яка полягає у використанні методів навчання і ефективних прийомів щодо залучення фактів генетично-контактних зв'язків і типологічних відповідностей під час розгляду вітчизняної ліричної поезії на уроках різних типів. Описано процес методичної підготовки до вивчення вірша, характер роботи з монографічного розгляду ліричного твору, поєднання оглядового й монографічного вивчення ліричної поезії з окремої теми. Наведено методику проведення підсумкового заняття, оглядового вивчення та уроків позакласного читання лірики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р2-34 + Ш5(0)р-34
Шифр НБУВ: РА315180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бондаренко О.В. 
Використання оцінки спортивної роботоздатності в селекції коней української верхової породи: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.02.01 / О.В. Бондаренко ; УААН. Ін-т тваринництва. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено методику оцінки та добору коней за ведучою селекційною ознакою - спортивною роботоздатністю (СР). Визначено фактори, які зумовлюють метод тренінгу, вік і стать тварин, а також бажаний тип спортивного коня. Наведено рекомендації з добору коней у виробничий склад і в спорт. З використанням методу обмеженої максимальної правдоподібності проведено оцінку успадковуваності СР, яка склала 0,12. Уперше в Україні застосовано метод BLUP ("модель тварини") для оцінки племінної цінності (ПЦ) коней. Виділено та рекомендовано для племінного використання жеребців української верхової породи, які виявилися кращими за роботоздатністю та типом будови тіла. На підставі оцінок ПЦ тварин розраховано фактичний та очікуваний середньорічний генетичний прогрес СР. Запропоновано схему організації роботи суб'єктів племенної справи в українській верховій породі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П611.39-3українська верхова +
Шифр НБУВ: РА328580

Рубрики:

      
10.

Єськова Т.Л. 
Виховання працелюбності дітей дошкільного віку на заняттях з ручної праці (1917 - 1941 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.Л. Єськова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено питання використання ручної праці з метою виховання працелюбності дошкільників у вітчизняній педагогічній системі 1917 - 1941 рр. Розглянуто джерела виховання працелюбності дітей: здобутки української народної педагогіки, ідеї прогресивних вітчизняних і зарубіжних педагогів щодо трудового виховання підростаючого покоління. Визначено етапи становлення та розвитку методики виховання працелюбності дошкільників на заняттях з ручної праці. Висвітлено досвід виховання працелюбності на заняттях з ручної праці у дошкільних закладах досліджуваного періоду. Проаналізовано основні підходи до організації занять, розглянуто методи, форми та засоби виховання працелюбності дошкільників. Обгрунтовано пріоритетні шляхи творчого використання прогресивних ідей виховання даної якості у дітей дошкільного віку за нових соціально-економічних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.8 + Ч413(4УКР)61/62
Шифр НБУВ: РА371748 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Бутенко О. Г. 
Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. Г. Бутенко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано педагогічні умови виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Визначено зміст понять "шанобливе ставлення дитини до матері" (позитивне сприйняття дитиною емоційного, фізичного, психологічного образу матері, її статусу в родині та родинних стосунках, що засноване на моральних знаннях і досвіді дитини та відображається в моральних вчинках стосовно матері) та його структуру (світоглядно-пізнавальний, емоційно-вольовий і дієвий складники), а також "вихованість у дитини шанобливого ставлення до матері" (відчуття та прояв дитиною поваги, пошани до матері, піклування, ніжності та турботи про неї) та його компоненти (інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий). Розглянуто критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, діяльнісний) і показники, охарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) вихованості шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Розроблено експериментальну модель, що містить етапи (інформаційно-збагачувальний, рефлексивно-діяльнісний, інтегративно-творчий), форми та методи роботи з реалізації педагогічних умов виховання шанобливого ставлення до матері у дітей старшого дошкільного віку (інтегровані заняття, дидактичні ігри та вправи, ситуації морального вибору, повчальної історії, бесіди, читання й обговорення літературних творів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.334
Шифр НБУВ: РА384738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Лаврикова О.В. 
Вікова динаміка особливостей функціонування серцево-судинної системи людини при циклічних фізичних навантаженнях: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.В. Лаврикова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено зміни серцево-судинної системи за циклічних фізичних навантажень та встановлено базові закономірності адаптаційних змін морфо-функціональних показників серця в онтогенезі у спортсменів під час заняття спортом, у яких тренувальний процес направлений на витривалість. Виявлено зміни: вікові морфологічні та функціонального стану структур серця у спортсменів віком 14 - 22-х років циклічних видів спорту. Наведено порівняльні характеристики вікових мофрофункціональних змін серця у спортсменів і нетренованих осіб. Виявлено морфометричні особливості діяльності серця та зміни показників центральної гемодинаміки за важких фізичних навантажень. Вивчено вікові та статеві особливості інтракардіальної гемодинаміки, морфофункціональні зміни лівого шлуночку серця та механізми регуляції серцевої діяльності у спортсменів, що займаються циклічними видами спорту у процесі адаптації організму до фізичних навантажень, направлених на розвиток витривалості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.177.504 + Р731.90 +
Шифр НБУВ: РА339538

Рубрики:

      
13.

Мироненко Г.В. 
Вплив масової комунікації на часові уявлення підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Г.В. Мироненко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості формування часових уявлень підлітків за умов масового комунікаційного впливу. Показано, що вплив масової комунікації на такі уявлення зумовлений активним залученням останніх до телекомунікаційного простору та виникненням залежності від споживання телевізійної продукції. З'ясовано, що сучасна підліткова телеаудиторія є неоднорідною щодо тривалості споживання даної продукції. Виявлено статистично вірогідний вплив тривалості споживання телепродукції на об'єктивну тривалість одиниці часу. Завдяки експериментальному моделюванню впливу тривалості зазначеного споживання на суб'єктивну тривалість одиниці часу реципієнтів розкрито один з механізмів впливу масової комунікації на часові уявлення особистості, зіставлений з ситуативним аспектом загального адаптивного синдрому. На підставі інтегрального оцінювання побудовано та проаналізовано часові профілі типологічних груп телереципієнтів. Розроблено й апробовано тренінг "Оптимізація процесу побудови часової перспективи".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512.02 + Ю959.49 +
Шифр НБУВ: РА352234

Рубрики:

      
14.

Петренко С.І. 
Вплив навчально-тренувального процесу на підготовленість 12 - 14-річних футболістів з різним рівнем біологічного розвитку: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / С.І. Петренко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості фізичного розвитку та формування фізіологічних і психологічних якостей футболістів 12 - 14-річного віку, які відрізняються за рівнем біологічного розвитку. У цих осіб виявлено невідповідність між паспортним і біологічним віком, виділено групи з уповільненим, нормальним і прискореним розвитком. Доведено, що підлітки з прискореним біологічним розвитком мають кращі психофізіологічні показники та відрізняються від своїх однолітків за результатами фізичної та технічної підготовленості. Проаналізовано взаємозв'язок і взаємовплив різних складових (фізичної, технічної, психологічної) спортивної підготовки юних футболістів і вплив на рівень їх підготовленості. Показано, що використання комплексу фізичних вправ, спрямованих на розвиток швидкісних і швидкісно-силових якостей юних футболістів сприяє покращанню показників їх фізичної та технічної підготовленості. З'ясовано, що використання психологічної підготовки (у формі соціально-психологічного тренінгу) сприяє формуванню позитивних і соціально бажаних якостей особистості гравців і викликає несуттєві, але достовірні зміни у фізичній і технічній складових спортивної підготовленості. Об'єктивно обгрунтовано важливу роль врахування усіх складових у процесі підготовки юних футболістів. Показано значення взаємозв'язку та взаємовпливу різних складових у формуванні юних футболістів як спортсменів та особистостей. Наведено рекомендації тренерам з футболу, що працюють з підлітками, щодо організації навчальних занять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.780.4 +
Шифр НБУВ: РА369449

Рубрики:

      
15.

Главінська О.Д. 
Вплив низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Главінська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження особливостей становлення самооцінки в дітей молодшого шкільного віку, зокрема, у разі несприятливої ситуації розвитку, викликаної хронічною шкільною неуспішністю. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи самооцінки, детермінант недостатнього рівня в оволодінні шкільною програмою, засобів корекції навчальної неуспішності школяра. На підставі теоретичного й експериментального аналізу впливу низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра виявлено, що учні з низькою навчальною успішністю мають викривлення в особистісній сфері, що є наслідком психотравмуючої ситуації неуспіху. Встановлено, що перешкодою у підвищенні навчальної успішності дітей (з нормальним інтелектуальним розвитком) є неадекватне самосприйняття, недостатній розвиток саморегуляції, знижена розумова працездатність. Визначено шляхи оптимізації засвоєння знань учнями завдяки поєднанню валеологізації навчально-виховного процесу з розвивальним навчанням та психокорекційними заняттями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю952.2-734 + Ю984.030.2-81
Шифр НБУВ: РА318758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Горшова І.В. 
Вплив фізичних навантажень різного спрямування на адаптацію підлітків до несприятливої метеоситуації: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / І.В. Горшова ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Вивчено та вирішено проблему підвищення адаптивних можливостей (АМ) підлітків 11 - 16-ти років до несприятливої метеоситуації (НМС) засобами фізичної культури з використанням різних форм занять у системі фізичного виховання учнів. Проаналізовано вплив фізичних навантажень різного спрямування на фізичну працездатність, аеробну й анаеробну (лактатну) продуктивність, якісні параметри фізичної підготовки, які реєструвалися за умов різної метеоситуації. Визначено ефективні режими тренувань для вдосконалення АМ хлопців і дівчат. Встановлено, що найкращі засоби вдосконалення АМ до НМС - заняття з легкої атлетики, плавання, баскетболу та веслування. Доведено ефективність вдосконалення АМ підлітків до НМС за допомогою даних засобів, що зумовлено віковим і статевим факторами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143
Шифр НБУВ: РА372546 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Мозгова Л. А. 
Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. А. Мозгова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Введено в практику типи діалогів: діалог між авторським розумінням тендерних ролей й учнівським; між народним уявленням про ролі жінки та чоловіка у суспільному розвитку й осмисленням даних ролей у тексті; діалог між учителем як носієм тендерної ідентичності й учнем як особистістю тощо. Надано новий тип заняття - урок-гендерне дослідження. Запропоновано технологію прочитання української літератури, яка підвищує продуктивність інтерпретаційної діяльності учнів, закладає вміння здійснювати аналіз художнього твору на засадах тендерної критики, сприяє формуванню "Я-ідентичності" учня та вихованню культури взаємин між протилежними статями, що базується на традиціях родинної педагогіки й етнопедагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА372993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Нечитайло Т.А. 
Генезис образу фізичного Я у підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т.А. Нечитайло ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено генезу образу фізичного Я підлітків, проведено теоретичний аналіз наукових підходів щодо вивчення даного феномену у зарубіжній та вітчизняній психології. Визначено зміст, сутніть поняття та структуру образу фізичного Я, розкрито його роль у розвитку підростаючої особистості. Розроблено псхологічну модель генези образу фізичного Я у період дитинства та дорослішання, охарактеризовано етапи його становлення - ситуативно-вибірковий (дошкільний вік), пролонговано-вибірковий (молодший шкільний вік), активно-цілісний (підлітковий вік), цілісно-саморегулювальний (юнацький вік). Визначено критерії та рівні розвитку образу фізичного Я підлітків. Експериментально досліджено структурні компоненти образу фізичного Я. Виявлено вікові зміни та гендерні відмінності образу фізичного Я в особистості молодшого, середнього та старшого підліткового віку. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження розвивально-корекційної програми у формі соціально-психологічного тренінгу гармонізації образу фізичного Я підлітка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА369931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Карпенко Н.А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Карпенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прови. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активної взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього воних збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА364719

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського