Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (25)Реферативна база даних (1258)Книжкові видання та компакт-диски (1246)Журнали та продовжувані видання (54)
Пошуковий запит: (<.>A=Лисенко$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 118
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бей І. Ю. 
Підготовка майбутніх учителів іноземних мов до проектної діяльності в закладах загальної середньої освіти. / І. Ю. Бей. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми підготовки майбутніх учителів іноземних мов до проектної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Її актуальність зумовлена необхідністю ефективної підготовки майбутніх фахівців до інноваційної діяльності в закладах загальної середньої освіти в умовах інтегрування України в європейський освітній простір. У дослідженні обґрунтовано важливість означеної підготовки відповідно до пріоритетних положень державних документів, що визначають її стратегічні напрями. Це такі як: Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти (2001), Національна доктрина розвитку освіти (2002), Закони України «Про вищу освіту» (2014), «Про освіту» (2017), Проект Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 рр. та інші нормативно-правові акти. Констатується, що поставлені у наведених документах проблеми, за твердженням вчених та практиків, можливо вирішити за умови впровадження в освітній процес вищої школи інноваційного навчання, чільне місце в якому посідає проектна діяльність.^UFor the purpose of keeping the cohesion and coherence of the thesis, the concept «project» and its derivatives are used in accordance with the previous standards of Ukrainian spelling (prior to 2019). The dissertation presents a theoretical and experimental research of the problem of training future foreign languages teachers for project activity at comprehensive schools. The relevance of the research consists in the necessity of an effective training of future specialists for innovative activity at comprehensive schools in the context of Ukraine's integration into European educational environment. The study has proved the importance of the noted training in accordance with the priority principles of the state documents that define its strategic directions. These documents are: All-European guidelines on language education (2001), The National Doctrine of Education Development (2002), the laws of Ukraine «On Higher Education» (2014), «On Education» (2017); the Draft Concept of the Development of Education in Ukraine for the period of 2015-2025, etc. It has been claimed that according to researchers and experts, all the problems set in the above mentioned documents can be solved on condition of introducing innovative learning into the educational process of higher school, project activity being central herein.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Вітченко А. М. 
Інтегрована технологія формування здоров'язбережувальної компетентності дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання / А. М. Вітченко. — Б.м., 2021 — укp.

Вітченко А. М. Інтегрована технологія формування здоров'язбережувальної компетентності дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров'я). Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Чернігів, 2021.Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблеми формування здоров'язбережувальної компетентності дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання. Розроблено інтегровану технологію та доведено її ефективність на сформованість здоров'язбережувальної компетентності дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання.Запропонована технологія передбачає створення ціннісної установки на формування, збереження та зміцнення здоров'я за рахунок ефективного управління руховою й пізнавальною діяльністю дітей молодшого шкільного віку в процесі занять фізичними вправами та спряженого впливу на рухову і дихальну системи.Ключові слова: діти молодшого шкільного віку, процес фізичного виховання, здоров'язбережувальна компетентність, інтеграція, рухова і пізнавальна діяльність, дихальні вправи, аксіологічні орієнтири.^UVitchenko A. M. Integrated technology of formation of health-preserving competence of children of primary school age in the process of physical education. – Qualifying scientific work on the rights of handwriting.The dissertation on competition of a scientific degree of the candidate of pedagogical sciences in the speciality 13.00.02 – Theory and Methods of Teaching (Physical Culture, Basics of Health). T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Chernihiv, 2021.In the dissertation research the theoretical and experimental substantiation of the problem of formation of health-preserving competence of children of primary school age in the process of physical education is carried out.It is determined that children of primary school age have below average level of physical activity, low levels of physical activity, insufficient level of formation of the attitude to health. This was a prerequisite for the development of integrated technology for the formation of health competence of primary school children.Some factors for the development of integrated technology are substantiated: formation of axiological orientations of a healthy way of life: increase of motivation to independent and systematic physical exercises and formation of skills of independent active manifestation of self-control; emphasis is placed on the using of breathing exercises in combination with physical exercises and the organization of the educational process in physical culture on the basis of integrated learning as a key provision of technology development.An integrated competence of primary school children in the process of physical education has been developed. The concept of building integrated technology is to create a value system for the formation, maintenance and strengthening of health through effective management of motor and cognitive activities of primary school children in the process of exercise and conjugate impact on the motor and respiratory system.Integrated technology is a logically formed system, which consists of interconnected and interdependent blocks based on the relevant technology of formation of health-preserving concentration provisions: the creation of a stable system of interests and needs of the individual(axiological installation), focused on health and health development, compliance with the principle of conjugate action on motor and respiratory systems, the unity and consistency of motor and intellectual components of activity in the process of physical education, the implementation of integrated solutions to the problems of physical education(educational, health and educational).Wild approach, which provides for the integrated nature of the use of didactic support of motor and cognitive activities of children of primary school age in the process of physical education with the active usage of cognitive-motor tasks.For the effective implementation of integrated technologies in the process of physical education of young school children, a set of methodological support has been developed, which provides for the introduction of cognitive-motor and breathing exercises in physical culture lessons, independent physical exercises, physical education minutes for general lessons, active breaks and extracurricular activities for physical education.The influence of experimental integrated technology on indicators of physical health, level of motor activity, level of attitude to one's own health and health of others, level of self-control and self-analysis and on the general level of formation of health-preserving competence of primary school children is carried out.The obtained results testify to the effectiveness is the implementation of the educational process of physical education of primary school children in the direction of the formation of health competence on the basis of the developed integrated technology.Key words: children of primary school age, the process of physical education, health competence, integration, motor and cognitive activities, breathing exercises, axiological guidelines.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Волк Ю. Ю. 
Мультигармонічні двопотокові супергетеродинні ЛВЕ з гвинтовими електронними пучками / Ю. Ю. Волк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена теоретичному дослідженню динаміки електромагнітних хвиль у мультигармонічних двопотокових супергетеродинних лазерах на вільних електронах Н-убітронного типу з гвинтовими електронними пучками з урахуванням множинних трихвильових параметричних взаємодій різного типу.^UThe thesis is devoted to the theoretical study of the electromagnetic waves dynamics in multiharmonic two-stream superheterodyne free-electron lasers of the H-ubitron type with helical electron beams, considering multiple three-wave parametric interactions of different types.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Квітко Н. М. 
Соціально-педагогічний супровід внутрішньо переміщених осіб у закладах вищої освіти. / Н. М. Квітко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено проблему соціально-педагогічного супроводу внутрішньо переміщених осіб у закладах вищої освіти. На основі дослідження теоретичних та практичних наукових здобутків здійснено систематизацію та порівняльний аналіз основних підходів до вивчення проблем внутрішньо переміщених осіб у соціогуманітарних науках. Аналіз науково-педагогічної літератури сприяли виявленню проблем сучасного суспільства, що полягають у пошуках нового місця проживання та вирішенню питань масових порушень прав громадян України, які покинули тимчасово окуповані території та потребують соціального захисту, подоланню збройних конфліктів, соціально-педагогічної підтримки осіб, які мають статус внутрішньо переміщених. Здійснено термінологічне уточнення понять – «переміщені особи», «внутрішньо переміщені особи», проаналізовано характерні ознаки цієї категорії як об'єкта соціально-педагогічної роботи. З'ясовано, що поняття «внутрішньо переміщені особи» у науковій літературі розглядаються як окремі особи, чи групи осіб, які були змушені залишити свої помешкання, або місця постійного проживання в результаті, або щоб уникнути наслідків збройного конфлікту, проявів насильства, порушень прав людини, стихійних або спричинених діяльністю людини лих, техногенних катастроф, і які не перетнули міжнародно-визнаних державних кордонів. Проаналізовано головні проблемами внутрішньо переміщених осіб в Україні та варіанти їх успішного вирішення. Визначено особливості соціально-педагогічного супроводу внутрішньо переміщених осіб у закладах вищої освіти, зокрема, висвітлено стан наукових розробок щодо основ соціально-педагогічної роботи з внутрішньо переміщеними особами, шляхом визначення функціонально-рольового підходу. Сформульовано авторське визначення поняття «соціально-педагогічний супровід внутрішньо переміщених осіб у закладах вищої освіти» як процес спільної взаємодії науково-педагогічних працівників, спеціалістів соціальної сфери та волонтерів, результатом якого є формування соціальної компетентності особистості, комплексу якостей, необхідних для розвитку у внутрішньо переміщених осіб соціальної адаптованості, соціальної активності та соціальної автономності, сприяння у подоланні складних життєвих обставин.^UThe problem of social and pedagogical support of internally displaced persons in higher education institutions is investigated in the dissertation. On the basis of research of theoretical and practical scientific achievements the systematization and the comparative analysis of the basic approaches to studying the problems of internally displaced persons in social and humanitarian sciences is carried out. The analysis of scientific and pedagogical literature helped to identify problems of modern Ukrainian society, which are in search of a new place to live, armed conflicts, mass violations of the Ukrainian citizens' rights on the temporarily occupied territories and forms and methods of social protection, psychological impact and socio-pedagogical work of internally displaced persons are needed to be improved. The terminological clarification of the concepts – «displaced persons», «internally displaced persons» have been made, the characteristics of this category as an object of social work are analyzed. It has been found out that the concept of «internally displaced persons» in the scientific literature is considered as individuals or groups of people who were forced to leave their homes or places of residence as a result, or to avoid the consequences of armed conflict, violence, human rights violations, natural or man-made disasters, technological disasters and which have not crossed internationally recognized state borders. The main problems of internally displaced persons in Ukraine and the need for their successful solution are highlighted. Peculiarities of social and pedagogical support of internally displaced persons in higher education institutions are determined have been marked, in particular, the state of scientific developments on the basics of socio-pedagogical work with IDPs has been highlighted, by defining the functional-role approach (defining the main functions and roles of specialists in the process of socio-pedagogical support of IDPs). The author's definition of the concept «social and pedagogical support of internally displaced persons in higher education institutions» as a process of joint interaction of research and teaching staff, social workers and volunteers has been drafted, which results in the formation of social competence of the individual, education of qualities needed for development of internally displaced persons` social adaptability, social activity and social autonomy, assistance in overcoming difficult life circumstances.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Козішкурт Є. М. 
Технологічний процес одержання виливків із алюмінієвих сплавів литтям під низьким тиском на основі використання зовнішніх впливів. / Є. М. Козішкурт. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці, вдосконаленню та реалізації прогресивних технологічних прийомів та обладнання для управління якістю литва під низьким тиском алюмінієвих сплавів, заснованих на використанні зовнішніх технологічних впливів.З метою створення наукових та технологічних засад використання зовнішніх технологічних впливів при литті алюмінієвих сплавів для підвищення якості відливок та поліпшення техніко-економічних показників процесу одержання лиття були встановлені закономірності, механізми впливу основних технологічних факторів на механічні властивості виливків зі сплаву АК7ч. Побудовані рівняння регресії, які відображають залежність механічних властивостей зразків із сплаву АК7ч від додаткового тиску (P = 100 КПа, 200 КПа, 400 КПа, 600 КПа, 900 КПа). При цьому встановлено, що надлишковий тиск від 200 до 600 КПа незначно підвищує показник твердості, в той час як від 600 до 900 КПа відбувається відчутне підвищення на 30%. Межа міцності у зразків, які отримані з величиною тиску при кристалізації 600-900 КПа підвищується на 23%.Встановлені закономірності впливу кількох металопроводів при заливці в багатомісну форму на утворення усадкових рихлот, усадкових раковин і, відповідно, герметичність. Знайдена залежність розташування усадкових дефектів від різних методів підведення металу. При цьому визначено, що при бічному підводі металу в виливок відбувається більш значне його охолодження в протяжній ливниковій системі, що призводить до зменшення ефективності живлення виливки під час твердіння. Крім того, застосування для заливки двухмісного кокілю зменшило перегрів кокілю внаслідок більш рівномірного розподілу тепловіддачі від рідкого металу до форми.Встановлені закономірності впливу зонального охолодження на швидкість затвердіння виливків. Показано, що при товщині виливки 0,02 м із застосуванням зонального охолодження як мідним вкладишами, так і зонального охолодження водою отримана щільна структура металу при максимальному радіусі місцевого потовщення 0,02 м, твердість при охолодженні мідної вставки становить 1117 МПа, а при застосуванні водяного охолодження 1019 МПа, тобто при застосуванні охолодження місцеве потовщення має велику швидкість затвердіння, ніж перетин виливки без потовщення, завдяки чому і забезпечується спрямоване затвердіння. При товщині виливки 0,015 м і радіусі місцевого потовщення 0,02 м, тільки охолодження мідної вставкою дає твердість структури в місцевому потовщенні більше, ніж середня твердість виливки. При водяному охолодженні твердість в місцевому потовщенні нижче ніж середня, але в обох випадках вона вище допустимої по ТУ (по ТУ згідно роботі для АК7ч НВ = 686 МПа). У виливках з товщиною стінки 0,01 м, при радіусах місцевих потовщень 0,02; 0,015 м; твердість в потовщених навіть із застосуванням водяного охолодження і охолодження мідними вставками нижче середньої твердості виливки. При цьому встановлено, що швидкість падіння температури в інтервалі кристалізації Тлік = 620 оС і Тсол = 577 оС для охолодження за допомогою мідних вставок складає 43 оС/с, при водяному охолодженні 22 оС/с, без охолодження – 16 оС/с.Встановлені закономірності впливу тиску при кристалізації на структуроутворення виливки по її висоті. Спостерігається подрібнення зерна від нижньої частини виливки до верхньої, що забезпечує принцип спрямованого затвердіння. Досліджено, що величина тиску при кристалізації впливає на кінетику затвердіння. Отримані експериментальні дані свідчать про інтенсивне скорочення часу початку дендритної кристалізації, загального часу затвердіння. За експериментальними кривими були отримані кінетичні криві проходження фронту затвердіння по висоті виливка при різних значеннях Р.При аналізі експериментальних даних використовували регресійної-кореляційний аналіз і методи математичної статистики. Для оцінки герметичності та механічних властивостей алюмінієвих виливків, одержаних з алюмінієвих сплавів під низьким тиском з використанням надлишкового тиску при кристалізації, адаптовані стандартні методи. Для відпрацювання технологічного процесу лиття алюмінієвих сплавів під низьким тиском створено експериментальний стенд.Результати дослідження доповнюють теорію лиття під низьким тиском.^UThe dissertation is devoted to the development, improvement, and implementation of advanced technological techniques and equipment for quality management of low-pressure casting of aluminum alloys based on the use of external technological influences.To create scientific and technological bases for the use of external technological influences in the casting of aluminum alloys to improve the quality of castings and improve the technical and economic indicators of the casting process, regularities, and mechanisms of influence of the main technological factors on the mechanical properties of castings from Ak7ch alloy were established. At the same time, it was found that overpressure from 200 to 600 KPa slightly increases the hardness index, while from 600 to 900 KPa there is a noticeable increase of 30%. The ultimate strength of samples obtained with a crystallization pressure of 600-900 KPa increases by 23%.Regularities of the influence of several metal wires when pouring into a multi-seat mold on the formation of shrinkage looseness, shrinkage shells and, accordingly, tightness are established. The dependence of the location of shrinkage defects on various methods of metal supply is found. At the same time, it is determined that when metal is laterally fed into the casting, it cools more significantly in the extended casting system, which leads to a decrease in the power efficiency of the casting during hardening. Also, the use of double mold for pouring reduced mold overheating due to a more uniform distribution of heat transfer from the liquid metal to the mold.Regularities of the effect of zonal cooling on the solidification rate of castings are established. It is shown that when the casting thickness is 0.02 m with the use of zonal cooling with both copper inserts and zonal cooling with water, a dense metal structure is obtained with a maximum local thickening radius of 0.02 m, the hardness when cooling the copper insert is 1117 MPa, and when using water cooling 1019 MPa, that is, when using cooling, the local thickening has a greater solidification rate than the casting cross-section without thickening, which ensures directional solidification. With a casting thickness of 0.015 m and a local thickening radius of 0.02 m, only cooling with a copper insert gives the structure hardness in local thickening greater than the average casting hardness. With water cooling, the hardness in local thickening is lower than the average, but in both cases, it is higher than the permissible one according to TC (according to TC according to the work for Ak7ch HB = 686 MPa). In castings with a wall thickness of 0.01 m, with local thickening radii of 0.02; 0.015 m; the hardness in thickened ones, even with the use of water cooling and cooling with copper inserts, is lower than the average casting hardness. At the same time, it was found that the rate of temperature drop in the crystallization range Tlik = 620 OC and Tsol = 577 OC for cooling with copper inserts is 43 OC/s, with water cooling 22 OC/s, without cooling – 16 OC/s.Regularities of the influence of pressure during crystallization on the structure formation of the casting along its height are established. Grain grinding is observed from the lower part of the casting to the upper part, which ensures the principle of directional solidification. It is investigated that the pressure value during crystallization affects the solidification kinetics. The obtained experimental data indicate an intensive reduction in the start time of dendritic crystallization, the total curing time. Kinetic curves of the passage of the solidification front along the casting height at different values of P were obtained from experimental curves.Regression-correlation analysis and mathematical statistics methods were used to analyze the experimental data. Standard methods have been adapted to evaluate the tightness and mechanical properties of aluminum castings obtained from aluminum alloys under low pressure using overpressure during crystallization. An experimental stand has been created to test the technological process of casting aluminum alloys under low pressure.The results of the study complement the theory of low-pressure casting.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Красюк І. П. 
Криміналістичне дослідження підписів і коротких рукописних записів, виконаних за допомогою технічних прийомів та засобів: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / І. П. Красюк. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснене теоретико-методологічне узагальнення та нове вирішення завдання, що полягає в комплексному аналізі теоретичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо здійснення криміналістичного дослідження малих за обсягом об’єктів почерку, які виконанів за допомогою технічних прийомів та засобів.Отримали подальший розвиток наукові положення щодо наявності конкретного комплексу ознак малих за обсягом почеркових об’єктів, виявлення та оцінка яких свідчитимуть про факт підробки, засоби та прийоми, які для цього використовувалися. Наведено аргументи про те, що належність малих за обсягом рукописів до малоінформативних почеркових об’єктів не означає взаємозалежності й однозначності цих понять.Встановлено, що предмет судово-почеркознавчої експертизи дослідження підписів та коротких рукописних записів складають: підпис та / або короткий рукописний запис, спосіб його підробки та обставин, які встановлюються на основі спеціальних знань у сфері почеркознавства та технічного дослідження документів. Визначено об’єкти експертного судово-почеркознавчого дослідження: малий за обсягом рукописний продукт (підпис, короткий рукописний запис); документ як матеріальний носій; явища, процеси й події об’єктивної дійсності, відображені на матеріальних носіях інформації, які надаються для дослідження.У роботі сформульовано авторське визначення «технічного підроблення підписів та коротких рукописних засобів», під яким слід розуміти процес відтворення автентичного взірця почерку за допомогою різноманітних технічних прийомів і засобів, із застосуванням приладів та пристосувань, майстерності виконавця та його навичок для досягнення максимальної подібності з почерковим об’єктом-оригіналом.Стверджується, що з огляду на подібність обсягу почеркового матеріалу підписів та коротких рукописних записів, усю сукупність використовуваних способів їх технічного підроблення слід розділити на такі: що передбачають виконання будь-якої попередньої підготовки перед відтворенням необхідного почеркового об’єкта; не передбачають виконання такої підготовки.Розвинуто наукові уявлення про сучасні способи технічної підробки підписів та коротких записів з використанням технічних засобів без нанесення рукописним способом: перемальовування за допомогою пантографа; з використанням спеціально виготовлених кліше (факсиміле); з використанням можливостей сучасної комп’ютерної та копіювально-розмножувальної техніки, репрографічних знакосинтезуючих друкувальних пристроїв.Удосконалено тлумачення методики дослідження підписів та коротких записів, виконаних за допомогою технічних прийомів та засобів, як окремої методики судово-почеркознавчої експертизи, що має інтегративний характер, оскільки передбачає обов’язкове встановлення факту застосування технічної підробки, що передує наступному етапу дослідження.Обґрунтовано потребу у розширенні компетенцій експертів-почеркознавців спеціальністю 2.1, що дасть змогу одному експерту в рамках судово-почеркознавчої експертизи всебічно дослідити такий складний об’єкт, як підпис, чи короткий рукописний запис, виконаний з використанням технічних прийомів та засобів. Наведено аргументи щодо виконання експертом взаємопов’язаних діагностичних та ідентифікаційних завдань під час дослідження підписів та коротких записів, які виконані за допомогою технічних прийомів та засобів.Висловлено та обгрутновано рекомендації щодо запровадження у вітчизняну практику проведення досліджуваних експертиз таких оптичних методів дослідження малих за обсягом почеркових об’єктів, як сканування тривимірних мікрооб’єктів, метод спектральної 4D-візуалізації, метод одночасного формування та реєстрації спектрів комбінаційного розсіювання й фотолюмінесценції.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and a new solution to the scientific task, which consists in the comprehensive coverage of theoretical provisions and the development of practical recommendations for conducting a forensic investigation of signatures and short records made with the help of technical techniques and tools.The scientific provisions regarding the presence of a specific set of signs, small in size, handwritten objects, the detection and assessment of which will testify to the fact of forgery, the means and techniques used for this, have received further development. Arguments are given that the fact that small manuscripts belong to uninformative handwritten objects does not mean that these concepts are interdependent and unequivocal.It has been established that the subject of the forensic handwriting examination of the study of signatures and short handwritten notes is: a signature and / or a short handwritten note, the method of its forgery and the circumstances established on the basis of the integration of special knowledge in the fields of handwriting and technical research of documents. The objects of expert forensic handwriting research are defined: a small handwritten product (signature, short handwritten record); document as a physical medium; phenomena, processes and events of objective reality, reflected on material carriers of information, which are provided for research.The author's definition of "technical forgery of signatures and short handwriting" is formulated in the work, which should be understood as the process of reproducing an authentic sample of handwriting with the help of various technical techniques and means, with the use of devices and tools, the skill of the performer and his skills to achieve maximum similarity with the original handwriting object.It is argued that due to the similarity of the volume of handwritten material of signatures and short handwritten means, the entire set of used methods of their technical forgery should be divided into the following: that involve the performance of any preliminary preparation before the reproduction of the necessary handwritten object; do not provide for such training.Scientific ideas have been developed about modern methods of technical forgery of signatures and short records using technical means without applying a handwritten signature: redraw using a pantograph; using specially made clichés (facsimile); using the possibilities of modern computer and duplicating equipment, reprographic sign-synthesizing printing devices.The interpretation of the method of researching signatures and short notes made using technical techniques and means has been improved as a separate method of forensic handwriting examination, which has an integrative character, as it requires the mandatory establishment of the fact of the use of technical forgery, which is the so-called "pass" for the moving to the next stage of research.The need to expand the competences of handwriting experts with specialty 2.1 is substantiated, which will enable one expert to comprehensively examine such a complex object as a signature or a short handwritten record made using technical techniques and tools within the framework of a forensic handwriting examination. Arguments are presented regarding the expert's performance of interrelated diagnostic and identification tasks during the study of signatures and short records made with the help of technical techniques and means.Recommendations regarding the introduction into the domestic practice of conducting researched examinations of such optical methods for the study of small handwriting objects as scanning of three-dimensional micro-objects, the method of spectral 4D-visualization, the method of simultaneous formation and registration of Raman scattering and photoluminescence spectra.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Крейцер К. О. 
Технологічний процес одержання виливків із магнієвих сплавів литтям під тиском на основі імпульсної системи захисту / К. О. Крейцер. — Б.м., 2021 — укp.

З метою створення нових технологічних процесів одержання складних тонкостінних виливків з магнієвих сплавів з газовим захистом розплаву в плавильних та роздаткових агрегатах комплексу лиття під тиском були встановлені закономірності, механізми та побудовані системи рівнянь регресії впливу основних технологічних факторів на умови захисту поверхні розплаву магнію з послідуючим їх використанням для розробки технологічних процесів, та модернізації обладнання і автоматизованих систем управління комплексів лиття під тиском. Вперше розроблено методику для досліджень поверхневого натягу розплавів магнію безпосередньо у промислових металоємних плавильних та роздаткових агрегатах з газовим захистом розплаву магнію, визначено основні фактори впливу на поверхневий натяг. Встановлені закономірності одержання магнієвих сплавів з використанням імпульсної подачі газової суміші для захисту магнієвого розплаву, де в якості факторів були обрані – температура Т1 і поверхневий натяг сплаву σ, вміст сірчистого ангідриду SO2 і гексофториду сірки SF6, а в якості відгуку – час існування захисної плівки (до загоряння), проведений аналітично-регресивний аналіз одержаних результатів і при цьому визначено, що на зростання межі руйнування захисної плівки для магнієвих сплавів Y істотно впливає вміст SO2 (0,2-0,8 %), тобто при зростанні вмісту SO2 значення Y обернено пропорційно спадає з 420 до 140 с, тобто зменшується втричі, встановлено також оптимальні параметри названих основних факторів впливу на імпульсну обробку розплаву магнію, які знаходяться для значень вмісту SO2 і SF6,% , Ті і σ в межах 660-700 і 520-550 дін/м, 3,0-4,0•10-3 м3/кг та 0,002-0,004 м3/кг, а це дає змогу досягти підвищення порогу існування плівки на поверхні магнієвого розплаву в межах 560-620 с. Водночас встановлено, що витрати складових захисної суміші, а саме SO2 і SF6, при їх імпульсній подачі в 12 та 19 разів нижча у порівнянні з технологією безперервної подачі цих захисних газів у атмосферу плавильного агрегату.Створена автоматизована система контролю та керування технологічним процесом газового захисту розплаву магнію в плавильних і роздаткових агрегатах комплексів лиття під тиском з використанням механізму та регресивних моделей впливу основних технологічних параметрів, включаючи: поверхневий натяг і температуру розплаву магнію, складу суміші захисних газів на термін існування захисної плівки на поверхні магнієвого розплаву у плавильному чи роздатковому агрегаті лиття під тиском Проведено аналіз експлуатаційної надійності створеної системи контролю та керування технологічним процесом газового захисту розплаву магнію в плавильних і роздаткових агрегатах комплексів лиття під тиском за визначеними характерним ознаками надійності: параметр потоку відмов; середній час відновлення; коефіцієнт технічного використання; загальним коефіцієнтом використання з статистичною обробкою інформації, яка була отримана в результаті дворічної експлуатації створеної системи керування процесами лиття магнієвих сплавів з газовим захистом розплаву. Обробка отриманої статистичної інформації дозволила визначити параметри експлуатаційної надійності робочої системи: для системи в цілому 334 год, для системи, що підлягає ремонту - 295 год, для системи, що не ремонтується 379 год, а інтенсивність відмов для системи в цілому не перевищу значення 3•10-4 1/год.Проведено прискорені випробування системи імпульсної подачі газового захисту, які передбачають одночасні випробування імпульсної подачі захисних газів з відомими експлуатаційними показниками надійності базової системи захисту під флюсом при цьому встановлено, що інтенсивність відмов для системи захисту поверхні розплаву магнію не перевищує значення 30•10-4 1/год, а аналогічний показник для систем захисту розплаву магнію під флюсом становить 39•10-4 1/год, тобто інтенсивність відмов при використанні базового методу на 30% вища ніж при методі захисту рідкого магнію у газовому захисному середовищі.Розроблені технологічні процеси плавлення магнієвих сплавів в захисній газовій атмосфері з безперервною чи імпульсною їх подачею в плавильний чи роздатковий агрегат, а також автоматизована система контролю та керування технологічним процесом газового захисту розплаву магнію в плавильних і роздаткових агрегатах комплексів лиття під тиском з оцінкою їх надійності при довготривалій експлуатації в промислових умовах в серійному та масовому виробництві виливків з магнієвих сплавів.Для реалізації створених технологій захисту розплаву магнію було доопрацьовано обладнання і автоматизовані системи управління комплексу лиття під тиском з безперервним та імпульсним процесом газового захисту розплаву магнієвих сплавів, а також для реалізації технологічного процесу лиття магнієвих сплавів у вакуумовані прес-форми.^UTo create new technological processes for obtaining complex thin-walled magnesium alloy spills with gas protection of the melt in the melting and distributing units of the injection molding complex, regularities, mechanisms and systems of regression equations of the influence of the main technological factors on the conditions of protection of the magnesium melt surface were established. for the development of technological processes, and the modernization of equipment and automated control systems of injection molding complexes.For the first time, a technique was developed to investigate the surface tension of magnesium melts directly in industrial metal-melting and dispensing units with gas protection of magnesium melt, and the main factors of influence on surface tension were determined. The regularities of obtaining magnesium alloys using the pulse supply of a gas mixture to protect the magnesium melt, where the factors were chosen as temperature Т1 and alloy surface tension σ, the sulfuric anhydride content SO2 and sulfur hexofluoride SF6, and as a response - the life of the protective film (before ignition), an analytical and regression analysis of the results obtained, and it was determined that the increase of the limit of destruction of the protective film for magnesium alloys Y is significantly affected by the content SO2 (0,2-0,8%), that is, when the SO2 content increases, the value of Y inversely decreases from 420 to 140 s, ie it decreases threefold, and the optimal parameters of the named main factors of influence on the pulse processing of the magnesium melt are found, which are for the values of SO2 and SF6 content,%, Ti and σ within 660-700 and 520-550 din/m, 3,0-4,0•10-3 m3/kg and 0,002-0,004 m3/kg, which allows to increase the threshold of the film on the surface of the magnesium melt within 560-620 sec. At the same time, it was found that the costs of the components of the protective mixture, namely SO2 and SF6, at their impulse flow 12 and 19 times lower compared to the technology of continuous supply of these protective gases into the atmosphere of the melting unit.An automated system for controlling and controlling the technological process of gas protection of magnesium melt in melting and distribution units of injection molding complexes was created using the mechanism and regressive models of the influence of the basic technological parameters, including surface tension and temperature of magnesium melt, the composition of the mixture of protective gases for the lifetime of on the surface of a magnesium melt in a melting or dispensing unit of injection molding.The operational reliability of the created system of control and control of the technological process of gas protection of magnesium melt in the melting and distribution units of injection molding complexes according to certain characteristic features of reliability is carried out: parameter of the flow of failures; average recovery time; coefficient of technical use; the total utilization rate for the statistical processing of information obtained as a result of two years of operation of the created control system for the casting processes of magnesium alloys with gas melt protection. The processing of the obtained statistical information allowed us to determine the parameters of operational reliability of the working system: for the system as a whole 334 h, for the system to be repaired - 295 h, for the system which is not repaired 379 h, and the failure rate for the system as a whole does not exceed the value 3x10- 4 1/year.Accelerated tests of the pulse supply system of gas protection, which provide simultaneous tests of the pulse supply of shielding gases with a known operational reliability of the basic protection system under the flux, were carried out. h, and a similar indicator for magnesium melt flux protection systems is 39•10-4 1/h, that is, the failure rate when using the basic method is 30% higher than the meth and protection of liquid magnesium in a gas shielding medium.The technological processes of melting of magnesium alloys in the protective gas atmosphere with continuous or impulse their feeding into the melting or distributing unit, as well as the automated system of control and control of the technological process of gas protection of the magnesium melt in the melting and distributing units of injection molding complexes with the evaluation industrial exploitation in mass and mass production of magnesium alloy castings.The equipment and automated control systems of the injection molding complex with continuous and impulse process of gas protection of the melt of magnesium alloys, as well as for the implementation of the technological process of casting of magnesium alloys into vacuum molds were refined to implement the created technologies for the protection of magnesium melt.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Кудярська Т. Р. 
Підготовка майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання. / Т. Р. Кудярська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена підготовці майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти (ЗДО) до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання. У роботі розкрито стан проблеми наукового пошуку у сучасних психолого-педагогічних дослідженнях, проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід організації навчання і виховання дітей різних нозологічних груп, а також окреслено використання активних форм взаємодії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП) у структурі професійної підготовки майбутніх педагогів ЗДО. Відтак, на цій основі визначено сутність понять «педагогічна готовність», «професійна готовність», «професійно-педагогічна готовність», «діти з особливими освітніми потребами», «активні форми навчання», «інтерактивна модель навчання», «підготовка майбутніх педагогів ЗДО до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання», а також представлено структуру їхньої підготовки до реалізації завдань навчання дітей дошкільного віку з ООП.Доведено, що професійна підготовка майбутніх педагогів ЗДО до впровадження активних форм педагогічної взаємодії – це систематичний організаційно-педагогічний процес, який спрямовано на підготовку майбутніх фахівців діяти в конкретній педагогічній ситуації, застосовуючи відповідні до обставин засоби, методи й прийоми навчання дітей, зокрема, з особливими освітніми потребами.Встановлено, що готовність майбутніх педагогів ЗДО до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання є особистісним утворенням, що складається з мотиваційно-ціннісного, когнітивно-операційного, комунікативного, креативного та операційно-діяльнісного компонентів, які формуються під час навчання у закладах вищої освіти (ЗВО) й спрямовані на розуміння ними етичних знань, сформованих особистісних моральних цінностей та орієнтацій, моральної культури й поведінки. Відповідно визначено зміст кожного з них: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-операційний, креативний, комунікативний та операційно-діяльнісний; критерії та показники кожного компоненту (мотиваційно-ціннісного (соціальні настанови, мотиви, нахили, інтереси, потреби, ціннісні орієнтації та психологічні властивості майбутніх педагогів, що визначають їх особисте прагнення застосовувати набуті знання та уміння в організації взаємодії суб'єктів інклюзивного навчання); когнітивно-операційного (обсяг і якість психолого-педагогічних та інклюзивних знань і спеціальних умінь, необхідних для успішного розв'язання педагогічних завдань і ситуацій, обумовлених налагодженням професійної взаємодії в умовах інклюзивної форми навчання); комунікативного (знання, розуміння, застосування вербальних і невербальних засобів міжособистісної взаємодії, технічних засобів комунікацій в процесі передачі інформації від одного до іншого учасника освітнього процесу; експресивні якості емоційної виразності особистості, що допомагають привертати та утримувати увагу дітей із ООП); креативного (розвиток творчої активності та особистісних якостей педагогів, які забезпечують створення ними нових матеріальних і духовних цінностей, а також сприяють розвитку ресурсних можливостей дітей з ООП); операційно-діяльнісного (комплекс умінь і навичок студентів педагогічних ЗВО, необхідних для опанування дидактичними методами, прийомами та засобами впровадження в освітній процес активних форм педагогічної взаємодії). Диференційовано рівні (високий, достатній, базовий) формування готовності майбутніх педагогів ЗДО до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання.^UThe thesis focuses on preparation of future educators of preschool educational institutions (PEI) for the introduction of active forms of pedagogical interaction in the conditions of inclusive training. The state of the problem of scientific research in modern psychological and pedagogical studies is revealed in the research, the domestic and foreign experience of the organization of training and education of children of different nosological groups has been analyzed, as well the use of active forms of interaction with children with special educational needs (SEN) in the structure of professional training of future PEI educators has been outlined. Therefore, based on the essence of the concepts «pedagogical readiness», «professional readiness», «professional and pedagogical readiness», «children with special educational needs», «active forms of education», «interactive model of education», «preparation of future PEI educators for introduction of active forms of pedagogical interaction in the conditions of inclusive education» has been defined, as well as the structure of their preparation for realization of tasks of training preschoolers with SEN is presented. It has been proved that the professional training of future PEI educators for the introduction of active forms of pedagogical interaction is a systematic organizational and pedagogical process, aimed at training of future professionals to act in a specific pedagogical situation, using appropriate to the circumstances means, methods and techniques of teaching children, in particular, with special educational needs. It has been determined that the readiness of future PEI educators to implement active forms of pedagogical interaction in the conditions of inclusive education is a personal formation, consisting of motivational-value, cognitive-operational, communicative, creative and operational-activity components, formed during training in higher education institutions (HEI) and are aimed at getting awareness of ethical knowledge, personal moral values and orientations, moral culture and behavior. Accordingly, the content of each of them has been determined: motivational-value, cognitive-operational, creative, communicative and operational-activity; criteria and indicators of each component (motivational-value (social guidelines, motives, inclinations, interests, needs, values and psychological characteristics of future teachers, which determine their personal desire to apply the acquired knowledge and skills in organizing the interaction of inclusive education); cognitive-operational (the amount and quality of psychological, pedagogical and inclusive knowledge and special skills necessary for the successful solution of pedagogical tasks and situations due to the establishment of professional interaction in an inclusive form of education); communicative (knowledge, understanding, use of verbal and nonverbal means of personal interaction, technical means of communication in the process of transmitting information from one participant to another in the educational process; expressive qualities of emotional expression of personality that help attract and keep attention of children with SEN); creative (development of teachers' creative activity and personal qualities ensuring the creation of new material and spiritual values, as well as contributing to the development of resource capabilities of children with SEN); operational-activity (a set of skills and abilities of students of pedagogical educational institutions, necessary for mastering didactic methods, techniques and means of introduction of active forms of pedagogical interaction into the educational process). Levels (high, sufficient, basic) of formation of readiness of future PEI educators for introduction of active forms of pedagogical interaction in the conditions of inclusive training are differentiated. Based on the results of the analysis of scientific literature and data of the ascertaining stage of the experimental part of the research of the process of preparation of future PEI educators for introduction of active forms of pedagogical interaction in the conditions of inclusive education, a number of pedagogical conditions has been distinguished. They are: ensuring positive motivation of students to pedagogical activity in the conditions of inclusive education; creation of a creative educational environment by modeling professional pedagogical situations; use of interactive teaching technologies and the developed author's special course «Fundamentals of forming the readiness of future PEI educators to implement active forms of pedagogical interaction in inclusive education».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Лисенко І. В. 
Обгрунтування медико-біологічних критеріїв визначення ризику виникнення та прогресування остеоартрозу з метою розробки ефективної фармакотерапії (клініко-експериментальне дослідження): автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 14.03.05 / І. В. Лисенко ; Ін-т фармакології та токсикології НАМН України. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Обгрунтовано та впроваджено у медичну практику нові методичні підходи до визначення ризику виникнення та прогресування остеоартрозу з метою оптимізації діагностики та своєчасного застосування ефективних фармакотерапевтичних технологій, що вирішують проблему максимального зменшення ризику виникнення побічних реакцій без втрати фармакологічної активності шляхом використання комплексів лікарських засобів. Запропоновано й обгрунтовано в експериментах (in vivo, in vitro) та за умов клініки нову фармакотерапевтичну технологію, яка дозволяє вдвічі зменшити добову дозу німесуліду за збереження фармакологічної ефективності комплексу німесуліду з препаратами повільної дії, що застосовуються під час лікувавання остеоартрозу (SYSADOA) у цілому, що, у свою чергу, зменшує ризики виникнення небажаних побічних реакцій. Висока клінічна ефективність та достатня безпека призначення комплексу лікарських засобів - німесулід (100,0 мг/добу), глюкозаміну гідрохлорид (1000,0 мг/добу) + хондроітину сульфат (1000,0 мг/добу) робить можливим розглядати останній як один із найефективніших засобів у разі вибору терапії остеоартрозу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р418.12-29
Шифр НБУВ: РА377100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Лисенко І. М. 
Розвиток територіальних громад як умова формування громадянського суспільства в Україні: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / І. М. Лисенко ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 20 с. — укp.

Виявлено, що громада є засобом (ресурсом) перетворювальної діяльності громадянина. Досліджено певні аспекти місцевого самоврядування як права територіальної громади, що надається державою. З'ясовано, що орган самоорганізації населення є суб'єктом локального рівня громадянського суспільства в Україні. Виявлено, що застосування технології самоорганізації населення активізує, зацікавлює жителів територіальних громад у вирішенні питань місцевого розвитку, формує громадянськість громадянина, почуття належності до громади, призводить до створення локальних об'єднань громадян, сприяє розвиткові місцевого самоврядування та становленню правової держави в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР),1
Шифр НБУВ: РА381342 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Лисенко І. О. 
Мікроструктурні перетворення у конденсованих системах підданих радіаційному впливу: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.02 / І. О. Лисенко ; НАН України, Ін-т приклад. фізики. — Суми, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Удосконалено послідовний опис мікроструктурних перетворень у системах, що перебувають у сильно нерівноважних умовах, викликаних дією опромінення. Встановлено, що процеси мікроструктурних перетворень у однокомпонентних кристалічних і бінарних системах, підданих дії потоку опромінення (ПО), можуть бути контрольовані статистичними властивостями флуктуацій ПО, які призводять до стохастичної картини атомного перемішування вибитих атомів високоенергетичними частинками. Показано, що внаслідок конкуренції регулярної та стохастичної компонент ПО процеси атомного упорядкування можуть бути індуковані флуктуаціями довжин стрибків вибитих атомів. Визначено особливості процесів відбору просторових структур у випадку несумісних часових масштабів термічно стимульованого та балістичного дифузійних потоків. З'ясовано, що виникнення упорядкованої фази у разі фазового розшарування реалізується реверсивним чином - у фіксованому інтервалі інтенсивності шуму флуктуацій ПО. В області фазового розшарування виконується закон росту розмірів зерен Ліфшиця - Сльозова. Виявлено особливості зміни морфології поверхонь аморфних матеріалів за іонного розпилення з флуктуаціями кута розпилення. Встановлено критичний вплив другорядних характеристик іонного пучка: інтенсивності флуктуацій кута розпилення та радіусу їх кореляцій. З'ясовано зміну скейлінгової поведінки таких систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В369,022 + В372.7,022 + В375.1,022
Шифр НБУВ: РА383736 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Лисенко І. О. 
Соціально-економічні та геополітичні чинники розвитку українських земель наприкінці XIII - XIV ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / І. О. Лисенко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Встановлено комплексне бачення окремого історичного періоду, пов'язаного з перебуванням значного масиву українських земель у складі Великого князівства Литовського. Виявлено та досліджено спільне й особливе в різних аспектах розвитку українських земель і розглянуто ті проекти литовської та руської політичної еліти, які в той час існували. Вперше зроблено спробу комплексно дослідено стосунки номадів з осілим населенням українських земель Степу в контексті політичних, економічних, торгових, культурних взаємин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)41 + Т3(4УКР)43
Шифр НБУВ: РА381590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Лисенко І.А. 
Соціально-педагогічні аспекти організації післядипломної освіти фахівців фізичного виховання і спорту: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.А. Лисенко ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Вперше досліджено післядипломну освіту фізкультурних кадрів як самостійний компонент системи безперервної фізкультурної освіти, розроблено її сучасну організаційну структуру. Виявлено та класифіковано умови та фактори-причини, що забезпечують високу ефективність післядипломної фізкультурної освіти в Україні. Наведено рекомендації щодо удосконалення системи післядипломної фізкультурної освіти фахівців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51р9
Шифр НБУВ: РА316499 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Лисенко І.А. 
Системна гемодинаміка, імунологічна реактивність та метаболізм при травматичному шоку в осіб похилого та старечого віку (особливості патогенезу і обгрунтування фармакопрофілактики ускладнень): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.04 / І.А. Лисенко ; Одес. держ. мед. ун-т. — О., 2000. — 19 с. — укp.

За результатами досліджень вперше встановлено особливості патогенезу тяжкої механічної травми та шоку в осіб похилого та старечого віку. Доведено, що дефіцит об'єму циркулюючої крові під час шоку в осіб похилого та старечого віку компенсується за рахунок підвищення загального периферичного опору; в осіб молодого та зрілого віку - за рахунок збільшення хвилинного об'єму крові. Розроблено методи прогнозування виходу шоку та терміну виникнення ускладнень у постшоковому періоді травматичної хвороби. Проведено оцінку ефективності фармакологічних засобів основних груп під час шоку та в постшоковому періоді. Запропоновано ефективний лікарський комплекс для щоденного застосування в динаміці травматичної хвороби. Даний комплекс, на фоні базової терапії, дозволив знизити більш як удвічі частоту ускладнень у постраждалих похилого та стеречого віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.133
Шифр НБУВ: РА311857 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Лисенко І.В. 
Розвиток шкільної освіти та педагогіної думки на Чернігівщині (ХІХ - початок ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Лисенко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Проведено цілісний історико-педагогічний аналіз розвитку шкільної освіти та педагогічної думки в Чернігівській губернії впродовж ХІХ - початку ХХ ст. Конкретизовано передумови й обгрунтовано періоди розвитку шкільної освіти та педагогічної думки Чернігівщини, а саме: 1-й (1804 - 1827), 2-й (1828 - 1863), 3-й (1864 - 1907), 4-й (1908 - 1917). Визначено тенденції й особливості розвитку шкільної освіти та педагогічної думки регіону в даний період. Виявлено структурно-змістові та навчально-методичні засади шкільної освіти в регіоні. Розкрито внесок педагогів краю в розвиток шкільної освіти та педагогічної думки Чернігівщини й актуалізовано виявлений досвід у контексті реформування сучасної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-4ЧЕР)52 +
Шифр НБУВ: РА367744

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Лисенко І.В. 
Розвиток шкільної освіти та педагогіної думки на Чернігівщині (ХІХ - початок ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Лисенко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Проведено цілісний історико-педагогічний аналіз розвитку шкільної освіти та педагогічної думки в Чернігівській губернії впродовж ХІХ - початку ХХ ст. Конкретизовано передумови й обгрунтовано періоди розвитку шкільної освіти та педагогічної думки Чернігівщини, а саме: 1-й (1804 - 1827), 2-й (1828 - 1863), 3-й (1864 - 1907), 4-й (1908 - 1917). Визначено тенденції й особливості розвитку шкільної освіти та педагогічної думки регіону в даний період. Виявлено структурно-змістові та навчально-методичні засади шкільної освіти в регіоні. Розкрито внесок педагогів краю в розвиток шкільної освіти та педагогічної думки Чернігівщини й актуалізовано виявлений досвід у контексті реформування сучасної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-4ЧЕР)52 +
Шифр НБУВ: РА367744

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Лисенко І.М. 
Соціально-психологічні умови особистісного самовизначення підлітків з делінквентною поведінкою: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.М. Лисенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "особистісне самовизначення підлітків з делінквентною поведінкою". Досліджено соціальні та психологічні умови становлення означеного новоутворення та побудовано теоретичну модель даних умов. Виявлено показники та рівні розвитку даного феномена у підлітків. Обгрунтовано систему корекційно-розвивальних заходів для роботи з підлітками практичними психологами, вчителями, вихователями з метою активізації розвитку в них даного особистісного утворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.620.2-81 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА374221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Лисенко І.М. 
Поетика драматургії Миколи Куліша 1927 - 1932 років: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / І.М. Лисенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Проаналізовано семантику просторових образів, соціально-міфологічних мотивів драматургії М.Куліша 1927 - 1932 рр. За результатами дослідження доведено, що основою фабули кожної п'єси є соціальний міф, у якому акцентувалася знакова для держави подія. Драматург здійснив оригінальну інтерпретацію та часову деміфологізацію базисних "соціальних" ілюзій. Зазначено, що сукупність цих міфів становить цілісну хронологічно впорядковану соціально-міфологічну концепцію радянського світу, що позначилося на поетиці цих творів, характерними були сакралізація художнього простору, обожнення вождя, групування персонажів за приципом "свої - чужі", домінування мотивів пролетарського та радянського месіанізму, "умирання - відродження", мучеництва, "центр - периферія", поява ленінсьої теми, проблема формування образу "нової людини", концепт віри, знакова топоніміка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Куліш, М.Г. 536 +
Шифр НБУВ: РА341725

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Лисенко А.А. 
Отаманські формування на Лівобережній Україні в другій половині 1918 - 1919 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.А. Лисенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 23 с. — укp.

На підставі широкого кола вперше залучених до наукового обігу матеріалів, спогадів та інших джерел комплесно проаналізовано зародження та діяльність отаманських формувань Лівобережної України, висвітлено роль української лівобережної отаманщини в ході громадянської війни в другій половині 1918 - 1919 рр. Отримано дані щодо принципів формування, тактики дій отаманських формувань. Досліджено діяльність кількох значних повстанських одиниць. Розглянуто значення української лівобережної отаманщини та її вплив на загальний хід і результати громадянської війни в Україні в досліджуваний період, а також взаємовплив українського отаманського руху та масових селянських рухів. Виявлено ряд неточностей, похибок та фальсифікацій, які мали місце у радянській та у зарубіжній історіографії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)612-4
Шифр НБУВ: РА317218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Лисенко А.Б. 
Комплекси перехідних металів з піридинвмісними ізоксазолідинами: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.01 / А.Б. Лисенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено координаційно-хімічні властивості піридинізоксазолідинів. Вивчено процеси комплексоутворення в системах, що містять Pd(II), Pt(II), Zn(II), Cu(II), Ir(II) та 3,5-дизаміщені піридинізоксазолідини. Встановлено, що даний клас органічних сполук може виявляти амполідентатні властивості та, залежно від природи центрального атома, здатний координуватись монодатно та бідентатно (N,N- і N,O- координації). Вперше одержано комплекси з координованими гетероатомами ізоксазолідинового циклу. Визначено основні типи комплексів, утоворених у досліджених системах. Синтезовані сполуки охарактеризовано методами ІЧ-, електронної, 1М- і 2М-ЯМР спектроскопій. Будову 2-х органічних і 7 координаційних сполук встановлено за допомогою повного рентгеноструктурного аналізу. Доведено, що в досліджених системах процес комплексоутворення може призводити до утворення кристалів різних типів зі співвідношенням між цис- і транс-діастереомерами. Синтезовані координаційні сполуки застосовано для розділення сумішей діастереомерів піридинізоксазолідинів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г263.21
Шифр НБУВ: РА312516 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського