Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (23)Наукова електронна бібліотека (75)Реферативна база даних (5431)Книжкові видання та компакт-диски (1000)Журнали та продовжувані видання (99)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИКЛАДАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 446
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Слозанська Г. І. 
«Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах» / Г. І. Слозанська. — Б.м., 2019 — укp.

В умовах трансформації українського суспільства, реформування системи соціально-політичного устрою країни, створення об'єднаних територіальних громад відбувається інституалізація практичної соціальної роботи на локальному рівні. Свідченням того є працевлаштування у територіальних громадах фахівців із соціальної роботи, здатних організувати, адмініструвати, планувати та надавати якісні й доступні соціальні послуги особам/сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах. У зв'язку з цим варто закцентувати увагу на аналізі сучасного стану підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах та змоделювати процес означеної підготовки у закладах вищої освіти. Це й спричинило вибір теми дисертаційного дослідження «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах».Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти. Предмет дослідження – підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах. Мета дослідження полягає в науковому обґрунтуванні, розробці й експериментальній перевірці дієвості системи підготовки майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти до роботи у територіальних громадах.Для вирішення поставлених у дослідженні завдань і перевірки гіпотези використано методи: теоретичні (системний, проблемно-цільовий, нормативно-порівняльний аналіз джерел; контент-аналіз документації, освітніх програм, навчальних планів, змісту програм навчальних дисциплін; скринінг Інтернет-сайтів ЗВО, що здійснюють підготовку майбутніх соціальних працівників; систематизація, узагальнення, порівняння і зіставлення різних поглядів на аспекти досліджуваної проблеми; аналіз теорії і практики, досвіду вищої школи, викладацької діяльності, моделювання для розробки та теоретичного обґрунтування системи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ, її змістово-технологічного і навчально-методичного забезпечення); емпіричні: кількісні (анкетування, опитування, тестування), якісні (бесіда, структуроване інтерв'ю, експертна оцінка, фокус-група, щоденники й чеклісти), обсерваційні (стандартизоване спостереження, самооцінка, моніторинг) для визначення рівня готовності майбутніх соціальних працівників у ЗВО до роботи у ТГ; перевірки ефективності змістово-технологічного та навчально-методичного забезпечення теоретично обґрунтованої системи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ); статистичні (статистична обробка кількісних (SPSS 7.0) й якісних (MaxQDA) даних, графічне відображення результатів дослідно-експериментального дослідження, критерій Пірсона – для підтвердження нульової гіпотези). Практичне значення дослідження полягає в тому, що апробовано розроблену систему підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти в рамках підготовки студентів зі спеціальності «Соціальна робота», здійснено підбір ефективних традиційних та інноваційних форм, методів і засобів підготовки, визначено механізми впровадження організаційно-педагогічних умов формування готовності до означеного виду діяльності. Практична реалізація авторської системи також виражена у розробці й імплементації: змістово-технологічного та навчально-методичного забезпечення (зокрема, змістове збагачення програм окремих дисциплін темами, що стосуються специфіки організації соціальної роботи в громаді; розробка авторських навчальних курсів «Практикум з соціальної роботи» та «Соціальна робота в громаді»; доповнення програм різних видів практик завданнями, спрямованими на формування відповідних умінь і навичок; організація діяльності студентського гуртка «Соціальний експериментаріум» і проблемної групи «Технології соціальної роботи з різними категоріями населення у ТГ», підготовка та реалізація соціальних проектів; апробація тренінгових програм «Громада і соціальна робота в ній» та «Соціальний працівник у громаді»; проведення семінарів, круглих столів, конференцій, фокус-груп за тематикою дослідження) у професійну підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з соціальної роботи та ОПП «Соціальне адміністрування в громаді» – другого (магістерського) рівня вищої освіти за означеною спеціальністю та її технологічного супроводу. Матеріали дослідження можуть бути використані під час проектування підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи у ТГ у ЗВО; викладання професійно-орієнтованих навчальних дисциплін; підвищення кваліфікації і перекваліфікації працівників соціальних служб, установ та організацій державної та недержавної форм власності; розробки спецкурсів, спецсемінарів, навчальних посібників та у позааудиторній роботі студентів.Ключові слова: територіальна громада, соціальна робота в громаді, соціальний працівник, фахівець з соціальної роботи, система підготовки, готовність до роботи у територіальній громаді.^UThe transformation of Ukrainian society, the reformation of the system of socio-political structure of the country, the creation of united territorial communities create new perspectives for the institutionalization of social work at the local level in Ukraine. The employment of social workers in local communities able to organize, administrate, plan and provide high quality and affordable social services to people / families in needs proof this fact. Due to this the attention should be paid to the analyses of the current state of future social workers training for the work in the territorial communities and to evaluate the process of such specialists' training in higher education institutions in Ukraine. This led to the choice of the theme of the dissertation «Theory and practice of future social workers training for the work in territorial communities».Object of research – professional training of future social workers in higher education institutions.The subject of the study is the professional training of future social workers for the work in territorial communities.The purpose of the study is to provide scientific justification, development and experimental verification of the effectiveness of the system of future social workers training in higher education institutions for the work in territorial communities.To achieve these goals the following methods were used: theoretical (systematic method, problem-oriented, normative-comparative analysis of the sources, content analysis of documentation, programs, and curricular, screening of Internet sites of higher education institutions carrying out future social workers training, systematization, generalization, comparison, analysis of theory and practice, experience of higher education, teaching activities, modeling for developing and theoretical grounding of the system of future social workers training for the work in territorial communities, educational and instructional materials); empirical: quantitative (questionnaires, surveys, testing), qualitative (interviews, structured interviews, expert assessments, focus groups, diaries and checklists), observational (standardized observation, self-assessment, monitoring) to determine the level of readiness of future social workers in higher education institutions for the work in territorial communities; checking the effectiveness of the content-technological and teaching-methodological support of theoretically substantiated system of future social workers training for the work in territorial communities); statistical (statistical processing of quantitative (SPSS 7.0) and qualitative (MaxQDA) data, graphical representation of the results of experimental research, Pearson criterion – to confirm the zero hypothesis).The practical significance of the study: the developed system of future social workers training for the work in territorial communities has been applied on the first (bachelor) and second (master's) levels of higher education and evaluated; the most appropriate traditional and innovative forms of training, methods and tools or technical facilities have been identified and selected; mechanisms for the enforcement of organizational and pedagogical conditions have been established. The development and implementation of content-technological and teaching-methodological support in the professional training of baccalaureate social workers is related with the enrichment of the programs' curricular with the topics related to the specificity / peculiarities of social work in the territorial community; the development of author's training courses «Workshop on social work» and «Social work in the community»; complementing of the field practice curricula with the tasks aimed at forming the appropriate skills to work in community; organization of work of student scientific societies («Social experementarium» and «The technology of social work with different categories of clients in territorial communities»); development and implementation of social projects, training programs («Community and social work in it» and «Social worker in the community»); holding seminars, round tables, conferences, focus groups on the subject of research). On master degree – social work educational program «Social Administration in the community» has been applied.The research materials can be used for the designing of future social workers training in higher education institutions for the work in territorial communities; teaching of professionally-oriented educational courses; improvement of professional skills and competence of in-service social workers; development of special courses, seminars, textbooks and extra-curricular education of students.Key words: community, territorial community, community work, social worker, model of professional activity, model of social worker personality, system of professional training, readiness to the work in territorial community.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Ботвин Т. М. 
«Українські переклади Біблії XIX-XX століть: лінгвокультурологічний аспект» / Т. М. Ботвин. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації здійснено лінгвокультурологічний аналіз семантичних модифікацій лексикону українських текстів Біблії ХІХ-ХХ століть: «Сьвяте Письмо Старого і Нового Завіту» (пер. П. Куліша, І. Левицького, І. Пулюя), «Євангеліє» (пер. П. Морачевського), «Біблія, або Книги Святого Письма Старого й Нового Заповіту» (пер. І. Огієнка), «Святе Письмо Старого та Нового Завіту» (пер. І. Хоменка), «Біблія» (четвертий повний переклад з давньогрецької мови ієромонаха о. Рафаїла (Р. Турконяка)).Схарактеризовано в діахронно-синхронному ракурсі динаміку лексико- семантичних процесів у релевантних для дослідження тематичних групах біблійного тексту: «теонімні номінації», «назви людини», «назви духовних осіб», «назви частин тіла людини (соматизми)», «назви родів занять», «назви хвороб», «назви тварин», «назви грошових одиниць».Практичне значення дисертації полягає в тому, що низка її положень може бути використана при викладанні курсів лінгвістичної інтерпретації тексту, стилістики, лексикології сучасної української мови, спецкурсів з етнолінгвістики, лінгвокультурології. Матеріали і результати стануть у нагоді в лексикографічній практиці, для підготовки навчальної та методичної літератури з лексикології та історії української мови.Лінгвістичні (лінгвокультурні, лінгвокультурологічні) особливості українських перекладів розглянуто в контексті релігієзнавчих, філософських студій, що дало змогу виявити специфічні риси національних перекладацьких традицій, зумовлених конфесійними та лінгвістичними чинниками, осмислити біблеїзми як лінгвокультурологічні одиниці.Схарактеризовано специфіку лінгвокультурологічного аналізу біблійного тексту; проаналізовано сучасні напрями лінгвістичного дослідження біблійного тексту; обґрунтовано методику дослідження тематичних груп лексики українських перекладів Біблії; встановлено механізм і характер трансформацій у лексичному складі виділених тематичних груп; визначено особливості семантичних модифікацій у текстах українських версій Біблії: відповідність/невідповідність вираження мовних засобів тексту-першоджерела та українських перекладів в аналізованих контекстах, виявлено оказіональні значення лексем, простежено парадигматичні відношення у лексиконах українських версій Біблії.Дослідження здійснено на лексичному матеріалі виділених тематичних груп, у яких виявлено семантичні, стилістичні, культурологічні особливості. Поняття «тематична група» розглядається як сукупність слів, що позначають предмети або поняття, об'єднані на основі позамовної дійсності. Підставою для викремлення тематичної групи слугує сукупність предметів або явищ зовнішнього світу зі спільною ознакою. Важливим її показником слугує різнотипність мовних відношень між лексичними одиницями, наявність позамовних зв'язків, на основі яких здійснюється об'єднання. У тематичну групу входять слова, кореляція між якими ґрунтується передусім не на основі інтралінгвальних лексико-семантичних відношень, а на екстралінгвальних. У цьому полягає принципова відмінність тематичної групи від лексико- семантичної групи, в основі якої лежать внутрішні мовні зв'язки слів. Позаяк у тематичні групи організовуються цілі «відрізки дійсності», в мові існує велика кількість тематичних множин, які відображають національно забарвлену мовну картину світу, є носіями культурної інформації.Лексика розглянутих тематичних груп в українських версіях Біблії демонструє динаміку лексико-семантичних змін, зумовлену передовсім різними часовими періодами, стильовими особливостями в системі координат «біблеїзм - загальновживана лексика - лексика обмеженого використання».Українські переклади Біблії ХІХ-ХХ століть - якісно новий етап розвитку релігійного стилю української літературної мови, який засвідчує повноцінність функціонування української мови, цілком придатної для релігійного вжитку. Загалом українськомовні біблійні тексти збагатили лексико-семантичний та фразеологічний фонд національної мови, продемонстрували багатство її виражальних можливостей, ввели українську мову в загальноєвропейський культурний простір.Ключові слова: лінгвокультурологічний аналіз, українські версії Біблії, семантика, біблеїзм, тематична група, парадигматика, синтагматика, переклад.^UIn the thesis the author has carried out the linguoculturological analysis of the lexicon semantic modifications in the Ukrainian texts of the Bible of the nineteenthtwentieth centuries: “The Holy Scriptures of the Old and New Testaments” (translated by P. Kulish, I. Levytskyi, I. Puliuy), “The Gospel” (translated by P. Morachevskyi) , “The Bible, or the Books of the Holy Scriptures of the Old and New Testaments” (translated by I. Ohiyenko), “The Holy Scriptures of the Old and New Testaments” (translated by I. Khomenko), “The Bible” (the fourth complete translation from the Old Greek language of Hieromonk Rafayil (Father R. Turkoniak)). The dynamics of lexico-semantic processes in research relevant thematic groups of the biblical text have been characterised in the diachronic and synchronic perspective: “theonymic nominations”, “names of a human being”, “names of the clergy”, “names of parts of the human body” (somatysms), “names of occupations”, “names of diseases”, “names of animals”, “names of monetary units”. It has been stated in the research that methodological foundations of modern linguistics, the study of language and speech–thinking processes which man operates in his practical and cognitive activity, are based on anthropocentric paradigm, which predetermines the study of the cultural factor in language, the growth and interest in interaction issues of language and culture, the desire to cognise the peculiarities of religious communication in different cultures and the necessity to establish the nature and mechanisms of changes in the texts of the Bible, determined by the influence of cultural factors. It has been established that a linguoculturological research is cognitive in essence, and therefore can be based in its cultural segment mainly on the background (historical and cultural) information of the source language and the target language (as in our case), since the linguoculturological analysis differs from the cultural one on the fact that it investigates primarily linguistic units analysing denotativesignificative (conceptual) values. On the basis of the linguoculturological approach the author has determined the peculiarities of historical and modern linguistic facts reflected in Ukrainian biblical texts of the nineteenth-twentieth centuries, has described its structure, a broad historical and cultural analysis of genres, linguistic means for expressing semantics of these texts. Linguistic (linguocultural, linguoculturological) peculiarities of Ukrainian translations have been considered in the context of religious and philosophical researches, which allowed revealing specific features of national translation traditions, due to confessional and linguistic factors, comprehending biblical expressions as linguoculturological units that have not only linguistic content but also retain cultural-national information in time. The dissertation deals with the linguoculturological peculiarities of lexical units in Ukrainian biblical texts in diachronic and synchronic aspect: the author has described the specifics of linguoculturological analysis of the biblical text; has analysed modern directions of the linguistic research of the biblical text; has substantiated the methodology of thematic groups research of lexicon of biblical Ukrainian translations; has established the mechanism and nature of changes in the lexical composition of the selected thematic groups; has determined peculiarities of linguistic modifications in the texts of the Ukrainian versions of the Bible: correspondence / inconsistency of expressing language means in the source text and Ukrainian translations in analysed contexts, as well as in identical contexts in the Ukrainian versions of the Bibles; has displayed occasional meanings of lexemes and followed paradigmatic relations. Keywords: a linguoculturological analysis, Ukrainian versions of the Bible, semantics, a biblical expression, a thematic group, paradigmatics, syntagmatics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Труш І. М. 
«Управління ефективністю інноваційної діяльності підприємств: інвестиційний аспект» / І. М. Труш. — Б.м., 2023 — укp.

Об'єктом дослідження є інноваційна діяльність на підприємствах будівельної галузі. Метою дисертаційної роботи є поглиблення теоретико-методичних положень та розробка науково-практичних рекомендацій, спрямованих на управління ефективністю інноваційної діяльності будівельних підприємств з урахуванням інвестиційного аспекту. Теоретичною й методологічною основою дослідження є діалектичний метод пізнання, аналізу та синтезу; теоретичного узагальнення і формальної логіки; статистичний аналіз; графічний; експертної оцінки. Удосконалено: типологію функціонування підприємств у будівництві з метою визначення ключових напрямів та специфіки їхньої інноваційної діяльності; методичний підхід до формування системи інноваційного менеджменту на будівельних підприємствах; методику комплексного оцінювання ефективності інноваційної діяльності в будівництві; порядок впровадження інноваційного продукту або технології (інноваційного проєкту). Набуло подальшого розвитку: методика розрахунку комплексного показника результатів інноваційної діяльності, яка на відміну від існуючих, базується на оцінюванні шести блоків показників; порядок оцінювання впливу впровадження матеріальних та процесних інновацій на результати діяльності підприємства з використанням алгоритму інтеграції кількісного та якісного аналізу ефективності інновацій. Впроваджено у практику ТОВ «БК Цитадель» алгоритм оцінки ефективності інноваційної діяльності; методику оцінки ефективності впровадження інноваційного продукту та механізм підвищення ефективності управління інноваційною діяльністю ПП «Сервіс - Ріелбул»; застосування алгоритму оцінки ефективності інноваційної діяльності ТОВ «Тернопільбуд». Теоретичні положення та практичні рекомендації використовуються у навчальному процесі Західноукраїнського національного університету при викладанні дисципліни «Управління проєктами» та «Інвестиційний менеджмент». Результати дослідження використовуються на підприємствах будівельної галузі. Ключові слова: інноваційна діяльність, інвестиційна діяльність, інноваційний проєкт, система інноваційного менеджменту, ефективність інноваційної діяльності, матеріальні і процесні інновації, управління будівельним підприємством.^UThe object of the research is innovation activity at enterprises in the construction industry. The aim of the dissertation is to deepen the theoretical and methodological provisions and develop scientific and practical recommendations aimed at managing the efficiency of innovation activity of construction enterprises, taking into account the investment aspect. The theoretical and methodical basis of the research is the dialectical method of cognition, analysis and synthesis; theoretical generalization and formal logic; statistical analysis; graphic; expert assessment. Improved: the typology of the functioning of enterprises in construction in order to determine the key directions and specifics of their innovation activity; the methodical approach to the formation of an innovative management system at construction enterprises; the method of comprehensive assessment of the effectiveness of innovation activity in construction; the procedure for introducing an innovative product or technology (innovative project). Further development has taken place: the method of calculating a complex indicator of the results of innovation activity, which, unlike the existing ones, is based on the evaluation of six blocks of indicators; the procedure for evaluating the impact of the implementation of material and process innovations on the results of the enterprise using the algorithm of integration of quantitative and qualitative analysis of the effectiveness of innovations. The algorithm for evaluating the efficiency of innovation activity has been introduced into the practice of "BC Citadel" LLC; the methods for evaluating the effectiveness of the introduction of an innovative product and the mechanism for increasing the effectiveness of the management of innovation activities of "Service - Rielbul" PE; application of the algorithm for evaluating the effectiveness of innovation activity of «Ternopilbud» LLC. Theoretical provisions and practical recommendations are used in the educational process of the West Ukrainian National University when teaching the disciplines "Project Management" and "Investment Management". The results of the research are used at enterprises in the construction industry. Key words: innovation activity, investment activity, innovative project, innovation management system, efficiency of the innovative activity, product and process innovations, construction enterprise management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Якимович В. А. 
Імагологічний дискурс прози М. Матіос та Д. Рубіної / В. А. Якимович. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: прозові твори «Просили тато-мама… Одкровення 1990 року», «Прощай мене», «Вставайте, мамко. Одкровення 1947 року», «Дванадцять службів. Одкровення 1951 року», «Юр'яна і Довгопол», «Апокаліпсис», «Солодка Даруся», «Москалиця», «Вирвані сторінки з автобіографії», «Черевички Божої Матері» М. Матіос та твори «Двойная фамилия», «Камера наезжает!..», «Воскресная месса в Толедо», «Холодная весна в Провансе», «На солнечной стороне улицы», «Вывеска», «Белая голубка Кордовы», «Почерк Леонардо», «Синдром Петрушки», «Джаз-банд на Карловом мосту», «Туман» Д. Рубіної. Результати, новизна: вперше проза української письменниці М. Матіос і російсько-ізраїльської авторки Д. Рубіної стала предметом спеціальної наукової розвідки крізь призму імагологічного дискурсу; вперше досліджуються образи інших народів у творчій свідомості письменниць під кутом зору утвердження або руйнування ними етнічних стереотипів; побудовано типологію образів персонажів творів М. Матіос та Д. Рубіної, розглянутих як дихотомія «свій – чужий». Галузь використання: Матеріали роботи можуть знайти застосування при викладанні окремих тем курсу історії української та зарубіжної літератур, лекцій із компаративістики, зокрема, імагології, у вищій і загальноосвітній школах, а також у наукових розвідках для сприяння подальшому розвиткові цих наукових дисциплін.^UThe object of the research: prose works «Father and mother invited… Revelation of the 1990», «Forgive me», «Get up, mother. Revelation of the 1947», «Twelve worships. Revelation of the 1951», «Yuriana and Dovgopol», «Apocalypse», «Sweet Darusya», «Moskalytsa», «The Pages Torn from the Autobiography», «The Shoes of the Mother of God» by M. Matios, and «Double Surname», «The Camera Comes In!...», «The Sunday Mass in Toledo», «A Cold Spring in Provence», «On the Sunny Side of the Street», «The Signboard», «The White Dove of Cordoba», «The Writings of Leonardo», «Petrushka's Syndrome», «A Jazz Band on Charles Bridge», «The Fog» by D. Rubina. The results and novelty: for the first time, the prose of Ukrainian writer M. Matios and Russian-Israeli author D. Rubina became the subject of special scientific exploration through the lens of imagological discourse; for the first time, other peoples' images are explored in the writers' creative minds from the perspective of affirming or destroying ethnic stereotypes; a typology of character images of works by M. Matios and D. Rubina is considered as a dichotomy of “own – foreign” is constructed. Field of application: the materials of scientific research may be used in teaching particular issues of the courses of history of Ukrainian and foreign literatures, lectures on comparative literature studies, particularly on imagology, in higher and secondary education institutions, as well in scientific works to further develop these scientific disciplines.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Клочкова Ю. В. 
Індивідуалізація освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами: автореферат дис. ... д.філософ : 016 / Ю. В. Клочкова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота ретельно та систематично досліджує актуальну проблему індивідуалізації освітнього процесу у закладах вищої освіти. Здійснено комплексний аналіз філософських, соціологічних, педагогічних та психологічних підходів, спрямованих на вивчення освітнього процесу для здобувачів освіти з особливими потребами.Здійснено аналіз наукових джерел, які присвячено дослідженню питання індивідуалізації освітнього процесу, що дало змогу систематизувати погляди на ключові поняття, пов'язані з означеною проблемою. Визначено основні концепції розвитку освіти: «Концепція розвитку інклюзивного навчання» та «Концепція розвитку педагогічної освіти», встановлено пріоритетність їхньої спрямованості на індивідуалізацію освітнього процесу. Визначено фактори, що впливають на освітній процес, зокрема вікові особливості студентів, застосування студентоцентрованого підходу, підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності на основі компетентнісного підходу та профільне спрямування закладів вищої освіти. Досліджено сутність освітнього процесу, його структуру у контексті основних наукових підходів: релятивістського, об’єктивістського, особистісно- 3 орієнтованого та компетентнісного. Розглянуто організацію освітнього процесу у закладі вищої освіти, що передбачає розроблення та реалізацію навчального плану напряму підготовки, який містить графік, план навчального процесу, індивідуальний план навчання студента, може гарантувати якісне викладання для всіх студентів з особливими потребами за умови використання передових технологічних засобів та забезпечення постійного підвищення кваліфікації викладацького складу. Релятивістський підхід, що передбачає чітко визначені вимоги до освітніх стандартів, уможливлює високий рівень знань, яких набуто «тут і зараз». Компетентнісний підхід акцентує увагу на розвитку соціальних навичок, творчих здібностей, критичного мислення та підприємництва. Встановлено, що особистісно-орієнтований підхід найбільше розкриває важливість індивідуалізації, а створення особистісно орієнтованих навчальних планів, методичних рекомендацій, методичних посібників, розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень тощо, уможливлює високий рівень її імплементації в освітній процес. У процесі дослідження виявлено зростаючий інтерес молоді з особливими потребами до вступу до закладів вищої освіти через можливість отримання якісної освіти та розвитку професійних навичок у сферах, які дають змогу працювати в онлайн-режимі та використовувати сучасні технології для досягнення професійного успіху. Глибокий аналіз загального розвитку освіти в Україні дав змогу визначити присутність тенденції розширення інклюзивного навчання, яка передбачає індивідуалізацію освітнього процесу у контексті означених концепцій та правил, а вивчений досвід впровадження інклюзії в освітній процес за кордоном (Сполучених Штатах Америки, Канади, Об’єднаних Арабських Еміратах) прислужився прецедентом для створення його вітчизняної моделі. Встановлено важливість наявності психолого-педагогічного супроводу та інтернет-підтримки у закладах вищої освіти для студентів з особливими потребами. Виокремлено категорії здобувачів освіти з особливими потребами та охарактеризовано особливості сприймання ними інформації, встановлено 4 вимоги до проведення навчальних занять, визначено та конкретизовано поняття «індивідуалізація» з огляду на означену категоризацію.Проаналізовано послуги закладів вищої освіти України, які наразі надаються студентам з особливими потребами. Виявлено недостатній рівень відповідності алгоритму висвітлення інформації, що розташована на офіційних веб-сайтах закладів, освітнім потребам студентів. З метою подальшого вивчення означених питань обґрунтовано та розроблено структуру констатувального етапу дослідження, створено алгоритм організації дослідження, який передбачав 3 субетапи: дослідження актуальності використання індивідуального підходу в організації освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами; вивчення труднощів опанування знань та причин їхнього виникнення; виокремлення рівнів підтримки тверджень, які стосувалися використання підходів організації освітнього процесу, що дало змогу зробити отримані дані більш достовірними.За результатами констатувального етапу дослідження виділено основні компоненти індивідуалізації освітнього процесу: матеріально-технічний, навчальний, психологічний та студентський. Навчальний компонент: організація навчання, діяльність викладачів. Психологічний – питання адаптації, комунікації, вирішення особистісних проблем та питання працевлаштування. Студентський компонент: проведення роботи щодо покращення взаємин студентів та повноцінне включення здобувачів освіти з особливими потребами до студентського життя, а також взаємодії всередині студентського колективу. Матеріально-технічний компонент: фінансування та технічне оснащення приміщень для задоволення всіх особливих потреб студентів.^UThe dissertation thoroughly and systematically investigates the pressing issue of individualization of the educational process in higher education institutions. A comprehensive analysis of philosophical, sociological, pedagogical, and psychological approaches has been conducted, focusing on studying the educational process for students with special needs.An analysis of scientific sources dedicated to the study of individualization of the educational process has been carried out, allowing for the systematization of views on key concepts related to the identified problem. The main concepts for educational development, such as the "Concept of Inclusive Education Development" and the "Concept of Pedagogical Education Development," have been identified, emphasizing their orientation towards individualizing the educational process. Factors influencing the educational process, including age-specific characteristics of students, the application of a student-centered approach, and the preparation of students for future professional activities based on a competency-based approach, have been determined.The essence of the educational process and its structure have been explored within the context of major scientific approaches: relativistic, objectivist, personality-oriented, and competency-based. The organization of the educational process in higher education institutions, involving the development and implementation of a curriculum for a specific training direction, has been discussed. This curriculum includes a schedule, a plan of the educational process, and an individual student learning plan, ensuring quality teaching for all students with special needs through the use of advanced technologies and continuous professional development for the teaching staff.The study revealed a growing interest among students with special needs in Ukraine to enroll in higher education institutions due to the opportunity to receive quality education and develop professional skills in fields that allow for online work and the use of modern technologies for achieving professional success.A deep analysis of the overall development of education in Ukraine identified a trend towards expanding inclusive education, which involves individualizing the educational process within the framework of the specified concepts and rules. The examined experience of implementing inclusion in the educational process abroad (United States, Canada, United Arab Emirates) served as a precedent for creating a domestic model.The importance of having psychological and pedagogical support and internet support in higher education institutions for students with special needs was emphasized. Categories of students with special needs were identified, and the specifics of their information perception were characterized. Requirements for conducting educational sessions were established, and the concept of "individualization" was defined and specified in relation to the identified categorization.The services provided by Ukrainian higher education institutions to students with special needs were analyzed. A lack of alignment between the information presented on the official websites of institutions and the educational needs of students was identified. To further study these issues, the structure of the constative stage of the research was justified and developed, and a research organization algorithm was created, which included three sub-stages: researching the relevance of using an individual approach in organizing the educational process for higher education students with special needs, studying the difficulties in mastering knowledge and the reasons for their occurrence, and identifying the levels of support for statements related to the use of educational process organization approaches. This allowed for making the obtained data more reliable.As a result of the constative stage of the research, the main components of individualizing the educational process were identified: material-technical, educational, psychological, and student-related. The educational component includes organizing the learning process and the activities of teachers. The psychological component covers issues of adaptation, communication, solving personal problems, and job placement. The student-related component involves conducting work to improve student relations and the full inclusion of students with special needs in student life, as well as interaction within the student community. The material-technical component includes funding and technical equipment of premises to meet all the special needs of students. It was experimentally proven that these components should harmoniously combine in the context of organizing the educational process, which is a condition for the successful learning and development of each higher education student. The results of the impact of the experimental methodology on the state of individualization as a whole were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Чжао Х. .. 
Інноваційна система управління персоналом у китайських закладах професійної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Х. .. Чжао. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні та науково-практичні аспекти щодо інноваційної системи управління персоналом у китайських закладах професійної освіти.Постійний розвиток економіки Китаю, промислова модернізація та економічна реструктуризація прискорюють попит на технічний та кваліфікований персонал у всіх сферах життя тим самим позиціонуючи помітну роль професійно-технічної освіти. Зіткнувшись з новою економічною ситуацією та попитом на ринку людських ресурсів, професійно-технічна освіта потребує постійного впровадження реформ та інновацій для посилення високоякісного розвитку. У 2022 році загальний ВВП Китаю досяг 18100 мільярдів доларів США, що становить приблизно 18% світової економіки та продовжує утримувати своє друге місце у світі тому значна роль професійно-технічної освіти в сприянні економічному розвитку країни є очевидною.Серед поширених проблем у системі кадрового управління професійно-технічної освіти в Китаї, які потрібно вирішити це змінити форму організації професійно-технічних навчальних закладів яка є повністю однотипною, запроваджується урядом, та впливає на автономію у питаннях працевлаштування. Кадрове управління відповідає філософії менеджменту «ставити речі на перше місце», піддається зовнішньому впливу та має низьку прозорість. Склад кадрового потенціалу більшості професійно-технічних навчальних закладів не є повністю раціональним, відбувається нестача викладацького та науково-дослідницького персоналу, тоді як великий штат створюють допоміжні працівники, що до певної міри гальмує розвиток навчально-дослідної роботи закладів і загалом ускладнює їх фундаментальний розвиток. В теоретичній частині дисертаційної роботи систематизовано теоретичні основи, поглиблено поняття та сформовано методологічний підхід забезпечення управління персоналом професійно-технічних навчальних закладів Китаю через вирішення загальних проблем відносно єдиної форми організації закладів, що сприятиме кращому розвитку китайської професійної освіти в ринкових умовах та зростанню соціальної економіки через впровадження інноваційної системи функціонування закладів. В ході дослідження запропоновано систему індексів та здійснено вибір індикаторів оцінювання (оптимізацію структури викладачів, систему оцінювання викладачів, дуальну модель викладачів, професійну конструкцію та реформування викладання), проектування системи показників оцінювання, визначення функціонального зв’язку між кожним показником і предметом оцінювання для здійснення якісного та кількісного аналізу об’єктивної оцінки комплексної якості викладачів, формування викладацького складу в професійних коледжах з різних точок зору, починаючи з різноманітних потреб зацікавлених сторін через інтерв’ю з роботодавцями, закладами професійної освіти, здобувачами та викладачами.^UThe dissertation examines the theoretical, methodological, and practical aspects of the innovative personnel management system in Chinese vocational education institutions. The continuous economic development of China, industrial modernization, and economic restructuring have increased the demand for technical and skilled personnel across all sectors, highlighting the significant role of vocational education. Faced with the new economic situation and the demand in the labor market, vocational education requires constant reforms and innovations to enhance high-quality development. In 2022, China's GDP reached 18,100 billion US dollars, accounting for approximately 18% of the global economy and maintaining its position as the world's second-largest economy. Therefore, the significant role of vocational education in supporting the country's economic development is evident.One of the common problems in the personnel management system of vocational and technical education in China that needs to be addressed is the uniformity of organizational form of vocational and technical institutions, which are government-organized, affecting autonomy in employment matters. Personnel management follows the management philosophy of "putting things first," but is subject to external influences and lacks transparency. The composition of the personnel potential in most vocational and technical institutions is not fully rational, resulting in a shortage of teaching and research staff, while a large staff is comprised of auxiliary workers, which to some extent hinders the development of educational and research work in these institutions and overall complicates their fundamental development. The theoretical part of the dissertation work systematizes the theoretical foundations, deepens the concepts, and forms a methodological approach to ensuring the management of personnel in vocational-technical educational institutions in China by addressing common problems regarding a unified organizational form of institutions. This will contribute to the better development of Chinese vocational education in market conditions and the growth of the social economy through the implementation of an innovative functioning system for institutions. In the future, this will enable vocational education institutions to enhance the integration of production and education based on changes in market conditions through continuous targeted reforms to meet the needs of the market. This will gradually create a professional-qualification and standard system that is results-oriented, meets market demand, corresponds to academic qualifications, reflects the attributes of technical and skilled talents, and has high social recognition and economic adaptability, including a multi-level and multi-dimensional development model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Сергієнко В.М. 
Інноваційна технологія викладання легкої атлетики на факультетах фізичної культури вищих навчальних закладів: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / В.М. Сергієнко ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено інноваційну інтегровану технологію викладання легкої атлетики у вищих навчальних закладах, що включає активні методи та форми навчання, комп'ютерні технології, проблемне навчання та контекстний підхід. Розроблено критерії та доповнено систему показників, які визначають і надають змогу оцінити рівень легкоатлетичної підготовки студентів на різних етапах професійно-педагогічної підготовки. Розроблено програму організації та проведення занять з дисципліни "Легка атлетика з методикою викладання", в основу якої покладено професійну модель, що дає змогу удосконалити зміст шкільної фізкультурної освіти. Доповнено дані про рівень та компоненти професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури (теоретичної, методичної, технічної, фізичної). Запропоновано нові засоби та методичні прийоми викладання легкої атлетики у вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.11 р-30 +
Шифр НБУВ: РА348864

Рубрики:

      
8.

Царенко І. Л. 
Інноваційно-педагогічні технології у системі підготовки майбутніх вчителів з безпеки життєдіяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. Л. Царенко ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Охарактеризовано напрями розвитку системи підготовки майбутніх вчителів з безпеки життєдіяльності. Обгрунтовано науково-теоретичні засади щодо розробки інноваційно-педагогічних технологій у процесі підготовки студентів вищих педагогічних НЗ з безпеки життєдіяльності. Розроблено дослідницьку технологію лабораторного практикуму. Вдосконалено зміст, організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх вчителів щодо викладання основ безпеки життєдіяльності у середній школі на засадах технологічного підходу та методику визначення готовності студентів до викладання ОБЖ на основі розроблених і структурованих критеріїв. Уточнено теоретичний зміст понять "інноваційність педагогічної технології" та "готовність до викладання ОБЖ". Розглянуто теоретичні положення щодо інтегративних процесів у професійній освіті та професійній підготовці студентів з безпеки життєдіяльності у вищих педагогічних НЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч489.518.5 + Ц99 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА371314 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Хабюк А. Я. 
Інтеграція інформаційно-комунікаційних і традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителя предмету «Захист Вітчизни» / А. Я. Хабюк. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – система підвищення кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни». Мета дослідження – теоретичне обґрунтування моделі інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителя предмету «Захист Вітчизни» та дослідно-експериментальній перевірці її ефективності. Методи дослідження: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, моделювання, інтеграція, педагогічний експеримент, анкетування, інтерв'ю, бесіди, методи математичної статистики, оцінювання результатів дослідження.Вперше обґрунтовано та побудовано модель інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни» та експериментального перевірено її ефективність на практиці; обґрунтовано методологічні підходи до інтеграції інформаційно-комунікаційних і традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителя предмету «Захист Вітчизни» (інтегративний, диференційований та інформаційний), виявлено сутність професійної діяльності та особливості підвищення кваліфікації вчителів предмета «Захист Вітчизни»; виявлено специфічні проблеми підготовки вчителів предмету «Захист Вітчизни» (різна базова освіта учителів, викладання предмету вчителями інших дисциплін тощо) та можливості професійного розвитку вчителя у підвищенні кваліфікації; обґрунтовано доцільність використання інтегративного підходу до інформаційно-комунікативних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни»; визначено концептуальні засади інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у сучасній у підвищенні кваліфікації; розроблено шляхи впровадження моделі та визначено умови її реалізації на практиці.Уточнено методичні аспекти викладання предмета «Захист Вітчизни» та вимоги до його викладання.Розроблено етапну методику інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни».Набули подальшого розвитку положення щодо професійного розвитку вчителів предмету «Захист Вітчизни», методичні основи інтеграції технологій навчання.^UHomeland Defence teachers advanced training system is the research object. The theoretical substantiation of the model of integration of informational, communicative and traditional technologies in Homeland Defence teacher advanced training and the experimental verification of its effectiveness is the research aim. The research methods: analysis, synthesis, comparison, generalization, modeling, integration, pedagogical experiment, questionnaires, interviews, conversations, methods of mathematical statistics, evaluation of research results.For the first time the model of informational, communicative and traditional technologies integration in Homeland Defence teachers advanced training is substantiated and its effectiveness is experimentally verified in practice; the methodological approaches to the integration of informational, communicative and traditional technologies in Homeland Defence teachers advanced training (integrational, differentiated and informational) are argued, the essence of professional activity and the peculiarities of advanced training of Homeland Defence teachers are revealed; specific problems of Homeland Defence teachers training are identified (different basic education of teachers, teaching of the subject by teachers of other disciplines and others) as well as the opportunities for professional development of teachers in advanced training; the expediency of using the integrative approach to informational, communicative and traditional technologies in Homeland Defence teachers advanced training is substantiated; the conceptual fundamentals of informational, communicative and traditional technologies integration in Homeland Defence teachers advanced training are determined; ways of implementation of the model are developed and the conditions for its implementation in practice are determined.The research specifies the methodic aspects of Homeland Defence course teaching and the course teaching requirements. The author has developed the stage methodology of informational, communicative and traditional technologies integration in Homeland Defence teachers advanced training. The fundamentals of professional development of Homeland Defence teachers, as well as the methodic base of learning technologies integration have been further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Мединська Т. М. 
Інформаційні технології оцінювання якості бізнес-процесів / Т. М. Мединська. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертації розглянуто науково-практичну задачу побудови моделей, методів та інформаційної технології оцінювання якості бізнес-процесів підприємств за умов невизначеності внутрішнього і зовнішнього середовищ та за умов стратегічного розвитку підприємств. В роботі розглянуті з позиції критичного аналізу концептуальні засади організації бізнесової діяльності підприємств за умов невизначеності внутрішнього і зовнішнього середовищ; програмні, інструментальні засоби моделювання і організації бізнес-процесів підприємств із застосуванням інформаційних технологій. Досліджені методологічні засади, моделі і методи автоматизованого оцінювання якості бізнес-процесів в умовах невизначеності внутрішнього і зовнішнього середовища.Досліджені аналітичні засоби розробки та функціонування інформаційної технології оцінювання якості бізнес-процесів підприємства торговельної галузі. А саме: здійснені вимоги до розробки та впровадження інформаційної технології; дослідження структури виробничих, організаційних та логістичних потоків інформації в умовах автоматизованого управління; досліджені функціональні засоби, аналітичні інструменти та програмне забезпечення інформаційно-управляючої підсистеми оцінювання якості бізнес-процесів в загальній автоматизованій системі торговельного підприємства ТОВ «Нові Ласощі-Житомир».В роботі, в межах інформаційного моделювання процесів оцінювання якості бізнес-процесів апробована інформаційна технологія при впровадженні прибуткових стратегій розвитку підприємства за критеріями підвищення якості продукції, ефективного організаційного управління та логістики.Дисертація відповідає тематичному спрямуванню наукових розробок в рамках науково-дослідної роботи кафедри програмної інженерії та кібербезпеки Київського національного торговельно-економічного університету «Розробка інформаційної управляючої системи торговельного підприємства». (номер державної реєстрації 0117U000058) та «Удосконалення методики викладання дисциплін спеціальності «Інженерія програмного забезпечення».Ключові слова: підприємство, бізнес-процес підприємства, імітаційна модель інформаційних потоків, зовнішнє середовище, автоматизоване управління, інформаційна технологія, оцінювання якості продукції, логістика.^UThe dissertation deals with the scientific and practical task of constructing models, methods and information technology for assessing the quality of business processes of enterprises in the conditions of uncertainty of the internal and external environment and in the conditions of strategic development of enterprises. The conceptual bases of organization of business activity of enterprises are considered from the point of view of critical analysis in the conditions of uncertainty of internal and external environment; software, tools for modeling and organization of business processes of enterprises using information technologies. Methodological principles, models and methods of automated assessment of business process quality in conditions of uncertainty of internal and external environment are investigated.Analytical means of development and functioning of information technology for assessing the quality of business processes of the enterprise of the trade industry are investigated. Namely: requirements for the development and implementation of information technology; research of the structure of production, organizational and logistic flows of information in the conditions of automated management; functional tools, analytical tools and software of the information-management subsystem of quality assessment of business processes in the general automated system of the trading company "Novi Lasoschi-Zhytomyr" are investigated.In the work, within the framework of information modeling of processes of quality assessment of business processes, information technology was tested in the implementation of profitable enterprise development strategies based on the criteria of product quality improvement, effective organizational management and logistics.The dissertation corresponds to the thematic direction of scientific developments with in the framework of research work of the department of software engineering and cybersecurity of Kyiv National Trade and Economic University "Development of information management system of a trading enterprise". (State registration number 0117U000058) and "Improvement of the methodology of teaching the disciplines of the specialty" Software Engineering ".Keywords: enterprise, business process of the enterprise, imitation model of information flows, external environment, automated control, information technology, product quality assessment, logistics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Бородиня В. В. 
Інформаційна інтелектуальна система діагностики технічного стану будівель. / В. В. Бородиня. — Б.м., 2022 — укp.

Теоретична і практична значущість роботи.Теоретична значимість роботи полягає в розробці математичної моделі для ідентифікації категорії технічного стану будівельних конструкцій (на прикладі залізобетонних елементів, що згинаються) за нечіткими вихідними даними обстеження. Розроблена математична модель, заснована на апараті теорії нечітких множин, є універсальною і може бути застосована для оцінки інших видів і типів конструкцій з різних матеріалів з урахуванням їхособливостей.Практична значимість полягає в можливості використання розроблених алгоритмів і програм для підвищення ефективності, обґрунтованості та достовірності прийняття рішення про технічний стан будівельної конструкції.Результати дисертаційного дослідження використано у навчальному процесі Київського національного університету будівництва і архітектури (довідка від 20.09.2021 №213) при викладанні дисципліни «Методи дослідження операцій» та в розробці методичного забезпечення освітнього процесу для спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології». Апробація результатів дисертації. Основні результати наукових досліджень неодноразово доповідалися, обговорювалися і отримали позитивну оцінку на наукових конференціях, зокрема: І Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих вчених, аспірантів і студентів «БУД-МАЙСТЕР-КЛАС-2019» (Київ, 2019); науково-технічних конференціях в Державному підприємстві «Науково-дослідний інститут будівельного виробництва» Міністерства регіонального розвитку України, тема: «Обстеження, оцінка технічного стану будівель та споруд в сучасних умовах на рівні інформаційних технологій», 2017 р., 2018 р., м. Київ, ДП «НДІБВ».Ключові слова: будівля, експертна система, інтелектуальна інформаційна система, нечіткі моделі і методи, споруда, штучний інтелект, діагностика технічного стану.^UABSTRACTBorodynia V.V. Intelligent Information System for diagnosing the technical condition of buildings. - Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.The thesis for a scientific degree of the doctor of philosophy in specialty 126. "Information systems and technologies". - Kyiv National University of Construction and Architecture. - Kyiv, 2021.The main content of the thesisThe thesis is devoted to the solution of an important scientific task of development of Intelligent Information System of diagnostics the technical condition of buildings. The theoretical and methodological basis of research are the principles of the Artificial Intelligence Theory, the Fuzzy Sets Theory, the Structures Theory, the Reliability Theory, the Theory of Reinforced Concrete, Expert Evaluation Methods, and Analytic Hierarchy Process.For the first time:- The methodology of construction and hierarchical structure of the organization of expert knowledge for fuzzy expert system of an estimation of a technical condition of building constructions of mass construction which includes information universality and possibility of expansion by means of ontological system analysis were developed;- Mathematical models for the formalization of expert data on the features of the technical condition of structures (to construct the membership function values of controlled parameters to linguistic estimates) were developed.- The analytical tools to increase the efficiency of Intelligent Information System for diagnosing the technical condition of buildings based on Artificial neural networks, which allowed to develop the information technology for monitoring and qualitative assessment of certain technical condition of building structures and buildings in general, to determine the system of organizational, technological and material decisions on further safe operation of buildings were proposed.The reliability of the research results is confirmed by the correct use of mathematical apparatus to build models and methods of their implementation, the results of effective experimental computer researches that confirm the efficiency of the proposed models and methods that determine qualitative assessments of Intelligent Information System for diagnosing the technical condition of buildings.Theoretical and practical significance of the work.The theoretical significance of the work is to develop a mathematical model to identify the category of technical condition of building structures (on the example of reinforced concrete elements, which are bent) on the fuzzy initial data of the survey. The developed mathematical model, based on the apparatus of Fuzzy Sets Theory, is universal and can be used to estimate other types of structures from different materials, taking into account their features.The practical significance is in the possibility of using the developed algorithms and programs to increase the efficiency, validity and reliability of the decision on the technical condition of the building structure we are evaluating.The results of the thesis were used in the educational process of Kyiv National University of Construction and Architecture (reference from 20.09.2021 №213) in teaching the discipline "Methods of operations research" and in developing of methodological support of the educational process for specialty 126 "Information Systems and Technologies".Approbation of thesis results. The main results of scientific research have been repeatedly reported, discussed and received positive reviews at scientific conferences, in particular: I All-Ukrainian scientific-practical conference of young scientists, graduate students and students "BUD-MASTER-CLASS-2019" (Kyiv, 2019); scientific and technical conferences at the State Enterprise "Research Institute of Construction Production" of the Ministry of Regional Development of Ukraine, topic: "Survey, assessment of the technical condition of complex safety of buildings and structures in modern conditions at the level of information technology", 2017, 2018, Kyiv, SE "NDIBV".12Keywords: artificial intelligence, building, expert system, diagnostics of technical condition, information intelligent system, fuzzy models and methods,structures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Калита О. Д. 
Інформаційна технологія ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами для систем, що відповідають вимогам безпеки: автореферат дис. ... д.філософ : 122 / О. Д. Калита. — Б.м., 2023 — укp.

На сьогодні, актуальною науковою задачею є розроблення інформаційної технології ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами, яка забезпечить підвищення точності ідентифікації різких змін емоційного стану за відеопотоком в режимі реального часу, що у такий спосіб дасть змогу покращити процес виявлення аномальної поведінки групи людей в натовпі для систем, що відповідають вимогам безпеки. У результаті виконання дисертаційної роботи було розв’язано актуальну науково-прикладну задачу покращення процесу виявлення аномальної поведінки групи людей у натовпі за їхніми мімічними проявами у системах, що відповідають вимогам безпеки.Об’єктом дослідження є процес виявлення аномальної поведінки групи людей у натовпі за їхніми мімічними проявами у системах, що відповідають вимогам безпеки.Предметом дослідження є моделі, методи та засоби інформаційної технології ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами для систем, що відповідають вимогам безпеки.Метою дисертаційної роботи є підвищення точності ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами шляхом розроблення інформаційної технології для виявлення аномальної поведінки групи людей у натовпі за їхніми мімічними проявами у системах, що відповідають вимогам безпеки.Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному:1) розроблено нову модель подання мімічних проявів емоційних станів людини, у якій на відміну від аналогів стійко групуються та розділяються основні класи емоцій, що дало змогу використовувати зображення з низькою роздільною здатністю в камерах відеоспостереження та виявляти різкі зміни емоційного стану;2) розроблено новий метод геометричної інтерпретації ділянок обличчя, який на відміну від аналогів дає можливість прозоро отримувати характерні ознаки мімічної активності, що дозволило з малою обчислювальною складністю аналізувати зображення з низькою роздільною здатністю;3) удосконалено метод гіперплощинної класифікації для ідентифікації мімічних проявів емоційних станів, який на відміну від аналогів дозволяє будувати гіперплощину розмежування у векторному просторі ознак за принципом «людина-у-петлі», що дало змогу отримати класифікатори для виявлення різких змін емоційних станів;4) одержала подальшого розвитку інформаційна технологія ідентифікації різких змін емоційного стану, яка відрізняється від аналогів простою моделлю, прозорим та зрозумілим виділенням ознак та класифікацією, що дало змогу локалізувати групи людей з різкою зміною емоційного стану за матеріалами зовнішньої відеофіксації з високим показником точності.Поєднання в інформаційній технології нової моделі подання мімічних проявів, нового методу геометричної інтерпретації та вдосконаленого методу гіперплощинної класифікації дало змогу отримати високу точність класифікації емоційних станів людини (до 82,42%), що надає працівникам служби безпеки надійний та ефективний інструмент для розуміння динаміки натовпу і прогнозування потенційних ризиків для безпеки під час масового скупчення людей. Результати експериментальних тестувань із використанням розробленого прототипу програмного забезпечення підтверджують вірність наукових положень запропонованої інформаційної технології, оскільки її впровадження дає змогу підвищити достовірність виявлення аномальної поведінки за мімічними проявами на 0,91-2,20%, залежно від різних емоцій та умов навколишнього середовища, та знизити ймовірність виникнення помилки під час ідентифікації різких змін емоційних станів на 0,23 %-2,21 % порівняно із сучасними аналогами.Теоретичні та практичні результати дослідження впроваджені в ПП «ШЕЛТЕР ПЛЮС» (м. Хмельницький), ТОВ “ІТСАЙТС” (м. Хмельницький) та в освітньому процесі Хмельницького національного університету під час викладання дисциплін на кафедрі комп’ютерних наук для спеціальності 122 Комп’ютерні науки, а також при виконанні науково-дослідних робіт за двома держбюджетними темами Хмельницького національного університету “Агентно-орієнтована система підвищення безпеки та якості програмного забезпечення комп’ютерних систем” та “Розроблення інформаційної технології прийняття контрольованих людиною критично-безпекових рішень за ментально-формальними моделями машинного навчання”, в яких автор дисертації був безпосереднім виконавцем.^UНа сьогодні, актуальною науковою задачею є розроблення інформаційної технології ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами, яка забезпечить підвищення точності ідентифікації різких змін емоційного стану за відеопотоком в режимі реального часу, що у такий спосіб дасть змогу покращити процес виявлення аномальної поведінки групи людей в натовпі для систем, що відповідають вимогам безпеки. У результаті виконання дисертаційної роботи було розв’язано актуальну науково-прикладну задачу покращення процесу виявлення аномальної поведінки групи людей у натовпі за їхніми мімічними проявами у системах, що відповідають вимогам безпеки.Об’єктом дослідження є процес виявлення аномальної поведінки групи людей у натовпі за їхніми мімічними проявами у системах, що відповідають вимогам безпеки.Предметом дослідження є моделі, методи та засоби інформаційної технології ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами для систем, що відповідають вимогам безпеки.Метою дисертаційної роботи є підвищення точності ідентифікації змін емоційного стану людини за мімічними проявами шляхом розроблення інформаційної технології для виявлення аномальної поведінки групи людей у натовпі за їхніми мімічними проявами у системах, що відповідають вимогам безпеки.Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному:1) розроблено нову модель подання мімічних проявів емоційних станів людини, у якій на відміну від аналогів стійко групуються та розділяються основні класи емоцій, що дало змогу використовувати зображення з низькою роздільною здатністю в камерах відеоспостереження та виявляти різкі зміни емоційного стану;2) розроблено новий метод геометричної інтерпретації ділянок обличчя, який на відміну від аналогів дає можливість прозоро отримувати характерні ознаки мімічної активності, що дозволило з малою обчислювальною складністю аналізувати зображення з низькою роздільною здатністю;3) удосконалено метод гіперплощинної класифікації для ідентифікації мімічних проявів емоційних станів, який на відміну від аналогів дозволяє будувати гіперплощину розмежування у векторному просторі ознак за принципом «людина-у-петлі», що дало змогу отримати класифікатори для виявлення різких змін емоційних станів;4) одержала подальшого розвитку інформаційна технологія ідентифікації різких змін емоційного стану, яка відрізняється від аналогів простою моделлю, прозорим та зрозумілим виділенням ознак та класифікацією, що дало змогу локалізувати групи людей з різкою зміною емоційного стану за матеріалами зовнішньої відеофіксації з високим показником точності.Поєднання в інформаційній технології нової моделі подання мімічних проявів, нового методу геометричної інтерпретації та вдосконаленого методу гіперплощинної класифікації дало змогу отримати високу точність класифікації емоційних станів людини (до 82,42%), що надає працівникам служби безпеки надійний та ефективний інструмент для розуміння динаміки натовпу і прогнозування потенційних ризиків для безпеки під час масового скупчення людей. Результати експериментальних тестувань із використанням розробленого прототипу програмного забезпечення підтверджують вірність наукових положень запропонованої інформаційної технології, оскільки її впровадження дає змогу підвищити достовірність виявлення аномальної поведінки за мімічними проявами на 0,91-2,20%, залежно від різних емоцій та умов навколишнього середовища, та знизити ймовірність виникнення помилки під час ідентифікації різких змін емоційних станів на 0,23 %-2,21 % порівняно із сучасними аналогами.Теоретичні та практичні результати дослідження впроваджені в ПП «ШЕЛТЕР ПЛЮС» (м. Хмельницький), ТОВ “ІТСАЙТС” (м. Хмельницький) та в освітньому процесі Хмельницького національного університету під час викладання дисциплін на кафедрі комп’ютерних наук для спеціальності 122 Комп’ютерні науки, а також при виконанні науково-дослідних робіт за двома держбюджетними темами Хмельницького національного університету “Агентно-орієнтована система підвищення безпеки та якості програмного забезпечення комп’ютерних систем” та “Розроблення інформаційної технології прийняття контрольованих людиною критично-безпекових рішень за ментально-формальними моделями машинного навчання”, в яких автор дисертації був безпосереднім виконавцем.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Олєйнікова Т.Ю. 
Інформаційна технологія протиризикового планування навчального процесу в умовах модульно-рейтингової системи навчання: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.Ю. Олєйнікова ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну модель модульно-рейтингової системи навчання з урахуванням ризиків, яка дозволяє визначити ризики модуля дисципліни, зокрема, ризик помилки, ризик перенавантаження кафедри, професійний ризик, технічний ризик, ризик недостатнього методичного забезпечення, кадровий ризик, студентський ризик. Розроблено методи протиризикового планування структури дисциплін і модулів за умов модульно-рейтингової системи навчання, які дозволяють побудувати альтернативні варіанти сітьової моделі міжпредметних зв'язків (СММЗ), сітьової моделі зв'язності тем (СМЗТ), визначати ризики реалізації кожної СММЗ і СМЗТ шляхом визначення загального ризику викладання кожного модуля та теми дисциплін, вибрати найменш ризикову СММЗ і СМЗТ. Вдосконалено сітьові моделі міжпредметних зв'язків і зв'язності тем дисциплін, які дозволяють планувати послідовності модулів і тем різних дисциплін з врахуванням їх логічних зв'язків і ризиків. Одержав подальшого розвитку метод експертної оцінки ризиків викладання модулів дисциплін, який дозволяє визначати ризики модулів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:381 + Ч481.26 + Ч481.284 +
Шифр НБУВ: РА367730

Рубрики:

      
14.

Радюк П. М. 
Інформаційна технологія раннього діагностування пневмонії за індивідуальним підбором параметрів моделі класифікації медичних зображень легень / П. М. Радюк. — Б.м., 2022 — укp.

Радюк Павло. Інформаційна технологія раннього діагностування пневмонії за індивідуальним підбором параметрів моделі класифікації медичних зображень легень. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань 12 Інформаційні технології за спеціальністю 122 – Комп'ютерні науки. – Хмельницький національний університет, Хмельницький, 2021. Дисертаційна робота присвячена розв'язанню актуальної науково-прикладної задачі автоматизації процесу діагностування вірусного пневмонічного запалення за медичними зображеннями легень через розроблення інформаційної технології раннього діагностування пневмонії за індивідуальним підбором параметрів моделі класифікації медичних зображень легень. У роботі визначено актуальність застосування інформаційних технологій у галузі цифрового діагностування захворювань легень за медичними зображеннями грудної клітини. За аналізом сучасних підходів, методів та інформаційних технологій для діагностування захворювання легень на ранніх стадіях за медичними зображеннями грудної клітини обґрунтовано потребу в створенні інформаційної технології раннього діагностування пневмонії. Наукова новизна й теоретичне значення дисертаційної роботи полягає в тому, що: 1) уперше розроблено нейромережеву модель медичного зображення легень з ознаками пневмонічного запалення для ідентифікації пневмонії на ранніх стадіях; 2) удосконалено метод підбору квазіоптимальних гіперпараметрів нейромережевої моделі для ідентифікації пневмонії на ранніх стадіях за медичними зображеннями грудної клітини, який призначений для локалізації та виявлення розсіяних ознак пневмонічного запалення, що відповідають індивідуальним особливостям легень людини; 3) удосконалено метод візуального подання та пояснення результатів медичного діагностування, який, на відміну від відомих підходів, ґрунтується на формуванні карт активації класів на основі середньозважених градієнтів, що дає можливість охопити всю область інтересу та забезпечує виражену візуальну локалізацію аномальних зон на медичному зображенні; 4) розроблено нову інформаційну технологію раннього діагностування пневмонії за індивідуальним підбором параметрів моделі класифікації медичних зображень легень. Результати експериментального тестування запропонованої інформаційної технології довели її спроможність розв'язувати поставленні задачі. Так, розроблена інформаційна технологія перевершила аналоги за показником точності класифікації на 0,58 % та 1,95 % за наборами даних CheXpert та PadChest, відповідно; за показником влучності на 0,02 % за PadChest; за показником повноти на 0,69 % та 1,64 % за CheXpert та PadChest, відповідно; за показником оцінки площі під ROC-кривою на 1,08 % за PadChest; за показником ймовірності помилки другого роду на 0,64 % та 1,64 % за CheXpert та PadChest, відповідно. Високі значення статистичних показників свідчать як про високу точність виявлення пневмонічного запалення, так і значну влучність моделі під час ідентифікації захворювання легень. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробленні програмного забезпечення інформаційної технології раннього діагностування пневмонії за медичними зображеннями грудної клітини людини. Застосування інформаційної технології раннього діагностування пневмонії дає змогу: 1) виконувати ефективну ідентифікацію пневмонічного запалення за рентгенівськими зображеннями легень на малих обчислювальних пристроях; 2) враховувати індивідуальні особливості легень кожної людини на медичному зображенні; 3) використовувати простий та зрозумілий користувацький інтерфейс для виявлення слабо виражених пневмонічних ознак ранньої стадії захворювання. Отже, результати експериментальних тестувань із використанням розробленого програмного забезпечення підтверджують вірність наукових положень запропонованої інформаційної технології, оскільки впровадження інформаційної технології дає змогу підвищити достовірність виявлення ознак пневмонічного запалення за медичними зображеннями на 0,58 %-1,95 % та знизити ймовірність виникнення помилки під час ідентифікації захворювання легень на 0,64 %-1,64 % у порівнянні з відомими аналогами. Результати виконаних досліджень використано в навчальному процесі Хмельницького національного університету на кафедрі комп'ютерних наук та інформаційних технологій у процесі викладання навчальних дисциплін «Моделювання систем», «Дослідження операцій та основи теорії прийняття рішень», «Інтелектуальний аналіз даних» та «Прикладні математичні пакети для аналізу результатів наукових досліджень». Розроблені в дисертації положення знайшли практичне застосування в роботі рентгенологічного відділення КП «Хмельницька міська лікарня», ТОВ «Науково-технічна фірма «Інфосервіс» та в навчальному процесі Хмельницького національного університету.^URadiuk Pavlo. Information technology for early diagnosis of pneumonia by the individual selection of parameters of the classification model by medical images of the lungs. – Manuscript copyright. The thesis is on obtaining a scientific degree of Doctor of Philosophy in the field of knowledge 12 Information Technologies by specialty 122 – Computer Science. – Khmelnytskyi National University, Khmelnytskyi, 2021. The presented thesis is devoted to solving the current scientific and applied problem of automating the process of diagnosing viral pneumonia by medical images of the lungs through the development of information technology for the early diagnosis of pneumonia by the individual selection of medical parameters. It was defined in the dissertation that applying information technologies was highly topical in digital diagnostics of lung diseases on medical images of a thorax. According to the analysis of modern approaches, methods, and information technologies for diagnosing lung disease in the early stages based on medical images of the chest, the need to create information technology for the early diagnosis of pneumonia is substantiated. The scientific novelty and theoretical significance of the dissertation is that: 1) for the first time, a neural network model of a medical image of the lungs with the pneumonic inflammation features was created to identify pneumonia in the early stages; 2) the method of selection of quasi-optimal hyperparameters of the neural network model for identification of pneumonia in the early stages by X-ray images of the lungs was improved; the improved method of selection of quasi-optimal hyperparameters of the neural network model according to the convolutional architecture is intended for localization and detection of the scattered signs of pneumonic inflammation corresponding to individual features of lungs of the person; 3) the method of visual presentation and explanation of medical diagnosis was improved, which, unlike known approaches, is based on the formation of activation maps of classes based on weighted average gradients; 4) new information technology for early diagnosis of pneumonia by the individual selection of parameters of the classification model by medical images of the lungs was developed. The results of experimental testing of the proposed information technology have proven its ability to solve problems. Thus, the developed information technology surpassed the analogs in terms of classification accuracy by 0.58% and 1.95% in the CheXpert and PadChest datasets, respectively; according to the hit rate of 0.02% according to PadChest; completeness index of 0.69% and 1.64% for CheXpert and PadChest, respectively; according to the indicator of the area under the ROC-curve by 1.08% according to PadChest; by a second-error error rate of 0.64% and 1.64% for CheXpert and PadChest, respectively. High values of statistical indicators indicate both the high accuracy of detection of pneumonia and significant accuracy of the model in the identification of lung disease. The practical significance of the obtained results lies in software development for the early diagnosis of pneumonia based on medical images of the human chest. Using the information technology for early diagnosis of pneumonia allows: 1) performing effective identification of pneumonic inflammation on X-ray images of the lungs on small computing devices; 2) extracting the individual characteristics of each person's lungs on the medical image; 3) using a clear and straightforward user interface to detect mild pneumonia in the early stages of the disease. Thus, the results of experimental testing using the developed software confirm the accuracy of the scientific provisions of the proposed information technology, as the introduction of information technology can increase the reliability of detection of pneumonia by medical images by 0.58%-1.95% and reduce the probability of error during identification of lung disease by 0.64%-1.64% compared to known analogs. The results of the research were used in the educational process of Khmelnytskyi National University at the Department of Computer Science and Information Technology in the teaching of disciplines "System modeling," "Operations research and fundamentals of decision theory," "Intelligent data analysis," and "Applied mathematical packages for analysis of research results." The provisions developed in the dissertation have found practical application in the work of the radiology department of KP "Khmelnytskyi City Hospital," LLC "Scientific and Technical Firm" Infoservice" and in the educational process of Khmelnytskyi National University.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Тарнавська І. О. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення євроінтеграційних процесів в Україні / І. О. Тарнавська. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є результати інформаційно-аналітичної діяльності в секторі євроінтеграційних процесів: складові євроінтеграційного спрямування зовнішньої та внутрішньої політики, меседжі публічної та культурної дипломатії, матеріали української діаспори, українських неурядових організацій і аналітичних центрів в Україні та за кордоном, складові зовнішнього іміджу України, а також тексти медійних каналів США, Британії, Франції, Німеччини та України за 2013– 2018 рр. Метою дослідження є виявлення та комплексний аналіз особливостей інформаційно-аналітичного забезпечення євроінтеграційних процесів в Україні.Методи дослідження. Для досягнення мети й ефективного вирішення завдань дисертації під час вивчення теоретичних засад інформаційно-аналітичної діяльності використано: загальнонаукові методи: емпіричного пізнання, структурнофункціонального аналізу, узагальнення та абстрагування, моделювання, класифікації та структурування; практичні методи: моніторинг, компаративний та кількісний контент-аналіз, комунікативно-інтерпретативний метод, data mining та лінгвістичний аналіз. У роботі виявлено та комплексно проаналізовано особливості інформаційно-аналітичного забезпечення євроінтеграційних процесів в Україні, складові інформаційно-аналітичного забезпечення зовнішньополітичної діяльності, інформаційно-аналітичну діяльність та роботу як складові зовнішньої та внутрішньої політики держави, вивчено механізми вибудовування іміджевої політики України з огляду на європейський вектор розвитку та євроінтеграційне спрямування зовнішньої та внутрішньої політики держави, проаналізовано та здійснено спробу побудувати типологічну структуру каналів поширення євроінтеграційних ідей. Новітність нововпроваджуваного зумовлена утворенням системного підходу та аналізом процесу інформаційно-аналітичного супроводу євроінтеграційних процесів в Україні.Результати дослідження можуть бути використані не лише в навчальному процесі під час викладання дисциплін, пов'язаних з аспектами теорії та історії соціальних комунікацій, або для поглиблення тих чи інших аспектів подальших наукових досліджень, а й у практичній діяльності під час розробки стратегій інформаційної діяльності України на зовнішньому та внутрішньому рівнях.^UThe object of the research is the results of the information and analytical activity in the European integration sphere: components of the European integration direction of foreign and home policy, public and cultural diplomacy messages, materials of the Ukrainian diaspora, Ukrainian non-governmental organizations and think tanks in Ukraine and abroad, components of the external image of Ukraine, materials of the American, British, French, German and Ukrainian media over the period of time from 2013 till 2018. The purpose of the study is to identify and comprehensively analyze the features of information and analytical support of the European integration processes in Ukraine.Research methods. To achieve the goal and find effective solutions to the raised issues in the dissertation during the study of theoretical foundations of information and analytical activity, we used: general scientific methods: empirical cognition, structural and functional analysis, generalization and abstraction, modeling, classification and structuring; practical methods: monitoring, comparative and quantitative content analysis, communicative and interpretative method, data mining and linguistic analysis.The theoretical significance of this dissertation comprises the work on the peculiarities of information and analytical support of European integration processes in Ukraine, components of information-analytical support of foreign policy, an information-analytical activity, the work as the components of the external state, internal and external mechanisms, the image policy of Ukraine in the framework of the European development vector and the European integration of foreign and domestic state policy. An attempt was made to build a typological structure of channels of dissemination of European integration ideas. The novelty of the newly introduced is conditioned by the formation of a systematic approach and analysis of the process of information and analytical support of European integration processes in Ukraine.The results of the study can be used not only in the educational process during academic courses related to aspects of the theory and history of social communications, or to deepen certain aspects of further scientific research, but also in practical activity during the development of strategies for information activities in Ukraine at the external and internal levels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Нечепорук Я. С. 
Іншомовна підготовка в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ ‒ початок ХХІ століття): автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.01 / Я. С. Нечепорук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади іншомовної підготовки у льотних навчальних закладах України другої половини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. Проаналізовано історіографію та джерельну базу обраної проблеми. Досліджено особливості реорганізації іншомовної професійної підготовки майбутніх авіаційних фахівців у льотних закладах освіти України середини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. В результаті здійснення та обґрунтування періодизації розвитку іншомовної професійної льотної підготовки України було виокремлено наступні історичні періоди: іншомовна підготовка у процесі зародження льотної освітньої системи цивільної авіації в умовах технічного переозброєння (1961‒1970 рр.); міжнародне співробітництво та роль іншомовної підготовки майбутніх авіафахівців в освітній системі цивільної авіації (1971‒1984 рр.); іншомовна підготовка під час трансформації мереж і структур загальної і вищої освіти, зокрема авіаційної (1985‒1992 рр.); перехід до загальноприйнятих міжнародних стандартів і вимог до іншомовної професійної льотної підготовки за часів незалежності України (1993‒2007 рр.). Аналіз питання історико-педагогічних передумов зародження системи підготовки авіаційних кадрів здійснено відповідно до: 1) розвитку науково-технічного прогресу у сфері літакобудування та авіаційного пасажироперевезення на початку ХХ ст.; 2) виникнення і становлення льотної іншомовної професійної підготовки у контексті історичних умов та факторів, що обумовили необхідність володіння авіаційними фахівцями іноземною мовою, до яких віднесено, насамперед, міжнародне авіаційне співробітництво та вступ країни до організації цивільної авіації (ІКАО); 3) розвиток нормативно-правового забезпечення функціонування вищих льотних закладів освіти цивільної авіації та здійснення льотної іншомовної професійної підготовки. Доведено, що у досліджуваний період відбувається пошук місця іншомовної підготовки як складової системи освіти авіаційних фахівців: від повного її заперечення (на той час авіаційні фахівці не послуговувалися іноземною мовою як професійною, що обумовлювалося відсутністю міжнародних пасажироперевезень) до визнання її обов’язковості.Досліджено зміст, форми, методи організації іншомовної підготовки льотних навчальних закладів у визначених періодах. Окреслено характерні особливості кожного періоду: І ‒ державне визнання необхідності поліпшення стану вивчення та викладання іноземної мови; ІІ ‒ активізація роботи науково-педагогічного складу льотних закладів освіти у процесі складання навчальних програм та видання навчальних посібників з іноземної мови, що спираються на вимоги ІКАО; ІІІ ‒ здійснення професійно орієнтованого навчання авіаційній англійській мові, враховуючи п’ять видів мовленнєвої діяльності; ІV ‒ загальна стандартизація процесу вивчення авіаційної англійської мови згідно з вимогами ІКАО. Актуалізовано перспективні можливості творчого використання результатів дослідження, що ефективно впливатимуть на стан професійної іншомовної підготовки у льотних закладах України та на рівень володіння іноземною мовою майбутніх авіафахівців.Доведено, що, відповідно до кожного із зазначених періодів, відбувається: 1) зміна ставлення до іноземної мови, починаючи від усвідомлення необхідності спільної мови комунікації міжнародної цивільної авіації, введення законодавчо закріпленої стандартної фразеології, а також підвищення вимог до мовленнєвих навичок та вмінь пілотів до визнання необхідності віднесення її до мови, що забезпечує безпечну професійну діяльність авіаційних фахівців; 2) зміна методичних підходів до навчання іноземній мові – свідомо-практичний, інтенсивний, комунікативний, компетентнісний; 3) реалізація компетентнісного підходу – від формування навичок іншомовного спілкування до формування комунікативної компетентності як складової системи професійних компетентностей авіаційних фахівців; 4) встановлення державних стандартів іншомовної підготовки авіаційних фахівців; 5) зміна вимог до професійної підготовки викладачів іноземної мови.Унікальність роботи полягає в тому, що вперше: в історико-педагогічному дослідженні цілісно та всебічно охарактеризовано теорію і практику розвитку іншомовної підготовки в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття), з’ясовано теоретичні, організаційні та змістові засади її розвитку. Уточнено провідні аспекти, положення, що складають теоретичні основи професійної іншомовної підготовки в авіаційній галузі; поняттєвий апарат дослідження через характеристику поняття «система підготовки» в галузі професійної авіаційної освіти та іншомовної підготовки як її складової. Ключові слова: професійна підготовка, іншомовна підготовка, авіаційна англійська мова, авіаційний фахівець.^UThe dissertation substantiates the theoretical and methodological principles of foreign language training in flight training institutions of the second half of the 20th ‒ beginning of the 21st century. The historiography and source base of the selected problem are analyzed. There were studied the peculiarities of the reorganization of professional foreign language training of future aviation specialists in aviation educational institutions of Ukraine in the middle of the 20th ‒ beginning of the 21st centuries. As a result of the implementation and justification of the periodization of the foreign language professional flight training development in Ukraine, the following historical periods were distinguished: foreign language training in the process of civil aviation flight education system development in the conditions of technical rearmament (1961‒1970); international cooperation and the role of foreign language training of future aviation specialists in the educational system of civil aviation (1971‒1984); foreign language training during the transformation of networks and structures of general and higher education, in particular aviation (1985‒1992); transition to generally accepted international standards and requirements for foreign language professional flight training during the independence of Ukraine (1993‒2007). The analysis of the issue of historical and pedagogical prerequisites for the birth of the aviation personnel training system was carried out in accordance with: 1) the development of scientific and technical progress in the field of aircraft construction and air passenger transportation at the beginning of the 20th century; 2) the emergence and formation of flight foreign language professional training in the context of historical conditions and factors that determined the need for aviation specialists to speak a foreign language, which include, first of all, international aviation cooperation and the country's entry into the Civil Aviation Organization (ICAO); 3) the development of regulatory and legal support for the functioning of higher flying institutions of civil aviation education and the implementation of flight foreign language professional training. It is proved that in the period under study, a search for a place for foreign language training as a component of the education system of aviation specialists is taking place: from its complete denial (at that time, aviation specialists did not use a foreign language as a professional language, which was due to the lack of international passenger transportation) to recognition of its obligation.The organizational content, forms, and methods of foreign language training at flight schools in certain periods have been studied. The characteristic features of each period are outlined: I ‒ state recognition of the need to improve the state of learning and teaching a foreign language; ІІ ‒ intensification of the work of the scientific and pedagogical staff of flight education institutions in the process of drawing up training programs and publishing foreign language training manuals based on ICAO requirements; ІІІ ‒ implementation of professionally oriented training in aviation English, taking into account five types of speech activity; IV ‒ general standardization of the aviation English language learning process in accordance with ICAO requirements. Prospective opportunities for creative use of research results have been updated, which will effectively influence the state of professional foreign language training in aviation institutions of Ukraine and the level of foreign language proficiency of future aviation specialists.It has been proven that, in accordance with each of the specified periods, there is: 1) a change in the attitude towards a foreign language, starting from the awareness of the need for a common language of communication in international civil aviation, the introduction of a legally established standard phraseology, as well as an increase in the requirements for the speaking skills and abilities of pilots to the recognition the need to refer it to the language that ensures the safe professional activity of aviation specialists; 2) change in methodical approaches to learning a foreign language ‒ conscious-practical, intensive, communicative, competence-based; 3) implementation of the competence approach - from the formation of foreign language communication skills to the formation of communicative competence as a component of the professional competence system of aviation specialists; 4) establishment of state standards for foreign language training of aviation specialists; 5) changing the requirements for the professional training of foreign language teachers.Key words: vocational training, foreign language training, aviation English, aviation specialist.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ковальчук О.В. 
Історія живописного факультету НАОМА і його роль у вихованні мистецьких кадрів та формуванні національної живописної школи України 1917 - 1941 років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Ковальчук ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Висвітлено історію формування живописної школи в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури (НАОМА) як цілісне явище в українській культурі у нерозривному зв'язку з тенденціями розвитку мистецтва. Проаналізовано події малодосліджених періодів. На підставі систематизації архівної та літературної інформації про методи викладання фахових і допоміжних дисциплін створено цілісну картину еволюції методології та факультету живопису НАОМА та її вплив на фаховий рівень студентів. Здійснено порівняльний аналіз дипломних робіт випускників різних років, а також ряду студентських навчальних постановок і курсових завдань з композиції. Проаналізовано ряд живописних творів художників-педагогів і взаємозв'язок їх творчих та педагогічних методів. Показано вплив на формування української школи живопису таких мистецьких течій як бойчукізм, конструктивізм, спектралізм, соціалістичний реалізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3 + Щ143(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА327049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
18.

Гамалія В.М. 
Історія становлення і розвитку української наукової ботанічної термінології: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / В.М. Гамалія ; НАН України. Центр дослідж. наук.-техн. потенціалу та історії науки ім. Г.М.Доброва. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Вперше показано, що початок розробки вітчизняної наукової ботанічної термінології був спричинений необхідністю викладання медицини, природознавства та агрономії в Україні. Доведено, що колективна робота, яка відчутно прискорила даний процес, була започаткована у надрах недержавних об'єднань: громад, просвіт, студентських гуртків і наукових товариств. Зазначено, що помітні успіхи у справі розробки та впровадження наукового терміну спостерігались у відповідних підрозділах Української академії наук. До наукового обігу введено нові або маловідомі факти з історії української термінотворчості, а також наведено дані про забутих або несправедливо замовчуваних вчених, які працювали у даному напрямку. Проведено порівняльний аналіз номенклатурних і термінологічних ботанічних словників, видрукуваних в Україні протягом ХІХ - ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е5в3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА323362

Географічні рубрики:

      
19.

Сторожук А.І. 
Історизм етномузикології Климента Квітки: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / А.І. Сторожук ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Визначено теоретико-методологічні позиції Климента Квітки щодо вирішення проблеми історизму етномузикології. Висвітлено новаторські науково-історичні погляди на викладання музичного фольклору та показано роль К.Квітки як фундатора музично-фольклористичної педагогіки. Досліджено специфіку історизму етномузикології визначного діяча культури за основними напрямами його діяльності: збиранням народної музики, критикою та текстологією записів фольклору, а також ареальною типологією. Детально проаналізовано нові архівні документи та матеріали, які розширюють знання про науково-творчу діяльність Климента Квітки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ312г(4Укр)5д Квітка К.
Шифр НБУВ: РА310426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
20.

Форостяна Н.П. 
Історичні аспекти у вивченні молекулярної фізики в середніх загальноосвітніх навчальних закладах України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.П. Форостяна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено історію становлення національної науки та культури. Розкрито маловідомі факти життя, діяльності, розглянуто творчий доробок вчених, що працювали на терені України. З'ясовано значущість їх доробку для світової науки. Результати їх наукової діяльності становлять практичне значення для реформування системи викладання фізики в середніх загальноосвітніх закладах. Обгрунтовано науково-методичні засади використання матеріалів з історії молекулярної фізики, визначено їх місце в курсі фізики середньої загальноосвітньої школи та розроблено методичну систему використання матеріалів з історії науки, спрямовану на підвищення ефективності навчально-виховного процесу з фізики, підвищення рівня підготовки майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В362,022 + В36 р(4Укр)2-3,022
Шифр НБУВ: РА316846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського