Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (58)Книжкові видання та компакт-диски (78)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>A=САФІН$<.>+<.>A=ОЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=ДЖАМІЛЬОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Олександренко І.В. 
Іноземний капітал в структурі джерел фінансування інвестиційних ресурсів регіону: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.05 / І.В. Олександренко ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення проблеми формування інвестиційних ресурсів регіону у процесі залучення іноземного капіталу, що дозволить забезпечити збільшення обсягів його інвестиційної діяльності за умов відсутності внутрішніх джерел її фінансування. Розкрито зміст поняття інвестиційних ресурсів регіону, удосконалено їх класифікацію, визначено джерела формування. Проаналізовано вплив іноземного капіталу на соціально-економічний розвиток регіону, в який залучено іноземні інвестиції. З використанням розробленого методичного інструментарію проаналізовано й оцінено стан забезпечення регіонів інвестиційними ресурсами, охарактеризовано джерела фінансування інвестиційного процесу у регіонах України. Сформовано підхід щодо вибору типу стратегії залучення іноземного капіталу у регіони України. Розроблено модель прогнозування та планування обсягів надходжень іноземних коштів на Волинь. Проведено комплексне моделювання впливу залучених прямих іноземних інвестицій на економічний розвиток регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ВОЛ) 60-56 + У9(4УКР-4ВОЛ)0-56 +
Шифр НБУВ: РА367225

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Олександренко В.П. 
Механохімія і реологія зносостійкості механічних трибосистем: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.04 / В.П. Олександренко ; Хмельниц. нац. ун-т. — Хмельниц., 2006. — 35 с. — укp.

У контексті дисипативної природи явищ, що ініціюються зовнішнім навантаженням, комплексно розглянуто механічні реакції та реологічні процеси контактної взаємодії та їх вплив на триботехнічні характеристики сполучених поверхонь. Установлено взаємозв'язок між проявом механічних і фізико-хімічних релаксаційних процесів і швидкісно-навантажувальними та температурними умовами динамічного контактування за однонаправленого та реверсивного (фреттинзі) тертя. Наведено механіко-хімічну модель процесу тертя та зношування. Вивчено вплив фреттинг-корозії на чутливість сталі та корозійного розтріскування. Досліджено ефективність існуючих та запропоновано нові методи обробки поверхонь тертя та регулювання газовмісту рідинного середовища з метою підвищення зносостійкості та тривалості міцності металів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.1 +
Шифр НБУВ: РА345980

Рубрики:

      
3.

Сафін В. О. 
Роль кисню та сірки вугілля в процесах його термічної деструкції: автореф. дис. ... канд. хім. наук : 02.00.13 / В. О. Сафін ; Ін-т фіз.-орган. хімії і вуглехімії ім. Л.М. Литвиненка НАН України. — Донецьк, 2010. — 21 с. — укp.

Встановлено, що високий вміст сірки та кисню в органічній масі вугілля збільшує вихід парогазових продуктів напівкоксування та термофільтрації, але зменшує вихід газоподібних продуктів піролізу в потоці водяної пари. Вперше показано, що усі рідкі продукти містять велику кількість тетрациклічних ароматичних вуглеводнів. Встановлено, що зшитість напівкоксу залежить від кисне- та сірковмісних компонентів. Визначено, що поліметиленові містки впливають на зшитість карбонізагу у разі напівкоксування вугілля марки Ж. Встановлені відмінності складу, структури та механізмів термолізу вугілля з різним вмістом О і S використано з метою розробки системи показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л522/528
Шифр НБУВ: РА373366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Олександров Ю.М. 
Саморегуляція як чинник психологічного благополуччя студентської молоді: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Ю.М. Олександров ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Уперше запропоновано інтегративно-особистісну модель саморегуляції, характерною ознакою якої є введення блоку інтеграції та прийняття рішення. Уточнено наукові уявлення щодо змісту поняття, структури та механізму психологічного благополуччя, розглянуто його основні аспекти (ресурсний, процесуальний, результативний, структурний, оціночний). Розкрито сутність поняття та структуру особистісного потенціалу, визначено роль розуміння у блоці самовизначення. Проаналізовано взаємозв'язки системи саморегуляції та психологічного благополуччя. Виявлено, що система саморегуляції найбільше взаємопов'язана з ресурсним і результативним аспектами психологічного благополуччя. Розглянуто чинники та вияви різних рівнів основних складових психологічного благополуччя. Виділено характеристики, що відрізняють суб'єктів з високим, середнім і низьким рівнем задоволеності життям, а також показники психологічного благополуччя особистості й особистісного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю935.22-39
Шифр НБУВ: РА372467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Ганзюк А. Л. 
Підвищення зносостійкості трибосистем в умовах малоамплітудного фретингу із застосуванням легкоплавких сплавів / А. Л. Ганзюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вирішена науково-технічна задача підвищення зносостійкості трибосистем номінально-нерухомих з'єднань в умовах малоамплітудного фретингу із застосуванням легкоплавких сплавів з урахуванням оточуючого середовища. Запропоновано аналітичну залежність для визначення величини енергії, яка витрачається на збільшення густини дислокацій в одиничному об'ємі і визначається по різниці густини дислокацій до та після фретингу. На основі принципів нерівноважної термодинаміки (незворотних процесів) запропоновані нові теоретичні уявлення фізико-хімічної механіки фрикційного контакту, що стосується природи і взаємовпливу процесів, які викликають фретинг-корозію металів. Запропоновано модель динамічної поведінки трибосистеми на основі методу математичного моделювання та комп'ютерної симуляції. Експериментально встановлено, що внаслідок фретингу змінюється відносний елементний склад взаємодіючих поверхонь. Експериментально встановлено, що зношування матриці, при введенні в зону контакту легкоплавкого сплаву, починається лише після 0,15х106N до 0,3х106N циклів, і зносостійкість при фретингу пари тертя матеріалів, що досліджувались збільшується в 2-3 рази. Запропоновано рекомендації по боротьбі із ФП у номінально-нерухомих з'єднаннях деталей машин, технологію і конструкцію обладнання для нанесення легкоплавкого сплаву (Bi-Sn-Pb-Cd) на поверхні номінально-нерухомих з'єднаних деталей машин.^UThe scientific and technical tasks of increase of wearproofness of tribosystems nominally immobile connections in the conditions of littlepeak fretting with application of fusible alloys taking into account an environment are solved in the dissertation. In theory, from positions of physical chemistry of solid, it is investigated experimentally that an application of soft coverages on the basis of lead, tin, cadmium which have low resistance of fluidity and ability to change the coefficient of friction on contacting surfaces and also can take in certain part of energy of vibration is a perspective direction against FP in nominally immobile connections of details of machines. On the basis of principles of non-equilibrium thermodynamics (irreversible processes) new theoretical presentations of physical and chemical mechanics of friction contact, that touches nature and reciprocally of processes that cause the frettage of metals, are offered. The evolutional model of dynamic conduct of tribosystem is offered on the basis of method of mathematical design and computer simulation. Experimentally mode of dynamic clutch-slippage for FP, as the most dangerous from point of maximal friction and oscillation activity in a contact. It is investigated that relative element composition of interactive surfaces changes as a result of fretting. Moreover, it is investigated that the wear of matrix, at introduction to the area of contact of fusible alloy, begins only after 0,15х106N to the 0,3х106N cycles, and the wearproofness of pair of friction at fretting of the probed materials is increased in 2-3 times. Recommendations against FP in nominally immobile connections of details of machines, method, technology and construction of equipment, for causing of fusible alloy (Bi-Sn-Pb-Cd) on-the-spot nominally immobile the united details of machines are offered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Чупіна К. О. 
Соціально-психологічна реабілітація студентів з обмеженням життєдіяльності засобами інклюзивного туризму / К. О. Чупіна. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації на основі теоретико-методологічного аналізу стану дослідженості проблеми соціально-психологічної реабілітації осіб з обмеженням життєдіяльності проаналізовано основні наукові підходи у психології щодо психологічного супроводу здобувачів освіти в умовах інклюзивного освітнього середовища, психологічної реабілітації, форм та методів роботи психолога зі здобувачами з обмеженням життєдіяльності в умовах ЗВО. Авторкою критично проаналізовано міжнародні практики щодо супроводу здобувачів з обмеженням життєдіяльності в умовах ЗВО та розвитку інклюзивного туризму за кордоном. Проаналізовано досвід психолого-педагогічного супроводу здобувачів з обмеженням життєдіяльності в Україні. Виокремлено досягнення, які можна впровадити в освітній процес ЗВО України, серед яких психологічний супровід, індивідуальна та групова робота з психологом, застосування арт-терапевтичних вправ та тренінгових занять, використання роздаткового матеріалу шрифтом Брайля, залучення сурдоперекладача, адаптація навчальних курсів відповідно до потреб здобувача з обмеженням життєдіяльності, створення системи дистанційного навчання та залучення волонтерів чи асистентів для допомоги здобувачам з обмеженням життєдіяльності. Авторкою розроблено, обґрунтовано та експериментально перевірено програму упровадження інклюзивного туризму, як засобу соціально-психологічної реабілітації, яка містить організаційний, технологічний та результативний рівні та спрямована на когнітивний, емоційно-вольовий, особистісний та мотиваційний компоненти. До складу авторської програми увійшли: тренінг, інклюзивні туристичні маршрути, індивідуальна та групова робота з психологом. Наскрізний та комплексний характер програми реалізовано на базі Центру освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар'єрів» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Результатом впровадження програми соціально-психологічної реабілітації здобувачів з обмеженням життєдіяльності стало підвищення рівнів адаптації в освітньому середовищі та комунікативних навичок. Зросла питома вага здобувачів з обмеженням життєдіяльності, залучених до неформальних заходів та реалізації власних соціальних проєктів. За результатами апробації авторської програми розроблено рекомендації для ЗВО щодо питань соціально-психологічної реабілітації здобувачів з обмеженням життєдіяльності засобами інклюзивного туризму.^UThe dissertation on the basis of theoretical and methodological analysis of research of the problem of social and psychological rehabilitation of persons with disabilities analyzes the main scientific approaches in psychology for psychological support of students in an inclusive educational environment, psychological rehabilitation, forms and methods of work with psychologists with disabilities under the conditions of Higher Education Institution. The author critically analyzes the international practices of accompanying applicants with disabilities in the conditions of Higher Education Institution and the development of inclusive tourism abroad. The experience of psychological and pedagogical support of applicants with disabilities in Ukraine is analyzed. Achievements that can be implemented in the educational process of Higher Education Institution of Ukraine, including psychological support, individual and group work with a psychologist, the use of art therapy exercises and training sessions, the use of handouts in Braille, the involvement of a sign language interpreter, adaptation of training courses according to the needs of the applicant with disability, the creation of a distance learning system and the involvement of volunteers or assistants to help applicants with disability. The author developed, substantiated and experimentally tested the program of inclusive tourism as a means of social and psychological rehabilitation, which contains organizational, technological and effective levels and is aimed at cognitive, emotional, personal and motivational components. The author's program included: training, inclusive tourist routes, individual and group work with a psychologist. The cross-cutting and comprehensive nature of the program is implemented on the basis of the Center for Educational Integration and Inclusive Rehabilitation and Social Tourism «Without Barriers» of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University. The result of the implementation of the program of social and psychological rehabilitation of applicants with disabilities is an increase in levels of adaptation in the educational environment and communication skills. The share of applicants with disabilities, involved in informal activities and the implementation of their own social projects has increased.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Беспалько А. О. 
Відновлення копінг-ресурсів учасників бойових дій на етапі психологічної декомпресії. / А. О. Беспалько. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми відновлення особистісних копінг-ресурсів комбатантів. Вибір теми дисертаційного дослідження зумовлений збройним протистоянням між Україною та Російською Федерацією, внаслідок чого психофізіологічний стан військовослужбовців ЗСУ - учасників бойових дій зазнає руйнівного впливу. Надмірне виснаження їхніх особистісних ресурсів призводить до збільшення ризиків посттравматичних стресових розладів, дезадаптивних психічних станів та інших негативних соціальних проявів. Тому своєчасне, якісне та у повному обсязі оперативне відновлення особистісних копінг-ресурсів комбатантів сприятиме зниженню цих ризиків та підвищить їхній рівень боєздатності, створить сприятливі умови для успішного виконання службових обов'язків.^UThe thesis is devoted to the research of the combatants' personal coping resources restoration issue. The choice of the thesis research topic is conditioned by the armed confrontation between Ukraine and the Russian Federation, where the psychophysiological condition of the Armed Forces of Ukraine service personnel as participants in hostilities is destructive. Excessive depletion of their resources leads to an increased risk of post-traumatic stress disorder, maladaptive mental states, and other negative social manifestations. Therefore, timely, high-quality, and fully operational restoration of the personal coping resources of combatants will help reduce these risks and increase their level of combat capability, creating favourable conditions for the successful performance of official duties.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Горенко М. В. 
Гендерні особливості формування готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри / М. В. Горенко. — Б.м., 2022 — укp.

Авторкою здійснено теоретичний аналіз стану дослідженості проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри та гендерних особливостей у психології. Встановлено, що психологічна готовність – це первинна умова успішного виконання певної діяльності. Важливим чинником формування психологічної готовності до конкретного виду діяльності є наявність відповідних схильностей, здібностей та якостей особистості. Вона формується на основі засвоєння загальних та професійних знань, формування вмінь та навичок, удосконалення професійно важливих якостей. Психологічна готовність майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри – це складна, інтегрована система властивостей, професійних знань та досвіду; системне психологічне утворення у структурі особистості майбутнього фахівця. Така готовність містить сформовані мотиви вибору професії психолога, професійну спрямованість (позитивне ставлення до обраної професії, установка на професійну діяльність), професійно значущі якості особистості; широкий обсяг спеціальних знань та умінь; наявність емоційних та вольових властивостей особистості, які сприяють її реалізації. Ефективність здійснення професійної кар’єри психолога залежить від сформованості таких взаємопов’язаних компонентів психологічної готовності, як мотиваційно-цільовий, когнітивний, операційний, комунікативний, регулятивно-вольовий та рефлексивний. Для нашого дослідження, важливим є те, що поняття «гендер» відображає умовність відмінностей між чоловіками та жінками в соціально-психологічному та професійному планах. Вивчення особливостей формування психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри в гендерному аспекті має на меті виявлення цих специфічних особливостей залежно від типу гендерної ідентичності. У цьому плані ми опираємось на наукові дослідження С. Бем про основні типи гендерної ідентичності (маскулінність, фемінність, андрогінність) та будемо вивчати гендерні особливості окремо від біологічної складової статі, намагаючись не оцінювати і не корегувати особистість, а враховувати психологічні особливості її індивідуальної гендерної ідентичності. Емпіричним шляхом визначено критерії та відповідні ним показники психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри: мотивація навчальної діяльності; мотиви навчально-професійної діяльності майбутніх психологів; розуміння основних понять, що стосуються здійснення кар’єри; пізнавальна активність; емоційна стійкість; суб’єктивний контроль; поведінкова активність загалом; активність щодо підготовки до здійснення професійної кар’єри; успішність застосування професійних вмінь під час проходження практики у ЗВО; комунікативна компетентність; емоційний інтелект; здатність до аналізу власної поведінки; здатність до оцінки результатів своєї діяльності. Також визначено рівні сформованості компонентів психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри: високий, середній, низький.^UThe author carried out a theoretical analysis of the state of study of the problem of psychological readiness of applicants to pursue a professional career and gender characteristics in psychology. It has been established that psychological readiness is the primary condition for the successful performance of a certain activity. An important factor in the formation of psychological readiness for a specific type of activity is the presence of appropriate inclinations, abilities and personal qualities. It is formed on the basis of assimilation of general and professional knowledge, formation of abilities and skills, improvement of professionally important qualities.The psychological readiness of future psychologists to pursue a professional career is a complex, integrated system of properties, professional knowledge and experience; systemic psychological education in the personality structure of the future specialist. Such readiness includes formed motives for choosing the profession of a psychologist, professional orientation, professionally significant personality qualities; a wide range of special knowledge and skills; the presence of emotional and volitional personality properties that contribute to its realisation. The effectiveness of the professional career of a psychologist depends on the formation of such interconnected components of psychological readiness as motivational and targeted, cognitive, operational, communicative, regulatory and volitional, and reflective.In the context of the study, the concept of ‘gender’ reflects the conventionality of differences between men and women in sociopsychological and professional aspects. The study of the peculiarities of the formation of the psychological readiness of future psychologists to pursue a professional career in the gender aspect aims to identify differences depending on the type of gender identity. In this context, the research was based on the scientific achievements of S. Bem about the main types of gender identity (masculinity, femininity and androgyny). There were gender characteristics researched regardless of gender, taking into account the psychological features of its individual gender identity.Empirically determined criteria and indicators of psychological readiness: motivation of educational activity; motives of educational and professional activity of future psychologists; understanding of the main concepts related to the implementation of a career; cognitive activity; emotional stability; subjective control; behavioural activity in general; activity in preparation for a professional career; successful application of professional skills during internship at the higher education institution; communicative competence; emotional intelligence; the ability to analyse one’s own behaviour; the ability to evaluate the results of one’s activities. Levels of formation are also defined components of psychological readiness of future psychologists to pursue a professional career: high, medium, low.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Джулай А. І. 
Розвиток емоційного інтелекту практичних психологів в процесі професійної підготовки: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / А. І. Джулай. — Б.м., 2023 — укp.

Авторкою здійснено теоретичний аналіз стану дослідженості проблеми емоційного інтелекту у психології. Специфіка емоційного інтелекту практичних психологів полягає у його залежності від таких професійно важливих якостей для цієї професійної діяльності як здатність до рефлексії, емпатії, керування власними емоціями, конфліктної компетентності, вміння ефективно застосовувати копінг-стратегії у стресових ситуаціях. Теоретичний аналіз наукових джерел надав можливість обґрунтувати критерії оцінки розвитку емоційного інтелекту майбутніх практичних психологів (рефлексія, саморегуляція), а також охарактеризувати їхні показники та рівні (високий, середній, низький). Результати констатувального експерименту довели, що більшість майбутніх психологів зазвичай правильно ідентифікують різноманітні емоції, розпізнають їхню щирість, можуть самостійно зменшити вплив негативних емоцій на продуктивність виконуваної діяльності, розуміють внутрішні та зовнішні причини появи різних емоційних станів, а також у багатьох випадках здатні керувати власними емоціями в процесі міжособистісної взаємодії. Серед складових емоційного інтелекту найбільш розвиненою у майбутніх психологів виявилась ідентифікація емоцій, а найменш розвиненою – управління емоціями, що пов’язано з послідовним становленням цих здатностей в онтогенезі.На основі теоретичного аналізу наукової літератури, результатів емпіричного дослідження і положень теорії функціональних систем автором запропоновано модель емоційного інтелекту майбутніх практичних психологів, на якій базується авторська програма його розвитку.Аналізуючи результати формувального експерименту, можна стверджувати, що впровадження розвивальної програми у формі соціально-психологічного тренінгу позитивно вплинуло на здатність майбутніх психологів чітко усвідомлювати й осмислювати акткальні власні почуття, враховуючи контекст ситуації та емоційні стани її учасників, якісно аналізувати власніемоції та їхній вплив на поведінку у минулому, ефективно прогнозувати власні емоційні стани як відповідь на можливі майбутні події.^UThe author made a theoretical analysis of the state of research of the problem of emotional intelligence in psychology.The specificity of the emotional intelligence of practical psychologists lies in its dependence on such professionally important qualities for this professional activity as the ability to reflect, empathize, manage one's own emotions, conflict competence, and the ability to effectively apply coping strategies in stressful situations. The theoretical analysis of scientific sources made it possible to substantiate the criteria for evaluating the development of emotional intelligence of future practical psychologists (reflection, self-regulation), as well as to characterize their indicators and levels (high, average, low).The results of the ascertainment experiment proved that the majority of future psychologists usually correctly identify various emotions, recognize their sincerity, can independently reduce the impact of negative emotions on the performance of the performed activity, understand the internal and external causes of the appearance of various emotional states, and in many cases are able to manage their own emotions in the process of interpersonal interaction. Among the components of emotional intelligence, the identification of emotions was the most developed among future psychologists, and the least developed was the management of emotions, which is connected with the sequential formation of these abilities in ontogenesis.Based on the theoretical analysis of scientific literature, the results of empirical research and the provisions of the theory of functional systems, the author proposed a model of the emotional intelligence of future practical psychologists, on which the author's development program is based.Analyzing the results of the formative experiment, it can be asserted that the implementation of the development program in the form of socio-psychological training had a positive effect on the ability of future psychologists to clearly understand and interpret their actual feelings, taking into account the context of the situation and the emotional states of its participants, to qualitatively analyze their own emotions and their influence on behavior in the past, to effectively predict one's own emotional states as a response to possible future events.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського