Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (19)Наукова електронна бібліотека (24)Реферативна база даних (1364)Книжкові видання та компакт-диски (311)Журнали та продовжувані видання (13)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗАЛІЗНИЧНІ$<.>+<.>K=ПЕРЕВЕЗЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 195
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Крайній В.О. 
Інвестиційні перспективи функціонування транспортних підприємств з перевезення агропродукції (на прикладі Херсонської та Миколаївської областей): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.О. Крайній ; Міжнар. ун-т бізнесу і права. — Херсон, 2009. — 16 с. — укp.

Запропоновано стратегії інвестування процесів перевезень агропродукції. Удосконалено економіко-математичну модель для вдосконалення діяльності транспортного підприємства, яка задана на множині та дозволяє прогнозувати основні показники його функціонування. Запропоновано модель оптимального управління процесами перевезень агропродукції. Розглянуто організаційно-економічні аспекти інвестування процесів перевезень агропродукції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ХЕС)373.353.2 + У9(4УКР-4МИК)373.35.2 +
Шифр НБУВ: РА368739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Дехтяр М. М. 
Інформаційні моделі та метод управління енергоефективністю дорожньо-ремонтних робіт / М. М. Дехтяр. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науково-технічній задачі інформаційного моделювання вибору оптимальних організаційно-технічних параметрів при проведенні дорожньо-ремонтних робіт за критерієм енергозбереження. Вирішення поставлених задач пропонується виконувати за допомогою інформаційних технологій - програмного комплексу, реалізованого засобами VBA в MS Excel2019. Аналіз показників, що з'явились при опрацюванні вхідної інформації виконувався за допомогою методів математичної статистики, теорії множин та системи масового обслуговування. Проведено аналіз актуальності проблеми енергозбереження як в Україні в цілому, так і в дорожньо-транспортній галузі. Визначено, що енергоємність валового продукту країни в майже в 2 рази вища за європейську. І це – в той час, коли Україна відноситься до енергодефіцитних країн і задовольняє потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок їх власного видобутку менше ніж на 20%. Важливим фактором, необхідним для розвитку економіки, ефективноїроботи всіх галузей виробництва продукції необхідно використання транспортних артерій. На першому місці по перевезенню пасажирів і транспортуванню вантажів стоїть автомобільний транспорт. Собівартість перевезень у 1,5 рази, а витрати палива на 30 відсотків перевищують аналогічні показники у розвинених зарубіжних країнах. На вартість перевезень значним чином впливає якість автомобільних доріг, яка є незадовільною: 51,1% не відповідає вимогам за рівністю, 39,2% - за міцністю. Витрати на паливо в залежності від рівності покриття складають близько 16-18%. Саме тому в 2020 році стартував проект «Велике будівництво», пріоритетним напрямком якого стало відновлення мережі автомобільних доріг і за 5 років планується відремонтувати близько 24 тисяч кілометрів автодоріг. Максимальна увага приділятиметься поточному ремонту, а на другому місці – капітальний ремонтдоріг. Саме тому важливо впроваджувати заходи та технології, направлені на підвищення енергоефективності при проведенні дорожньо-ремонтних робіт. Адже витрати та тонну умовного палива, отриманого за рахунок енергозбереження, в декілька разів менша за витрати на її видобуток чи купівлю. Побудовані інформаційні моделі визначення витрат палива в зоні ремонту дорожніми машинами, що виконують ремонтні роботи, транспортним потоком, що рухається повз зону ремонту та транспорту, що постачає матеріали в зону ремонту. Для моделювання процесів, що відбуваються в зоні ремонту за критерієм енергоефективності, доцільно використовувати математичне моделювання, реалізоване в програмному забезпеченні. Розроблені інформаційно-математичні моделі, за допомогою яких розраховуються зміни витрат палива котками, асфальтоукладальником, транспортними потоками та автосамоскидами - постачальниками асфальтобетонної суміші, пропускна здатність дороги в зоні ремонту в залежності від довжини змінної захватки. Розроблено алгоритми та програми визначення кількості автомобілів-самоскидів, необхідних для безперебійного постачання асфальтобетонною сумішшю механізованої бригади в залежності від погодних умов і продуктивності ведучої машини - асфальтоукладальника. Розроблена методика визначення оптимальної довжини змінної захватки з точки зору економії витрат палива дорожніми машинами, автомобілямисамоскидами та транспортним потоком, що рухається через зону ремонту. Оцінку енергоефективності отримано методом визначення енерговитрат в зоні ремонту. Цей метод дозволяє враховувати часові, лінійні характеристики, а також технічні параметри дорожніх машин і результатом його використання є зростання енергоефективності дорожньо-ремонтних робіт.^UThe dissertation work is devoted to the actual scientific and technical problem of information modeling of the choice of optimal organizational and technical parameters during road repairs according to the criterion of energy saving. The solution of the set tasks is offered to be carried out by means of information technologies - the software complex realized by means of VBA in MS Excel2019. The analysis of indicators that appeared during the processing of input information was performed using the methods of mathematical statistics, probability theory andqueuing system. An analysis of the urgency of the problem of energy saving in Ukraine as a whole and in the road transport sector. It is determined that the energy intensity of the country's gross domestic product is almost 2 times higher than in Europe. And this is at a time when Ukraine is an energy-deficient country and meets the needs for fuel and energy resources through their own production by less than 20%. An important factor necessary for the development of the economy, the efficient operation of all branches of production is the use of transport arteries. In the first place for the carriage of passengers and transportation of goods is road transport. The cost of transportation is 1.5 times, and fuel consumption is 30 percent higher than in developed foreign countries. The cost of transportation is significantly affected by the quality of roads, which is unsatisfactory: 51.1% do not meet the requirements for equality, 39.2% - for strength. Fuel costs, depending on the equality of coverage are about 16-18%. That is why in 2020 the project "Large construction" was launched, the priority of which was the restoration of the road network and in 5 years it is planned to repair about 24 thousand kilometers of roads.Maximum attention will be paid to current repairs, and in second place - overhaul of roads. That is why it is important to implement measures and technologies aimed at improving energy efficiency during road repairs. After all, the cost and ton of conventional fuel obtained through energy savings is several times less than the cost of its extraction or purchase. Information models for determining fuel consumption in the repair area by road vehicles performing repair work, traffic flow moving past the repair area and vehicles delivering materials to the repair area are built. To model the processes occurring in the repair area on the basis of energy efficiency, it is advisable to use mathematical modeling implemented in the software. Information and mathematical models have been developed, which are used to calculate changes in fuel consumption by rollers, asphalt paver, transport flows and dump trucks - suppliers of asphalt concrete mixture, road capacity in the repair area depending on the length of the variable grip. Algorithms and programs for determining the number of dump trucks required for uninterrupted supply of asphaltconcrete mixture to a mechanized crew depending on weather conditions and productivity of the leading machine - asphalt paver have been developed. A method for determining the optimal length of the variable gripper in terms of saving fuel consumption by road vehicles, dump trucks and traffic flowing through the repair area. Evaluation of energy efficiency was obtained by determining the energy consumption in the repair area. This method allows you to take into account the time, linear characteristics, as well as technical parameters of road machines and the result of its use is to increase the energy efficiency of road repairs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бойко В. В. 
Інформаційна технологія організації логістичних систем автоматизованого управління та безпеки руху міського пасажирського транспорту / В. В. Бойко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробленню інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління безпечними перевезеннями міським пасажирським транспортом. У дисертаційній роботі проведене підвищення ефективності та якості обслуговування пасажирів міського транспорту шляхом використання інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління пасажирськими перевезеннями, що забезпечує визначення найбільш раціональних маршрутів та графіків руху з одночасним дотриманням безпеки усіх його учасників.Для досягнення мети дисертації були отримані такі наукові результати: вперше розроблено модель пасажироперевезень міським транспортом, що дозволяє здійснювати гнучкий пошук маршрутів, а також враховувати вимоги безпеки та економічні інтереси усіх учасників руху; удосконалено метод проектування логістичної системи управління міським пасажирським транспортом, що веде до зниження витрат і вартості послуг перевізника; удосконалено інформаційну систему підтримки прийняття рішень, що дозволило підвищити якість обслуговування пасажирів; запропоновано метод отримання спеціалізованих баз знань, що дозволяє автоматизувати процес раціонального управління пасажирськими транспортними засобами.^UIn administrative cities and business centers - the main concentration of jobs is located in the central part of the city, in industrial cities - in peripheral areas and in tourist cities - they can be distributed both in the central and peripheral parts of the city - depending on the tourist attractions, and sleeping areas are usually located in the buffer part of the city - between the center and industrial zones.At the same hour, the movement of the urban population mainly takes place with the help of local passenger or private transport. However, in addition to the advantages of light transport, their disadvantages should be noted, including: lack of proper organization of logistics transport schemes, insufficient automation of management and safety of passenger transportation. The main technical reasons for these shortcomings are the lack of information support for light transport, as well as a dispatch base. Therefore, the development of information technology for the organization of logistics systems for automated management of safe transportation of urban passenger transport is an important and relevant scientific task.The purpose of the dissertation is improving the efficiency and quality of public transport passengers through the use of information technology for the organization of logistics systems for automated management of passenger traffic, which ensures the definition of the most rational routes and schedules while maintaining the safety of all its participants.The dissertation reveals scientific tasks, substantiates the relevance of the dissertation, formulates the goal and objectives of scientific research. The data on publications and approbation of works are shown. The choice of the method for forecasting the passenger traffic is made and the further development of the model for the flexible search for transport routes is carried out. The features of building an intelligent decision support system are considered and an experimental verification of the results obtained is carried out. A new information system for decision-making support for the automation of passenger transportation and traffic safety has been proposed. The results of the practical application of the automatic control system, which makes it possible to increase the control efficiency, are presented.To achieve the goal of the dissertation, the following scientific results were obtained: for the first time, a model of passenger transportation by urban transport was developed, which allows for a flexible search for routes, as well as taking into account the safety requirements and economic interests of all traffic participants; the method of designing a logistics management system for urban passenger transport has been improved, which leads to a decrease in the costs and cost of carrier services; the information system for decision-making support was improved, which made it possible to improve the quality of passenger service; a method for obtaining specialized knowledge bases is proposed, which makes it possible to automate the process of rational management of passenger vehicles.The results of theoretical and experimental research, models and algorithms for flexible search of urban passenger transport routes, as well as developed hardware and software, have found practical use and implementation (confirmed by the certificate) at "Charz-Auto" in Cherkasy. The main results of the dissertation are used in the educational process of the Department of Computer Science and Systems Analysis of Cherkasy State Technological University in the courses "Analytical Data Processing Systems" and "Data Mining" (confirmed by the act of implementation).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Дейнега І.О. 
Інформаційне забезпечення оцінювання та планування споживання основних засобів на підприємствах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.О. Дейнега ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2005. — 22 с. — укp.

Розвинуто теоретичні та методичні засади інформаційного забезпечення оцінки споживання основних засобів за умов наростаючої ринкової невизначеності. Розкрито суть категорій "основні засоби" та "споживання основих засобів". Удосконалено методичні підходи до оцінки рівня їх зношення. Установлено взаємозв'язок між корисністю основного засобу та попитом на продукт, що створюється за його участю. Проаналізовано теоретичні положення щодо визначення потреб в інформаційному забезпеченні споживання основних засобів й обгрунтовано його значення для оцінки даного процесу. Структуровано інформаційні потоки, що виникають у межах відтворення та споживання засобів праці. Обгрунтовано методичні підходи до оцінювання корисності й якості інформації, інформаційного забезпечення підприємства. Розроблено методику оцінювання споживання основних засобів, що передбачає врахування визначеності ринкового середовища підприємства. На прикладі автотранспортних підрозділів Рівнинщини, які здійснюють вантажні перевезення, обгрунтовано доцільність розвитку інформаційних систем на підприємствах як основного фактора впливу на ринкову негентропію суб'єктів господарювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.31-571.1 +
Шифр НБУВ: РА339542

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Циба Є. В. 
Адміністративна відповідальність за порушення правил перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Є. В. Циба ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано загальнотеоретичні проблеми адміністративної відповідальності за порушення правил перевезення пасажирів автомобільним транспортом (АТ.М). Досліджено суб'єктивні та об'єктивні елементи й ознаки складу адміністративних проступків у сфері перевезення пасажирів і вантажів АТ. Визначено та охарактеризовано адмістративно-процесуальний статус суб'єктів адміністративного провадження у справах про порушення правил перевезення пасажирів і вантажів АТ і систему стадій провадження у справах про адміністративні проступки в аналізованій сфері. Розроблено пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення чинного законодавства України у сфері перевезення пасажирів і вантажів АТ та забезпечення безпеки дорожнього руху загалом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.1 + Х819(4УКР)072.89
Шифр НБУВ: РА381689 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Ксензюк А. Я. 
Адміністративно-деліктний механізм забезпечення прикордонної безпеки в Україні: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / А. Я. Ксензюк. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням правової природи, особливостей і реалізації в Україні адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави.Установлено, що прикордонна безпека має свою власну видову специфіку, що спрямована на забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності держави, захист національних інтересів в прикордонній сфері, що і варто вважати основною метою прикордонної безпеки. Запропоновано під прикордонною безпекою держави розуміти – збалансований стан захищеності державного суверенітету, територіальної цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства й держави у прикордонні сфері. З методологічних позицій визначено, що проблема адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави повинна розглядатися як цілісна система взаємозалежних елементів, взаємна узгодженість і послідовність розгляду яких дає змогу розкривати і доповнювати зміст одне одного. Наведені у дослідженні теоретико-методологічні основи пізнання адміністративно-деліктних механізмів забезпечення прикордонної безпеки визначили базові положення, що дозволили сформувати логічну структуру дисертаційного дослідження.Адміністративним правопорушенням (деліктом) проти прикордонної безпеки держави розглядається як суспільно шкідливе (небезпечне), винне й протиправне діяння особи, що посягає на збалансований стан захищеності державного суверенітету й територіальній цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства і держави у прикордонні сфері, за яке законом передбачено адміністративну відповідальність. До них відносяться правопорушення, передбачені статтями 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 КУпАП та статтею 1 Закону України «Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень».Констатовано, що прикордонні відносини, які поєднують охоронювані адміністративно-деліктним правом суспільні відносини, дають змогу вести мову суто про родовий об’єкт адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України без поділу їх юридичних складів на видові об’єкти. При цьому родовим об’єктом цих правопорушень (деліктів) є прикордонна безпека держави, що становить собою однорідні й тотожні за своїм змістом суспільні відносини.Для адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України характерним є обов’язковість такого елементу об’єктивної сторони як місце їх вчинення. Ця ознака конструктивно закладена в кожен склад цих правопорушень (деліктів) або безпосередньо, або змістовно. Місцем є конкретно визначена частина прикордонного простору, з учиненням чи не вчиненням у межах якого відповідне суспільно шкідливе діяння (дія або бездіяльність) законом про адміністративну відповідальність пов’язується наявність певного складу правопорушення (делікту), що посягає на прикордонну безпеку держави. Притаманним для цих правопорушень також є наявність спеціального суб’єкта щодо їх вчинення: особа, яка входить до складу наряду з охорони державного кордону України; іноземці та особи без громадянства; особа, яка перетинає державний кордон України чи межі тимчасово окупованої території України; підприємство (його об’єднання), установи, організації чи фізичні особи, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення.Адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності Держприкордонслужби, що співвідносяться між собою як частка і ціле. Доведено, що слід вести мову про формулювання такого поняття як «адміністративно-деліктна юрисдикційна діяльність», яке розкриває змістовно-структурне розуміння про те, що адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності органу публічної влади, Держприкордонслужби зокрема.Нормативно-правове забезпечення досліджуваної сфери передбачає сприяння здійсненню пошуку шляхів щодо удосконалення існуючих і новостворюваних адміністративно-деліктних норм задля необхідного виконання принципово нових завдань у забезпеченні прикордонної безпеки держави, при цьому становлячи відповідний процес утворення й підтримки (у певних межах) організаційно-функціональних конструктивних характеристик прикордонної безпеки держави через забезпечення управлінського впливу нормативно-правовими засобами.У дослідженні надано пропозиції щодо удосконалення українського законодавства у прикордонній сфері та запропоновано: врегулювати в КУпАП порядок застосування стягнення у виді примусового видворення; передати повноваження розгляду справ за статтею 204-1 КУпАП органам Держприкордонслужби; визнати такими, що втратили чинність, статті 204-3, 204-4 КУпАП; запровадити у законодавстві єдину конструкцію поняття «законодавство про державний кордон України» шляхом доповнення статті 6-1 Закону України «Про державний кордон України» та відповідного корегування інших законів.^UThe dissertation is a comprehensive study of the legal nature, features and implementation of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state in Ukraine.It has been established that border security has its own species specificity, which is aimed at ensuring state sovereignty and territorial integrity of the state, protecting national interests in the border area, which should be considered the main goal of border security. It is suggested that the border security of the state should be understood as a balanced state of protection of state sovereignty, territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in the border area protected by the legislation on the state border.From a methodological point of view, it is determined that the problem of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state should be considered as a whole system of interdependent elements, the mutual coherence and sequence of consideration of which makes it possible to reveal and complement each other's content. The theoretical-methodological foundations of knowledge of the administrative-delict mechanisms of border security provided in the study determined the basic provisions that made it possible to form the logical structure of the dissertation research.An administrative offense (delict) against the border security of the state is considered as a socially harmful (dangerous), culpable and illegal act of a person that encroaches on the balanced state of protection of state sovereignty and territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in border areas protected by the legislation on the state border the sphere for which the law provides for administrative responsibility. These include offenses provided for by Articles 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 of the Code of Criminal Procedure and Article 1 of the Law of Ukraine "On Liability of Carriers During International Passenger Transportation".It was established that border relations, which combine social relations protected by administrative and tort law, make it possible to speak purely about the generic object of administrative offenses (torts) against the border security of Ukraine without dividing their legal structures into specific objects. At the same time, the generic object of these offenses (delicts) is the border security of the state, which is homogeneous and identical in its content to social relations.For administrative offenses (delicts) against the border security of Ukraine, the obligation of such an element of the objective party as the place of their commission is characteristic. This feature is constructively embedded in each composition of these offenses (delicts) either directly or meaningfully. A place is a specifically defined part of the border space, with the commission or non-commitment of a corresponding socially harmful act (action or inaction), according to the law on administrative responsibility, the presence of a certain composition of the offense (delict) that encroaches on the border security of the state is associated. Inherent to these offenses is also the presence of a special subject for their commission: a person who is part of the order for the protection of the state border of Ukraine; foreigners and stateless persons; a person who crosses the state border of Ukraine or the borders of the temporarily occupied territory of Ukraine; an enterprise (its association), institutions, organizations or natural persons that carry out international passenger transportation.The regulatory and legal support of the researched area involves the promotion of the search for ways to improve existing and newly created administrative and tort norms for the necessary performance of fundamentally new tasks in ensuring the border security of the state, while constituting the corresponding process of formation and maintenance (within certain limits) of organizational and functional constructive characteristics border security of the state through the provision of managerial influence by regulatory and legal means.The study provided proposals for improving Ukrainian legislation in the border area and proposed: to regulate the procedure for the application of penalties in the form of forced deportation in the Criminal Code of Administrative Offenses; transfer the authority to consider cases under Article 204-1 of the Code of Administrative Offenses to the bodies of the State Border Service; recognize Articles 204-3, 204-4 of the Code of Administrative Offenses as having lost their validity; introduce in the legislation a unified construction of the concept of "legislation on the state border of Ukraine" by supplementing Article 6-1 of the Law of Ukraine "On the State Border of Ukraine" and correspondingly correcting other laws.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Рубан А.Є. 
Адміністративно-правові засади державного контролю у галузі автомобільних перевезень: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.Є. Рубан ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2009. — 16 с. — укp.

Визначено адміністративно-правові засади державного контролю у галузі автомобільних перевезень. Сформульовано визначення поняття "об'єкт державного контролю у галузі автомобільних перевезень". Розкрито суть даного контролю. З'ясовано та класифіковано основні напрямки державного контролю за автомобільними перевезеннями. З'ясовано місце та повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування у аспекті їх ролі у здійсненні контролю за автомобільними перевезеннями. Висвітлено процедури здійснення контрольної діяльності в галузі автомобільних перевезень. Охарактеризовано форму державного контролю у цій галузі. Визначено шляхи вдосконалення даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.3 + Х819(4УКР)071 +
Шифр НБУВ: РА365533

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Медведєв Д. К. 
Адміністративно-правові засади перевезення вантажів автомобільним транспортом: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Д. К. Медведєв ; Акад. упр. МВС України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано доктринальне та легальне визначення поняття перевезення вантажів автомобільним транспортом. Рекомендовано органам державної влади у здійсненні регулювання та контролю за перевезенням вантажів застосовувати прямі та непрямі методи одночасно. Вдосконалено визначення обмеження діяльності з перевезення вантажів автотранспортом. Розвинуто положення щодо необхідності розширення вимог вітчизняних ліцензійних умов. Розкрито стимулювання міжнародних перевезень вантажів вітчизняними автотранспортними підприємствами (АТП). Визначено ефективність застосування щодо АТП комплексу заходів юридичної відповідальності. Висвітлено доцільність введення підвищеної відповідальності за провину у формі умислу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.3
Шифр НБУВ: РА374613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Скляр Ю. І. 
Адміністративно-правові засади юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. І. Скляр. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню змісту та особливостей адміністративно-правових засад юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні, а також обґрунтуванню напрямків їх удосконалення. У роботі дістав подальшого розвитку генезис інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення на території України. З’ясовано, що становлення інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення тісно пов’язане з появою державності на території України та розвитком зовнішньоекономічної торгівлі. Виокремлено шість періодів становлення інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення на території України: 1-й період (ІХ–ХІІІ ст.) – визначення меж юридичної відповідальності за перевезення товарів поза митним контролем у вигляді штрафу та конфіскації предметів, які переміщувалися в документах часів Київської Русі; 2-й період (XIV ст. – сер. XVII ст.) – юридичну відповідальність за контрабанду товарів на українських землях визначали законами протекціоністських держав (Річ Посполита, Велике князівство Московське, Османська імперія); 3-й період (сер. XVII ст. – XVIII ст.) – активізація протидії та боротьби з контрабандою товарів з метою захисту економічних інтересів Козацько-гетьманської держави; 4-й період (поч. XIX ст. – поч. XX ст.) – формування правових принципів, що визначили курс розвитку митного законодавства та протидії контрабанді на ХХ ст.; 5-й період (30 грудня 1922 р. – 11 грудня 1991 р.) – становлення інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення за часів перебування території України у складі СРСР; 6-й період (12 грудня 1991 р. – до сьогодні) – вміщує декілька етапів: І етап (12 грудня 1991 р. – 14 листопада 2011 р.) – пов’язаний із прийняттям митних кодексів України 1991 та 2002 років, КК України; ІІ етап (15 листопада 2011 р. – до сьогодні) – розпочався з декриміналізації товарної контрабанди.Сформульоване авторське розуміння поняття «адміністративно-правове регулювання юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні» як владної діяльності уповноважених державою суб’єктів, спрямованої на впорядкування суспільних відносин у сфері притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення через визначення в законодавстві держави нормативної та процесуальної підстав, а також інших умов настання такої відповідальності. Визначено особливості адміністративно-правового регулювання юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні, однією з яких є специфіка співвідношення норм КУпАПта МК України як джерел адміністративно-правового регулювання юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення. Акцентовано на тому, що чинним МК України не охоплено всіх аспектів адміністративної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення. Зважаючи на це, існує необхідність уніфікації та систематизації митного законодавства. Запропоновано під незаконним переміщенням товарів комерційного призначення через митний кордон України розуміти протиправний, умисний поведінковий акт осудної фізичної або юридичної особи, виражений формою активної дії, скоєної різним способом, що посягає на суспільні відносини щодо встановлених правил переміщення товарів комерційного призначення через митний кордон України й тягне за собою настання несприятливих наслідків для порушника. Ключові слова: порушення митних правил, митний кордон, товар комерційного призначення, митний орган, контрабанда, назаконне переміщення товарів, адміністративна відповідальність.^UThe dissertation deals with the study of the content and features of the administrative and legal principles of legal responsibility for smuggling of commercial goods in Ukraine, as well as to the justification of proposals for their improvement.In the work, the genesis of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods on the territory of Ukraine was further developed. It was found that the establishment of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods is closely related to the emergence of statehood on the territory of Ukraine and the development of foreign economic trade. Six periods of the establishment of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods on the territory of Ukraine are distinguished: 1st period (IX – XIII centuries) – determination of the limits of legal responsibility for the transportation of goods outside customs control in the form of a fine and confiscation of items that were moved in documents of the times of Kyivan Rus; 2nd period (XIV century – mid-XVII century) – legal responsibility for the smuggling of goods on Ukrainian lands was determined by the laws of protectionist states (the Polish-Lithuanian Commonwealth, the Grand Duchy of Moscow, the Ottoman Empire); 3rd period (mid-17th century – 18th century) – intensification of opposition and fight against smuggling of goods in order to protect the economic interests of the Cossack-Hetman state; 4th period (beginning of the XIX century – beginning of the XX century) – the formation of legal principles that determined the course of development of customs legislation and combating smuggling in the XX century; 5th period (December 30, 1922 – December 11, 1991) – the establishment of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods during the time when the territory of Ukraine was part of the USSR; 6th period (from December 12, 1991 to the present) includes several stages: 1st stage (December 12, 1991 to November 14, 2011) related to the adoption of the Customs Codes of Ukraine of 1991 and 2002, the Criminal Code of Ukraine; 2nd stage (November 15, 2011 – until today) began with the decriminalization of goods smuggling.The author's understanding of the concept of "administrative-legal regulation of legal responsibility for smuggling of commercial goods in Ukraine" is formulated as a power activity of state-authorized subjects aimed at streamlining social relations in the sphere of bringing guilty persons to administrative responsibility for smuggling of commercial goods through the definition of normative and procedural grounds in the state legislation, as well as other conditions for the occurrence of such responsibility. Features of the administrative-legal regulation of legal responsibility for smuggling of commercial goods in Ukraine are identified, one of which is the specificity of the ratio of the norms of the Code of Administrative Offenses and the Customs Code of Ukraine as sources of administrative-legal regulation of legal responsibility for smuggling of commercial goods. It is emphasized that the current Customs Code of Ukraine does not cover all aspects of administrative responsibility for the smuggling of goods for commercial purposes, taking into account this, there is a need to unify and systematize customs legislation.It is suggested that the illegal movement of commercial goods across the customs border of Ukraine should be understood as an illegal, intentional act of behavior by a reprehensible natural person or legal entity, expressed in the form of an active action committed in a different way, which encroaches on social relations regarding the established rules for the movement of commercial goods across the customs border of Ukraine and entails adverse consequences for the violator.Key words: violation of customs rules, customs border, commercial goods, customs authority, smuggling, legal movement of goods, administrative responsibility.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Пижов С. Л. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України у сфері надання публічно-сервісних послуг: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / С. Л. Пижов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правового регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України (далі – РСЦ МВС) у сфері надання публічно-сервісних послуг.Визначено поняття діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг як урегульованого нормами адміністративного права механізму здійснення публічно-сервісної функції цих органів, спрямованого на створення умов для реалізації прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб, шляхом надання в установленому законом порядку на платній та безоплатній основі публічно-сервісних послуг. Проаналізовано нормативно-правові акти, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг.Охарактеризовано структуру адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, яка представлена у вигляді трикомпонентної моделі. З’ясовано призначення цільового компоненту адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, який дозволяє виявити ступінь та вектори управлінського впливу цих органів на адміністративні правовідносини у сфері надання публічно-сервісних послуг. Визначено пріоритетні напрями взаємодії РСЦ МВС з іншими суб’єктами надання публічно-сервісних послуг: а) взаємодія у сфері здійснення реєстраційно-дозвільних процедур; б) взаємодія у сфері організації діяльності з перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; в) взаємодія у сфері провадження діяльності щодо оптової та роздрібної торгівлі автотранспортними засобами; г) освітньо-професійна взаємодія з закладами вищої освіти МВС. На основі аналізу Директив 1999/37/ЄС, 2006/126/ЄС та 2009/40/ЄС визначено напрями вдосконалення правового забезпечення діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг, до числа яких відноситься встановлення в нормах національного законодавства вимог до: зразку та категорій посвідчення водія; мінімального віку керування транспортними засобами; кваліфікації екзаменаторів, залучених до приймання іспитів на право керування транспортними засобами, встановлення спрощеної процедури реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів.Розроблено проєкт Типового положення про регіональний сервісний центр МВС. Запропоновано внесення відповідних змін і доповнень до інших нормативно-правових актів, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС.^UThe dissertation is devoted to the study of theoretical and practical problems of administrative and legal regulation of the activity of regional service centers MIA of Ukraine in the field of public service provision.The concept of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision is defined as a mechanism for the implementation of the public service function of these bodies regulated by the norms of administrative law, aimed at creating conditions for the realization of the rights and legitimate interests of individuals and legal entities, by providing paid and free of charge public service services. The regulatory legal acts that form the legal basis of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision have been analyzed.The structure of the administrative and legal status of the RSC of the MIA is characterized, which is presented in the form of a three-component model. The purpose of the target component of the administrative-legal status of the RSC of the MIA has been clarified, which allows to identify the degree and vectors of managerial influence of these bodies on administrative legal relations in the field of public service provision. The priority areas of interaction of the RSC of the MIA with other entities providing public services have been determined: a) interaction in the field of registration and licensing procedures; b) interaction in the field of organizing activities for the transportation of passengers and cargo by road transport; c) interaction in the field of wholesale and retail trade in motor vehicles; d) educational and professional interaction with institutions of higher education of the MIA.Based on the analysis of Directives 1999/37/EU, 2006/126/EU and 2009/40/EU, directions for improving the legal support for the activities of the RSC of the MIA in the field of providing public services have been determined, including the need to establish in the norms of national legislation requirements for : model and categories of driver's license; the minimum age for driving vehicles; qualifications of examiners involved in taking examinations for the right to drive vehicles, establishing a simplified procedure for registration (re-registration) of vehicles, etc.A project of the Model Regulations on the regional service center of the MIA has been developed. It is proposed to make appropriate changes and additions to other normative legal acts that constitute the legal basis for the activities of the RSC of the MIA.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Іванова Д. А. 
Адміністративно-правове регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів / Д. А. Іванова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому охарактеризовано природу та особливості адміністративно-правового регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів, як напрямок діяльності публічної адміністрації щодо реалізації міжнародних зобов'язань держави у сфері торговельного мореплавства та реалізації державної морської політики України.Обґрунтовано необхідність розгляду міжнародного морського перевезення пасажирів як об'єкта адміністративно-правового регулювання, що обумовлюється специфікою прав та обов'язків держави порту та держави прапора, визначених міжнародними договорами, а також цілями та завданнями реалізації національної морської політики. Визначено публічно-правові елементи адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів. Доведено, що правовий режим, який регулює міжнародні морські перевезення пасажирів, реалізується українськими суб'єктами владних повноважень і визначає зміст та завдання публічного адміністрування сфери морських перевезень пасажирів. Запропоновано визначення адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів як сукупності адміністративно-правових норм, спрямованих на забезпечення прав та законних інтересів фізичних, юридичних осіб та держави у відносинах у сфері морських перевезень пасажирів, які у сукупності формують адміністративно-правовий режим, що регламентує діяльність суб'єктів морських перевезень пасажирів.Визначено адміністративно-правові заходи щодо сприяння розвиткові морського туризму. Відзначено роль міжнародних неурядових організацій у формуванні норм м'якого права (стандартів, рекомендацій, найкращих практик), що визначають діяльність у сфері морського туризму.^UThe thesis is the first scientific research in the Ukrainian legal science, which characterizes the nature and the features of the administratively-legal regulation of an international passengers` sea shipping as a direction of public administration to implement the international obligations in the sphere of merchant shipping and the state maritime policy of Ukraine.The need to consider an international passengers` sea shipping as an object of the administratively-legal regulation, determined by the specificity of the rights and the obligations of a port State and a flag State, as determined by the international treaties, as well as the goals and the objectives of implementation of the national maritime policy, has been justified. The public legal elements of the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping have been defined.It has been proved that the legal regime, which regulates an international passengers` sea shipping, is implemented by the Ukrainian subjects of power and determines the content and the tasks of public administration of the sphere of passengers` sea shipping. It has been proposed to define the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping as a set of administratively-legal norms, aimed at ensuring the rights and the legitimate interests of individuals, legal entities and a state in relations in the sphere of passengers` sea shipping, which together form the administratively-legal regime, which regulates the activities of subjects of passengers` sea shipping.The administratively-legal measures to promote the development of maritime tourism have been defined. The role of the international non-governmental organizations in the formation of soft law norms (the standards, the recommendations, the best practices), which regulates activities in the sphere of maritime tourism has been noted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Карнаух-Голодняк О. В. 
Адміністративно-правове регулювання поводження з промисловими відходами / О. В. Карнаух-Голодняк. — Б.м., 2022 — укp.

У роботі комплексно досліджуються адміністративноправове регулювання відносин поводження з промисловими відходами. У межах об'єкта та предмета дослідження розкрито систему адміністративноправового регулювання відносин у сфері поводження з промисловими відходами, виявлено основні проблеми нормативно-правового регулювання та запропоновано шляхи їх вирішення. В дисертації здійснюється спроба аналізу теоретико-правових підходів та сучасного стану нормативно-правового регулювання відносин поводження з промисловими відходами, зокрема аналізується законодавче визначення категорії «промислові відходи», їх ознаки та особливості. Досліджуються наявний стан адміністративно-правового регулювання поводження з промисловими відходами, а також доктринальні положення, що стосуються вказаної проблематики, детально аналізуються їх методи та заходи. В результаті чого формулюється авторське визначення поняття «адміністративно-правове регулювання поводження з промисловими відходами» як взаємопов'язана система способів впливу норм адміністративного права на суспільні відносини у сфері поводження з промисловими відходами, а саме відносини щодо належного збирання, перевезення, сортування, використання, зберігання, обробки (переробки), утилізації будь-яких речовин, матеріалів, предметів, які утворюються в процесі виробництва продукції (товарів), в сільському господарстві, промисловості, виконання робіт або надання послуг, що не має можливості подальшого використання в технологічних процесах суб'єкта господарювання-утворювача відходів, не передаються як товар або сировина іншим особам і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення, які застосовують уповноважені посадові особи державних органів влади та місцевого самоврядування у процесі владно-розпорядчої діяльності з метою задоволення інтересів суспільства.^UThe paper comprehensively examines the administrative and legal regulation of industrial waste management. Within the object and subject of the research the system of administrative and legal regulation of relations in the field of industrial waste management is revealed, the main problems of normative and legal regulation are revealed and the ways of their solution are offered. The dissertation attempts to analyze the theoretical and legal approaches and the current state of legal regulation of industrial waste management, in particular, analyzes the legislative definition of the category "industrial waste", their features and characteristics. The current state of administrative and legal regulation of industrial waste management, as well as doctrinal provisions relating to this issue, their methods and measures are analyzed in detail. As a result, the author's definition of the concept of «administrative and legal regulation of industrial waste management» is formulated as an interconnected system of ways of influencing administrative law on public relations in the field of industrial waste management,namely the relationship of proper collection, transportation, sorting, use, storage, processing (processing), utilization of any substances, materials, objects which are formed in the course of manufacture of production (goods), in agriculture, the industry, performance of works or rendering of services which has no possibility of the further use in technological processes sub waste-generating entities are not transferred as goods or raw materials to other persons and which their owner disposes of, intends or must dispose of by disposal or disposal, which are used by authorized officials of public authorities in the process of government activities t o meet the interests of society.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Зайкіна Г. М. 
Адміністративно-правовий механізм управління залізничним транспортом загального користування в Україні: питання теорії і практики.: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / Г. М. Зайкіна. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації на основі аналізу теорії та практики адміністративного права, норм національного та інтегрованого законодавства, практики діяльності суб’єктів управління, розкрито адміністративно-правовий механізм управління залізничним транспортом загального користування в Україні та визначено напрямки побудови нової моделі управління залізничним транспортом загального користування в Україні. Основними з яких є такі:Сформовано, що залізничний транспорт загального користування України є складною інфраструктурною системою, що становить предмет публічно-правових відносин, які виникають між державою, як регулятора виду діяльності, та суб’єктами таких специфічних правовідносин (залізничні підприємства, оператори, пасажири, вантажовласники тощо), та включає в себе залізничні мережі, станції, рухомий склад і пов’язані з ними елементи, які призначені для забезпечення пасажирських та вантажних перевезень на території України. Публічно-правові відносини у сфері управління залізничним транспортом загального користування України ґрунтуються на відповідних нормативно-правових актах, які визначають права та обов’язки суб’єктів, участь держави у регулюванні та нагляді за залізничним транспортом як гаранта дотримання загальних інтересів в галузі залізничного транспорту, а також мету цієї діяльності, включаючи забезпечення безпеки, зручності пасажирів і ефективності вантажних перевезень. Визначено, що залізничний транспорт загального користування України являє собою предмет публічно-правових відносин, що стосуються організації та функціонування залізничної інфраструктури та послуг на залізничному транспорті в Україні, а також регулювання відносин між державними органами, операторами залізничного транспорту, іншими учасниками ринку та громадськістю з метою забезпечення безпеки, доступності, якості та ефективності залізничного транспорту, а також здійснення контролю та нагляду за цією сферою.Встановлено, що державне управління залізничним транспортом загального користування в Україні, як функція держави, – це специфічний державно-регуляторний вплив держави, що полягає у планомірній та владній управлінській діяльності щодо формування, забезпечення функціонування та захисту транспортної галузі як окремої соціально-економічної системи, яка забезпечує публічний інтерес та економічний розвиток країни. Основними ознаками державного управління залізничним транспортом загального користування в Україні, як функції держави є: 1) спрямованість на забезпечення публічного інтересу та економічного розвитку; 2) використання владних повноважень та ресурсів; 3) систематичність та стратегічна плановість транспортної політики; 4) планування та координація дій системи суб’єктів забезпечення управління залізничним транспортом загального користування в Україні; 5) вплив на інші соціально-економічні системи з метою забезпечення їх якісної та кількісної визначеності для спільного добробуту суспільства; 6) підзвітність та відповідальність системи суб’єктів забезпечення управління залізничним транспортом загального користування перед суспільством.^UThe dissertation, based on the analysis of the theory and practice of administrative law, the norms of national and integrated legislation, and the practice of management entities, reveals the administrative-legal mechanism of public rail transport management in Ukraine and defines the directions for building a new model of public rail transport management in Ukraine. The main ones are the following:It has been established that the public railway transport of Ukraine is a complex infrastructure system that is the subject of public-law relations that arise between the state, as the regulator of the type of activity, and the subjects of such specific legal relations (railway companies, operators, passengers, cargo owners, etc.), and includes railway networks, stations, rolling stock and related elements, which are intended to ensure passenger and cargo transportation on the territory of Ukraine. Public-legal relations in the sphere of management of public railway transport of Ukraine are based on the relevant normative legal acts, which determine the rights and obligations of subjects, the participation of the state in the regulation and supervision of railway transport as a guarantor of the observance of general interests in the field of railway transport, and the purpose of that activity, including ensuring safety, passenger convenience and freight efficiency.It was determined that public rail transport in Ukraine is a subject of public-law relations concerning the organization and functioning of railway infrastructure and services on railway transport in Ukraine, as well as the regulation of relations between state bodies, operators of railway transport, other market participants and the public with the aim of ensuring safety, accessibility, quality and efficiency of railway transport, as well as control and supervision of this area.It has been established that the state management of public railway transport in Ukraine, as a function of the state, is a specific state-regulatory influence of the state, which consists in planned and authoritative management activities regarding the formation, ensuring the functioning and protection of the transport industry as a separate socio-economic system, which ensures public interest and economic development of the country. The main features of state management of public railway transport in Ukraine, as a function of the state, are: 1) focus on ensuring public interest and economic development; 2) use of power and resources; 3) systematic and strategic planning of transport policy; 4) planning and coordination of actions of the system of entities providing management of public railway transport in Ukraine; 5) impact on other socio-economic systems in order to ensure their qualitative and quantitative certainty for the common welfare of society; 6) accountability and responsibility of the system of entities providing management of public railway transport to society.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Князевич Н. В. 
Адміністративно-правовий статус медичних працівників в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Н. В. Князевич. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням адміністративно-правового статусу медичних працівників в Україні.Визначено авторський підхід до розуміння категорій «медичний працівник». Обгрунтовано визначення поняття «медичний працівник» як медичний персонал, що бере участь безперервно чи ситуативно у реалізації задач та цілей здійснення професійної діяльності у сфері охорони життя та здоров'я людини, в тому числі його порятунку в медичних закладах, формуваннях або в санітарних перевезеннях за умови підтвердження його кваліфікації та/або спеціалізації ліцензією та/або кваліфікаційним оцінюванням, критерії здійснення якого встановлені центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я, із дотриманням вимог професійної (службової) етики надання медичних послуг.Виділено нормативні особливості закріплення адміністративно-правового статусу медичного працівника в умовах реформи охорони здоров'я, що полягають у: активізації діяльності професійних медичних організацій — як прояву реалізації права медичних працівників на створення наукових медичних товариств, професійних спілок та інших громадських організацій; отриманні заробітної плати лікарями первинної ланки, виходячи з кількості закріплених за ними пацієнтів; підвищенні ступеня захисту персональних даних у системі «eHealth»; безперервності професійного розвитку лікарів; забезпеченні безперервності надання медичної допомоги в умовах воєнного стану.^UThe dissertation carried out a comprehensive scientific study of the administrative and legal status of medical workers in Ukraine.The author's approach to understanding the category "medical worker" is defined. The definition of the concept of "medical worker" as a doctor or other person who participates continuously or situationally in the implementation of the tasks and goals of professional medical activity or medical saving of life and health of a person in medical institutions, formations or in sanitary transportation is substantiated, subject to confirmation of his qualification and/or specialization by license and/or qualification assessment, the criteria for which are established by the central executive authority in the field of health care, in compliance with the requirements of professional (official) ethics in the provision of medical services.The normative features of securing the administrative-legal status of a medical worker in the conditions of health care reform are highlighted, which are: activation of the activities of professional medical organizations - as a manifestation of the right of medical workers to create scientific medical societies, professional unions and other public organizations; receiving wages by primary care doctors, based on the number of patients assigned to them; increasing the degree of protection of personal data in the "eHealth" system; continuity of professional development of doctors; ensuring the continuity of the provision of medical care in conditions of martial law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Чечуліна І. О. 
Аттична чорнолакова кераміка з Ольвії класичного періоду. / І. О. Чечуліна. — Б.м., 2021 — укp.

Аттична чорнолакова кераміка посідає важливе місце серед чисельних знахідок, здобутих під час розкопок Ольвії. Окрім амфорної тари для перевезеннявина та олії, чорнолаковий та розписний посуд з Аттики є однією з найбільших груп імпортних матеріалів в Ольвії та північнопричорноморського регіону загалом. У комплексному дослідженні, разом із супутніми керамічними знахідками, що мають абсолютне датування та розвинену типологію, аттична чорнолакова кераміка надає нові актуалізовані дані щодо економічних відносин античних полісів регіону зАттикою у класичний період.Слід зауважити, що аттичний чорнолаковий посуд має низку важливих характеристик, які дозволяють його чітко діагностувати серед всього матеріалу. Це,зокрема, унікальне чорнолакове покриття, складна система орнаментації, морфологічні особливості. Все це дозволяє не лише визначити належність до центрувиробництва, а й тип і підтип посуду, визначити датування, що звужується у певних випадках до 10-25 років. Це відіграє неабияке значення при датуванні закритих комплексів та загалом усіх пам'яток античної доби. Чорнолаковий посуд має детальну хронологію, розроблену насамперед на матеріалах пам'ятокбезпосереднього з місця його виробництва. Знахідки, що походять з Афінської агори, є надійною основою для встановлення датування аналогічного посуду з території Північного Причорномор'я і надають їй значимості хронологічного індикатора.Вивчення складу аттичної чорнолакової кераміки, встановлення кількісних показників для певного часу, в кінцевому результаті сприяє вивченню широкого колапитань, пов'язаних з розвитком торгівельно-економічних відносин певного центру та регіону загалом з античним Середземномор'ям.^UAttic black-glazed pottery occupies an important place among the numerous finds unearthed during the excavations of Olbia. In addition to transport amphorae, black-glazed and painted pottery from Attica are the largest groups of imports in Olbia and the Northern Black Sea region. In this comprehensive study, together with the accompanying ceramic materials which have an absolute dating and developed typology, Attic black-glazed ceramics provide new, up to date data on the economic relations between the ancient poleis of the region and Attica during the classical period.It should be noted that the Attic black-glazed ware has several important characteristics that allows it to be clearly diagnosed amongst all other materials. This is, in particular, a unique black-glazed coating, a complex system of ornamentation and morphological features. All these allow determining the center of production, the type, and subtype of utensils, to determine the dating, which in some cases narrow down the dates to 10-25 years. This plays an important role in the dating of closed complexes on all the sites of antiquity. Black-glazed ware has a detailed chronology, developed primarily on the materials directly from the place of its production. The finds originating from the Athenian Agora became a reliable basis for establishing the dating of the similar vessels from the territory of the Northern Black Sea coast and gives it the significance of a chronological indicator. Thus, the modern archaeological study of the site takes into account a set of different indicators — from the study of the stratigraphy of the excavated site to the dating of certain types of utensils. This, in turn, made it possible to study the composition of Attic black-glazedceramics from a new angle, to establish quantitative indicators for a certain time period which ultimately contributes to the study of a wide range of issues related to trade and the economic relations of a particular center and region with the rest of the ancient Mediterranean.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
17.

Черниш Н.Ю. 
Вибір раціональних параметрів каналів вантажопотоків при удосконаленні маршрутних способів перевезення масових вантажів залізничним транспортом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Н.Ю. Черниш ; Харк. держ. акад. залізн.трансп. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Висвітлено питання вдосконалення системи організації вагонопотоків шляхом вибору раціональних параметрів каналів вантажопотоків у процесі удосконалення маршрутних способів перевезення масових вантажів залізничним транспортом. Розроблено загальну математичну модель функціонування виробничо-транспортного ланцюга перевезення масових вантажів маршрутами. Розглянуто методику визначення економічного ефекту для магістрального залізничного транспорту і виробництва. Запропоновано практичні рекомендації щодо вдосконалення й оптимізації експлуатаційної роботи залізничного транспорту, створення єдиного технологічного процесу функціонування всього виробничо-транспортного ланцюга, розробки графіків взаємодіє виробництва, транспорту та споживання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.021
Шифр НБУВ: РА315916 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Куш Є.І. 
Визначення параметрів технологічного процесу перевезення пасажирів автомобільним транспортом з урахуванням стану організму водія: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Є.І. Куш ; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Удосконалено наукові підходи щодо формування параметрів технологічного процесу перевезення пасажирів. Формалізовано моделі технології міських пасажирських перевезень на таких рівнях: перегін, рейс, робочий день, які відрізняються від відомих урахуванням у якості змінної стану організму водія. Уточнено вплив вікових і кваліфікаційних характеристик водія на параметри технологічного процесу перевезення пасажирів. Розроблено метод складання графіка виконання елементів технологічного процесу перевезення пасажирів на маршруті, що відрізняється від існуючих використанням у якості факторів вікових і кваліфікаційних параметрів водія та накладенням обмежень на рівень стану його організму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.523-0 + О385.02 +
Шифр НБУВ: РА349143

Рубрики:

      
19.

Зубер Т. О. 
Вплив кінетики розпаду аустеніту на структуроутворення та механічні властивості зварних з'єднань високоміцних вуглецевих сталей. / Т. О. Зубер. — Б.м., 2019 — укp.

Для виготовлення зварних металоконструкцій корпусів машин використовуються високоміцні сталі. Формування в металі зони термічного впливу зварних з'єднань гартівних мартенситних структур призводить до погіршення механічних властивостей та впливає на схильність до крихкого руйнування.Робота присвячена визначенню впливу кінетики розпаду аустеніту на особливості структурно-фазових перетворень в металі зони термічного впливу зварних з'єднань високоміцних вуглецевих сталей з вмістом вуглецю 0,12…0,74 мас. %. За допомогою системи імітації термічного циклу зварювання Gleeble 3800 побудовані термокінетичні діаграми розпаду аустеніту, установлені більш точні температури початку та кінця утворення фаз при різних швидкостях охолодження високоміцних вуглецевих сталей.Встановлено зв'язок між вмістом вуглецю, температурами фазових перетворень та структурою: для сталей різного призначення збільшення вмісту вуглецю в кожній групі (будівельні: до 0,12...0,19%С, спеціальні: до 0,26...0,31%С, залізничні: до 0,58...0,74%С) знижує температури фазових перетворень на 40…60°С, що впливає на збільшення утворення критичної частки гартівних структур, які призводять до погіршення механічних властивостей. В будівельних сталях фазові перетворення проходять двохстадійно, спочатку за дифузійним механізмом з утворенням феритно-перлітних структур пришвидкості охолодження до 10°С/с, а потім бездифузійним – з утворенням гартівних структур при швидкостях охолодження вище 15°С/с. В спеціальних сталях – за дифузійним механізмом з утворенням феритно-перлітних структур при швидкості охолодження до 7°С/с та бездифузійним механізмом з формуванням бейнітних і мартенситних структур різної морфології при швидкості охолодження вище 10°С/с. В залізничних сталях перетворення відбувається за дифузійним та зсувним механізмом в феритно-перлітній області з утворенням троостито-мартенситних структур при швидкості охолодження 5…30°С/с.Встановлено оптимальні параметри термічного циклу зварювання при швидкості охолодження 5…20°С/с, що забезпечує формування ферито-перлітних структур для залізничних сталей та бейніто-мартенситних для будівельних та броньових сталей при запобіганні утворення холодних тріщин в металі зони термічного впливу високоміцних вуглецевих сталей з вмістом вуглецю 0,12…0,74%.Визначено, що для забезпечення міцності та пластичності всього зварного з'єднання шляхом формування оптимальної структури високоміцних вуглецевих сталей зварювання рекомендовано проводити при швидкості охолодження металу зони термічного впливу 5…10°С/с для сталі Naxtra 700, а для всіх інших сталей швидкість охолодження становить 10…20°С/с із застосовуванням попереднього підігріву вихідного металу до температур 200°С.^UThe high-strength steels are widely used at manufacturing of welded metal hull structures of the vehicles. The formation of the weld joints of the given steels of predominantly martensitic structures in the HAZ metal and the saturation of this area with diffusion hydrogen leads to the increase of their tendency to cold cracking.The paper presents the results of studies of the effect of WTC (welding thermal cycles) on the nature of the structural transformations of the HAZ metal high-strength steel with a carbon content of 0.12…0.74 mass%, which affects resistance to cold cracking. With the help of the Gleeble 3800 simulator of the thermal state of welding, the continuous cooling transformation diagrams of the austenite decomposition of the high-strength carbon steels were built; the special features of transformation, the microstructural state and the initial and end phase formation temperatures at different cooling rates were studied and their mechanical properties were determined.The connection between carbon content, temperature of phase transformations and structure is established: for steels of different purpose, an increase in carbon content in each group (construction: up to 0,12...0,19% C, special: up to 0,26...0,31% C, railways: to 0,58...0,74% C) reduces the temperature of phase transformations by 40...60 °С, which affects the increase of the formation of the critical part of the hardening structures, which leads to deterioration of mechanical properties. In structural steels, phase transformations take place in two stages, initially by a diffusion mechanism with the formation of ferrite-pearlite structures at a cooling rate of 10 °C/sec, and then without diffusion - with the formation of hardening structures at cooling rates above 15 °C/sec. In special steels, a diffusion mechanism with the formation of ferrite-pearlite structures at a cooling rate of 7 °C/sec and a diffusion mechanism for the formation of bainite and martensite structures of different morphologies at a cooling rate above 10 °C/sec. In the railway steels, the transformation takes place by the diffusion and shear mechanism in the ferrite-pearlite zone with the formation of troostite-martensite structures at a cooling rate of 5...30 °С/sec.The optimal parameters of the thermal cycle of welding at a cooling rate of 5…20 °С/sec have been established, which ensures the formation of ferrite-perlite structures for railway steels and bainite-martensite for construction and armor steels in preventing the formation of cold cracks in the metal of the heat affected zone of high-strength carbon steels with carbon content of 0,12...0,74%.It has been determined that in order to ensure the strength and ductility of the whole welded joint by forming the optimal structure of high-strength carbon steels, welding at a rate of cooling the metal a zone of thermal impact of 5...10 °C/sec for steel Naxtra 700 is recommended. For all other steels the cooling rate should be 10...20 °С/sec with the use of preheating of the initial metal to temperatures of 200°С.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Власюк І.М. 
Вплив столипінської аграрної реформи на соціально-економічний розвиток Правобережної України (1906 - 1914 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.М. Власюк ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему впливу столипінської аграрної реформи на розвиток сільського господарства, промисловості, торгівлі та транспорту Правобережної України. Розглянуто значну кількість архівних, опублікованих джерел, наукової літератури. Вперше проведено комплексне дослідження змін у соціально-економічному розвитку даного регіону. Проаналізовано особливості реалізації реформи на Правобережжі: зміни у землеробстві та тваринництві; впровадження агрономічних заходів у селянських господарствах, урожайність сільськогосподарських культур; окремі аспекти розвитку системи дрібного кредиту; діяльність підприємств харчової та переробної промисловості, сільськогосподарського машинобудування, металообробної галузі, промисловості з випуску будівельних матеріалів; зрушення у внутрішній торгівлі (у тому числі збутова діяльність селянських кооперативів); транспортні перевезення та розвиток окремих видів транспорту (комісійно-позичкові операції під зернові вантажі на залізничному транспорті, будівництво складських приміщень, рейкових під'їзних шляхів; підвищення уваги земств до стану доріг). Доведено взаємозв'язок та взаємовплив між різними галузями народного господарства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)523-21 + Т3(2)523-211
Шифр НБУВ: РА310293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського