Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (28)Реферативна база даних (451)Книжкові видання та компакт-диски (340)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>A=ФОМЕНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ізбаш А. М. 
Роль інноваційних технологій у розширенні ядра професії архітектора / А. М. Ізбаш. — Б.м., 2022 — укp.

Об'єкт: ядро професії «Архітектор»; мета: розробка моделі, яка описує вплив інновацій на професію «Архітектор». Знання механізмів появи нових компетенцій, принципів формування їх в спеціалізації і спеціальності, дослідження проблематики розширення ядра професії і виділення з нього ядер нових професій; методи: використовувався комплексний міждисциплінарний підхід, загальні та спеціальні методи наукового дослідження; новизна: вперше розроблена модель, формування інноваційних компетенцій в архітектурі, що описує чинники впливу проектних, наукових, техногенних, інформаційних і типологічних інновацій на розширення ядра професії «Архітектор» та розроблений принцип кодифікації інноваційних архітектурних компетенцій. Також виявлена структура інноваційних архітектурних спеціалізацій, що з'явилися під впливом інноваційних технологій; результати: розроблена модель, формування інноваційної компетенції в архітектурі, запропонована система кодифікації освоєних архітектором професійних компетенцій, що з'явилися під впливом інноваційних технологій; ступінь впровадження: архітектурне проектування, теорія архітектури; галузь: архітектура.^UObject: the core of the profession «Architect»; aim: to develop a model that describes the impact of innovation on the profession of "Architect". Knowledge of the mechanisms of emergence of new competencies, the principles of their formation in specialization and specialty, the study of the expansion of the core of the profession and identifying the cores of new professions from it; methods: a comprehensive interdisciplinary approach, general and special methods of scientific research have been applied; novelty: a model was developed for the formation of innovative competencies in architecture, describing the factors of influence of design, scientific, technogenic, information and typological innovations on the expansion of the core of the profession "architect" have been presented for the first time. Was developed the principle of codification of innovative architectural competencies, also revealed the structure of innovative architectural specializations that have appeared under the influence of innovative technologies; results: developed model of formation innovative competences in architecture, proposed codification system mastered by the architect of professional competencies, which appeared under the influence of innovative technologies; degree of implementation: architectural design, theory of architecture; industry: architecture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Вєтрова Н. В. 
Психологічні особливості мотивації підприємницької діяльності у студентському віці: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / Н. В. Вєтрова. — Б.м., 2024 — укp.

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми мотивації підприємницької діяльності у студентів, виявлено та описано її психологічну специфіку, типологію, регулятивні чинники та психолого-педагогічні умови розвитку. Визначено наукову новизну та теоретичну значущість наукової праці, які полягають у тому, що: Уперше: - визначено типологічні особливості мотивації підприємницької діяльності у студентському віці; - визначено регулятивний потенціал полівмотивованості до підприємницької діяльності, за умови якої у студентів актуалізується спрямованість на побудову кар’єри та інтерес до змісту праці; - показано негативний вплив зниження вмотивованості на працю та підприємницької мотивації на актуалізацію кар’єрних орієнтацій та мотивів збагачення; розширено уявлення про: - вікову специфіку розвитку підприємницьких мотивів у студентському віці, що характеризується динамічністю, ієрархічністю, сталістю прояву мотивів комерційного успіху, свободи і самостійності; типологічні особливості підприємницької мотивації в юнацькому віці; - студентський вік в якості сенситивного для розвитку підприємницької мотивації періоду як вираження прагнення до досягнень, свободи, ініціативності, інноваційності через усвідомлення ризиків підприємництва й удосконалення власної особистості; дістали подальшого розвитку: - засоби психологічного супроводу розвитку мотивації до підприємницької діяльності у студентському віці. Практичне значення роботи полягає у створенні типології підприємницької мотивації особистості, впровадженні розвивальної програми по сприянню підприємницькій мотивації у студентів. Результатом теоретичного аналізу є обґрунтування типології підприємницької мотивації у студентському віці, ролі підприємницьких мотивів у саморегуляції трудової діяльності особистості. Мотивацію підприємницької діяльності визначено як спонукання особистості до підприємництва, в основі якого – прагнення досягнень, свободи, ініціативності, інноваційності шляхом усвідомлення ризиків підприємництва й удосконалення власної особистості. Психологічними чинниками реалізації підприємницького потенціалу осіб студентського віку як суб’єкта трудової діяльності виступають мотиваційно-ціннісні та кар’єрні орієнтації, рівень суб’єктивного контролю, дієвість та ефективність як регуляторні властивості особистості. У ході констатувального дослідження визначено вікову специфіку підприємницьких мотивів в залежності від своєрідності провідної діяльності, яка характеризується динамічністю прояву мотивів на різних етапах студентського віку, ієрархічністю та тривалістю у часі – стійкістю. Емпірично виявлено чотири типологічних профіля підприємницької мотивації: «Помірна мотивація підприємницької діяльності», «Мотивація самореалізації у підприємництві в організації», «Полівмотивованість на підприємництво», «Знижена вмотивованість на підприємництво», серед яких два останні є найбільш характерними для студентів. Визначено п’ять стилів саморегуляції суб’єктів трудової діяльності з різними типами підприємницької мотивації: автономне регулювання, збалансоване регулювання, амотивованість до праці, інтроектоване регулювання, зовнішньо-мотивоване регулювання, названі відповідно до найбільш вираженого типу саморегуляції. Окреслено регуляторні особливості трудової діяльності студентів із різними профілями підприємницької мотивації: при зниженій вмотивованості на підприємництво задоволеність оплатою праці та усі регулятори трудової діяльності виражені найслабше, кар’єрні орієнтації на служіння та виклик пригнічені, натомість при полівмотивованості на підприємництво студентам властиве внутрішнє спонукання до трудової діяльності, вмотивованість на збагачення, найвищі показники кар’єрних орієнтацій на досягнення професійної компетентності, автономії, стабільності роботи та місця проживання, підприємництво, а при мотивації самореалізації у підприємництві студенти характеризується поєднанням зовнішнього та внутрішнього мотиву праці. Визначено залежність прояву кар’єрних орієнтацій та грошових атитюдів, рівня задоволеності працею від типу підприємницької мотивації та стильових особливостей саморегуляції трудової діяльності особистості студентів. Показники кар’єрних орієнтацій на менеджмент, підприємництво та інтеграцію стилів життя є зниженими за умови поєднання амотивованості на працю та зниженої мотивації до підприємницької діяльності. Показники кар’єрної орієнтації на досягнення самостійності та незалежності та підприємницького мотиву збагачення знижені в усіх студентів з амотивацією до праці, крім тих що вмотивовані на самореалізацію у підприємництві. За умови інтроєктованого регулювання трудової діяльності та зниженої підприємницької мотивації студентам властиве зниження мотиву збагачення для досягнення незалежності та самостійності.^UThe work presents an analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to the study of the problem of motivation of entrepreneurial activity among students, its psychological specificity, typology, regulatory factors and psychological and pedagogical conditions of development are revealed and described. The scientific novelty and theoretical significance of the scientific work have been determined, which consist in the fact that: First: - the typological features of the motivation of entrepreneurial activity at the student age are determined; - the regulatory potential of political motivation for entrepreneurial activity has been determined, under the condition of which the focus on building a career and interest in the content of work is actualized among students; - the negative impact of a decrease in work motivation and entrepreneurial motivation on the actualization of career orientations and enrichment motives is shown; an expanded view of: - the age-specific nature of the development of entrepreneurial motives in the student age, which is characterized by dynamism, hierarchy, the stability of the manifestation of the motives of commercial success, freedom and independence; typological features of entrepreneurial motivation in youth; - student age as a sensitive period for the development of entrepreneurial motivation as an expression of the desire for achievements, freedom, initiative, innovativeness through awareness of the risks of entrepreneurship and improvement of one's personality; received further development: - means of psychological support for the development of motivation for entrepreneurial activity in student age. The practical significance of the work consists in creating a typology of entrepreneurial motivation of an individual, implementing a development program to promote entrepreneurial motivation in students. The result of the theoretical analysis is the substantiation of the typology of entrepreneurial motivation in student age, the role of entrepreneurial motives in the self-regulation of an individual's labor activity. Motivation Entrepreneurial activity is defined as the motivation of an individual to entrepreneurship, based on the desire for achievements, freedom, initiative, innovativeness through awareness of the risks of entrepreneurship and improving one's personality. Psychological factors of implementation entrepreneurial potential of students of student age as a labor subject motivational, value and career orientations, level of subjective control, effectiveness and efficiency as regulatory properties personality. In the course of the ascertainment study, the age specificity of entrepreneurial motives was determined depending on the originality of the leading activity, which is characterized by the dynamic manifestation of motives at different stages of student age, hierarchy and duration in time – stability. Four typological profiles of entrepreneurial motivation were empirically identified: "Moderate motivation for entrepreneurial activity", "Motivation for selfrealization in entrepreneurship in the organization", "Semi-motivation for entrepreneurship", "Low motivation for entrepreneurship", among which the last two are most typical for students. Five styles of self-regulation of subjects of labor activity with different types of entrepreneurial motivation are defined: autonomous regulation, balanced regulation, motivation to work, introjected regulation, externally motivated regulation, named according to the most pronounced type of self-regulation. The regulatory features of the labor activity of students with different profiles of entrepreneurial motivation are outlined: with reduced motivation for entrepreneurship, satisfaction with work pay and all regulators of labor activity are expressed the weakest, career orientations towards service and challenge are suppressed, on the other hand, with semi-motivation for entrepreneurship, students have an intrinsic motivation for labor activity , motivation for enrichment, the highest indicators of career orientations for the achievement of professional competence, autonomy, stability of work and place of residence, entrepreneurship, and in the motivation of self-realization in entrepreneurship, students are characterized by a combination of external and internal motivation for work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Кононенко Г. Ю. 
Методи управління візуальними якостями освітлення публічних просторів міста: автореферат дис. ... д.філософ : 191 / Г. Ю. Кононенко. — Б.м., 2024 — укp.

Вперше запропоновано шаблон стратегії формування штучного освітлення відкритих публічних просторів на основі шарів GIS. Стратегія складається з трьох ієрархічних рівнів, а саме:- Рівень формування освітлення. На цьому рівні відбувається покрокове додання джерел освітлення від першого до дев’ятого шару, згідно з вказаними вище дев’ятьма запропонованими функціями візуального комфорту.- Рівень редагування освітлення. На цьому рівні відбувається корегування виникаючих світових конфліктів згідно з нормами та нормативами психофізіо-логічного зорового комфорту.- Рівень акцентування. На цьому рівні відбувається виділення базових елементів архітектурного середовища, які повинні бути акцентовані в загальній світловій архітектурній композиції відкритого громадського простору. Це відбувається з урахуванням вимог рівня редагування.^UFor the first time, a strategy template of creating artificial lighting in open public spaces on the basis of GIS layers has been proposed The strategy consists of three levels of hierarchy that are:Level of lighting formation. On this level the lighting sources are added step-by-step from the first to the ninth layer according to the nine proposed functions of visual comfort mentioned above.Level of lighting revision. On this level adjustments are made to address emerging lighting conflicts in accordance with the norms and standards of psychophysiological visual comfort.Level of emphasis. On this level the basic elements of architectural environment, which should be emphasized in general lighting architectural composition of open public space, are highlighted. The requirements of the lighting revision level are taken into account.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Лунченко Н. В. 
Формування психологічної безпеки учасників освітнього процесу основної школи в діяльності психологічної служби / Н. В. Лунченко. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт – психологічна безпека освітнього середовища учасників освітнього процесу основної школи; мета – визначити психологічні особливості та умови формування психологічної безпеки учасників освітнього процесу основної школи у межах діяльності психологічної служби; методи – теоретичні (аналіз, систематизація та узагальнення), емпіричні, математико-статистичні методи обробки даних; новизна – уперше описана специфіка психологічної безпеки освітнього середовища учнів основної школи, яка виявляється у прямих зв’язках із мірою сприятливості психологічного клімату та соціометричного статусу школяра, оптимізмом та задоволеністю життя, а також зворотніми зв’язками із стрес-факторами навчальної діяльності, тривожністю, агресивністю, деструктивним типом самоствердження та віктимністю; уперше виявлена специфіка психологічної безпеки освітнього середовища учителів основної школи, яка виявляється у прямих зв’язках із мірою діалогічності педагогічного спілкування, задоволеністю працею та зворотніми зв’язками із емоційним вигоранням та комунікативною інтолерантністю; уперше визначені регулятивні предиктори психологічної безпеки освітнього середовища учасників освітнього процесу основної школи; розширено уявлення про психологічну безпеку освітнього середовища основної школи у єдності її матеріально-просторової, соціально-психологічної та психолого-педагогічної складових; розширено уявлення про психолого-педагогічні засади забезпечення психологічної безпеки освітнього середовища основної школи психологічною службою; розширено уявлення про типологічні особливості психологічної безпеки освітнього середовища через характеристику співвідношення в учнів та учителів рівнів інструментальної, власне психологічної безпеки та проявів булінгу в основній школі; дістали подальшого розвитку засоби психологічного супроводу розвитку психологічної безпеки освітнього середовища основної школи у діяльності психологічної служби; дістала подальшого розвитку психодіагностика психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; результати – концептуалізовано феномен психологічної безпеки освітнього середовища основної школи та визначено психолого-педагогічні засади його забезпечення психологічною службою школи; створено психодіагностичний комплекс дослідження психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; визначено типологічні особливості, специфіку та низку регулятивних детермінант психологічної безпеки освітнього середовища основної школи учасників освітнього процесу; адаптовано методики психодіагностики психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; створена програма психологічного супроводу забезпечення психологічної безпеки освітнього середовища основної школи, ефективність якої доведено і яку можна застосовувати у діяльності її психологічної служби. Результати дисертаційного дослідження впроваджені у навчальний процес закладів середньої та вищої освіти України; галузь – психологія.^UObject – the psychological safety of the educational environment of participants in the educational process of the primary school; goal – to determine the psychological features and conditions for the formation of psychological safety of participants in the educational process of the primary school within the scope of the psychological service; methods – theoretical (analysis, systematization and generalization), empirical, mathematical-statistical data processing methods; novelty – the specificity of the psychological safety of the educational environment of primary school students is described for the first time, which is manifested in direct connections with the measure of the favorable psychological climate and sociometric status of the schoolchild, optimism and life satisfaction, as well as feedback links with the stress factors of educational activities, anxiety, aggressiveness, destructive type of self-assertion and victimhood; the specificity of the psychological safety of the educational environment of primary school teachers is revealed for the first time, which is manifested in direct connections with the degree of dialogicity of pedagogical communication, job satisfaction and feedback links with emotional burnout and communicative intolerance; regulatory predictors of psychological safety of the educational environment of participants in the educational process of the primary school are identified for the first time; the idea of psychological safety of the educational environment of the primary school in the unity of its material-spatial, social-psychological and psychological-pedagogical components is expanded; the idea of the psychological-pedagogical principles of ensuring the psychological safety of the educational environment of the primary school by the psychological service is expanded; the idea of typological features of psychological safety of the educational environment is expanded through the characteristics of the ratio of students' and teachers' levels of instrumental, actual psychological safety and manifestations of bullying in primary school; means of psychological support for the development of psychological safety of the educational environment of the primary school in the activities of the psychological service are received further development; psychodiagnostics of the psychological safety of the educational environment of the primary school is received further development; results – the phenomenon of psychological safety of the educational environment of the primary school is conceptualized and the psychological-pedagogical principles of its provision by the school's psychological service are determined; a psychodiagnostic complex of research on the psychological safety of the educational environment of the primary school is created; typological features, specificity and a number of regulatory determinants of psychological safety of the educational environment of the primary school participants in the educational process are determined; the methods of psychodiagnosis of the psychological safety of the educational environment of the primary school are adapted; a program of psychological support to ensure the psychological safety of the educational environment of the primary school is created, the effectiveness of which has been proven and which can be used in the activities of its psychological service. The results of the dissertation research are implemented in the educational process of secondary and higher education institutions of Ukraine; area – psychology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Панок І. В. 
Ціннісно-смислова саморегуляція як чинник життєвого самовизначення особистості студента / І. В. Панок. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт – життєве самовизначення студентів; мета – визначити психологічну специфіку ціннісно-смислової саморегуляції особистості студента у його життєвому самовизначенні; методи – теоретичні (аналіз, систематизація та узагальнення), емпіричні, математико-статистичні методи обробки даних; новизна – уперше показана специфіка життєвого самовизначення студентів в залежності від типу ціннісних та регулятивно-смислових орієнтацій особистості; уперше визначений регулятивний потенціал домінування професійних цінностей, цілеспрямованості і осмисленості життя; уперше виявлені компоненти життєвого самовизначення в якості предикторів психологічного благополуччя особистості студента, серед яких узгодженість життєвої перспективи, кар’єрна орієнтація на інтеграцію стилів життя та прагнення до переваги над іншими; розширено уявлення про життєве самовизначення особистості студентів як зумовлене низкою цінностей та смислів життєтворчості, релевантних життєвій перспективі, сценарію та стратегії; розширено уявлення про ціннісні орієнтації студентів через встановлення їх суперечливого поєднання за умови ціннісного конфлікту та гармонійного – за умови балансу цінностей; розширено уявлення про типологічні особливості ціннісно-смислової саморегуляції студентів; дістали подальшого розвитку засоби психологічного супроводу сприяння життєвому самовизначенню студентів; результати – концептуалізовано феномен життєвого самовизначення студентів із урахуванням ціннісно-смислових регуляторів їх життєтворчості; розширені наукові знання про структуру та типологічні особливості ціннісної та регулятивно-смислової сфер особистості студентів; поглиблені уявлення про регулятивний потенціал типологічних профілів ціннісно-смислової саморегуляції студентів; охарактеризовано термінальні та інструментальні цінності студентів в залежності від їхніх ціннісних та регулятивно-смислових профілів; виявлено особливості життєвого самовизначення студентів в залежності від їхніх ціннісних та регулятивно-смислових профілів; визначено роль детермінант життєвого самовизначення у становленні психологічного благополуччя; розроблено й апробовано розвивальну програму, спрямовану на сприяння життєвому самовизначенню студентів, ефективність якої доведено і яку можна застосовувати у діяльності психологічної служби закладів вищої освіти. Результати дисертаційного дослідження впроваджені у навчальний процес закладів вищої освіти України; галузь – психологія.^UObject – life self-determination of students; goal – to determine the psychological specificity of the value-meaning self-regulation of the student's personality in his life self-determination; methods – theoretical (analysis, systematization and generalization), empirical, mathematical-statistical data processing methods; novelty – the specificity of life self-determination of students is shown for the first time depending on the type of value and regulatory-semantic orientations of the individual; the regulatory potential of the dominance of professional values, purposefulness and meaningfulness of life is determined for the first time; components of life self-determination as predictors of psychological well-being of a student's personality are identified for the first time, including consistency of life perspective, career orientation on the integration of lifestyles, and striving for superiority over others; the idea of life self-determination of students' personality as determined by a number of values and meanings of life creativity, relevant to the life perspective, scenario and strategy, is expanded; the idea of value orientations of students is expanded through the establishment of their contradictory combination under the condition of value conflict and harmonious – under the condition of balance of values; the idea of the typological features of value-semantic self-regulation of students is expanded; means of psychological support and promotion of life self-determination of students are received further development; results – the phenomenon of life self-determination of students is conceptualized, taking into account the value-meaning regulators of their life creativity; scientific knowledge about the structure and typological features of the value and regulatory-semantic spheres of students' personality is expanded; ideas about the regulatory potential of typological profiles of value-meaning self-regulation of students are deepened; terminal and instrumental values of students are characterized depending on their value and regulatory-semantic profiles; the peculiarities of life self-determination of students are revealed depending on their value and regulatory-semantic profiles; the role of determinants of life self-determination in the formation of psychological well-being is determined; a development program aimed at promoting students' life self-determination is developed and tested, the effectiveness of which has been proven and which can be used in the activities of the psychological service of higher education institutions. The results of the dissertation research are implemented in the educational process of higher education institutions of Ukraine; area – psychology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Склярова Ю. О. 
Особливості окиснювальних процесів та стану протеїназо-інгібіторної системи щурів із гіпофункцією щитоподібної залози в динаміці іммобілізаційного стресу. / Ю. О. Склярова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена з'ясуванню особливостей окиснювальних процесів, стану протеїназо-інгібіторної, імунної систем, ендогенної інтоксикації у тварин з іммобілізаційним стресом, що перебігає на тлі мерказоліл-індукованого гіпотиреозу. Встановлено особливості процесів вільнорадикального, енергозабезпечу-вального, мікросомального окиснення, стану антиоксидантної, протеїназо-інгібіторної та імунної систем, цитокінового профілю, ендогенної інтоксикації у щурів залежно від стадії розвитку іммобілізаційного стресу на тлі гіпотиреозу.^UThe dissertation is devoted to the clarification of the peculiarities of oxidative processes, the state of proteinazo-inhibitor, immune systems, endogenous intoxication in animals with immobilization stress that runs on the background of Mercazolil-induced hypothyroidism.The peculiarities of free radical, energy-supplying, microsomal oxidation, antioxidant, proteinase inhibitor and immune systems, cytokine profile, endogenous intoxication in rats, depending on the stage of development of immobilization stress against hypothyroidism, are established.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
7.

Фоменко І.С. 
Особливості глутаматдегідрогеназної та амінотрансферазних реакцій у слизовій оболонці травного тракту плода корови: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.04 / І.С. Фоменко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*333.89*694*725.111.435 + Е60*333.89*694*725.111.435
Шифр НБУВ: РА315096 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Фоменко А.В. 
Становлення промислово-фінансових об'єднань в Україні (теоретико-методологічні аспекти): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / А.В. Фоменко ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми промислово-фінансової інтеграції та становлення промислово-фінансових об'єднань у національній економіці. Узагальнено та поглиблено теоретико-методологічні аспекти створення та функціонування структур, побудованих на інтеграції промислового та фінансового капіталу за сучасних умов господарювання. Охарактеризовано передумови та досвід створення інтеграційних структур. Розкрито зміст і особливості факторів, що обумовлюють створення вітчизняних промислово-фінансових груп (ПФГ). Висвітлено процеси промислово-фінансової інтеграції в Україні. Розроблено організаційні засади формування промислово-фінансових груп і запропоновано модель оцінки економічного ефекту від їх функціонування. Обгрунтовано стратегію розвитку і створення міждержавних ПФГ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4РОС)301
Шифр НБУВ: РА315338 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Фоменко А.В. 
Комп'ютер як засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках історії (на матеріалах курсу стародавнього світу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Фоменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше розроблено теоретичну модель організації навчання школярів на уроках історії з застосуванням комп'ютера, яка враховує його основні етапи та закономірності. Встановлено та науково обгрунтовано зв'язок між застосуванням комп'ютера та підвищенням рівнів пізнавальної діяльності учнів та їх навчальних досягнень. Розроблено комп'ютерну навчальну програму з історії стародавнього світу, яка моделює навчально-пізнавальну діяльність школярів, а також методику застосування даного програмного продукту. Визначено основні принципи та критерії створення навчальних програм з історії. Удосконалено методику якісного та кількісного визначення рівнів пізнавальної діяльності учнів на уроках історії стародавнього світу. Визначено та розвинено психолого-педагогічні та технічні критерії розробки навчальної комп'ютерної програми, зокрема, з історії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Т.Р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА323408

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Фоменко В.А. 
Використання лапароскопічної ваготомії при хірургічному лікуванні виразкової хвороби дванадцятипалої кишки: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / В.А. Фоменко ; Терноп. держ. мед. акад. ім. І.Я.Горбачевського. — Т., 2002. — 21 с. — укp.

На підставі результатів клінічних спостережень розроблено технічні аспекти виконання лапароскопічних ваготомій у модифікації задньої стовбурової ваготомії та передньої сероміотомії з використанням лазерного випромінювання та доведено, що лазерний варіант сероміотомії більш безпечний і гарантує тотальну, безкровну та дозовану невротомію. Доведено, що удосконалена методика лапароскопічної ваготомії в модифікації задньої стовбурової ваготомії та резекції малої кривизни шлунка за допомогою ендостеплерів надійно денервує кислотопродукуючу зону шлунка та призводить до загоєння виразок. Вдосконалено методику лапароскопічної ваготомії у варіанті - задня стовбурова ваготомія та передня селективна проксимальна ваготомія - з використанням біполярної коагуляції невеликих судин малої кривизни шлунку. Розроблено методики лапароскопічної ваготомії з операціями, що дренують шлунок, у лапароскопічному варіанті, або через мінілапаротомний розтин. Вивчено віддалені результати лапароскопічних ваготомій і проведено порівняльну оцінку різноманітних модифікацій ваготомій у лапароскопічному та лапаротомному варіантах. Доведено, що лапароскопічна ваготомія в сполученні з еридикацією Helicobacter pylori дають такі ж результати, що і лапаротомні ваготомії. Визначено показання та протипоказання до виконання лапароскопічних ваготомій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.204.6
Шифр НБУВ: РА320663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Фоменко В.Г. 
Українська урбаністична проза ХХ ст.: еволюція, проблематика, поетика: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / В.Г. Фоменко ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2008. — 40 с. — укp.

Досліджено феномен становлення й еволюції художньообразного відтворення урбаністичної тематики в українській прозі XX ст. і визначено її своєрідність. На підставі вивчення філософьких, історичних, урбанологічних, соціалогічних ідей та естетичних концепцій даного періоду розкрито специфіку формування української урбаністичної прози. Проаналізовано художні тексти письменників різних історичних періодів і мистецьких напрямів, ідеологічних та естетичних орієнтацій: Г. Сковороди, І. Котляревського, О. Кобилянської, І. Франка, Лесі Українки, М. Яцківа, В. Підмогильного, В. Домонтовича, В. Винниченка, П. Загребельного, Ю. Щербака, А. Дімарова, С. Процюка. Розроблено концепцію зародження та розвитку української урбаністичної прози XX ст., проаналізовано її вплив на становлення модерної української прози, формування світогляду та ціннісних орієнтацій людини в міському та мегаполісному соціумі. Показано, що українська проза другої половини XX ст. прагне до розширення меж у зображенні основних тенденцій урбанізації, досліджено зміну образу міста залежно від умов життя, особистих і суспільних подій. Розкрито багатовекторність та універсальність урбаністичної прози даного періоду. Обгунтовано загальні підходи щодо цілісного уявлення про специфіку української урбаністичної прози XX ст., яка розглядається як певна художня цілісність, найбільш характерними ознаками якої є проблемне новаторство й ідейно-духовний універсалізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-334 + Ш5(4УКР)-334 +
Шифр НБУВ: РА362597

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Фоменко К. І. 
Губристична мотивація в структурі спрямованості особистості студентів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / К. І. Фоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено психологічні особливості губристичної мотивації в структурі спрямованості особистості студентів. Наведено теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження, визначено, що губристична мотивація входить до спрямованості особистості, яка прагне успіху. Висвітлено дані апробації методики "Опитувальник губристичної мотивації". Визначено характер взаємозв'язку між формами губристичної мотивації та мотивами особистості студента, який прагне успіху. Встановлено особливості зв'язку між формами губристичної мотивації та компонентами спрямованості особистості - ціннісні орієнтації та перфекціонізм, а також особистісними якостями - самооцінка, рівень домагань і локус контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю952.2 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА383973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Фоменко К. А. 
Відчуження як екзистенціальна проблема: досвід філософсько-антропологічного дослідження: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / К. А. Фоменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 15 с. — укp.

Досліджено феномен відчуження як амбівалентне явище, що за своєю природою володіє як негативними, так і позитивними характеристиками. Відзначено, що позитивні характеристики феномену відчуження тривалий час фактично ігнорувалися філософською думкою. Констатуючи той факт, що на сьогоднішній день негативна тенденція так і залишається провідною, зазначені і на не менш важливих позитивних характеристиках феномену. Кардинально змінюються акценти стосовно питання доцільності подолання його з буття людини. Форми прояву відчуження свідчать про його багатогранність і демонструють потенційний та дійсний стан феномену. Для різнобічного та комплексного дослідження його мислителі сьогодні все активніше залучають дані найважливіших сфер соціальної дійсності, а це сприяє виникненню нових відтінків феномену: політичне відчуження, культурне, естетичне, педагогічне тощо. Філософський аналіз кожного з аспектів окремо та в цілому дозволяє простежено динаміку розвитку й особливостей відчуження за умов сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю6*333.122
Шифр НБУВ: РА381967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Фоменко К.М. 
Педагогічні умови духовної самореалізації старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / К.М. Фоменко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Вперше визначено сутність духовної самореалізації особистості учнів старшого шкільного віку у навчально-виховному процесі гімназії в сільській місцевості. Розроблено та експериментально перевірено теоретичну модель духовної самореалізації старшокласників, запропоновано її технологічне забезпечення та обгрунтовано педагогічні умови ефективної реалізації. Встановлено позитивний вплив на активізацію даного процесу таких чинників, як створення у навчальному закладі соціокультурних умов, використання принципу духовного діалогу сім'ї та школи, учнів і вчителів, спрямованого на формування смисложиттєвих цінностей особистості. Розроблено педагогічну технологію духовної самореалізації старшокласників у навчально-виховному процесі гімназії в сільській місцевості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.325 +
Шифр НБУВ: РА333728

Рубрики:

      
15.

Фоменко Л.В. 
Раціональне використання земель сільськогосподарського призначення в умовах західного регіону України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Л.В. Фоменко ; Держ. агроекол. ун-т. — Житомир, 2004. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Наведено результати теоретичних і практичних досліджень раціонального використання земель сільськогосподарського призначення за умов західного регіону України. Проведено аналіз сучасного стану реформування земельних відносин, структури та рівня землекористування. Здійснено оцінку чинників раціонального використання земель, визначено показники його економічного й екологічного стимулювання та охорони земельних ресурсів. Обгрунтовано напрямки удосконалення методичних підходів щодо оцінки землі та механізм підвищення продуктивного потенціалу земель сільськогосподарського призначення. Запропоновано модель оптимізації структури посівних площ у господарствах Львівської області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР3)320-511.2 +
Шифр НБУВ: РА329739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Фоменко Л.С. 
Вплив структурних перебудов на низькотемпературну пластичність нових кристалічних матеріалів: надпружні сплави, металоксидні ВТНП, фулерити: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.07 / Л.С. Фоменко ; Фіз.-техн. ін-т низ. температур ім. Б.І.Вєркіна НАН України. — Х., 2002. — 34 с. — укp.

На підставі узагальнення результатів, одержаних за допомогою надійно апробованих методів механічних випробувань, систематизовано аномалії пластичної плинності та механічні ефекти, які є наслідком фазових перетворень і структурних перебудов, що тривають у даних матеріалах у разі зміни складу або під впливом зовнішніх факторів: температури, механічного напруження, магнітного поля. Запропоновано послідовну мікроскопічну інтерпретацію виявлених ефектів. Зроблено висновок, що найбільш сильний вплив на низькотемпературну пластичність вивчених кристалів спричиняють процеси упорядкування. Досліджено основні закономірності та механізми надпружної деформації у сплавах In - Pb, що характеризуються наявністю ближнього порядку типу кластеризації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В376.376.3,022
Шифр НБУВ: РА320001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Фоменко М.В. 
Світоглядні витоки сучасної есхатологічної свідомості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / М.В. Фоменко ; Донец. нац. техн. ун-т. — Донецьк, 2007. — 20 с. — укp.

Проведено світоглядний аналіз витоків формування сучасної есхатологічної свідомості як фатора, що впливає на визначення історичної перспективи людської цивілізації. Основну увагу приділено дослідженню проблеми співвідношення об'єктивних передумов кінця історії та суб'єктивних есхатологічних уявлень на сучасному етапі цивілізаційного розвитку людства. На підставі визначення світоглядних витоків есхатологічної свідомості простежено її еволюційний рух від періоду виникнення несвідомих архетипічних підвалин до фіксації есхатологічних ідей та установок у сучасній суспільній свідомості, а також визначено основні етапи її еволюції: міфологічний, релігійний, історіософський. Відзначено, що сучасні наукові прогнози тяжіють до підтвердження (спростування) своїми засобами конструкцій, сформованих на міфологічному, релігійному та філософському етапах еволюції есхатології. Доведено, що наука не є вільною від суб'єктивних побудов, хоча взагалі налаштована на опис об'єктивного стану речей. Виявлено, що есхатологічна свідомість мотивує до пошуку способів подальшого існування, формує особисте відношення до песимізму та катастрофічних наслідків розвитку техногенної цивілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*327.31 +
Шифр НБУВ: РА351245

Рубрики:

      
18.

Фоменко Н.В. 
Сучасна екологічна ситуація в м. Івано-Франківську та система забезпечення екологічної безпеки міської території: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.11 / Н.В. Фоменко ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено питання визначення екологічної ситуації в межах м.Івано-Франківська для створення системи його екологічної безпеки шляхом впровадження локального моніторингу масштабу 1:10 000, організації бази екологічних даних з застосуванням сучасних комп'ютерних технологій та побудови карт просторового характеру забруднювальних елементів стосовно трьох складових навколишнього середовища (атмосферного повітря, грунтів, грунтових вод). Для розв'язання зазначених задач обгрунтовано використання програмних продуктів, які слугують для систематизації, обробки, передавання, збереження, аналізу та візуалізації інформації про стан довкілля, прогнозування його змін і розробки науково обгрунтованих рекомендацій для прийняття рішень з метою запобігання негативним змінам стану довкілля та дотримання вимог екологічної безпеки. Внаслідок комп'ютерного моделювання створено комплект екологічних карт і картосхем, які відображають просторовий характер поширення дванадцяти забруднювальних елементів в атмосфернму повітрі, грунтах і грунтових водах, а також створено картосхему комплексного забруднення території за сумарними показниками та кількістю забруднювальних елементів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1(4УКР-4ІВА) с7,022 +
Шифр НБУВ: РА346165

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Фоменко Н.М. 
Природжена спадково детермінована патологія у населення Прикарпатського регіону: клініко-генетичні характеристики, профілактика: Автореф. дис... канд. мед. наук: 03.00.15 / Н.М. Фоменко ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва. — К., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Охарактеризовано генетичний вантаж популяції Прикарпаття у вигляді моногенних та хромосомних синдромів, виявлено переважання аутосомно-рецесивної патології серед інших моногенних захворювань. Наведено частоти, нозологічний спектр, тенденції щодо природжених вад розвитку (ПВР) в дітей раннього віку на Івано-Франківщині за 11 років. Відзначено більшу сумарну частоту ПВР чотирьох модельних груп (природжені вади серця, множинні ПВР, аномалії центральної нервової системи, хвороба Дауна) в районах з найбільш несприятливими факторами зовнішнього середовища. Детально викладено клініко-генетичні характеристики найбільш актуальних і перспективних для вивчення моногенних захворювань муковісцидозу (МВ) та фенілкетонурії. Запропоновано схему діагностичного алгоритму для ранньої діагностики МВ, а також регіональну програму заходів щодо покращання медико-соціальної допомоги сім'ям, які мають хворих на природжені та спадкові захворювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р252.215
Шифр НБУВ: РА321392

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
20.

Фоменко О. І. 
Розробка технології видобутку гранітних блоків з використанням портативних гідравлічних агрегатів: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.15.03 / О. І. Фоменко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2011. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И342.1-5
Шифр НБУВ: РА381918 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського