Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (25)Реферативна база даних (185)Книжкові видання та компакт-диски (534)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕКЗАМЕН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Соколенко С.В. 
Значення генетичних факторів крові у формуванні імунореактивності організму за умов психоемоційного навантаження: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.09 / С.В. Соколенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Визначено ступінь значущості імуногенетичних факторів крові як чинників прогнозу формування імунологічних порушень за умов психоемоційного навантаження (екзаменаційна сесія у студентів ВНЗ). Визначено ступінь внеску імуногенетичної компоненти систем HLA, ABO, Rh та Hp у реалізації стрес-індукованих змін показників імунної системи у молодих практично здорових осіб. Виявлено комбінації генетичних маркерів крові, що впливають на підвищення чутливості показників імунної системи до психоемоційного навантаження, з урахуванням яких встановлено критерії ризику виникнення змін в імунному гомеостазі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*444*74 + Е70*732.2*725 +
Шифр НБУВ: РА368474

Рубрики:

      
2.

Антоник М.С. 
Інформаційна технологія побудови автоматизованої системи управління навчальним процесом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / М.С. Антоник ; Держ. ком. зв'язку та інформатизації України; НАН України; Держ. НДІ інформ. інфраструктури. — Л., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано методи організації інформаційних засобів, що передбачають використання логіко-математичних моделей циклового навчального процесу, які дають змогу розв'язувати задачі оцінювання системи навчання та автоматизувати управління процесом навчання в освітніх закладах. Розроблено методи аналізу процесу навчання, що базуються на логічних, математичних процедурах в інформаційних технологіях синтезу систем автоматизованого управління навчання і забезпечують можливість здійснювати оцінювання рівня якості надання освітніх послуг не тільки в періоди екзаменаційних сесій, але й у довільні моменти функціонування цього процесу. Уперше обгрунтовано методи аналізу непередбачуваних подій, що виникають у процесі навчання, які базуються на ланцюгах скінченних графів і дерев рішень та є основою під час вибору стратегій проведення даного процесу. Розглянуто метод організації взаємодії учасників навчального процесу та автоматизованої системи управління навчанням у межах локальної інформаційної мережі для ефективного управління навчанням. Розроблено методи контролю процесу навчання з використанням інтелектуальних тестів і логічних класифікаторів знань, що дають змогу формувати та реалізувати управляючі дії стосовно складових навчального процесу з метою забезпечення заданого алгоритму функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 +
Шифр НБУВ: РА337817

Рубрики:

      
3.

Файчак Р.І. 
Корекція екзаменаційного стресу у ліцеїстів засобами фізичної культури: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Р.І. Файчак ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Уперше одержано експериментальні дані про депресивну дію психоемоційного стресу під час екзаменів на неспецифічну резистентність (за морфофункціональними показниками букального епітелію) організму ліцеїстів віком від 14 до 16-ти років та його диференційований вплив відповідно до типологічних властивостей і психофізичних якостей підлітків. Виявлено, що найбільш оптимальним засобом корекції величини психоемоційного (екзаменаційного) стресу й імунобіологічних властивостей організму (неспецифічної резистентності) є індивідуально дозовані анаеробно-аеробні фізичні навантаження (за показниками соматичного здоров'я й рівня розвитку фізичних якостей) у поєднанні з дихальною гімнастикою. За допомогою комп'ютерної електрокардіографії розширено уявлення про реакцію серцево-судинної системи підлітків на психоемоційні стреси за умов зменшення рухової активності. Показано взаємозв'язок між індивідуально-типологічними якостями учнів ліцею та їх фізичним (соматичним) здоров'ям. Доповнено уявлення про структуру мотивів, які визначають потребу ліцеїстів віком від 14 до 16-ти років у систематичних заняттях фізичними та спортивними вправами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.28 + Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА350085

Рубрики:

      
4.

Гунько П.М. 
Методика навчання студентів застосовувати силові навантаження в процесі фізичного виховання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / П.М. Гунько ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано та розроблено методику формування у студентів умінь і навичок фізичного самовдосконалення шляхом використання силових навантажень. Проведено планування компонентів силового навантаження з комплексним урахуванням мотиваційних прагнень і фізичних можливостей організму студентів. Відзначено, що запропонований алгоритм річного циклу занять фізичними вправами силової спрямованості з урахуванням графіка навчальних занять у ВНЗ забезпечує оптимальну динаміку силових навантажень залежно від періодів навчального року: семестрів, екзаменаційних сесій, практик, зимових і літніх канікул. Такий алгортим дозволяє досягти відповідності відновлювальних заходів факторам педагогічного впливу, раціонально використовувати різноманітні засоби та методи розвитку сили. Це дозволяє систематично та поступово збільшувати навантаження у процесі проведення навчальних занять. Відзначено, що підвищенню ефективності проведення навчальних занять з використанням фізичних вправ силової спрямованості сприяють створені педагогічні умови вдосконалення силових здібностей студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.485.1 + Ч511.153.18 +
Шифр НБУВ: РА358071

Рубрики:

      
5.

Волженцева І.В. 
Оптимізація психічних станів студентів у навчальній діяльності засобами музичного впливу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Волженцева ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Систематизовано фактори, що впливають на психічний стан студентів у навчальній діяльності. Проведено системний аналіз екзаменаційного стресу, зокрема за ситуації коригувального впливу музикотерапії. Виявлено стан квазінорми - неабсолютної норми після здачі іспитів, за якої зберігається досить високий рівень психоемоційного напруження. Вирішено наукову проблему психолого-педагогічної корекції психічного стану студентів за умов екзаменаційного стресу засобами музичного впливу. Виявлено умови оптимізації психічних станів студентів у навчальній діяльності даними засобами. Доведено ефективність впливу музичних творів на психічний стан студентів за ситуації екзаменаційного стресу. Запропоновано періодизацію історичного досвіду використання музики для надання впливу на психічний стан людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-69-9:Щ31 + Ю945.443 +
Шифр НБУВ: РА345659

Рубрики:

      
6.

Габрієлян А.В. 
Особливості тактики хірургічного лікування хворих на ішемічну хворобу серця з нестабільною стенокардією: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.04 / А.В. Габрієлян ; Ін-т серцево-суд. хірургії АМН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему діагностики, особливості тактики та хірургічного лікування різних форм нестабільної стенокардії (НС). Обстежено 142 хворих на ішемічну хворобу серця (ІХС) із різним ступенем ризику хірургічного втручання, яких було умовно поділено на 4 групи. Першу складали хворі з ранньою післяінфарктною стенокардією, другу - хворі з дестабілізацією стану в перший рік після перенесеного інфаркту міакарда (ІМ), третю - хворі з дестабілізацією стану пізніше року, після перенесеного ІМ і четверту - хворі без ІМ в анамнезі. Показано, що ступінь тяжкості захворювання збільшується від 4-ї групи до 1-ї. Медикаментозна терапія дозволяє стабілізувати стан у середньому в 74,7 % випадків. Застосування вінцевої ангіопластики в комплексі стабілізаційних заходів дозволило збільшити кількість стабілізованих хворих на 20 % у групі в цілому. На підставі досліджень виділено особливості проведення операції, виявлено фактори ризику вінцевого шантування, розроблено особливості тактики хірургічного лікування залежно від форми НС. Стандартизоване застосування розробленого алгоритму комплексного лікування хворих із НС в екзаменаційній групі дозволило знизити частоту післяопераційних ускладнень з 84,5 % до 48,5 %, летальність з 6,3 % до 4,2 %. Вивчено безпосередні та віддалені результати хірургічного лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.365.1
Шифр НБУВ: РА314042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Рабійчук Л.С. 
Педагогічні умови тестового контролю знань курсантів з іноземної мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.С. Рабійчук ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Визначено цілі, принципи, функції, об'єкти, види (підвиди), типи (підтипи), прийоми, засоби, способи, етапи та форми тестового контролю, його роль у навчальному процесі, а також діяльнісний аспект системи усного тестування: діяльність розробника тесту, адміністратора тестування, екзаменатора, тестованого. Встановлено та експериментально перевірено педагогічні умови тестового контролю знань курсантів з іноземної мови. Досліджено внутрішні механізми процесу тестування, обгрунтовано концепцію тесту комунікативної компетенції в усному мовленні, вимоги до його якісних характеристик (автентичності, інтерактивності, конструктивної валідності, надійності), уточнено специфікації комунікативно спрямованих тестових завдань. Запропоновано методичну модель тестування комунікативної компетенції в усному мовленні, наведено методичні рекомендації щодо розробки тестів і проведення тестування, оцінювання результатів тестування за допомогою шкали оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2 +
Шифр НБУВ: РА324939

Рубрики:

      
8.

Юхименко Л.І. 
Психофізіологічні функції людей зрілого віку: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Л.І. Юхименко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено психофізіологічні функції людей зрілого віку та вивчено зв'язки індивідуально-типологічних властивостей ВНД з сенсомоторними, психічними, вегетативними функціями та рисами особистості. За результатами дослідження встановлено, що психофізіологічні функції людей зрілого віку характеризуються закономірностями: досягнення максимального розвитку та стабілізація на високому рівні, нерівномірний та гетерогенний характер їх формування, високий ступінь залежності прояву сенсомоторних, психічних, вегетативних функцій, психологічної структури особистості від індивідуально-типологічних властивостей ВНД. Виявлено, що на етапі онтогенезу в осіб віком 18 - 27 років функціональна рухливість та сила нервових процесів, різні за складністю зорово-моторні реакції, властивості пам'яті та уваги досягають свого найвищого розвитку у людей віком 18 - 23 роки та мало змінюються до 25-ти років, а згодом мають поступове їх зниження. Установлено залежність між параметрами властивостей основних нервових процесів і складних сенсомоторних реакцій, обсягом короткочасної пам'яті та уваги, факторами психологічної структури особистості, а також характером реакцій серцево-судинної системи та її вегетативної регуляції під час вираженого нервово-емоційного напруження на екзамені. Виявлено, що особи з високими градаціями індивідуально-типологічних властивостей ВНД характеризуються більш короткими латентними періодами сенсомоторних реакцій, більшим об'ємом короткочасної пам'яті, уваги, вищими показниками моральної нормативності, стійкості до стресу та нижчими параметрами тривожності, нижчим рівнем функціонування серцево-судинної системи, а також меншою напруженістю регуляторних механізмів, ніж особи з низькою градацією типологічних властивостей ВНД.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.43 + Е70*739.177.54 +
Шифр НБУВ: РА330154

Рубрики:

      
9.

Ліссов О.І. 
Ранні післяопераційні ускладнення в хірургії виразкових кровотеч: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / О.І. Ліссов ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розроблено класифікацію ранніх післяопераційних ускладнень (РПУ), зважаючи на причини, які сприяють їх виникненню. З метою виявлення факторів, що впливають на виникнення РПУ проведено монофакторний аналіз клінічного матеріалу, що складається із спостережень 1201 оперованого з розвитком РПУ в 187. Внаслідок виявлення достовірних факторів ймовірності розвитку РПУ застосовано покроковий дискримінантний аналіз статистичного пакета SAS, який виділив 5 дискримінантних змінних щодо передбачення загального числа РПУ і 3 стосовно прогнозування гострого післяопераційного панкреатиту та його наслідків. Розроблено прогностичну систему за комп'ютерною програмою та бальними формулами щодо виділення груп низької та високої імовірності. Екзаменаційна перевірка 274 спостережень довела адекватність прогностичних систем. На основі отриманих факторів ймовірності запропоновано алгоритм профілактичних засобів, ефективність якого перевірено на "контрольній" вибірці з 484 спостережень. Виявлено можливість зниження частоти РПУ з 15,6% до 9,1%, післяопераційного панкреатиту та його наслідків з 3,4% до 2,2%, а також зменшення післяопераційної летальності з 4,4% до 2,8%.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.204.6-387
Шифр НБУВ: РА308753 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Благий 
Студентство Львівського університету в 1900-1914 роках: історико- соціологічний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Б. Благий ; Львів. нац.ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Наведено характеристику студентства Львівського університету, зокрема, відтворено атмосферу, в якій воно виховувалося, місце в структурі вищої школи та історії Галичини в один з визначальних періодів його діяльності. Проаналізовано динаміку чисельності, структуру, національний, соціальний, віросповідний та етносоціальний склад студенства і фактори, що впливали на їх зміну, умови вступу і навчання, навчальні плани та програми, процедуру складання і результати державних екзаменів, стипендіальне забезпечення, матеріально-побутові умови. Охарактеризовано типи, структуру й основні напрями діяльності студентських товариств, студентську пресу, роль студентів у справі українського університету у Львові, суспільно-політичному та громадсько-культурному житті краю і відповідних національних середовищ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР3)52 + Ч481.43 + Т3(4УКР-4ЛВО)5-298 +
Шифр НБУВ: РА326538

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Петращук О.П. 
Теоретичні основи тестового контролю іншомовної комунікативної компетенції учнів середньої загальноосвітньої школи (на матеріалі англійської мови): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.П. Петращук ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 38 с. — укp.

Розроблено теорію тестового контролю (ТК) іншомовної комунікативної компетенції (ІКК) учнів середньої загальноосвітньої школи та її реалізації в практиці навчання іноземної мови (ІМ). Вперше описано багаторівневу багатокомпонетну функціональну систему ТК. Визначено цілі, принципи, функції, об'єкти, види (підвиди), типи (підтипи), прийоми, засоби, способи, етапи і форми ТК, а також діяльнісний аспект системи: діяльність розробника тесту, адміністратора тестування, екзаменатора, тестованого. Досліджено внутрішні механізми процесу тестування, обгрунтовано концепцію тесту навчальних досягнень з ІМ, вимоги до його якісних характеристик (автентичності, інтерактивності, конструктної валідності, надійності, диференційованої здатності, складності), уточнено специфікації комунікативно спрямованих тестових завдань (ТЗ) та складено їх номенклатуру, розроблено формати підсумкових тестів з ІМ для трьох ступенів навчання. Розроблено циклічно-спіральну модель функціонування системи ТК у практиці навчання ІМ в середній загальноосвітній школі. Запропоновано методику розробки тесту навчальних досягнень з ІМ, придатного для використання в системі ТК, яка включає етапи проектування тесту, розробки матриці тесту і ТЗ, операціоналізації матриці і складання пілотного тесту, випробування його якості, аналізу отриманих даних, складання остаточного варіанта тесту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 + Ч421.284
Шифр НБУВ: РА310229 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Мухаровський М.Я. 
Формування методичних та нормативних засад створення системи сертифікації персоналу: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.02 / М.Я. Мухаровський ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано наукові та методичні засади побудови системи сертифікації пресоналу, інтегрованої з системою управління якістю (СУЯ). Запропоновано засоби забезпечення об'єктивності підтвердження компетентності персоналу. Вперше розроблено наукові принципи та підходи до створення конфігурації моделі системи сертифікації персоналу, інтегрованої з СУЯ, яка адекватно відображає процеси, що в ній відбуваються та забезпечує формування й реалізацію ефективних управлінських рішень. Доведено універсальний характер моделі та можливість її застосування в діяльності будь-якого органу сертифікації персоналу (ОСП), незалежно від спеціальних критеріїв оцінювання компетентності різних груп персоналу. Встановлено, що для запропонованих персоніфікованих моделей комплексного оцінювання компетентності персоналу вирішальними факторами за силою впливу на прийняття рішення про сертифікацію персоналу є результати перевірки знань і вмінь аудитора та результати оцінювання особистих якостей аудитора. Показано ефективність використання в діяльності ОСП двофакторної моделі екзаменації для підвищення об'єктивності прийняття рішення про підтвердження компетентності персоналу. Запропоновано нову послідовність оцінювання компетентності персоналу: "особисті якості", "знання та вміння", що запобігає прийняттю хибних рішень про сертифікацію персоналу та сприяє зниженню витрат користувачів послуг ОСП. Запропоновано багатофакторну модель сумарного оцінювання компетентності групи здобувачів, придатну для результативного моніторингу процесів ОСП. Розроблено систему критеріїв перебігу процесу сертифікації персоналу за керованих умов, що базується на науково обгрунтованих формулах узагальненого показника компетентності та величини відхилення реальних результатів від очікуваних для конкретного процесу оцінювання, що є інтегрованим показником моніторингу процесу сертифікації персоналу. Запропоновано багатофакторні моделі: "якості та конкурентоспроможності продукції" та "якості й об'єктивності сертифікації СУЯ", спільне використання яких дозволяє визначити вплив фактора "компетентність персоналу - аудиторів з сертифікації СУЯ" на якість і конкурентоспроможність продукції (послуг).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240-44 +
Шифр НБУВ: РА360139

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Миколайчук А. В. 
Правовий статус працівників, які поєднують роботу з навчанням. / А. В. Миколайчук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації доводиться, що трудове право відіграє вагому роль у поєднанні права на освіту з правом на працю, оскільки,стимулюючи професійне навчання працівників, установлює правові гарантії для реалізації:(1) права громадянина на освіту, зокрема, професійну; (2) кваліфікаційні вимоги до працівників для відповідних видів робіт, визначаючи тим самим зміст їх професійного навчання; (3) сприятливі умови для суміщення праці з навчанням; (4) пільги й переваги для осіб, які навчаються професійно, в тому числі й без відриву від виробництва; (5) види такого навчання та його організаційні і правові форми.Робиться висновок, що правовий статус працівника і правовий статус учня співвідносяться як частина й ціле. Правовий статус учня – це характеристика, визначається нормами трудового законодавства, яка розкриває стан учня як суб'єкта трудового права й дозволяє йому брати участь у правовідносинах у сфері навчання (перенавчання). При цьому правовий статус працівника включає статус учня.Обґрунтовується, що гарантії й компенсації працівникам, які поєднують роботу з навчанням, становлять собою сукупність умов, способів і засобів, що дають можливість працівникам користуватися своїми законодавчо встановленими правами та свободами й забезпечують існування сприятливих умов для фактичної реалізації свого правового статусу. Ці гарантії та компенсації – це грошове відшкодування або певні пільги, надання яких зумовлено практичними діями з підвищення працівниками свого освітнього рівня чи кваліфікації в межах, визначених їх спеціальністю або посадою; вони є формою закріплення й забезпечення передбачених законодавством суб'єктивних трудових прав таких осіб.Для працівників, які поєднують роботу з навчанням гарантії та компенсації можуть бути пов'язані:(а) з матеріальною підтримкою, (б) з реалізацією права на працю в умовах, що відповідають вимогам безпеки й гігієни, (в) з дотриманням законодавства сторонами трудових правовідносин, (г) із забезпеченням зайнятості. Вони дозволять: по-перше, зберегти розмір отримуваної працівником середньої заробітної плати,; по-друге, забезпечити можливість продовження освіти протягом усього життя працівника без необхідності припинення ним своєї трудової діяльності; по-третє, досягти додержання законодавства сторонами трудових правовідносин.Доведено, що працівники, які поєднують працю з навчанням, беруть участь у подвійних правовідносинах: з одного боку – у трудових з власником підприємства, з другого – в адміністративно-правових із закладом освіти. Трудові відносини цієї категорії працюючих мають усі ті ознаки, що притаманні будь-яким трудовим правовідносинам.Трудівникам, які поєднують роботу з навчанням, надаються певні види пільг щодо: (а) отримання відпусток; (б) робочого часу й часу відпочинку протягом робочого дня й тижня; (в) оплати вартості проїзду для складання екзаменаційної сесії; (г) режиму роботи й побутового обслуговування. Такі працівники користуються також додатковими пільгами у сфері оплати праці порівняно з, так би мовити, «звичайними» трудівниками, що пов'язано перш за все з більшою їх завантаженістю і з можливістю майбутнього підвищення їх кваліфікації.Об'єктивний і усесторонній аналіз правових документів міжнародного рівня дозволив розкрити розвиток світової тенденції безперервної професійної освіти. У цих документах наголошується на важливості постійного професійного розвитку фахівців, який у рамках освіти має здійснюватися комплексно і впродовж їх трудового життя відповідно до окреслених цілей і масштабів, й охоплювати весь його спектр – від початкової грамотності до професійної підготовки, безперервного професійного навчання й постпрофесійного супроводу.Установлено, що міжнародна спільнота покладає на держави обов'язок поєднувати, координувати й розвивати програми та політику професійної підготовки та орієнтації працюючих, враховувати: (a) можливості потреби та проблеми зайнятості населення як на регіональному, так і на національному рівнях; (б) стадії й рівні економічних, соціальних і культурних досягнень; (в) взаємозв'язок між розвитком людських ресурсів та іншими економічними, соціальними й культурними цілями.На противагу Україні, розвинені держави світу вкладають доволі значні й постійно зростаючі кошти у професійну освіту й підвищення кваліфікації своїх кадрів. Питання професійного росту працівників є загальнодержавним, оскільки висока їх кваліфікація служить головним інструментом для зміцнення економіки цих країн. Коло галузей, де професійні (в тому числі й соціально-комунікативні) навички, уміння і здібності опановувати ноу-хау відіграють вирішальну роль, увесь час розширюється й охоплює саме ті сфери діяльності, які є характерними для переходу економіки в постіндустріальну фазу. Активна участь зарубіжних країн знаходить свій прояв у різних державних програмах, метою яких є підвищення кваліфікації всіх працюючих. Крім того, для трудівників, які прагнуть постійно розвиватися, створюються всі необхідні умови для їх професійного зростання.^UPosition is defended in dissertation, that a labour right plays a ponderable role combination of right to education with a right to work, as (1) sets legal guarantees for realization of right for a citizen on education in particular professional; (2) stimulates the professional studies of workers; (3) sets qualifying requirements to the workers for the corresponding types of works, determining maintenance of professional studies the same; (4) creates favourable terms for combination of labour and studies; (5) sets privileges and advantages for persons, that pass professional studies, in particular and without tearing away from a production; (6) sets the types of studies and their organizational forms; (7) sets the legal forms of professional studies.An author came to the conclusion, that legal status of worker and legal status of student are correlated from each other as part and unit. Legal status of student is description that is determined by the norms of labour legislation, that exposes the state of student as a labour legal subject and allows to him to participate in legal relationships in the sphere of studies (перенавчання). Thus legal status of worker includes status of student.In dissertation reasonably, that to the guarantee and indemnification to the workers that combine work with studies is totality of terms, methods and facilities that give possibility to use to the workers them by the legislatively set rights and freedoms and provide existence of favourable terms for actual realization of the envisaged legal status of workers; it is a money compensation or certain privileges, the grant of that is predefined by the practical operating under the increase of educational level or qualification of workers in limits certain speciality or position, that are the form of fixing and providing of the equitable labour rights of workers, envisaged by a legislation.Guarantees and indemnifications for workers, that combine work with studies, it maybe to group thus, for example, guarantees and indemnifications, related to (а) realization of right to work in terms that answer the requirements of safety and hygiene, (б) by material support, (в) providing of employment, (г) observance of legislation by parties of legal relationships. They will allow, firstly, to provide a renewal of education option during all life of worker without the necessity of stopping of labour activity, secondly, to save the size of got the worker of middle salary, thirdly, to attain the observance of legislation parties of legal relationships.It is well-proven that workers that combine labour with studies participate in double legal relationships, from one side, in labour with the proprietor of enterprise, from other, in адміністративно-правових with establishment of education. The labour relations of this category of workers have all those signs inherent to any labour legal relationships. However together with general signs, these legal relationships have certain features, that show up in the special rights and duties of subjects of the labour legal relationships related to combination of studies with labour.To the workers that combine work with studies the next types of privileges are given : (а) in relation to the grant of vacations : (б) in relation to business hours and to rest during a working day. week; (в) in relation to payment of fare for handing over of examination session; (г) in relation to office and domestic consumer services hours. As see, workers that combine work with studies use additional privileges in the field of the remuneration of labour by comparison to, hook to talk, by "ordinary" workers.It is constrained, foremost, by the greater work-load of such persons and with the future increase of their qualification.The all-round objective analysis of documents of international level allowed to set development of world tendency of continuous trade education. In these documents it is marked on importance of continuous professional development of specialists, that must come true complex within the framework of education during life, in accordance with certain goals and scales, and to embrace all spectrum - from initial literacy to professional preparation and continuous professional studies and post-professional accompaniment.Set, that an international association lays a duty all-round to develop and coordinate politics and programs of professional orientation and preparation of working on the states, that take into account: a) necessities, possibilities and problems of employment both on regional and on national levels; б) stage and level of economic, social and cultural development; в) intercommunication is between development of human capitals.In a counterbalance the developed countries of the world inlay considerable money Ukraine in trade education and in-plant training of shots. These charges grow constantly.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Коцюмбас О. Р. 
Академічна гімназія у Львові: організація, структура, діяльність (1849-1939) / О. Р. Коцюмбас. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проведено комплексний аналіз організації, структури та діяльності Академічної гімназії у Львові упродовж 1849–1939 років. Проаналізовано засади функціонування гімназії в умовах правового законодавства Австро–Угорської монархії та міжвоєнної Польщі; охарактеризовано структуру навчального закладу, його трансформацію з восьмирічної класичної гімназії у чотирирічну гімназію та дворічний ліцей після реформи 1932 р. Досліджено навчально-виховний процес: охарактеризовано навчальні плани і програми, підручники, процедуру вступних і випускних іспитів тощо; проаналізовано національний і соціальний стан учнів гімназії; охарактеризовано керівний і викладацький склад гімназії. З'ясовано виховні засади та правила поведінки у навчальному закладі. Встановлено, що гімназія була заснована в структурі Львівського університету. Деякі викладачі гімназії були викладачами в університеті, випускники гімназії вступали на навчання до університету без іспитів, за умови успішного складання випускних екзаменів у гімназії. Охарактеризовано матеріально-технічну базу гімназії: функціонування бібліотеки, навчальних кабінетів, процедуру створення україномовних підручників. Досліджено функціонування в гімназії гуртків: навчально-дослідних, спортивних, пластових, які згуртовували гімназійну молодь відповідно до зацікавлень та здібностей.^UThis dissertation is devoted to deep analysis of organization, structure and activity of Academic gymnasium in Lviv during 1849-1939 years. The principles of the gymnasium's functioning have been thoroughly analyzed in the conditions of the legal legislation of the Austro-Hungarian monarchy and interwar Poland; the structure of the educational institution, its transformation from an eight-year classical gymnasium into a four-year one and a two-year lyceum after the reform of 1932 have been characterized. The educational process has been studied: curricula and programs, textbooks, the procedure of entrance and final exams, etc .; the national and social condition of gymnasium students has been analyzed; the management and teaching staff of the gymnasium have been characterized. The educational principles and rules of conduct in the educational institution have been clarified. It has been established that the gymnasium was founded within the structure of Lviv University. Some high school teachers were university lecturers at the same time, high school graduates entered the university without exams, provided their successful passing of final examinations at the gymnasium.The material and technical base of the gymnasium has been characterized - the functioning of the library, classrooms, the procedure for creating Ukrainian-language textbooks. The activity of circles in the gymnasium has been analused - educational-research, sports, scouts, which united the gymnasium youth in accordance with the interests and abilities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Пижов С. Л. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України у сфері надання публічно-сервісних послуг: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / С. Л. Пижов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правового регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України (далі – РСЦ МВС) у сфері надання публічно-сервісних послуг.Визначено поняття діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг як урегульованого нормами адміністративного права механізму здійснення публічно-сервісної функції цих органів, спрямованого на створення умов для реалізації прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб, шляхом надання в установленому законом порядку на платній та безоплатній основі публічно-сервісних послуг. Проаналізовано нормативно-правові акти, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг.Охарактеризовано структуру адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, яка представлена у вигляді трикомпонентної моделі. З’ясовано призначення цільового компоненту адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, який дозволяє виявити ступінь та вектори управлінського впливу цих органів на адміністративні правовідносини у сфері надання публічно-сервісних послуг. Визначено пріоритетні напрями взаємодії РСЦ МВС з іншими суб’єктами надання публічно-сервісних послуг: а) взаємодія у сфері здійснення реєстраційно-дозвільних процедур; б) взаємодія у сфері організації діяльності з перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; в) взаємодія у сфері провадження діяльності щодо оптової та роздрібної торгівлі автотранспортними засобами; г) освітньо-професійна взаємодія з закладами вищої освіти МВС. На основі аналізу Директив 1999/37/ЄС, 2006/126/ЄС та 2009/40/ЄС визначено напрями вдосконалення правового забезпечення діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг, до числа яких відноситься встановлення в нормах національного законодавства вимог до: зразку та категорій посвідчення водія; мінімального віку керування транспортними засобами; кваліфікації екзаменаторів, залучених до приймання іспитів на право керування транспортними засобами, встановлення спрощеної процедури реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів.Розроблено проєкт Типового положення про регіональний сервісний центр МВС. Запропоновано внесення відповідних змін і доповнень до інших нормативно-правових актів, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС.^UThe dissertation is devoted to the study of theoretical and practical problems of administrative and legal regulation of the activity of regional service centers MIA of Ukraine in the field of public service provision.The concept of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision is defined as a mechanism for the implementation of the public service function of these bodies regulated by the norms of administrative law, aimed at creating conditions for the realization of the rights and legitimate interests of individuals and legal entities, by providing paid and free of charge public service services. The regulatory legal acts that form the legal basis of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision have been analyzed.The structure of the administrative and legal status of the RSC of the MIA is characterized, which is presented in the form of a three-component model. The purpose of the target component of the administrative-legal status of the RSC of the MIA has been clarified, which allows to identify the degree and vectors of managerial influence of these bodies on administrative legal relations in the field of public service provision. The priority areas of interaction of the RSC of the MIA with other entities providing public services have been determined: a) interaction in the field of registration and licensing procedures; b) interaction in the field of organizing activities for the transportation of passengers and cargo by road transport; c) interaction in the field of wholesale and retail trade in motor vehicles; d) educational and professional interaction with institutions of higher education of the MIA.Based on the analysis of Directives 1999/37/EU, 2006/126/EU and 2009/40/EU, directions for improving the legal support for the activities of the RSC of the MIA in the field of providing public services have been determined, including the need to establish in the norms of national legislation requirements for : model and categories of driver's license; the minimum age for driving vehicles; qualifications of examiners involved in taking examinations for the right to drive vehicles, establishing a simplified procedure for registration (re-registration) of vehicles, etc.A project of the Model Regulations on the regional service center of the MIA has been developed. It is proposed to make appropriate changes and additions to other normative legal acts that constitute the legal basis for the activities of the RSC of the MIA.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського