Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (16)Тематичний інтернет-навігатор (56)Наукова електронна бібліотека (285)Реферативна база даних (3192)Книжкові видання та компакт-диски (1853)Журнали та продовжувані видання (184)
Пошуковий запит: (<.>K=АТОНАЛЬН$<.>+<.>K=МУЗИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 657
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Григорчук І.С. 
Формування морально-ціннісного відношення до духовної музики в процесі підготовки вчителів музики (на матеріалі православної християнської традиції): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Григорчук ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена виявленню специфіки методики формування морально-ціннісного відношення до духовної (релігійної) музики. Визначені критерії та рівні сформованості моральності студентів. Досліджені методологічні принципи та методичні прийоми застосування духовної музики серед числа моральноформуючих засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9

Рубрики:

      
2.

Мостова І.В. 
Формування педагогічно-виконавської майстерності майбутнього вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Мостова ; Луган. держ. пед. ін-т ім. Т.Г.Шевченка. — Луганськ, 1998. — 18 с. — укp.

Роботу присвячено проблемі інструментальної підготовки студентів вищих навчальних закладів педагогічної освіти до ефективної професійної діяльності на етапі організації слухання школярами "живого" звучання музики. Обгрунтовано сутність, структуру, і критерії феномена педагогічно-виконавської майстерності вчителя музики. Розроблено й експериментально перевірено модель педагогічного управління процесом формування педагогічно-виконавської майстерності майбутнього вчителя музики, яка базується на педагогічному спрямуванні інструментальної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)31-3

Географічні рубрики:

      
3.

Крамська С.Г. 
Педагогічні засади використання пісенно-обрядового фольклору в процесі підготовки вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.Г. Крамська ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Теоретично та експериментально досліджено використання пісенно-обрядового фольклору в процесі підготовки вчителя музики. Проаналізовано народно-пісенний репертуар в курсах спеціальних дисциплін музично-педагогічного факультету, виконано експериментально-дослідну роботу щодо використання пісенно-обрядового фольклору в навчально-виховному процесі педвузу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)0

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Хрущ-Ріпська О.В. 
Психологічні засади формування у студентів педвузу готовності до майбутньої професійної діяльності (на матеріалі музвиховання): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Хрущ-Ріпська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація містить теоретичне і експериментальне дослідження проблеми готовності до музично-педагогічної діяльності. З'ясовано, що успішність здійснення музично-педагогічної діяльності обумовлюється єдністю функціонування загальних і спеціальних здібностей особистості, серед яких спостережливість, антиципація, креативність, музикальність, експресивність і ставлення відіграють роль системоутворюючого фактору. Практична реалізація результатів дослідження міститься у визначенні основних принципів і підходів до організації навчальної діяльності студентів, спрямованої на актуалізацію і формування їх професійної готовності до музичного виховання в молодших класах загальноосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91

Рубрики:

      
5.

Коваль Г.О. 
Ліст і Данте: до проблеми синтезу мистецтв: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Г.О. Коваль ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена "темі Данте" в творчості Ліста та проблемі синтезу мистецтв. Вперше розроблена концепція "Данте-теми" в її романтичній модифікації, як одного з фундаментів творчості та світогляду Ф.Ліста. Розкривається ідея про виключно важливе значення "Божественної Комедії" для Ліста. Твори, присвячені їй, - Фантазія-соната "Після читання Данте" і "Данте-симфонія" - аналізуються цілісно, в ракурсі проблеми синтезу мистецтв, головним чином - музики і поезії. Специфіка лістівського відображення "Данте-теми" досліджується на перехресті музикознавства і дантології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.41

Рубрики:

      
6.

Ломоносова Н.О. 
Ранні сонати А.Гайдна та проблеми їх редакційної інтерпретації: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Ломоносова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 24 с. — укp.

Дослідження присвячено вивченню невідомих сторінок клавірної творчості Й. Гайдна - ранніх сонат, написаних до 1766 року. У роботі зроблено аналіз ранніх сонат Гайдна з точки зору їх стилістико-художньої самостійності, а також запропоновано наукове обгрунтування їх виконавської редакції. Редакторські доповнення та уточнення стосуються динаміки, агогіки, фразування, артикуляції, розшифровки мелізматики. Музикознавчий аналіз сонат спрямовано на виконавську практику, вирішення специфічно виконавських творчих завдань. Окрім характеристик тематизму, засобів його розвитку, аналізу форми, спостережень, що стосуються архітектоніки циклу, особлива увага спрямована на виконавські ремарки та з'ясування їх сутності. Вперше подається підкріплена нотними прикладами систематизація орнаментики композитора та здійснюється докладний аналіз ранніх сонат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4АВС)4-81 Гайдн

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Бородавкін С.О. 
Принципи оркестрового мислення Й.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.О. Бородавкін ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — О., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена досліженню оркестрового стилю Й.С.Баха. В її основу покладений аналіз оркестрових та вокально-інструментальних творів композитора. Розроблена загальна універсальна класифікація типів музикування і відповідно видів оркестрових фактур у музиці. Вивчено основоположний принцип оркестрового мислення Й.С.Баха: обумовленість оркестрового стилю композитора жанром твору. Вперше в музикознавстві при аналізі оркестрового стилю Баха розглядаються партитури усіх жанрів оркестрової спадщини Баха, у тому числі творів, де приймає участь оркестр. Оркестровий стиль Й.С.Баха розглядається у єдності з жанром, формою та фактурою творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Омельченко В.А. 
Аконфліктність і аконфліктна драматургія в художній культурі XX століття європейської традиції (на прикладі розвитку музичного мистецтва). Культурологічний аспект: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.А. Омельченко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням культурологічного фундаменту художніх новацій XX століття. На прикладі музики розроблено концепцію аконфліктності як системоутворюючого логічного і естетичного фундаменту ряду композиторських технік і аконфліктної драматургії як самостійного типу музичної драматургії. Це дозволило з позитивних позицій оцінити процеси кардинальних змін образомовних складових у європейській (за художньою традицією) музиці XX століття, виявити їх еволюційну закономірність. Дослідження розширює уявлення щодо конфліктності в європейській культурі постренессансу. Водночас розроблено ряд питань культурологічного характеру, висвітлючих стан найважливіших духовно-художніх течій XX століття, зокрема у слов'янській культурі, котрі грунтуються на ідеях аконфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.26

Рубрики:

      
9.

Дергач М.А. 
Дидактичні умови застосування гіпертекстових програм у процесі вивчення гуманітарних дисциплін (на матеріалі історії музики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.А. Дергач ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням використання гіпертекстів у викладанні музично-історичних дисциплін. В роботі досліджено закономірності функціонування, зміст і призначення гіпертекстів в традиційному навчальному процесі. Встановлено, що комплексне застосування гіпертекстів суттєво підвищує якість вивчення гуманітарних курсів в межах будь-якої системи навчання. Запропоновано, теоретично обгрунтовано та практично апробовано дидактичну модель, що поєднує гіпертекстовані та традиційні форми і засоби навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

      
10.

Музика А.А. 
Незаконний обіг наркотичних засобів в Україні (кримінально-правове та кримінологічне дослідження): Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.08 / А.А. Музика ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 1998. — 44 с. — укp.

Дисертацію присвячено кримінально-правовим проблемам відповідальності за злочини у сфері обігу наркотичних засобів та проблемам запобігання наркоманії і незаконному обігу наркотиків. Уперше в Україні досліджені такі комплексні проблеми, як наркоманія і права людини, незаконний обіг наркотиків і відмивання грошей, визначені напрями вдосконалення законодавства в даній сфері. Запропоновано класифікацію злочинів, пов'язаних з наркоманією, за родовим об'єктом. Обгрунтовано науковий прогноз шляхів декриміналізації (криміналізації) певного кола діянь, пов'язаних з наркотиками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)124.7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Пермінова С.О. 
Формування навичок сприйняття хорового багатоголосся у студентів вузів культури на заняттях з сольфеджіо: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.О. Пермінова ; Київ. нац. ун-т культури і мистец.. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості формування навичок сприйняття хорового багатоголосся у студентів вузів культури на заняттях з сольфеджіо. У дисертації теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику формування навичок сприйняття хорового багатоголосся у студентів вузу культури на заняттях з сольфеджіо. Розкрито сутність та особливості сприйняття хорової багатоголосої музики, визначено і систематизовано структурні компоненти сприйняття хорового багатоголосся, а також особистісні якості студентів, які безпосередньо впливають на продуктивність формування навичок сприйняття хорового багатоголосся. Встановлено, що взаємодія структурних компонентів із розвиненими особистісними якостями забезпечує повноцінне сприйняття багатоголосої хорової фактури. Єдність компонентної структури навичок сприйняття хорового багатоголосся активізує цілісний процес і позитивно впливає на їх формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701р-3

      
12.

Остапенко Л.В. 
Розвиток творчих якостей у студентів-хормейстерів засобами української духовної хорової музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Остапенко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку творчих якостей у майбутніх хормейстерів на основі продуктивного використання української духовної хорової музики. Здійснено теоретичний аналіз досліджуваної проблеми в науковій літературі, надано ретроспективний аналіз розвитку української духовної хорової музики й доведено її значущість для розвитку творчих якостей у студентів-хормейстерів, визначено комплекс творчих якостей особистості в структурі діяльності хормейстера. Розроблено та експериментально апробовано методику розвитку творчих якостей у майбутніх хормейстерів засобами української духовної хорової музики та визначено ефективність здійсненого дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-7р(4УКР)32-3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Бацак К.Ю. 
Італійська еміграція в Україні: джерела та шляхи формування, міжнародні зв'язки (80-ті роки ХVІІІ- перша третина ХІХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / К.Ю. Бацак ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 1999. — 22 с. — укp.

В дисертації досліджуються умови формування італійської еміграції в Україні та напрямки її діяльності у 80-х роках ХVIII - першій третині ХIХ ст. Розглянуто питання розбудови італійських етнічних громад у зв'язку з міграційними процесами у Південній Європі та демографічною політикою, здійснюваною Російською імперією в Україні. Висвітлюється роль іммігрантів-моряків та негоціантів у налагодженні міжнародних торговельно-економічних зв'язків чорноморсько-середземноморського регіону та участь італійської інтелігенції (архітекторів, вчителів, артистів, музикантів тощо) в європеїзації українських міст, поширенні надбань культури та мистецтва Заходу. Показано, що формування та діяльність італійської еміграції відбувалися в тісному зв'язку з громадсько-політичним та культурним життям на Апеннінах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ИТА)4-274

Рубрики:

      
14.

Сулім Р.А. 
М.Лисенко і Ф.Шопен у контексті українсько-польських культурних зв'язків: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Р.А. Сулім ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

В усьому розмаїтті аспектів дослідження творчої діяльності фундатора української композиторської школи М.В.Лисенка проблеми його контактів з польською культурою не знайшли належного висвітлення. Дисертація розширює уявлення про значення творчості Ф.Шопена у формуванні естетичних поглядів М.Лисенка, у становлені його як композитора, піаніста і педагога. В огляді навчального, концертного і педагогічного репертуару Лисенка висвітлюється значне місце фортепіанних творів польського композитора. На підставі численних документальних свідоцтв (періодичних видань, архівних матеріалів, спогадів сучасників, листів М.Лисенка) розкриваються деякі особливості його сприйняття та інтерпретації шопенівських творів. Простежується динаміка функціонування музики Ф.Шопена в українській культурі долисенківського періоду. На матеріалі аналізу фортепіанних творів М.Лисенка виявляються спадкоємні зв'язки його композиторського стилю з традиціями шопенівського романтизму. Зазначені питання розглядаються як в аспекті розвитку основних тенденцій музичного мистецтва того часу, так і в широкому соціально-політичному та історико-культурному контексті міжнаціональних стосунків, що склались між Україною і Польщею у ХІХ столітті. В огляді українсько-польських взаємозв'язків більш детально висвітлюються проблеми польських контактів М.В.Лисенка, а також українських ремінісценцій у творчості Ф.Шопена. Процеси взаємодії двох національних культур вивчаються автором даного дослідження з позицій новітніх чи раніше не опублікованих праць істориків, культурологів, літературознавців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5-8

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ткаченко О.П. 
Курйозна поезія в українській бароковій літературі: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.П. Ткаченко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація - перше спеціальне дослідження, присвячене вивченню цілісної системи жанрів української курйозної поезії. Встановлено, що курйозна поезія належить до епіграматичного виду, найпоширеніший термін на її позначення в давньоукраїнських поетиках - "epigramma artificiosum" ("мистецька епіграма"). В основі курйозної поезії лежить синтез літератури й мистецтв: шрифту, графіки, музики, а також наук: арифметики, граматики, астрономії, риторики, які й створюють художню специфіку її жанрів. Курйозна поезія проаналізована в основних аспектах барокового розуміння сутності художнього слова: буквального смислу, естетики та езотеричної символіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-335

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Виногородський А.М. 
Розвиток особистісної рефлексії підлітків (на матеріалі сприйняття музики): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.М. Виногородський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

В дисертації представлено матеріали експериментального вивчення особистісної рефлексії у підлітковому віці, рзширено теоретичні та методичні уявлення про особливості розвитку і сутності даного феномена та розроблено комплекс методик для його діагностики. Виявлено, що внутрішня природа даного феномена пов'язана з осмисленням і переосмисленням особистісних змістів (різних образів "Я") в минулому, реальному, майбутньому. Встановлені види особистісної рефлексії підлітків: ретроспективний, ситуативний, перспективний. Доводиться, що розвиток особистісної рефлексії відбувається опосередковано - через прийняття підлітком особистісної позиції (продуктивної чи репродуктивної) і мотивується сприйняттям музики. Визначені крітерії і рівні розвитку саморефлексії та її видів у підлітків. Доведена ефективність розробленої системи навчально-виховних заходів, яка включала в себе серії занять (твори, ігрові імітації, імпровізації, проекції) та психологічні техніки, вправи і прийоми щодо саморозвитку і самовиховання особистісної рефлексії підлітків при сприйнятті ними класичної і сучасної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.544-3

Рубрики:

      
17.

Шевчук О.Ю. 
Київський наспів у контексті церковно-монодичного співу України та Білорусії XVII-XVIII ст. (джерела, жанри, риси стилістики): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Ю. Шевчук ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена розгляду піснеспівів із назвою "київського наспіву" (КН) у контексті церковно-монодичного співу XVII-XVIII ст. в Україні й Білорусії. Вперше в музичному музикознавстві КН постає в багатоманітності його зв'язків, встановлених на різних рівнях існування співочого мистецтва - у контексті ірмолою, у жанровій системі піснеспівів та в умовах багатонаспівності. Досліджена структура ірмолою під кутом зору розміщення у ньому місцевих наспівів, встановлена хронологія надання назви КН різним співам протягом XVI-XVII ст. Суттєво оновлена методика жанрового аналізу співів, систематизовано критерії церковно-співочого жанру, а також визначені жанри всіх КН. Уперше розроблена типологія видів багатонаспівності; розкрито риси стилістики КН через зіставлення його з іншими наспівами. Дослідження підтверджує формування КН (Обиход) у XVI ст. після прийняття на Русі Єрусалимського Уставу й надання назви КН у XVII-XVIII ст. лише традиційним вітчизняним співам православної генези з метою їхнього відмежування від піснеспівів іншого походження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)3-44 + Щ318.9

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Д'ячкова О.А. 
Метафора як фактор художньої активності музичного твору: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.А. Д'ячкова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням визначення поняття метафори у музикознавстві та дослідження цього тропу як фактора художньої активності музичного твору. У роботі систематизовано існуючі теорії метафори у ракурсі їх потенціалу стосовно музикознавства; дано дефініції поняттям "художня метафора", "мовна метафора", виявлено системний характер художньої метафори у музичному творі. Усі аналітичні спостереження спираються на твердження, що важливою ознакою художньої метафори в музиці є можливість її розпізнавання на слух. Потенціал художньої активності метафори пов'язано із семантично контрастним до контексту цитуванням історичних, національних або індивідуальних стилів, жанрів або тем інших музичних творів. Головні положення дисертації проілюстровано прикладами метафор фортепіанного циклу С.Прокоф'єва "Миттєвості", вокального циклу Б.Лятошинського "Місячні тіні" та опери П.Чайковського "Пікова дама".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17

Рубрики:

      
19.

Крицький В.М. 
Формування уміння художньої інтерпретації у студентів музичних факультетів педагогічних закладів вищої освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Крицький ; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджується проблема формування уміння художньої інтерпретації у студентів музичних факультетів педагогічних закладів вищої освіти. Встановлено, що в системі музично-виконавської підготовки студентів музичних факультетів формування уміння художньої інтерпретації має стати цілеспрямованим і педагогічно керованим процесом на відміну від спонтанно-творчого підходу до його розвитку в ході накопичення студентами музично-виконавського досвіду. Запропоновані педагогічні умови та метод формування уміння художньої інтерпретації. Створено комплексну систему диференційованої діагностики сформованості уміння художньої інтерпретації музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712

Рубрики:

      
20.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського