Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (13)Наукова електронна бібліотека (37)Реферативна база даних (683)Книжкові видання та компакт-диски (507)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ІГРИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 91
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрмолін Д. В. 
Удосконалення технології шампанських та ігристих вин на основі раціонального використання сировини та допоміжних речовин: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.18.05 / Д. В. Єрмолін ; Нац. ін-т винограду і вина "Магарач". — Ялта, 2011. — 21 с. — укp.

Визначено фізико-хімічні та технологічні властивості препаратів риб'ячого клею, на підставі яких розроблено техніко-технологічні вимоги до препаратів риб'ячого клею харчового. Обгрунтовано доцільність застосування желатинів у процесі виробництва шампанських вин резервуарними способами. Розроблено параметри підкислення виноматеріалів. Економічний ефект від впровадження складає 4640 грн/ тис. дал - за виробництва виноматеріалів для ігристих вин, 3410 грн/ тис. дал - для шампанського України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л874.5-3
Шифр НБУВ: РА379211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Іванченко К.В. 
Розробка раціональної технології газованих напівігристих вин: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.07 / К.В. Іванченко ; Нац. ун-т харч. технологій. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено раціональну технологію виробництва газованих напівігристих вин комбінованим способом. Науково обгрунтовано та експериментально доведено ефективність використання розповсюджених та перспективних сортів винограду. Визначено вплив способів корекції складу сусла та виноматеріалів на якість газованих напівігристих вин. Встановлено залежність показника ігристих властивостей від виду дріжджів та способу виробництва, а також знайдено залежність якості газованих напівігристих вин від послідовності насичення діоксидом вуглецю екзогенного (50 %) та ендогенного (50 %) походження. Виявлено закономірність формування букету у газованих напівігристих винах залежно від способу насичення діоксидом вуглецю. Технологію випробувано на Первомайському винозаводі (Сімферопольський район, АР Крим) та рекомендовано до впровадження на виноробних підприємствах України. Розроблено та затверджено "Технологічну інструкцію з виробництва газованих напівігристих вин".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л874.5
Шифр НБУВ: РА331052

Рубрики:

      
3.

Авєтісян М. Г. 
Трансгуманізм у сучасній візуальній культурі: автореферат дис. ... д.філософ : 033 / М. Г. Авєтісян. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження впливу та виявленню трансгуманістичних ідей у сучасній візуальній культурі. Робота пропонує аналіз візуальних медіа, таких як кіно, ігри, сучасне мистецтво та інші форми візуального вираження, що демонструють і розвивають концепції трансгуманізму.В роботі проаналізовано різноманітні аспекти трансгуманізму, включаючи покращення людських можливостей за допомогою технологій, зміну природи ідентичності, етичні питання, пов'язані з технологічним розвитком та роль трансгуманізму у формуванні майбутньої культурної парадигми. Об'єктом дослідження є зображення та репрезентація трансгуманізму у візуальних творах сучасної культури. Проаналізовано візуальні символи, образи, теми та стилістику, що пов'язані із трансгуманістичними ідеями, а також розглядаємо їхнє відображення у мистецьких та медійних площинах.Дисертація використовує концептуальний підхід, поєднуючи методи компаративістького аналізу медіа, культурології, філософії та соціології для розуміння впливу трансгуманізму на сприйняття та образи сучасного світу. Результати дослідження дозволяють краще зрозуміти, як трансгуманістичні концепції відображаються у візуальних формах мистецтва і медіа, та створити більш повний образ ролі технологій у формуванні культурної ідентичності.Дисертація включає в себе докладні дослідження таких ключових аспектів:– Аналіз візуального простору трансгуманістичних ідеалів у кінематографі, мистецтві та інших медійних формах.– Вивчення ролі візуального у поширенні та популяризації трансгуманістичних концепцій у сучасному суспільстві.– Аналіз сприйняття візуальних образів та їхнього впливу на формування світогляду глядачів та споживачів візуальної культури.– Розгляд філософських, естетичних, етичних та моральних аспектів, пов'язаних із зображенням трансгуманістичних ідеалів у візуальних творах та вплив трансгуманізму на війну в Україні.Дослідження є важливим для академічної спільноти, культурологів, медіа-дослідників та всіх, хто цікавиться впливом трансгуманізму на сучасну візуальну культуру і медіа. Робота сприяє розширенню нашого розуміння та діалогу щодо теми трансгуманізму, що має важливе значення в контексті сучасних технологічних та культурних трансформацій. Результати дослідження дозволять краще розуміти вплив трансгуманізму на візуальну культуру, а також виявити суттєвий внесок цих ідей у сучасне мистецтво та медійну сферу. Робота має науковий та культурний потенціал та відкриває нові перспективи для подальших досліджень у цій області.Актуальність, постановка проблеми і перспективність дослідження обумовлена статусом трансгуманізму в культурі, завдяки впровадженню комп’ютерних технологій в усі сфери життєдіяльності суспільства виникає багато нових тем, в яких питання про місце людини в просторі стає важливим для вивчення філософами.^UA study of the impact and discovery of transhumanist ideas in modern visual culture. The work offers an analysis of visual media such as film, games, contemporary art and other forms of visual expression that demonstrate and develop the concepts of transhumanism.The paper analyzes various aspects of transhumanism, including the enhancement of human capabilities through technology, the changing nature of identity, ethical issues related to technological development, and the role of transhumanism in shaping the future cultural paradigm. The object of research is the image and representation of transhumanism in visual works of modern culture. Visual symbols, images, themes and stylistics related to transhumanist ideas are analyzed, and we also consider their reflection in artistic and media planes.The dissertation uses a conceptual approach, combining methods of comparative media analysis, cultural studies, philosophy, and sociology to understand the impact of transhumanism on perceptions and images of the modern world. The results of the study allow a better understanding of how transhumanist concepts are reflected in visual forms of art and media, and create a more complete picture of the role of technology in the formation of cultural identity.The dissertation includes detailed studies of the following key aspects:– Analysis of the visual space of transhumanist ideals in cinematography, art and other media forms.– Study of the role of the visual in the spread and popularization of transhumanist concepts in modern society.– Analysis of the perception of visual images and their influence on the formation of the worldview of viewers and consumers of visual culture.– Consideration of philosophical, aesthetic, ethical and moral aspects related to the depiction of transhumanist ideals in visual works and the impact of transhumanism on the war in Ukraine.The study is important for the academic community, cultural studies, media researchers, and anyone interested in the impact of transhumanism on contemporary visual culture and media. The work contributes to the expansion of our understanding and dialogue on the topic of transhumanism, which is important in the context of contemporary technological and cultural transformations. The results of the research will allow a better understanding of the impact of transhumanism on visual culture, as well as reveal the significant contribution of these ideas to modern art and the media sphere. The work has scientific and cultural potential and opens new perspectives for further research in this area.The relevance, formulation of the problem, and perspective of the research is determined by the status of transhumanism in culture, thanks to the introduction of computer technologies into all spheres of life in society, many new topics arise in which the question of the place of man in space becomes important for philosophers to study.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Аксьонова Н.В. 
Міфо-ритуальні основи дитячих ігор (на матеріалах Слобожанщини кінця XIX - початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / Н.В. Аксьонова ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто українські дитячі ігри у контексті обряду переходу. Проаналізовано глобальні пласти давньої ритуально-міфологічної культури в народних іграх у вигляді численних ремінісценцій. Вперше зроблено спробу виявити ритуально-міфологічне підгрунття ігор у контексті проявів сакральності простору та часу, виділено сюжети та мотиви відповідних персонажів. На підставі визначення гри як міфологічного й обрядового навантаження запропоновано виділити три її переходові стадії - жебракування (сегрегацію), ігрове випробування (лімінальну стадію), одержання виграшу або зміна статусу гравця (агрегацію). Запропоновано розглядати статус гравців як лімінальний. Визначено персонажі, які відіграють медіативну функцію у грі, визначено їх обрядове значення. Розглянуто ініціаційну роль гри у контексті соціалізації й інкультурації у традиційному суспільстві. Запропоновано визначення дитячої гри як своєрідного ігрового "повсякденного обряду переходу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т595.240 + Т52(23=УКР)-522 +
Шифр НБУВ: РА348642

Рубрики:

      
5.

Андрєєва О.В. 
Програмування фізкультурно-оздоровчих занять дівчат 12 - 13 років: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.В. Андрєєва ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено актуальну проблему використання фізкультурно-оздоровчих занять для покращання стану здоров'я дівчат-підлітків. Розглянуто деякі аспекти захворюваності учнів, що сприяє більш ефективному застосуванню профілактично-оздоровчих заходів. Визначено взаємозв'язок показників рівня фізичної підготовки дівчат 12 - 13 років, на основі якого обгрунтовано нормативи, що відповідають стабільному стану їх здоров'я. Запропоновано модифіковану систему оцінки біологічного віку. Обгрунтовано раціональне співвідношення спрямованості фізичних навантажень та їх нормування у процесі фізкультурно-оздоровчих занять дівчат-підлітків. За результатами проведення комплексних фізіологічних, антропометричних і педагогічних досліджень розроблено методику фізкультурно-оздоровчих занять з дівчатами 12 - 13 років різного рівня здоров'я, що містить оздоровчі гімнастичні вправи та спортивні ігри з фіксованим співвідношенням фізичних навантажень різної спрямованості та інтенсивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Шифр НБУВ: РА317732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Андрасян А.Л. 
Музично-дидактичні ігри як засіб активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з вадами зору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.Л. Андрасян ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано використання музично-дидактичної гри як засобу коригувально-розвивальної роботи з активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з вадами зору. Вивчено особливості колірного та музичного сприйняття, зорового та слухового просторового орієнтування, динамічної та статичної координації, емоційного стану дітей під час сприйняття ними музики. Розроблено та науково обгрунтовано дидактичну модель активізації пізнавальної діяльності дошкільників з вадами зору засобами музично-дидактичних ігор, що складається з трьох взаємопов'язаних етапів: пропедевтичного, дієво-коригувального, продуктивно-оцінювального. Відповідно до кожного етапу розроблено змістовий аспект роботи й визначено педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності цих дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91 +
Шифр НБУВ: РА328671

Рубрики:

      
7.

Білоног Ю. І. 
Художня парадигма "автор - читач" у романній творчості Мілорада Павича: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.03 / Ю. І. Білоног ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Простежено постмодерністську трансформацію статусу категорій автора та читача, функціональне наповнення яких піддається конструюванню та реконструюванню у процесі написання та читання. Виокремлено три ракурси дослідження романної творчості М. Павича. По-перше, на рівні структуротворення визначено специфіку інтерактивної комунікації, "запрограмованої" у гіпертекстуальних моделях прози письменника. По-друге, на наративно-рецептивному рівні проаналізовано експліцитні й імпліцитні рольові ігри автора та читача як оповідних інстанцій. По-третє, на рівні інтертекстуальної взаємодії визначено комунікативний потенціал "павичіади", що базується на кодуванні та декодуванні її зв'язків з іншими текстами та дискурсами. Проведений аналіз засвідчує відповідність художніх стратегій М. Павича постструктуралістсько-деконструктивістській доктрині й їх спрямованість на розширення можливостей створення, рецепції й інтерпретації літературного твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4СЕР)6-4 Павич М. 534
Шифр НБУВ: РА380554 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Білько М. В. 
Інноваційні технології вітчизняних рожевих столових та ігристих вин / М. В. Білько. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню особливостей окисненості рожевих столових та ігристих вин та розробленню системи регулювання окисно-відновних процесів шляхом використання комплексу антиокислювальних прийомів під час їх виробництва.Встановлено, що механізм окиснення рожевих вин має двостадійний характер: перший етап полягає у дії оксидаз винограду на компоненти фенольного комплексу, що викликає необхідність блокування активності ферментів, другий – нефермента-тивного окиснення, пов'язаний з дією металів змінної валентності на фенольні сполуки з утворенням продуктів радикального характеру, що призводить до зміни показників якості розе.Сформульовано та обґрунтовано механізм окисно-відновних процесів протягом виробництва рожевих вин, заснований на вільнорадикальному окисненні компонентів вин. Специфікою рожевих вин є відсутність у складі фенольних сполук копігме-нтованих форм антоціанів та особливості їхньої структури.Встановлені особливості фізико-хімічних та біохімічних властивостей винограду червоних сортів, культивованих в різних виноробних зонах України, для виробництва рожевих вин та дозволили обґрунтувати необхідність застосування заходів щодо контролювання активності ферментів винограду на перших стадіях переробки винограду для забезпечення отримання рожевих вин неокисненого типу.Обґрунтовані особливості європейського та вітчизняного стилів рожевих вин на підставі аналізу органолептичних, фізико-хімічних, оптичних та потенціометричних показників якості. Обґрунтована технологія рожевих вин різних стилів.На основі оцінювання технологічних прийомів виробництва рожевих виноматеріалів визначені найефективніші з них, які уможливлюють виробництво якісних рожевих столових вин. Встановлено позитивний ефект від застосування комплексу антиоксидантів, серед яких діоксид сірки, препарати на основі глутатіону дріжджів та таніну на окисно-відновний стан рожевих виноматеріалів. Встановлено, що на формування показників якості вин суттєвий вплив мають раси дріжджів, які відрізняються здатністю до синтезу ароматичних сполук, органічних кислот, діоксиду сірки. Визначені найбільш придатні сорти винограду для виробництва ігристих рожевих вин: Піно Грі для резервуарної шампанізації та Піно Нуар для класичної шампанізації та обґрунтоване оптимальне співвідношення компонентів асамбляжу для виробництва сортової технології рожевих ігристих вин.Розроблена та затверджена нормативно-технічна документація.^UThe dissertation is devoted to the study of the peculiarities of rosé tables and sparkling wines oxidation and the development of a system for regulating oxidation-reducing processes through the use of a complex of antioxidant techniques during their production.It was established that the mechanism of oxidation of rosé wines has a two-stage character. The first stage consists in the action of the oxidase of the grape on the components of the phenol complex, this fact causes the need to block the activity of enzymes, the second stage – non-enzymatic oxidation of phenolic compounds, is associated with the action of metals of variable valency with the formation of products of radical nature, which leads to changes in quality indicators of rosé wines.The mechanism of oxidative-reducing processes in the production of rosé wines is for-mulated and substantiated, based on the free radical oxidation of the wines components. The specificity of rosé wines is the absence of copolymerized forms of anthocyanins in the com-position of phenolic compounds and the peculiarities of their structure.The peculiarities of physicochemical and biochemical properties of grapes of red varie-ties cultivated in different wine-growing zones of Ukraine, for the production of rosé wines are established. They allowed to substantiate the necessity of applying measures to control the activity of grape enzymes at the first stages of grape processing in order to ensure the production of rosé wines of an unoxidized type.The peculiarities of European and domestic styles of rosé wines are grounded on the ba-sis of analysis of organoleptic, physico-chemical, optical and potentiometric quality indices. The technology of rosé wines of different styles is grounded.Based on the evaluation of technological methods of production of rosé wine materials, the most effective ones are determined, which make it possible to produce quality rosé table wines. The positive effect of the use of a complex of antioxidants, including sulfur dioxide, preparations based on glutathione of yeast and tannin on the oxidative-reducing state of rosé wine materials, was established. It has been established that the formation of the quality indices of wines is essentially influenced by yeast races, which differ in their ability to synthesize aromatic compounds, organic acids, sulfur dioxide, and alter the optical characteristics of wine materials.The most suitable varieties of grapes for the production of sparkling pink wines are found: Pinot Gris Champagne Tanks and Pinot Noir for Classical Champagne. The optimum correlation of assembling components for the production of high technology rosé sparkling wines was established.The normative and technical documentation has been developed and approved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бабійчук Т.В. 
Методика створення і використання відеофрагментів художніх творів у процесі вивчення української літератури в педагогічному коледжі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.В. Бабійчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Вперше визначено сутність відеофрагмента як завершеного в композиційному плані міні-фільму (7-12 хвилинної екранізації художніх творів), створеного з навчальною метою. Науково обгрунтовано методику використання відеофрагментів на уроках української літератури. Доведено, що використання відеофрагмента буде ефективним, якщо реалізація запропонованої методики матиме системний характер, а на заняттях будуть впроваджені такі форми, методи та прийоми педагогічної роботи, які спроможні забезпечити активність, пошук, творчість студентів, зокрема "мікрофон", метод "ПРЕС", рольові ігри, метод проектів, написання рецензії на відеофрагмент як творчу роботу акторів-ровесників. Розроблено методику створення відеофрагментів на базі студентського аматорського театру. Показано, що використання відеофрагментів на уроках української літератури суттєво підвищує ефективність навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20-215 +
Шифр НБУВ: РА350482

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Башун О.В. 
Трансформація універсальної бібліотеки як культурно-інформаційного центру регіону: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / О.В. Башун ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Розкрито вплив загальних суспільних змін і перетворень на зміст і характер діяльності універсальних бібліотек. Аргументовано необхідність вивчення сучасних інформаційних потреб користувачів для обгрунтування мети, завдань та напрямів трансформації універсальної бібліотеки. На засадах сучасних педагогічних та бібліотекознавчих концепцій визначено роль бібліотеки у розвитку особистості читача, що грунтується на дослідженні потреб читачів і особистісно зорієнтованому підході. Охарактеризовано сутність функціональних та організаційно-структурних змін універсальної бібліотеки. Визначено ознаки бібліотеки як культурно-інформаційного центру регіону. Запропоновано базову модель структури обласної універсальної наукової бібліотеки. Викладено методику позабюджетного фінансування бібліотек. Висвітлено основи застосування маркетингового підходу для активізації процесів трансформації бібліотеки. Проаналізовано систему безперервної освіти. З'ясовано зміст і напрями перепідготовки кадрів з метою проведення трансформації бібліотеки. Розроблено комплексну систему підготовки бібліотекарів універсальної бібліотеки до роботи за нових умов, що включає традиційні форми навчання (лекції, семінари) та новітні (ділові, операційні, імітаційні, рольові ігри, аналіз практики та розв'язання практичних завдань, моделювання конкретних виробничих ситуацій).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)707
Шифр НБУВ: РА313067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Безчотнікова А. О. 
Відеоігри в системі соціальних комунікацій / А. О. Безчотнікова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – відеоігри як канал масової комунікації. Мета наукового дослідження – визначити специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Методи дослідження. Для систематизації теоретико-методологічних засад аналізу відеоігор та визначення дефініцій використовувалися описовий, порівняльний, історико-типологічний методи, метод контент-аналізу та семантичної кореляції. Для характеристики технологічної специфіки й особливостей сучасного функціонування відеоігор як каналу масової комунікації, опису структурних одиниць та жанрової типології відеоігор, визначення основних жанрів та жанрової домінанти – методи аналогії, екстраполяції аналізу та синтезу, застосовані на основі підходів структуралізму, що дозволяє розглядати комунікацію як систему операцій зі знаками, які забезпечують соціальну взаємодію для «конструювання соціальної реальності» (К. Леві-Стросс). Серед теорій аналізу масовокомунікаційних явищ використано семіотичну теорію, згідно з якою комунікаційні одиниці розглядаються через метод інтерпретації. Для аналізу ролі біхевіористських теорій та нейронауки у моделюванні впливу відеогри на аудиторію серед теорій масової комунікації обрано теорію використання та задоволення. SWOT-аналіз використано для визначення переваг та проблем, пов'язаних із застосуванням рекламної техніки – едвергеймінг. Аналіз етичної складової рекламних та PR-практик здійснено на основі авторської методики Ю-Кай Чоу «Окталайзис». Світові тенденції розвитку індустрії відеоігор розглянуто шляхом аналізу показника – кількість завантажень відеоігор з онлайн-сервісу цифрового поширення комп'ютерних ігор та програм «Steam». Для отримання та систематизації даних було використано REST API (Steam Web API 7) – веб-інтерфейс, який дає можливість одержати доступ до бази даних для збору інформації про профілі користувачів та завантажені ігри. За допомогою цього методу було одержано інформацію про 108,7 млн облікових записів «Steam» та 15606 ігор з інформацією про вікові обмеження, кількість користувачів кожної з ігор, середній час, проведений у грі, та жанр.Незважаючи на стрімкий розвиток світової індустрії відеоігор та зростання їх затребуваності в різних сферах людської діяльності (освіта, туризм, оборона, медіа, реклама, масова культура) у вітчизняній науці знайдемо тільки поодинокі праці на цю тему, на відміну від зарубіжних досліджень (США, Корея, Велика Британія, Німеччина, Швейцарія). Теоретичне значення даної дисертації полягає у створенні системи, яка б унаочнювала специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Отримані наукові результати є новими; такими, що розширюють знання про нові медіа, нові інформаційно-комунікаційні технології, сприяють збагаченню традиційних форм, методів та підходів до вивчення соціальних комунікацій, роботи з масовою свідомістю в цифровому просторі. Інтеграція знань про відеоігри у сферу соціальнокомунікаційних досліджень має не тільки теоретичне, а й практичне значення. Використання потенціалу відеоігор як рекламного майданчика, дослідження ефективності гейміфікації для формування когнітивних, емоційних та соціальних мотиваторів у внутрішньокорпоративних комунікаціях, впливу на поведінку людини в цілому, дозволять результативно застосовувати комунікаційний потенціал відеоігор у рекламних та PR-практиках. Внесок автора полягає у комплексному й системному дослідженні відеоігор в системі соціальних комунікацій, розробці типології реклами у відеоіграх, визначенні жанрової домінанти відеоігор, а також винаході експрес-методу прорахунку індексу високої споживчої лояльності мультимедійним інформаційним продуктом, який належить до методів діагностики ставлення клієнтів до продуктів компанії.Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення та висновки дисертації можуть бути використані у науково-дослідній сфері для подальшого наукового дослідження комунікаційного та технологічного потенціалу відеоігор в галузі соціальних комунікацій; створення ефективних гейміфікаційних стратегій при вирішенні комунікаційних завдань у різних сферах людської діяльності; у навчальному процесі для підготовки фахівців у галузі реклами та зв'язків із громадськістю. Наукові результати дослідження можуть бути застосовані під час викладання теоретичних та практичних дисциплін для студентів спеціальностей «Журналістика», «Реклама та зв'язки із громадськістю». Новітність нововпроваджуваного зумовлена утворенням системного підходу, що унаочнює специфіку, типологію та способи ефективного застосування відеоігор для вирішення комерційних та суспільноважливих проблем в різних сферах людської діяльності на сучасному етапі.^UThe object of the research is video games as a channel of mass communication. The goal of the research is to determine the specifics, typology and ways of using videogames in the field of social communications.Theoretical relevance of the thesis research is that it created a system that characterizes the specifics, typology and methods of video games usage in the field of social communications. The received scientific results are new; such as expanding knowledge about new media, new information and communication technologies, contribute to the enrichment of traditional forms, methods and approaches to the study of social communications, work with mass consciousness in digital spaceThis theoretical and practical results can be used in research area for further scientific developing, also the use of communication and technological potential of video games in the field of social communications to create effective gameplay strategies in solving communication problems in various spheres of human activities, as well as in the educational process of training specialists in the field of advertising and public relations. The scientific results of the research can be applied during lectures, laboratory and practical classes on the disciplines "Modern communication technologies in advertising and public relations", "Practice of advertising and PR-activities", in the special course "Theory of video games".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Березюк Д. І. 
Підготовка майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Д. І. Березюк. — Б.м., 2024 — укp.

Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й апробувати модель та експериментально перевірити педагогічні умови підготовки майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи.Відповідно до мети й гіпотези визначено такі завдання дослідження:1.?Проаналізувати ступінь розробленості проблеми підготовки майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи у науковій літературі, розкрити термінологічний апарат дослідження.2.?Визначити критерії, показники та рівні готовності майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи.3.?Здійснити моніторинг підготовки та діагностику готовності майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи.4.?Розробити та апробувати модель підготовки майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи.5.?Теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови підготовки майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи.Об’єкт дослідження – підготовка майбутніх учителів у педагогічних коледжах.Предмет дослідження – модель та педагогічні умови підготовки майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи.Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці та впровадженні в освітній процес закладів вищої освіти діагностичного інструментарію, обґрунтуванні та експериментальній перевірці критеріальних та рівневих характеристик готовності майбутніх учителів у педагогічних коледжах до формування основ фізичної культури учнів початкової школи, оновленні змісту дисциплін «Фізичне виховання», «Фізична культура» та «Методика навчання фізкультурної ОГПО», «Рухливі ігри з методикою навчання», «Теорія і методика навчання гімнастики», «Теорія і методика навчання легкої атлетики», «Теорія і методика навчання спортивних ігор», упровадженні дисципліни вільного вибору «Фізична культура в освітньому процесі початкової школи», спецсемінару «Фізкультурно-оздоровчі технології в початковій школі»; засобів підготовки майбутніх учителів початкової школи в галузі фізичної культури, відібраних з урахуванням індивідуальних особливостей фізичного розвитку та рівня їх підготовлено^UThe purpose of the research is to theoretically substantiate and test the model and experimentally test the pedagogical conditions of future teachers' preparation in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students.In accordance with the purpose and hypothesis, the following research objectives are defined:1.?To analyze the degree of elaboration of the problem of preparing future teachers in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students in the scientific literature, to reveal the terminological apparatus of the research.2.?To determine the criteria, indicators and levels of future teachers' readiness in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students.3.?To monitor the training and diagnostics of future teachers' readiness in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students.4.?To develop and test a model of future teachers' preparation in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students.5.?To theoretically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions of future teachers' preparation in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students.The object of the research is the preparation of future teachers in pedagogical colleges. The subject of the research is the model and pedagogical conditions of future teachers' preparation in pedagogical colleges for the formation of the fundamentals of physical culture of primary school students.The practical significance of the obtained results is the development and implementation of diagnostic tools in the educational process of higher education institutions, substantiation and experimental verification of the criterion and level characteristics of future teachers' readines


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Бобровицька С. Ф. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності / С. Ф. Бобровицька. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності, яка включає взаємопов'язані структурні блоки (теоретико-методологічний, змістово-процесуальний та оцінно-результативний), в яких уточнено методологічні підходи (системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний, технологічний) та принципи (загально-дидактичні та специфічні – мультимедійності, неперервності, орієнтації на застосування ЕОР, зв'язку навчання з життя, суб'єктності, рефлексивності, доцільності, міждисциплінарної інтеграції, створення електронного освітнього середовища), педагогічні умови (стимулювання потреби використовувати ЕОР в освітньому процесі початкової школи; формування відповідних знань, умінь і навичок щодо використання ЕОР у професійній діяльності; створення у ЗВО інформаційно-освітнього середовища через включення ЕОР до різних дисциплін; заохочення майбутніх учителів початкової школи до створення авторських ЕОР у процесі педагогічної практики), форми (проблемна лекція, лекція-візуалізація, практичні заняття, лабораторні заняття, тренінги, робота в групах і парах, педагогічна практика), методи (створення ситуації зацікавленості, проблемне навчання, проєктні, інтерактивні, ігрові, кейс-технології) й засоби (мультимедійні посібники, відеолекції, комп'ютерні ігри, навчальні фільми, тестувальні програми, презентації, ЕОР), що забезпечують підготовку майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; теоретично обґрунтовано структурні компоненти готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; уточнено поняття «готовність майбутніх учителів початкової школи до використання ЕОР у професійній діяльності»; визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності.^UThe object of research is the process of professional preparation of future primary school teachers. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of preparation of future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of training future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model includes interconnected structural blocks (theoretical-methodological, content-procedural and evaluation-effective), which specify the methodological approaches (systemic, personality-oriented, activity-based, competence-based, technological) and principles (general-didactic and specific – multimedia, continuity, orientation to the use of electronic educational resources, communication learning with life, subjectivity, reflexivity, expediency, interdisciplinary integration, creating an electronic educational environment), pedagogical conditions (stimulating the need to use electronic educational resources in the educational process of elementary school, the formation of relevant knowledge, skills in the use of electronic educational resources in professional activities, the creation of an information and educational environment in the university by including electronic educational resources in different disciplines; encouragement of future teachers her elementary school to the creation of electronic educational resources in the process of teaching practice), forms (problem lecture, lecture-visualization, practical classes, laboratory classes, trainings, work in groups and pairs, pedagogical practice), methods (creation of a situation of interest, problem-based learning, design, interactive, game, case technologies) and means (multimedia manuals, video lectures, computer games, educational moovies, test software, presentations, EER), which provide preparation of future primary school teachers to use electronic educational resources in professional activities. Structural components of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are theoretically substantiated. The essence of the category “the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities” is specified. Criteria, indicators and levels of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Богдановський І. В. 
Підготовка бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку: автореферат дис. ... к. пед. н. : 13.00.04 / І. В. Богдановський. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена проблемі підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що:– уперше розроблено й обґрунтовано організаційно-педагогічні умови підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку (сприяння формуванню у бакалаврів фізичної культури і спорту мотивації до тренерської діяльності з навчання спортивних ігор дітей дошкільного віку; актуалізація міждисциплінарної інтеграції та її науково-методичний супровід у процесі підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності з навчання спортивних ігор дітей дошкільного віку; забезпечення практико-орієнтованої підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності з навчання спортивних ігор дітей дошкільного віку шляхом співпраці різних груп стейкхолдерів), розроблено структурно-педагогічну модель підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності з навчання спортивних ігор дітей дошкільного віку, яка складається з блоків: цільовий (соціальне замовлення, мета), методологічний (методологічні підходи та принципи), змістовий (види діяльності, їхній зміст, форми та методи організації діяльності, педагогічні умови), результативний (компоненти, критерії та рівні готовності бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності, результат). – удосконалено навчально-методичне забезпечення професійної підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку у професійній діяльності; уточнено сутність поняття «фізична культура і спорт»; структурні компоненти готовності бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку у професійній діяльності; критерії, показники й рівні їх сформованості; – подальшого розвитку набули зміст, форми та методи підготовки педагогів-тренерів до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку.Практичне значення результатів дослідження визначається тим, що розроблено і впроваджено в навчальні плани підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» освітньої програми «фізичне виховання» методичних матеріалів для вдосконалення процесу підготовки бакалаврів фізичної культури і спорту до тренерської діяльності в ігрових видах спорту з дітьми дошкільного віку під час викладання нормативних дисципліни: «Теорія і методика фізичного виховання і спорту», «Вступ до спеціальності», «Біомеханіка», «Спортивні ігри з методиками викладання», «Баскетбол з методикою викладання», «Волейбол з методикою викладання», «Гандбол з методикою викладання», «Футбол з методикою викладання», «Навчальна практика», «Виробнича практика»; дисциплін вибору навчального закладу: «Організація масової фізичної культури і спорту», «Спортивно-педагогічне вдосконалення», «Психолого-педагогічні основи фізичного виховання», «Методика фізичного різних груп населення», «Виробнича практика (за фахом)», спецкурс «Теорія і методика навчання спортивних ігор дітей дошкільного віку»; розроблено методичні рекомендації для педагогів-тренерів зі спортивних ігор, які можна використати в процесі спортивної підготовки дітей дошкільного віку та під час підвищення кваліфікації тренерів спортивних ігор.^UThe dissertation is devoted to the problem of training bachelors of physical culture and sports for coaching activities in game sports with children of preschool age.The scientific novelty of the study is that for the first time:- the author's definition of the basic concepts was formulated: «sports games», «pedagogue-coach», «training of bachelors of physical culture and sports for coaching activities in game sports with children of preschool age»; the author's model was developed, substantiated and experimentally verified training of bachelors of physical culture and sports for coaching activities in game sports with children of preschool age in professional activities, the content of which integrates the training of a bachelor of physical culture and sports and a teacher-coach of sports games ready for coaching activities with children of preschool age by specialty 017 « Physical culture and sport» of the educational program «physical education»; strengthening the focus of professional training of bachelors of physical culture and sports on mastering the technologies of using sports games with children of preschool age in the system of higher pedagogical education by optimizing interrelated disciplines of the curriculum; increasing the motivation of bachelors of physical culture and sports to master sports games based on the use of non-traditional methods and forms of organization of educational activities; creation of an organizational and educational environment aimed at the formation of each of the components of the readiness of bachelors of physical education and sports for coaching activities in game sports with children of preschool age in professional activities; orientation of the content of the practical work of bachelors of physical culture and sports to coaching activities in game sports with children of preschool age and the acquisition of relevant professional work experience;– the essence of the concept of «physical culture and sport» has been clarified; structural components of the readiness of bachelors of physical culture and sports for coaching activities in game sports with preschool children in professional activities; criteria, indicators and levels of their formation;– educational and methodological provision of professional training of bachelors of physical culture and sports for coaching activities in game sports with preschool children in professional activities has been improved and specified;- the content, forms and methods of forming the readiness of future physical culture teachers for coaching activities in game sports with children of preschool age in game sports, which involved the introduction of training technologies, acquired further development.The practical significance of the research results is determined by the fact that methodological materials for improving the process of training bachelors of physical culture and sports for coaching activities in games sports with preschool children during the teaching of educational disciplines of the normative part of the cycle of professional and practical training («Introduction to the specialty», «Pedagogical mastery», «Sports games and their teaching methods», «General theory of training athletes»), the variable part of the cycle disciplines of self-choice of the educational institution («Practice in sports games», «Sports and pedagogical improvement in the chosen sport») and practices («Industrial practice», «Pedagogical practice»). The special course «Theory and methods of teaching sports games for preschool children» was developed for teachers-teachers-coaches of sports games, the author's integrated special course «Sports-pedagogical improvement of the teacher-coach of sports games» for students studying in the specialty 017 Physical culture and sports educational program «physical education»; methodical recommendations for sports game teachers-coaches were developed; an author's training program on sports games for children's and youth sports schools was developed and introduced into the educational and training process, which can be used in the process of sports training of preschool children and during the training of physical education teachers and teacher-coaches.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Бойчук Р. І. 
Теоретико-методичні основи розвитку координаційних якостей школярів, які систематично займаються спортивними іграми: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.02 / Р. І. Бойчук. — Б.м., 2024 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Браницька М. М. 
Навчання розуміння усного мовлення дітей з аутизмом / М. М. Браницька. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі навчання розумінню усного мовлення дітей з аутизмом. Проаналізовано стан розробленості проблеми у загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі з метою узагальнення теоретичного матеріалу; визначено поняття імпресивного мовлення; проаналізовано процес його формування в онтогенезі та у дітей з аутизмом і супутніми порушеннями; досліджено стан сформованості імпресивного мовлення у молодших школярів з аутизмом; визначено критерії та показники рівнів розуміння усного мовлення; розроблено, апробовано та підтверджено ефективність програми, спрямованої на навчання розумінню усного мовлення учнів другого класу з аутизмом; розроблено комп'ютерні ігри для навчання за напрямками розробленої програми; проаналізовано результати співпраці батьків, дітей та учителів у навчальному процесі.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці методики дослідження рівня розуміння усного мовлення дітьми молодшого шкільного віку; визначенні критеріїв та показників сформованості рівнів імпресивного мовлення у молодших школярів; розробці та апробації програми для навчання учнів другого класу з аутизмом розумінню усного мовлення; розробці комп'ютерних ігор для навчання за описаною програмою; можливості використання матеріалів дисертаційного дослідження корекційними педагогами, учителями, батьками з метою навчання дітей з аутизмом розумінню усного мовлення та подальших досліджень.^UThe thesis is devoted to the problem of teaching children with autism oral speech comprehension. In general and special psychological and pedagogical literature the elaboration of the problem has been analyzed to summarize theoretical material; the concept of impressive speech has been defined; the process of its formation in the ontogeny and in children both with autism and the accompanying disorders has been analyzed; the state of formation of the impressive speech in primary schoolchildren with autism has been investigated; the criteria and indices of levels of oral speech comprehension have been determined; the program aimed at teaching the second form pupils with autism oral speech comprehension has been developed and tested and its efficiency has been proved; computer games for teaching according to the program areas have been developed; the results of parent, pupil and teacher cooperation in the teaching-learning process have been analyzed.The practical value of the obtained results lies in developing the research methodology for determining the level of oral speech comprehension by children of the primary school age; singling out the criteria and indices of the levels of impressive speech formation in the primary pupils; developing and testing the program for teaching second form pupils with autism oral speech comprehension; introducing computer games for teaching according to the described program; applying the results of the dissertation by correctional teachers, school teachers, parents to teaching children with autism oral speech comprehension and to further research.The thesis summarizes the theoretical information dealing with the definition and structure of the impressive speech, its connection to and influence on the development of the expressive speech. The levels of development of speech comprehension by children with autism, the phonematic processes; grammar structures and links comprehension; interconnection with memory; experience, needs and interests at different age stages; involvement and motivational sphere; taking the nonverbal means of communication as factors influencing the formation of impressive speech have been described.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Бутенко О. Г. 
Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. Г. Бутенко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано педагогічні умови виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Визначено зміст понять "шанобливе ставлення дитини до матері" (позитивне сприйняття дитиною емоційного, фізичного, психологічного образу матері, її статусу в родині та родинних стосунках, що засноване на моральних знаннях і досвіді дитини та відображається в моральних вчинках стосовно матері) та його структуру (світоглядно-пізнавальний, емоційно-вольовий і дієвий складники), а також "вихованість у дитини шанобливого ставлення до матері" (відчуття та прояв дитиною поваги, пошани до матері, піклування, ніжності та турботи про неї) та його компоненти (інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий). Розглянуто критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, діяльнісний) і показники, охарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) вихованості шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Розроблено експериментальну модель, що містить етапи (інформаційно-збагачувальний, рефлексивно-діяльнісний, інтегративно-творчий), форми та методи роботи з реалізації педагогічних умов виховання шанобливого ставлення до матері у дітей старшого дошкільного віку (інтегровані заняття, дидактичні ігри та вправи, ситуації морального вибору, повчальної історії, бесіди, читання й обговорення літературних творів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.334
Шифр НБУВ: РА384738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Ван Я. -. 
Реалізація міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти КНР: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Я. -. Ван. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснено комплексний порівняльний аналіз теоретичних положень та практичного досвіду реалізації міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти КНР для визначення перспективних напрямів використання педагогічно цінних ідей у сучасних умовах розвитку китайської та української загальної середньої освіти. Актуальність дослідження зумовлена такими основними чинниками, як: процеси гуманізації освітнього процесу та особлива роль музичного мистецтва у розв’язанні цих завдань; значущість якісної музичної освіти школярів, яка здатна виховувати гармонійну особистість, її культуру і цінності; важливість формування у школярів цілісних знань та єдиної, цілісної картини світу; педагогічна доцільність порівняльних досліджень щодо реалізації міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти різних країн світу, зокрема КНР та України. На основі аналізу широкого спектру наукових джерел розкрито витоки ідеї реалізації міжпредметних зв’язків в музичній освіті в історикопедагогічній думці КНР та України, проаналізовано й уточнено суть основних понять, що стосуються проблеми дослідження: «міжпредметні зв’язки», «інтеграція», «освітня інтеграція»; схарактеризовано види та функції міжпредметних зв’язків у музичній освіті школярів. Розкрито міжпредметні зв’язки музичного мистецтва з різними навчальними предметами (мова і література, математика, історія, географія, краєзнавство, інформатика, образотворче мистецтво тощо). Схарактеризовано реалізацію міжпредметних зв’язків у змісті музичної освіти школярів у закладах загальної середньої освіти КНР через упровадження інтегрованих навчальних курсів, реалізацію зв’язків музичного мистецтва з іншими навчальними предметами, урахування регіональності у процесі вивчення музики школярами. Розкрито реалізацію міжпредметних зв’язків через організаційні форми (інтегровані уроки, проведення конкурсів, постанови музичних п’єс, вистав театру тіней, шоу талантів тощо) та методи (пальчикові ігри та різні ігрові вправи, метод «попутного» навчання, метод співу «по пальцях розкритої долоні», малюнок тушшю на рисовому папері за допомогою пензлика, малювання мелодії, метод проєктів, шумовий оркестр, складання пісень і віршів, порівняння пісень, написання мелодії до вірша, інсценізація, декламація, спів пісень, інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення їх форми і жанру, сприймання та порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, зіставлення та порівняння музичних творів різних стилів тощо) музичної освіти школярів.^UThe thesis presents the comprehensive comparative analysis of the theoretical foundations and practical experience in implementing interdisciplinary connections in the process of music education for secondary school students in the People’s Republic of China in order to determine perspective directions for the use of pedagogically valuable ideas in the modern conditions of development of Chinese and Ukrainian general secondary education. The relevance of the study is caused by such main factors as: the processes of humanization of the educational process and the special role of musical art in solving these tasks; the importance of schoolchildren’s high-quality musical education, which is able to form a harmonious personality, his culture and values; the importance of forming schoolchildren’s integral knowledge and a single, integral picture of the world; the pedagogical expediency of comparative studies on the implementation of interdisciplinary connections in the process of music education for secondary school students in different countries of the world, in particular the People’s Republic of China and Ukraine. Based on the analysis of a wide range of scientific sources, the origins of the ideas of implementing interdisciplinary connections in music education in the historical and pedagogical thought of the People’s Republic of China and Ukraine have been revealed; the essence of the main concepts related to the research problem (“interdisciplinary connections”, “integration”, “educational integration”) has been analyzed and clarified; the types and functions of interdisciplinary connections in music education of schoolchildren have been characterized. The interdisciplinary connections of musical art with various educational subjects (language and literature, mathematics, history, geography, local history, computer science, art, etc.) have been characterized. The implementation of interdisciplinary connections in the content of music education for secondary school students in the People’s Republic of China through the introduction of integrated educational courses, the implementation of connections between musical art and other educational subjects and taking into account the regionality in the process of music education for secondary school students has been characterized. The implementation of interdisciplinary connections through organizational forms (integrated lessons, conducting competitions, staging of musical plays, shadow theatre performances, talent shows, etc.) and methods of musical education of schoolchildren (finger games and various game exercises, the method of “accompanying” learning, the method of singing “with the fingers of an open hand”, drawing with ink on rice paper using a brush, drawing a melody, project method, noise orchestra, composing songs and poems, comparing songs, writing a melody to a poem, staging, recitation, singing songs, interpreting listened musical works, defining their forms and genres, perception and comparison of the sound of musical instruments of different nations of the world, comparison of musical works of different styles, etc.).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Варава І. П. 
Формування готовності до професійної діяльності майбутніх техніків-програмістів / І. П. Варава. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями) в галузі знань 01 – Освіта/Педагогіка. – Національний авіаційний університет, Київ, 2021.У дисертації запропоновано вирішення актуальної науково-педагогічної проблеми формування готовності до професійної діяльності майбутніх техніків-програмістів. Подано нове розв'язання актуального наукового завдання щодо теоретичного обґрунтування та експериментальної перевірки шляхів удосконалення формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності.Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробці моделі формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності та в експериментальній її перевірці. Для досягнення поставленої мети було здійснено комплексний аналіз науково-педагогічних джерел та виокремлено напрями дослідження визначеної проблеми щодо формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності; розкрито зміст і визначені структурні компоненти готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності; виявлено та обґрунтувано педагогічні умови формування готовності майбутніх техніків-програмістів у процесі професійної підготовки до фахової діяльності; визначено критерії і показники та схарактеризовано рівні готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності; розроблено й обґрунтувано структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності та перевірено її ефективність.Наукова новизна одержаних результатів дисертаційного дослідження полягає у тому, що:– уперше: сформульовано авторське визначення ключового поняття дослідження «готовність до професійної діяльності майбутніх техніків-програмістів», яке тлумачиться як інтегративна характеристика фахівця (майбутнього фахівця), що у своєму складі містить мету, мотивацію, знання, сукупність фахових і загальних компетентностей (уміння, навички та досвід) у галузі алгоритмізації і програмування та специфічні особистісні якості, які зумовлюють забезпечення досягнення конкурентоспроможних результатів при виконанні професійної діяльності; з урахуванням сучасних вимог до освітнього процесу виокремлено та обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності; розроблено та адаптовано до освітнього процесу структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності в умовах коледжу; – уточнено із урахуванням специфіки підготовки майбутніх техніків-програмістів у коледжах сутність, загальну структуру і критерії готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності;– подальшого розвитку набули зміст, форми і методи формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності.Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в тому, що: запропоновані педагогічні умови та модель формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності зреалізовані у практиці підготовки фахівців сфери програмної інженерії у коледжах. Створено та впроваджено в освітній процес навчально-методичне забезпечення (вправи, ситуаційні завдання, дидактичні ігри, завдання для самостійної роботи студентів, логічні задачі та комплекс проблемних питань) з інженерії програмного забезпечення; розроблено для педагогічних працівників коледжів навчальний посібник «Формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності», в якому запропоновано авторську методику підвищення рівня готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності та зроблено акцент на розвитку емоційно-вольових якостей студентів, поглибленні їхньої мотивації до навчання, розвитку вмінь комунікації та ін.^UThesis for a Doctor of Philosophy degree in Speciality 015 – Professional Education (by specializations) in Knowledge Area 01 – Education/Pedagogy. – National Aviation University, Kyiv, 2021.The thesis suggests a solution to the urgent scientific and pedagogical problem of forming future software engineering technicians' readiness for their professional activities. There is a new approach to solving a current scientific problem of theoretical substantiation and experimental verification of ways to improve future software engineering technicians' readiness for professional activities.The research aim consists in theoretical substantiation and development of the model of forming future software engineering technicians' readiness for professional activities and its experimental verification.To achieve the set aim, a comprehensive analysis of scientific and pedagogical sources is performed and research areas to identify the problem of forming future software engineering technicians' readiness for professional development are detected. The content and structural elements of future software engineering technicians' readiness for professional activities are disclosed and specified. Pedagogical conditions of forming future software engineering technicians' readiness for professional activities are revealed and substantiated. Criteria and indicators of future software engineering technicians' readiness for professional activities are identified, its levels are characterized. The structural and functional model of forming future software engineering technicians' readiness for professional activities is developed and substantiated, its efficiency is verified.The scientific novelty of the research results implies the following:  for the first time: the author's definition of the key concept of the study "future software engineering technicians' readiness for professional activities" is formulated, which is interpreted as an integrative characteristic of a specialist (future specialist) that encompasses goals, motivation, knowledge, a set of professional and general competencies (skills, abilities and experience) in the field of algorithmization and programming and specific personal qualities, which ensure achievement of competitive results when performing professional activities; pedagogical conditions for forming future software engineering technicians' readiness for professional activities are determined and substantiated considering contemporary requirements to the educational process; structural and functional model for forming future software engineering technicians' readiness for professional activities was developed and adapted for the educational process at colleges;  the essence, general structure and criteria of future software technicians' readiness for professional activities are specified considering specific features of training future software engineering technicians at colleges; the content, forms and methods of forming future software engineering technicians' readiness for professional activities are further elaborated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Волошина О.В. 
Педагогічні умови виховання толерантності у підлітків старшого віку в позакласній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Волошина ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "толерантність" у контексті еволюційно-біологічного, політичного, етичного, психологічного, педагогічного підходів. Визначено структуру, показники та рівні сформованості толерантності. Проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід толерантного виховання учнівської молоді. Висвітлено роль позакласної роботи у цьому процесі. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання даної якості у підлітків старшого віку у процесі позакласної роботи, а саме: розвиток толерантності як якості особистості старших підлітків; створення толерантного виховного простору; реалізація виховного процесу на засадах діалогічного підходу; формування у підлітків позитивних установок стосовно певної особитості, а також людей, які її оточують. Розроблено й експериментально апробовано програму щодо формування толерантності у старших підлітків, яка містить систему організаційних форм виховної роботи, а саме: тренінгові заняття, обговорення моральних дилем, аналіз проблемних ситуацій, сюжетно-рольові, імітаційні, ділові, комунікативні ігри, вправи, бесіди, а також активні форми творчої взаємодії з педагогами та батьками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.331.2 + Ч421.385 +
Шифр НБУВ: РА352577

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського