Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (108)Реферативна база даних (1686)Книжкові видання та компакт-диски (1737)Журнали та продовжувані видання (118)
Пошуковий запит: (<.>A=ТИМЧЕНК$<.>+<.>A=АЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=ВЛАДИМИРОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 86
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дмитренко Н. В. 
Іконографія, семантика та стиль сюжету "Таємна вечеря" у візантійському мистецтві: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / Н. В. Дмитренко. — Б.м., 2023 — укp.

Дмитренко Н. В. Іконографія, семантика та стиль сюжету «Таємна вечеря» у візантійському мистецтві. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 023 – Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, 2022.Дисертація є першим комплексним дослідженням іконографії сюжету «Таємна вечеря» у мистецтві Візантійської імперії. Мета роботи полягає в дослідженні особливостей поетапного формування іконографії, семантики та стилю сюжету «Таємна вечеря» від зародження християнства до падіння Візантійської імперії в 1453 році, із зверненням до порівняльного аналізу зразків Західної, Східної та Південної Європи задля виявлення особливостей, притаманних кожному періоду, з урахуванням стилевих змін і впливу історичних чинників.Проведене дослідження було здійснено на основі колекцій Бібліотеки та музею Моргана (Нью-Йорк), Гессенської державної та університетської бібліотек (Дармштадт), Державної бібліотеки Бадена (Карлсруе), Британської бібліотеки (Лондон), Державного історичного музею (Москва), Інституту стародавніх рукописів імені Месропа Машоца (Єреван), Музею Конде (Шантільї), Бібліотеки Банкрофта (Каліфорнія), Колекції Думбартон Оакс (Вашингтон), Клівлендського музею мистецтв (Клівленд, Огайо), Національної бібліотеки Франції (Париж), Національної бібліотеки Шотландії (Единбург), Національного музею мистецтв «Київська картинна галерея» (Київ), Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків (Київ), Національного музею мистецтв Бразилії (Ріо-де-Жанейро), Музею Уолтерса (Балтимор), Музею Лувру (Париж), Єпархіальних музеїв (Салерно, Фрайзинг, Россано), Бібліотеки коледжу Корпус-Крісті (Кембридж), Міланської скарбниці кафедрального собору (Мілан), Музею Брешиї (Брешия), Музею Дж. П. Гетті (Лос-Анджелес), Національного музею Рима, Цифрової бібліотеки Іспанії та Центру дослідження рукописів Нового Заповіту. Віднайдено та уточнено атрибуцію сюжетів у фресковому ансамблі Гелатського монастиря (Кутаїсі, Грузія), церкви Святого Нікіти у с. Чучер (Скоп’є, Македонія) авторства Євтихія та Михаїла Атрапаса. Відфотографовано наживо та доповнено фоторяд монументального живопису церкви Панагії Форвіотісси Асіну в с. Нікітарі (Нікосія, Кіпр).Віднайдено аналоги та запозичення між ранньохристиянським мистецтвом катакомб та книжковою мініатюрою Західної Європи. Систематизовано та розглянуто пам’ятки, в яких містяться аналоги символіки, застосованої як у монументальному живописі, так і в мистецтві книжкової мініатюри, на прикладі фресок та грецьких кодексів ХІІ ст. Наукова новизна дисертації полягає у введенні до наукового обігу порівняльного аналізу іконографії творів, аналізі композиції та стилістичних особливостей пам’яток із зображенням сюжету «Таємної вечері» в мистецтві книжкової мініатюри, монументальному живописі та декоративно-прикладному мистецтві.Досліджено низку пам’яток із сюжетом «Таємної вечері» в мистецтві книжкової мініатюри, які було створено на теренах Візантійської імперії, починаючи з VI ст.; перші пам’ятки, створені після періоду іконоборства і до другої половини ХІV ст., зі зверненням до пізніших творів ХV ст., серед яких – Псалтирі, Євангелія та Кодекси. У роботі введено до наукового обігу додаткові фотографії та ілюстративний ряд монументального живопису церкви Панагії Форвіотісси Асіну в с. Нікітарі (Нікосія, Кіпр), опрацьовано типологію різних варіантів іконографії сюжету «Таємна вечеря» (Додаток В).Розкрито основні дискусійні питання, які було пов’язано із територіальними взаємовпливами між зразками латинської та грецької традицій іконографії на прикладі пам’яток книжкової мініатюри, монументального живопису та декоративно-прикладного мистецтва. Запропоновано розрізнення типології з частішим використанням різних типів іконографії із сюжетом «Таємна вечеря». Проведено візуальне дослідження та здійснено мистецтвознавчий аналіз творів із сюжетом «Таємна вечеря», визначено контекст створення пам’яток, особливості застосованої іконографії та виділено художньо-образні спільні та відмінні їхні риси.Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що сформульовані теоретичні здобутки надалі допоможуть каталогізувати твори мистецтва з сюжетом «Таємна вечеря». Заповнення бібліографічних лакун сприятиме подальшому ґрунтовнішому дослідженню пам’яток. Положення можуть бути використані науково-дослідними установами, навчальними закладами як матеріал для лекційного курсу з історії мистецтва Візантії, музейними установами – для інформаційного та наукового доповнення каталогів, програм спеціалізованих екскурсій і турів.Ключові слова: синтез мистецтв, стиль, реставрація, мистецтвознавчий аналіз, образотворче мистецтво, декоративно-прикладне мистецтво, Київська Русь, церква, мистецькі традиції, іконографія, образи апостолів, мистецтво, «Таємна вечеря», Візантія, мініатюра, монументальний живопис, сакральне мистецтво.^UN. V. Dmytrenko. Iconography, semantics and style of the Last Supper in Byzantine art. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. The dissertation to obtain an academic degree of the Doctor of Philosophy in a specialty 023 – Fine Arts. – National Academy of Fine Arts and Architecture, Kyiv, 2022. The thesis is the first comprehensive study of the iconography of the Last Supper in the art of the Byzantine Empire. The aim of the work is to study the peculiarities of the gradual formation of the iconography, semantics and style of the Last Supper plot from the birth of Christianity to the fall of the Byzantine Empire in 1453, with reference to a comparative analysis of samples from Western, Eastern and Southern Europe to identify the peculiarities inherent in each period, taking into account stylistic changes and the influence of historical factors. The research was based on the collections of the Morgan Library and Museum (New York), Hessian State and University Libraries (Darmstadt), State Library of Baden (Karlsruhe), British Library (London), State Historical Museum (Moscow), Mesrop Mashots Institute of Ancient Manuscripts (Yerevan), Conde Museum (Chantilly), Bancroft Library (California), Dumbarton Oaks Collection (Washington), Cleveland Museum of Art (Cleveland, Ohio), Bibliothèque nationale de France (Paris), National Library of Scotland (Edinburgh), National Museum of Art "Kyiv Art Gallery" (Kyiv), National Museum of Art named after Bohdan and Varvara Khanenko (Kyiv), National Museum of Art of Brazil (Rio de Janeiro), Walters Museum (Baltimore), Louvre Museum (Paris), Diocesan Museums (Salerno, Freising, Rossano), Corpus Christi College Library (Cambridge), Treasury of the Cathedral of Milan (Milan), Museo di Brescia (Brescia), J.P. Getty Museum (Los Angeles), and the Museum of the American Art Museum (New York). P. Getty Museum (Los Angeles), the National Museum of Rome, the Digital Library of Spain, and the New Testament Manuscript Research Centre. The attribution of scenes in the fresco ensemble of the Gelati Monastery (Kutaisi, Georgia) and the Church of St Nikita in the village of Chucher (Skopje, Macedonia) by Eutychius and Michael Atrapas was found and clarified. The monumental paintings of the Church of Panagia Forviotissa Asinou in the village of Nikitari (Nicosia, Cyprus) were photographed live and supplemented with a series of photographs. Analogues and borrowings between the early Christian catacomb art and the book miniature of Western Europe are found. The monuments containing analogues of symbols used in both monumental painting and book miniature art are systematised and examined, using the example of twelfth-century frescoes and Greek codices. The scientific novelty of the dissertation is the introduction of a comparative analysis of the iconography of works, the analysis of the composition and stylistic features of monuments depicting the plot of the Last Supper in the art of book miniature, monumental painting and decorative and applied arts. The article examines a number of monuments with the "Last Supper" plot in the art of book miniature, which were created in the Byzantine Empire starting from the sixth century; the first monuments created after the period of iconoclasm and until the second half of the fourteenth century, with reference to later works of the fifteenth century, including the Psalms, Gospels and Codices. The paper introduces additional photographs and illustrative series of monumental paintings of the church of Panagia Forviotissa Asinou in the village of Nikitari (Nicosia, Cyprus), and elaborates the typology of various variants of the iconography of the Last Supper (Appendix B).The main controversial issues related to the territorial interactions between the examples of the Latin and Greek traditions of iconography are revealed on the example of monuments of book miniature, monumental painting and decorative and applied art. The author proposes a distinction of typology with a more frequent use of different types of iconography with the Last Supper plot. A visual study and an art historical analysis of the works with the "Last Supper" plot are carried out, the context of the creation of monuments, the features of the applied iconography are determined, and their artistic and figurative common and distinctive features are highlighted. The practical significance of the results obtained is that the theoretical achievements formulated will further help to catalogue works of art with the Last Supper plot. Filling in the bibliographic gaps will facilitate further in-depth research of the monuments. The provisions can be used by research institutions, educational institutions as material for a lecture course on the history of Byzantine art, and by museum institutions for informational and scientific supplementation of catalogues, programmes of specialised excursions and tours.Key words: synthesis of arts, style, restoration, art historical analysis,


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шашкова А. О. 
Іконопис І. С. Їжакевича 1940–1950-х років: Особливості атрибуції та реставрації: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / А. О. Шашкова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вивченню іконопису І. Їжакевича, створеному у 1940–1950-х роках для храмів міста Києва та околиць. Мета роботи – виявити нові та систематизувати наявні відомості стосовно ікон І.С. Їжакевича 1940–1950-х років, їх художніх особливостей, техніки та технології; охарактеризувати живописну манеру останнього періоду його творчості; на основі отриманих результатів уточнити атрибуцію ряду ікон, що йому приписуються; сформулювати методологію реставрації творів сакрального живопису І. Їжакевича, виходячи з виявлених у процесі дослідження особливостей.Аналіз наукової розробки обраної теми підтвердив відсутність ґрунтовних праць та наявність значних розбіжностей у попередніх дослідженнях, що спираються здебільшого на згадки парафіян та служителів храмів та/або поверховому візуальному дослідженні в несприятливих умовах діючих храмів. Усебічне дослідження ікон 1940–1950-х рр. здійснено в діючих храмах: Покрова Пресвятої Богородиці на Пріорці, Свято-Макаріївській на Татарці, Свято-Покровській Подільській церкві. Додатково розглядаються ікони, відповідність яких періоду, що досліджується, поки не була підтверджена: окремі ікони храмів Вознесіння Господнього на Деміївці, Серафима Саровського в Пущі-Водиці та іконостасу домової церкви митрополичої резиденції (нині – Патріархії УПЦ КП), що знаходиться на вул. Євгена Чикаленка, 36 (нині в приміщені Патріархії діє Парафія Святого Філарета Милостивого).Для уточнення атрибуції залучені архівні джерела – документи та твори, що зберігаються у Центральному державному архіві-музеї літератури та мистецтва України, Інституті рукопису Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, Центральному Державному історичному архіві України, а також окремі твори з Національного художнього музею України, Музею однієї вулиці (м. Київ), Національного музею ім. А. Шептицького (м. Львів); дипломні та курсові роботи кафедри техніки та реставрації творів мистецтва та кафедри теорії та історії мистецтв Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури.Наукова новизна полягає у тому, що вперше проаналізовано й узагальнено наявні матеріали стосовно сакральної спадщини І. Їжакевича 1940–1950-х років; досліджено відмінні риси живописної манери митця зазначеного періоду, що дозволило визначити експертні ознаки його індивідуального творчого почерку, розрізнити ікони майстра та його учнів; здійснено ґрунтовне взаємодоповнююче мистецтвознавче та техніко-технологічне дослідження ікон 1940–1950-х років в означених храмах; досліджено стилістичні особливості іконопису І. Їжакевича пізнього періоду та її кореляцію зі всією творчістю митця; на базі отриманих результатів створено актуальні рекомендації стосовно зберігання ікон І. Їжакевича в умовах діючих храмів й особливостей їх консервації та реставрації.^UThe dissertation is devoted to the study of the icon painting by I. Yizhakevych created in the 1940s and 1950s for churches located in Kyiv and its surroundings. The purpose of the paper is to discover new and systematise existing information about the icons by I. S. Yizhakevych of the 1940s-1950s, their artistic peculiarities, technique and technology; characterise the painting style of the last period of his work; establish the attribution of a number of icons attributed to him based on the obtained results; formulate the methodology of the restoration of sacred art pieces by I. Yizhakevych, based on the peculiarities revealed in the process of research.The analysis of the scientific development of the chosen topic confirmed the lack of thorough works and the presence of significant discrepancies in previous studies, which are mostly based on the mentions of parishioners and church ministers and/or superficial visual research under unfavourable conditions of operating temples. A comprehensive research of the icons of the 1940s and 1950s took place at operating churches: Church of the Intercession of the Holy Mother of God in Priorka, Church of St. Macarius in Tatarka, Podilskyi Church of the Intercession. In addition, the paper considers the icons that have not yet been confirmed to be related to the researched period: Individual icons of the Churches of the Ascension of the Lord in Demiivka, Church of St. Seraphim of Sarov in Pushcha-Vodytsia, the iconostasis of the church of the metropolitan residence (now – Ukrainian Orthodox Church – Kyiv Patriarchate) located at 36 Yevhena Chykalenka Str. (now the Parish of Saint Philaret the Merciful operates in the premises of the Patriarchate).To establish the attribution, archival sources were involved – documents and works stored at the Central State Archives Museum of Literature and Art of Ukraine, the Institute of Manuscript of V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine, the Central State Historical Archives of Ukraine, as well as individual works from the National Art Museum of Ukraine, the One Street Museum, (Kyiv), A. Sheptytskyi National Museum (Lviv); thesis and term papers of the department of techniques and restoration of works of art and the department of theory and history of art of the National Academy of Fine Arts and Architecture.The scientific novelty consists in the fact that the available materials, related to the sacral heritage of I. Yizhakevych dated back to the 1940s and 1950s., have been analysed and summarised for the first time; distinctive peculiarities of the artist’s painting style of the specified period were studied, which made it possible to determine the expert signs of his individual creative technique, distinguish the icons of the artist and his students; a thorough complementary art historical, as well as technical and technological study of the icons of the 1940s-1950s in the specified temples was carried out; the stylistic features of I. Yizhakevych’s icon painting of the late period and its correlation with the artist’s entire work were studied; based on the obtained results, relevant recommendations were created regarding the storage of I. Yizhakevych’s icons at operating churches and taking into account the peculiarities of their conservation and restoration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Хребтенко М. С. 
Іконопис Лівобережної України та Київщини другої половини XVII – першої половини XVIII ст. Особливості техніки, технології та реставрації / М. С. Хребтенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена професійному українському іконопису, створеному на теренах Лівобережної України і Київщини у другій половині XVII – першій половині XVIII століть. Мета роботи – виявити нові відомості і систематизувати уже наявну інформацію про матеріальну структуру іконопису, способи створення зображення, послідовність накладання фарбових шарів, а також поширені види пошкоджень та методики реставрації.Методика дослідження включала безпосереднє візуальне обстеження творів неозброєним оком та із застосуванням портативного USB-мікроскопа, огляд і фотографування в ультрафіолетових та інфрачервоних променях. Отриману інформацію було співставлено з даними із опублікованих та архівних джерел. Було застосовано методи порівняльного аналізу для встановлення іноземних впливів на техніко-технологічному рівні.Основу джерельної бази склали ікони з колекції Національного художнього музею України, ікони з іконостасів Спасо-Преображенської церкви с.Великі Сорочинці, Троїцької Надбрамної церкви Києво-Печерської Лаври, Софійського собору у Києві, ікона Богоматері Єлецької, що зберігається у Свято-Успенському Єлецькому монастирі м. Чернігів, ікони з колекції НАІЗ «Чернігів стародавній» та інші. З архівних матеріалів – паспорти реставрації творів іконопису, що зберігаються у Національному художньому музеї України, Національному науково-дослідному реставраційному центрі України, на кафедрі техніки та реставрації творів мистецтва Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури.Наукова новизна полягає у тому, що вперше у центрі спеціального дослідження постала матеріальна будова й техніка іконопису Лівобережної України та Київщини у другій половині ХVII – першій половині XVIII століття. Виявлено низку варіацій створення живописного зображення, встановлено хронологічні межі застосування окремих матеріалів, прийомів живопису і декорування на іконах означеного регіону й періоду. Введено у науковий обіг ряд архівних джерел, що містять інформацію про проведені фізико-хімічні дослідження ікон та процес їхньої реставрації. Доповнено й узагальнено відомості щодо пігментного складу живопису. Уточнено особливості структури ікон Лівобережжя, такі як: матеріали, конфігурація, форма, товщина, спосіб обробки основ, вид паволоки та її локалізація, склад, товщина і обробка ґрунтового шару; уточнено інструменти, які використовувались для обробки основ та створення рельєфних візерунків на поверхні ґрунту. Проаналізовано методики і матеріали, застосовані для реставрації ікон Лівобережної України. Подальшого розвитку набули дослідження стану збереженості іконописної спадщини України, його співвідношення з реставраційними втручаннями у минулому, а також аналіз наслідків цих втручань для візуального сприйняття творів глядачем і доступності автентичних частин для подальших досліджень.Дисертація складається зі вступу, чотирьох розділів з висновками до кожного, загальних висновків, списку використаних джерел. Окремий том становлять додатки з ілюстраціями.Перший розділ присвячений історіографії, розкриттю основних методологічних засад проведеного дослідження, означенню джерельної бази й з'ясуванню значень спеціальних термінів.У другому розділі пошарово розглянуто структуру ікон Лівобережної України та Київщини у другій половині ХVII – першій половині XVIII століття. З'ясовано матеріали й інструменти, які використовувались для підготовки основ і обробки ґрунту;різновиди основ і їхнє поширення на Лівобережжі; види й особливості застосування паволоки; склад ґрунту, фарбового і покривного шару; уточнено перелік пігментів, застосованих українськими іконописцями.Третій розділ присвячено виконанню зображення: нанесенню підготовчого малюнка і процесам роботи з фарбами. Розглянуто матеріали й способи виконання малюнка, виявлено основні варіанти створення живописного шару, з'ясовано ознаки впливу на український іконопис технік живопису країн Західної і Східної Європи. З'ясовано значення, роль і способи виконання золочення.У четвертому розділі проаналізовано основні методики консервації, розкриття та естетичної реінтеграції, які застосовувались до іконопису досліджуваного періоду на різних історичних етапах. Підкреслено важливе значення збереження усіх елементів будови ікони, які розкривають технологію її створення.Ключові слова: український іконопис, бароко, техніка, технологія, інкарнат, золочення, пігменти, в'язиво, реставрація іконопису, Лівобережна Україна.^UThe thesis is devoted to professional Ukrainian iconography created in the territory of Left-bank Ukraine and Kyiv Region during the second half of the 17th - first half of the 18th centuries. The purpose of the work is to reveal new information and systematise the already-existing information about the material structure of iconography, ways of creating an image, the sequence of applying paint layers, as well as common types of damage and restoration techniques.The research methodology included direct visual examination of the works with the naked eye and with the use of a portable USB microscope, as well as examination and photography under ultraviolet and infrared rays. The information obtained was compared with data from published and archival sources. In addition, comparative analysis methods were used to establish foreign influences on technical and technological levels.The core of the source base are icons from the collection of the National Art Museum of Ukraine, from the iconostasis of the Church of the Savior Transfiguration in the village of VelykiSorochyntsi, Trinity Gate Church of the Kiev-PecherskLavra, St. Sophia Cathedral in Kyiv, the icon of Our Lady of Yelets stored in the Holy Dormition Yelets Monastery in Chernihiv, icons from the collection of National Architectural and Historical Reserve "Ancient Chernihiv" and others. Among archival materials - passports of restoration of works of iconography stored in the National Art Museum of Ukraine, the National Scientific and Research Restoration Centre of Ukraine, the National Academy of Fine Arts and Architecture.The scientific novelty is that for the first time the material structure and technique of iconography in Left-bank Ukraine and Kyiv Region in the second half of the 17th - first half of the 18th centuries is at the centre of special research. A number of options for the creation of picturesque images are revealed, and chronological limits are established on the application of certain materials, methods of painting and decoration on icons of the specified region and period. For the first time, a number of archival sources have been introduced into scientific circles, which contain information about the physico-chemical studies of icons and the process of their restoration. Information concerning the pigment composition of the painting has been supplemented and generalised. The peculiarities of the structure of the Left-bank icons are specified, such as: materials, configuration, shape, thickness, method of processing the bases, type of canvas and its localisation, composition, thickness and processing of the primer layer; the tools used for processing the bases and creating relief patterns on the primer surface have been specified. The methods and materials used for the restoration of the icons in Left-bank Ukraine have been analysed. Further development was achieved through research into the state of preservation of the iconographic heritage of Ukraine and its correlation with restoration interventions in the past, as well as analysis of the consequences of these interventions for visual perception of works by the audience and the availability of authentic pieces for further research.The thesis consists of an introduction, four chapters with conclusions to each, general conclusions, a list of references and appendices with illustrations. The first chapter is devoted to historiography, the basic methodological principles of the study, listing of references and clarification of the meanings of special terms.The second section considers the structure of the icons in Left-bank Ukraine and Kyiv Region in the second half of the 17th - first half of the 18th centuries in layers. The materials and tools which were used to prepare the bases and refine the primer have been clarified: varieties of bases and their distribution in the Left Bank, types and peculiarities of canvas application, composition of the primer, paint and coating layers; the list of pigments used by Ukrainian icon painters has been specified.The third chapter is devoted to the execution of the image on the primer surface: the application of a preparatory drawing and the processes of working with paints. Materials and methods of drawing are considered, the main options for creating a paint layer are identified, and the signs of the influence of painting techniques of Western and Eastern Europe on Ukrainian iconography are clarified. The meaning, role and methods of gilding are clarified.The fourth section analyses the main methods of preservation, disclosure and aesthetic reintegration, which were applied to the iconography of the period at different historical stages. The importance of preserving of all the structural elements of the icon, which reveal the technology of its creation, is emphasised.Keywords: Ukrainian iconography, Baroque, technique, technology, incarnat, gilding, pigments, binder, restoration of iconography, Left-bank Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Тимченко О.В. 
Аутоагресивна поведінка працівників органів внутрішніх справ України (соціально-психологічні детермінанти виникнення, методи превенції та профілактики): Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.06 / О.В. Тимченко ; МВС України. Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено природу аутоагресивної поведінки працівників органів внутрішніх справ, визначено її структуру, причини та приводи. На основі аналізу випадків самогубств працівників органів внутрішніх справ (ОВС) України за 1996 - 2000 рр. складено соціально-демографічний портрет суїцидента. Визначено та класифіковано соціально-психологічні причини та приводи суїцидальної поведінки працівників ОВС. Розроблено систему превентивно-профілактичних заходів щодо запобігання аутоагресивній поведінці працівників міліції. Запропоновано алгоритм діяльності практичного психолога щодо попередження аутоагресивної поведінки працівників міліції, який складається з прогнозування, превенції та психопрофілактики. Уточнено систематизацію поглядів щодо проблеми самогубств в контексті основних наук про людину. Поглиблено сучасні уявлення про ефективні методи і форми виявлення, профілактики і корекції аутоагресивної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011 + Ю937-953.6 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА327941

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Александров В.М. 
Військова служба як особливий вид державної служби в Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.М. Александров ; Нац. юрид. акад. України ім.Я.Мудрого. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито особливості управління військовою службою як галуззю державного управління й окремим інститутом державної служби. Вперше військову службу визначено як організаційно-правовий інститут державної служби. Запропоновано визначення юридичної відповідальності військовослужбовців. Вперше зроблено пропозиції щодо доцільності доповнення чинного Кодексу України про адміністративні правопорушення окремою главою - стосовно визначення складів корупційних діянь та інших порушень, пов'язаних з корупцією у військовій справі. Доведено наявність додаткових ознак, що характеризують військовослужбовців як суб'єктів адміністративних проступків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)24 + Х819(4УКР)012 +
Шифр НБУВ: РА365091

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Тимченко І.В. 
Вдосконалення системи комп'ютеризованого екологічного моніторингу перевантаження шкідливих рідин в акваторіях морських портів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 21.06.01 / І.В. Тимченко ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення екологічної безпеки функціонування морських портів шляхом вдосконалення та впровадження системи комп'ютеризованого екологічного моніторингу перевантаження шкідливих рідин (ПШР). Показано, що вона функціонує в режимі екологічного контролю процесів перевантаження та дозволяє формувати заходи з забезпечення екологічної безпеки на етапі запобігання аварійній ситуації та приймати рішення з ліквідації аварійних розливів нафти у реальному часі. Сформовано комплексний критерій екологічної небезпеки процесів ПШР на основі системного підходу й удосконалено механізм оптимального розподілу ресурсів за умов вибору заходів з забезпечення екологічної безпеки з урахуванням даного критерію. Запропоновано критерій оптимізації процесів поповнення, зберігання та розвантаження нафти та нафтопродуктів у акваторіях морських портів з урахуванням екологічних наслідків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 с7,022 + Б1 в641.8,022 + О486.404
Шифр НБУВ: РА375158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Тимченко Ю. О. 
Вербалізація простору в новелах М. Коцюбинського (у контексті українського мовно-літературного процесу кінця ХІХ - початку ХХ ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Ю. О. Тимченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано художні тексти М. Коцюбинського з погляду мовної картини світу письменника. Розглянуто мовні особливості вербалізації простору в новелах письменника в контексті української новелістики кінця XIX - початку XX ст. Вперше окреслено мовні засоби вираження імпресіоністичного сприймання в художньому тексті письменника. Висвітлено особливості творчого методу автора, виокремлено новаторські засоби змалювання простору, розширено уявлення про роль і місце письменника в контексті українського мовно-літературного процесу кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-334 + Ш5(4УКР)5-4 Коцюбинський М. М. 534
Шифр НБУВ: РА375500 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Тимченко Р. В. 
Взаємовідносини Української Народної Республіки й Західно-Української Народної Республіки (листопад 1918 - квітень 1920 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Р. В. Тимченко ; Ін-т історії України НАН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми взаємовідносин УНР і ЗУНР у 1918 - 1920 рр., визначено передумови та причини об'єднавчого процесу, охарактеризовано події, пов'язані з умовами укладання Акту злуки, проведено їх оцінювання. Розкрито основні організаційні заходи з втілення ідей соборної єдності України в економічній, політичній і військовій сферах, висвітлено розбіжності в зовнішньополітичних орієнтаціях політичних лідерів УНР і ЗУНР. Проаналізовано спільну боротьбу українських армій у Наддніпрянщині. Визначено мотиви та наслідки укладання договорів лідерами УНР і ЗУНР з Добрармією та Польщею. На підставі відомостей, одержаних у ході дослідження, з'ясовано причини та наслідки нереалізованості об'єднавчих зусиль УНР і ЗУНР.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)611-32 + Т3(4УКР3)612-32
Шифр НБУВ: РА377747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Александрова Д.І. 
Визначення деяких лікарських препаратів по впливу їх аніонів на сенсибілізовану люмінесценцію європію (III) і тербію (III): автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.02 / Д.І. Александрова ; НАН України, Фіз.-хім. ін-т ім. О.В.Богатського. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Розроблено нові аналітичні форми на основі комплексних сполук європію (III) і тербію (III) з похідними фторвмісних амідів оксохінолінкарбонової кислоти та тетрациклінами для визначення лікарських препаратів, які застосовуються у формі солей органічних кислот та основ, катіони яких не взаємодіють з Ln(III), але аніони цих солей підсилюють або гасять люмінесценцію комплексів Ln(III) з органічними лігандами-сенсибілізаторами. Встановлено, що іони Ln(III) утворюють з вивченими реагентами за pH 3.5 - 11.0 комплекси Ln(III):L = 1:1 у разі надлишку металу та 1:2 у випадку надлишку реагенту. За допомогою 2D-QSPR моделей для ряду похідних амідів оксохінолінкарбонової кислоти встановлено зв'язок люмінесцентних характеристик комплексів європію (III) і тербію (III) зі структурою лігандів. На підставі вивчення одержаних моделей зроблено висновок про пріоритетний вплив на квантовий вихід люмінесценції та час життя збудженого стану іонів лантанідів електронної поляризованості лігандів та їх типології. Встановлено, що введення у систему Eu(III) - L окремих органічних і неорганічних аніонів за молярного співвідношення Eu(III):L = 1:1 і pH 7.5 обумовлює утворення різнолігандних комплексів і збільшення інтенсивності люмінесценції іонів європію (III). Можливість утворення різнолігандних комплексів доведено з використанням методів спектрофотометрії та люмінесценції.Обгрунтовано можливість використання вивчених різнолігандних комплексів як нових аналітичних форм для визначення ряду лікарських препаратів за впливом їх аніонів на сенсибілізовану люмінесценцію комплексів лантанідів (III). На підставі вивчених комплексних сполук розроблено високочутливі, прості й експресні методики визначення цитратів окселадину, мосаприду, кломіфену та тамоксифену, бутамірату, аргініну та силденафілу з межами визначення (0.12 - 1.20) мкг/мл, тартратів платифіліну та буторфанолу (МВ 0.85 мкг/мл і 1.0 мкг/мл), малату цитруліну (МВ 1.00 мкг/мл), фториду натрію (МВ 0.17 мкг/мл), фосфату кодеїну, динатрієвої солі фосфату дексаметазону, алендронату натрію й етідронату калію з МВ 0.03 мкг/мл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г461.315.1,0 + Л66-1 с34 +
Шифр НБУВ: РА368144

Рубрики:

      
10.

Александріна Т.А. 
Виявлення, облік, лікування та диспансерне спостереження хворих на туберкульоз у поєднанні з ВІЛ-інфекцією: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.26 / Т.А. Александріна ; АМН України. Ін-т фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського. — К., 2007. — 19 с. — укp.

З метою підвищення ефективності епідеміологічного нагляду, виявлення, лікування та диспансерного спостереження хворих на туберкульоз у поєднанні з ВІЛ-інфекцією розроблено методики їх виявлення, обліку та організації надання медичної допомоги. На підставі аналізу епідеміологічних показників та існуючих звітно-облікових форм, результатів клінічного, мікробіологічного й імунологічного обстеження хворих встановлено, що в Україні не зареєстровано значну кількість випадків ВІЛ/СНІД-асоційованого туберкульозу, що обумовлено недосконалістю системи виявлення туберкульозу серед ВІЛ-інфікованих та ВІЛ-інфекції серед хворих на туберкульоз, зокрема звітно-облікові форми не передбачають реєстрацію усіх випадків поєднаного захворювання. Встановлено, що висока смертність від ВІЛ/СНІД-асоційованого туберкульозу пов'язана з несвоєчасним виявленням однієї з патологій, а також відсутністю діагностики та профілактики інших опортуністичних захворювань. Показано, що короткий двокомпонентний режим хіміопрофілактики туберкульозу у ВІЛ-інфікованих має більш високу ефективність, ніж 6-ти місячний курс хіміопрофілактики ізоніазидом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р54-37 + Р514,0-37 +
Шифр НБУВ: РА348868

Рубрики:

      
11.

Сет’ян Г. Г. 
Вокальне інтонування у фортепіанному мистецтві (на прикладі творчості П. Чайковського) / Г. Г. Сет’ян. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню вокального інтонування в фортепіанному мистецтві, у зв'язку з чим розглядається органологія фортепіано як інструмента універсального типу та узагальнюються риси фортепіанного стилю П. Чайковського як представника школи «співочого фортепіано». Дослідження спрямоване на виявлення специфіки вокальних звукообразів в фортепіанній творчості П. Чайковського. Визначаються художньо-змістові принципи вокального інтонування в фортепіанному виконавстві на прикладі інтерпретацій творів П. Чайковського К. Ігумновим, С. Ріхтером, М. Плетньовим.На ґрунті результатів наукових досліджень та власних аналітичних спостережень пропонується розгляд наступних понять - вокальне інтонування, вокальний звукообраз, виконавська інтерпретація фортепіанної фактури, органологія фортепіано.Обґрунтовано методологічні підходи до вивчення принципу вокального інтонування в фортепіанному мистецтві, а саме: історичний, спрямований на розкриття генетичних основ і еволюції фортепіанного стилю на шляху його руху від прикладних до сольно-концертних функцій; органологічний, який об'єднує технологію інструмента, виконавство і композиторську творчість в цілісній системі «образу» фортепіано, з виділенням у ньому принципу втілення вокальної інтонації; дедуктивний, що відображає хід дослідження від загального (фортепіанний стиль) до особливого (фортепіанна фактура і принцип втілення в ній вокальної інтонації) і конкретного (відображення цього принципу в фактурі фортепіанних творів П. Чайковського); жанрово- стильовий аналіз, що застосовується для характеристики композиційно- драматургічних особливостей фортепіанних творів П. Чайковського; фактурний аналіз, на основі якого розкривається принцип «співочого фортепіано» в розглянутих зразках; виконавський аналіз, необхідний для характеристики особливостей інтерпретації фактури фортепіанних творів П. Чайковського.^UThe dissertation is devoted to the study of vocal intonation in piano art, in connection with which the organology of the piano as an instrument of a universal type is considered and the features of P. Tchaikovsky's piano style as a representative of the school of "singing Piano"are generalized. The research is aimed at identifying the specifics of vocal sound images in the piano work of P. Tchaikovsky. The artistic and semantic principles of vocal intonation in piano performance are determined on the example of interpretations of P. Tchaikovsky's works by K. Igumnov, S. Richter, and M. Pletnev.Based on the results of scientific research and our own analytical observations, we propose to consider the following concepts: vocal intonation, vocal sound formation, performing interpretation of piano texture, piano organology.Methodological approaches to the study of the principle of vocal intonation in piano art are substantiated, namely: historical, aimed at revealing the genetic foundations and evolution of the piano style on the way of its movement from applied to solo and concert functions; organological, combining instrument technology, performance and compositional creativity in an integral system of the “image” of the piano, with the allocation of the principle of implementing vocal intonation in it; deductive, reflecting the course of research from the general (piano style) to the special (piano texture and the principle of embodying vocal intonation in it) and specific (reflection of this principle in P. Tchaikovsky's piano works texture); genre-style analysis, used to characterize the compositional and dramatic features of piano works by P. Tchaikovsky; texture analysis, on the basis of which the principle of “singing piano” is revealed in the samples under consideration; performing analysis necessary to characterize the features of interpretation in the texture P. Tchaikovsky's piano works.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
12.

Александрова Д. І. 
Вплив початкових осмотичних та температурних умов на стійкість еритроцитів ссавців до гіпертонічного шоку: автореф. дис. ... канд. біол. наук : 03.00.19 / Д. І. Александрова ; НАН України ; Ін-т пробл. кріобіології і кріомедицини. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Встановлено, що вихідний стан еритроцитів ссавців, сформований у результаті комбінованої дії температури, осмоляльності та кріопротекторів, визначає стійкість клітин до подальшого осмотичного та температурного впливу. Формування стійкого стану еритроцитів різних видів ссавців до гіпертонічного шоку визначається осмоляльністю середовища, а не іонною силою розчину. Мінімальне значення гематокриту еритроцитів щура, коня, людини та бика в розчинах попереднього зневоднення відповідає мінімальному рівню гемолізу при перенесенні цих клітин в 4,0 моль/л NaСl. Зі зниженням температури спостерігається зменшення гіпертонічного гемолізу еритроцитів людини, коня та бика, виражене різною мірою. У присутності непроникаючого кріопротектора ПЕОЦ1500 спостерігається зниження гематокриту еритроцитів людини, бика та коня та зменшення рівня гемолізу даних клітин за подальшого перенесенні в 4,0 моль/л NaСl. За 0 °С максимальна стійкість еритроцитів людини та коня до гіпертонічного шоку (4,0 моль/л NaСl) формується у кріопротекторному (ПЕО 1500) середовищі, осмоляльність якого (700 мОсм/кг) відповідає значенням осмоляльності сольових і сахарозних середовищ, після інкубації в яких клітини стають максимально стійкими до подальшого гіпертонічного шоку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.36*732.241*716
Шифр НБУВ: РА382443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Тимченко Б.П. 
Вплив тіньової економіки на формування доходів населення в умовах ринкової трансформації: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Б.П. Тимченко ; Харків. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Відзначено, що за умов ринкової трансформації економіки формується нова модель доходів населення - факторна, основні доходи створюються за чинниками виробництва: працею, власністю, землею, підприємницькими здібностями. Виявлено, що створення, розподіл і перерозподіл доходів знаходиться під впливом тіньової економіки, яка набула в Україні масштабно-вибухового характеру. Тому саме потенціал факторних складових не одержав свого розвитку. Зазначено, що тіньові процеси стали невід'ємною рисою способу життя населення країни. Сформовано нові моделі поведінки - тіньові практики як стійкі та масові взаємодії суб'єктів різного рівня (макро-, мезо-, мікро-), спрямовані на одержання прихованого доходу та пов'язані з порушенням законів та інших формально-правових норм. Виявлено основні причини поглиблення та розширення тіньової економіки у перехідній економіці, де головними чинниками є тривала криза доходів, інституціональна несформованість факторних доходів, неефективність державного регулювання доходів. Показано, що серед тіньових доходів населення переважають такі, які сформувалися у сфері розподілу та перерозподілу, а не у сфері виробництва. Систематизовано основні методи оцінки масштабів тіньової економіки. Виявлено основні напрямки її впливу на доходи населення. Надано пропозиції стосовно мінімізації цього впливу на сукупні доходи населення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.336 + У9(4УКР)0-942 +
Шифр НБУВ: РА326256

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Біологічні науки   
14.

Тимченко Н.М. 
Вплив температури та складу середовища на фетальний гемоглобін і гемоглобін донорської крові: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.19 / Н.М. Тимченко ; НАН України. Ін-т проблем кріобіології і кріомедицини. — Х., 2004. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив температури, розчинів солей, кріопротекторів на гемоглобін А та фетальний гемоглобін, а також взаємодію даних білків з модельними ліпосомальними мембранами. Методом спектрофотометрії виявлено, що заморожування - відтавання призводить до збільшення вмісту метформ гемоглобінів, а розчини солей - до розпаду гемоглобіну F на димери за менших концентрацій солей, ніж для гемоглобіну A. З'ясовано, що за низькотемпературного впливу на гемоглобіни A та F 1,2-пропандіол змінює конформацію фетального гемоглобіну та не впливає на гемоглобін A. Виявлено, що заморожування - відтавання оксигемоглобінів A та F не впливає на кінетику взаємодії з ліпосомальними мембранами, сформованими з кардіоліпіну та фосфатидилхоліну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*732.2*716-636-601.2
Шифр НБУВ: РА331063

Рубрики:

      
15.

Тимченко М.І. 
Вторинні алюмінієві сплави для корпусів гідронасосів з різним залишковим ресурсом машин: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.01 / М.І. Тимченко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено статистичне дослідження експлуатаційної стійкості корпусів гідронасосів типу НШ 32У-2 та встановлено причини виникнення їх технічних ушкоджень. Виявлено, що фізико-механічні та експлуатаційні властивості корпусів з вторинних алюмінієвих сплавів суттєво залежать від хімічного складу використаного брухту. Наведено оцінку хімічного складу, мікроструктури та властивостей одержаних вторинних алюмінієвих сплавів. Розроблено прогнозуючі математичні моделі для забезпечення необхідного наробітку корпусів гідронасосів з різних композицій алюмінієвого брухту шляхом обгрунтування складових частин сплаву. Зазначено, що розроблена методика дозволяє прогнозувати диференційовану якість корпусів насосів, виготовлених за умов переробки брухту. Обгрунтовано можливість виробництва та ефективного використання п'яти категорій якості корпусів гідронасосів типу НІШ під час проведення ремонтних робіт машин різного терміну експлуатації. Показано вплив механічних та експлуатаційних показників, а також хімічного складу на визначення категорії якості. Встановлено можливість мінімізації вартості корпусу гідронасосів та її визначення з розрахунку забезпечення необхідного залишкового ресурсу машини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К500.147.3-3 +
Шифр НБУВ: РА339761

Рубрики:

      
16.

Александрова О. Є. 
Гігієнічна оцінка процесів формування особливостей особистості студентів медичних вищих навчальних закладів та шляхи їх корекції: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / О. Є. Александрова ; НАМН України Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М. Марзєєва. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено гігієнічне оцінювання процесів формування особливостей особистості студентів медичних ВНЗ і визначено та науково обгрунтовано ефективні шляхи їх корекції. Вивчено особливості житлово-побутових і соціальних умов життя, режиму дня та стану здоров'я студентів, які засвоюють медичні спеціальності за умов ВНЗ, та виявлено особливості їх впливу на процеси формування особливостей особистості. Визначено закономірності процесів формування особливостей особистості дівчат та юнаків протягом часу перебування у медичному ВНЗ за різних систем організації навчального процесу. Науково обгрунтовано програму психофізіологічного впливу на організм і психогігієнічної корекції процесів формування особливостей особистості студентів. Здійснено прогностичне оцінювання особливостей перебігу процесів психофізіологічної та психічної адаптації студентів медичних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3 + Р11(4УКР)028.6
Шифр НБУВ: РА379657 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
17.

Александров Б.Г. 
Гідробіологічні основи управління станом прибережних екосистем Чорного моря: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.17 / Б.Г. Александров ; НАН України. Ін-т біології півден. морів ім. О.О.Ковалевського. — Севастополь, 2002. — 34 с.: рис. — укp.

Розвинуто новий напрямок гідробіологічних досліджень функціональної ролі водних угруповань у формуванні якості прибережних вод на підставі біогеохімічного підходу. З метою оцінки внеску гідробіонтів у трансформацію речовини та енергії визначено калорійність масових видів планктону та бентосу Чорного моря, виведено "універсальні" рівняння для визначення продукції та дихання безхребетних на будь-якій стадії онтогенезу. З використанням схеми біотичного балансу подано кількісну оцінку виняткової ролі обростання в самоочищенні прибережної зони моря. Описано фундаментальні закономірності сукцесії обростання на твердих субстратах різного типу. Оцінено біопозитивні властивості матеріалів, які найчастіше використовуються у гідробудівництві. Виведено кількісні залежності структурно-функціональної організації водних угруповань від геометрії їх життєвого простору. Наведено визначення поняття "найближчий життєвий простір", запропоновано спосіб визначення його обсягу. Обгрунтовано новий показник функціональної активності угруповання обростання, що відображає внесок його рослинної та тваринної компоненти. Виведено рівняння для оцінки внеску організмів обростання в самоочищення прибережних екосистем за рядом регламентованих показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*820*(922.8) +
Шифр НБУВ: РА321738

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Александрова Н.Б. 
Деформування елементів конструкцій при подовжніх коливаннях з урахуванням їхнього пошкодження: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / Н.Б. Александрова ; Запоріз. нац. техн. ун-т. — Запоріжжя, 2002. — 22 с. — укp.

Висвітлено проблему деформування елементів конструкцій у разі їх подовжніх коливань з метою виявлення в них пошкоджень. За допомогою побудови фізичних та математичних моделей подовжніх коливань стрижнів з пошкодженнями типу тріщин та аналізу отриманих розв'язків, визначено частоти та амплітуди коливань стрижнів за наявності у них пошкоджень. Встановлено аналітичну залежність між величиною пошкодження і частотами та амплітудами коливань. Запропоновано функції, що допомагають виявити наявність тріщини та її розмір: зміну частоти коливань, асиметрію амплітуди коливань та прискорень, наявність вищих гармонік. Наведено графіки функцій, які можна використати під час виявлення пошкоджень. Описано фізичну та математичну моделі робочої лопатки газотурбінного двигуна, визначено параметри її коливань, за допомогою програмного комплексу "Cycle2D", розробленого у Центральному інституті авіаційного моторобудування, проаналізовано руйнування даної лопатки під дією поздовжнього малоциклового навантаження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.620.351,022
Шифр НБУВ: РА319438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Тимченко О.Г. 
Естонська модель ринкової трансформації національної економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / О.Г. Тимченко ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Визначено головні параметри методології та практики естонської моделі економічної трансформації у співставленні з іншими моделями реформ у постсоціалістичних країнах. Обгрунтовано можливість використання концепції "шокової терапії", а також проаналізовано специфічні риси її естонського варіанта. Значну увагу приділено особливостям приватизаційного процесу, реструктиризації господарського потенціалу та формуванню стабільної фінансової системи за умов створення відкритої економіки невеликої країни. Доведено схему взаємозалежності між перебудовою естонської економіки та переорієнтацією зовнішньоекономічної політики Естонії. Визначено позитивні та негативні сторони естонської трансформаційної моделі у контексті можливості використання даного досвіду в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Ест)0-183
Шифр НБУВ: РА310640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Тимченко Ю.В. 
Застосування краніоцеребральної гіпотермії у комплексному лікуванні ранніх гестозів (блювання) вагітних: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / Ю.В. Тимченко ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2002. — 16 с. — укp.

Проведено обстеження та лікування 120 вагітних із ранніми гестозами в термінах 5-14 тижнів. Доведено ефективність немедикаментозного холодового впливу при лікуванні даного виду акушерської патології. Розроблено та застосовано при лікуванні вагітних із ранніми гестозами (блюванням) немедикаментозний метод лікування з використанням поверхневої краніоцеребральної гіпотермії. Проведено аналіз 120 обмінних карт вагітності.На підставі проведених досліджень встановлено, що краніоцеребральна гіпотермія сприяє нормалізації кислотно-лужної рівноваги, газового складу крові. Отримано дані про динаміку клінічної картини захворювання в процесі лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.213-544
Шифр НБУВ: РА321291

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського