Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (23)Реферативна база даних (332)Книжкові видання та компакт-диски (394)Журнали та продовжувані видання (19)
Пошуковий запит: (<.>A=ГЛАЗУН$<.>+<.>A=СЕРГІЙ$<.>+<.>A=ІВАНОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сергійчик В. О. 
Адміністративно-правові засади виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських суден: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Сергійчик ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми, яке виявляється у необхідності забезпечення ефективності виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських торговельних суден шляхом вдосконалення адміністративно-правових засад виконавчо-розпорядчої діяльності відповідних органів виконавчої влади. Визначено міжнародно-правові та національно-правові підстави та наслідки набуття Україною правового статусу "держава прапору". Досліджено історичні, правові й організаційні підвалини створення та становлення національного класифікаційного товариства "Регістр судноплавства України", його правовий статус, функції та повноваження. Запропоновано зміни у складі центральних органів виконавчої влади України щодо технічного регулювання у галузі торговельного мореплавства та визначено їх функціональну компетенцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА373187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Сергійчук О.М. 
Вища школа України в умовах лібералізації суспільного життя. 1953 - 1964 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.М. Сергійчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Проаналізовано політику партійно-радянської влади щодо вищої школи у період хрущовської "відлиги". З'ясовано суть лібералізації суспільного життя, її вплив на розвиток вищої школи та реформування вищих навчальних закладів республіки. Визначено кількісний та якісний склад науково-педагогічних кадрів вищої школи України, розкрито особливості їх підготовки за умов децентралізації управління вузами. Виявлено особливості формування складу студентів вузів, простежено їх національне та соціальне походження. Досліджено вплив лібералізації суспільних процесів на проведення навчального процесу, проаналізовано підходи партійних і громадських організацій до виховання студентства. Значну увагу приділено матеріально-технічному забезпеченню вищої школи республіки, її фінансуванню, житлово-побутовим умовам студентів. Прослідковано міжнародні зв'язки вищих навчальних закладів республіки з вузами інших країн світу, а також встановлено їх характер і результативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7
Шифр НБУВ: РА320949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Іванович Г.В. 
Динаміка вмісту глікогену та сумарних ліпідів у мідій IMytilus galloprovincialis/I Lam. Одеської затоки: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.17 / Г.В. Іванович ; НАН України. Ін-т біології півден. морів ім. О.О.Ковалевського. — Севастополь, 2005. — 23 с. — укp.

Вивчено вміст глікогену та його динаміку у тілі мідій Одеської затоки. Доведено, що вміст глікогену у тілі мідій з марікультурних колекторів у 1,8 рази вищий, ніж у мідій природних субстратів. З'ясовано, що він вірогідно зменшувався з верхньої частини колектора - 4,58 %, до нижньої - 2,68 % сирої маси. Виявлено, що вміст глікогену у зовнішніх частинах друзи вищий, ніж у внутрішніх у 1,6 - 1,8 рази. За результатами вивчення максимального вмісту глікогену у тілі мідій за літнього періоду (червень - липень) установлено, що цей вміст значно нижчий в Одеській затоці, ніж у мідій з Кримського регіону (2,98 та в 5,20 - 5,70 % сирої маси відповідно). Виявлено різницю максимальних рівнів вмісту глікогену на п'яти прибережних станціях з різним рівнем водообміну. Цей рівень послідовно зменшується від станції з вільним водообміном - 4,9 % до станції з обмеженим рівнем водобміну - 2,1 % сирої маси. Під час дослідження різних органів мідій установлено, що максимальний вміст глікогену у гонадах, а мінімальний - у зябрах. Визначено, що найбільшого рівня вміст глікогену становить на стадії статевого спокою у гонадах - 5,15 %, у гепатопанкреасі - 1,91 %, у зябрах - 1,79 % сирої маси. Мінімум цього компонента відзначено на стадії вимету в усіх органах. Сумарних ліпідів виявлено найбільше у гепатопанкреасі. В усіх органах вміст сумарних ліпідів максимальний у період дозрівання статевих продуктів на переднерестовій стадії: у гепатопанкреасі - 2,47 %, у гонадах - 1,53 % та у зябрах - 0,92 % сирої маси. Мінімум цього вмісту виявлено в усіх органах у період вимету статевих продуктів. Установлено можливість використання вмісту глікогену та сумарних ліпідів, а також супутніх показників (вмісту сирої та сухої речовини, вологи та морфо-функціональних індексів) як індикаторів стану молюсків на різних стадіях репродуктивного циклу та за різних умов мешкання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е621.166.21*725.123.113 +
Шифр НБУВ: РА341209

Рубрики:

      
4.

Сергійчук О.Л. 
Діагностика та лікування ахалазії кардії: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / О.Л. Сергійчук ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Наведено результати обстеження та лікування 122-х пацієнтів з ахалазією кардії (АК). Показано, що діагностика патології саме на ранніх стадіях зумовлює позитивні безпосередні та віддалені наслідки лікування. Розглянуто схему обстеження хворого щодо наявності дисфагічного синдрому, що включає вперше впроваджену соно-діагностику, допомагає вчасно діагностувати АК та диференціювати її зі злоякісними ураженнями стравохідно-шлункового переходу. Оцінено безпосередні та віддалені (до 11-ти років) наслідки лікування АК, проаналізовано причини ускладнень і рецидивів захворювання. Зазначено, що розроблена методика кардіодилатацій дозволяє ефективно та безпечно проводити хірургічну корекцію АК на I - III стадіях захворювання з позитивним ефектом на момент виписки в понад 80 % випадків та в понад 70 % - у віддалений час з чітким економічним підгрунтям. Стало можливим відновлення пасажу їжі в комплексі передопераційної підготовки у хворих з IV стадією АК та в разі післяопераційних стриктур кардії. Аналіз результатів оперативного лікування АК засвідчив переваги абдомінального доступу операції Геллера з передньою неповною фундоплікацією. Використання розробленої методики інтраопераційної внутрішньопорожнинної трансілюмінації для виконання адекватної за глибиною та довжиною езофагокардіоміотомії сприяє уникненню інтраопераційних труднощів та ускладнень, особливо у разі повторних хірургічних втручань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.365.605.6-5 +
Шифр НБУВ: РА368508

      
5.

Глазунов С.І. 
Експрес-контроль спеціальної фізичної підготовленості військовослужбовців механізованих підрозділів Сухопутних військ: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / С.І. Глазунов ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

За результатами аналізу професійної діяльності військовослужбовців механізованих підрозділів Сухопутних військ та на підставі вивчення досвіду організації контролю фізичної підготовки у збройних силах країн НАТО з метою визначення спеціальної підготовки запропоновано застосовувати експрес-контроль як кінцевий етап її перевірки та оцінки. Обгрунтовано технологію розробки способу експрес-контролю, за якою можна визначити його структуру та кількісно-часові показники. Зауважено, що експрес-контроль базується на комплексному тесті. Відзначено важливість контролю спеціальної фізичної підготовки військовослужбовців у складі відділень. Розроблено методичні рекомендації щодо практичного застосування способу експрес-контролю для визначення даної підготовки мотострільців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)360.5:51 +
Шифр НБУВ: РА328147

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Глазунова О.С. 
Методи управління стратегією дилерської мережі транснаціональної корпорації: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / О.С. Глазунова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 16 с. — укp.

Досліджено основні тенденції управління стратегією розвитку дилерської мережі транснаціональних корпорацій (ТНК) в Україні за умов трансформаційної економіки. Обгрунтовано необхідність використання принципів маркетингу та створено концепцію управління маркетингової стратегією дилерської мережі. Запропоновано методи обгрунтування розвитку дилерської мережі, що базуються на комплексному аналізі товарів транснаціональної корпорації, прогнозуванні ринкового попиту та з урахуванням поведінки конкурентів. Зважаючи на особливості конкретного сегменту ринку, розроблено методи оцінки потенційного попиту на продукцію ТНК. Досліджено методи взаємодії головної компанії та підрозділів дилерської мережі на базі запропонованої моделі оптимізації економічних показників. Формалізовано основні процеси інформаційного забезпечення оцінки конкурентних переваг дилерської мережі в межах функціонування інформаційної системи управління маркетингом на рівні ТНК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)829.16-592
Шифр НБУВ: РА330783

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Глазунова О.Г. 
Методика навчання майбутніх фахівців аграрного профілю засобами комп'ютерної графіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Глазунова ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто комп'ютерну графіку як елемент нових інформаційних технологій навчання, висвітлено теоретичні та методичні аспекти її застосування на всіх етапах процесу навчання та розроблено методику навчання студентів аграрних освітніх закладів засобами комп'ютерної графіки. Відзначено, що у процесі підготовки майбутніх фахівців аграрного профілю велика кількість навчальних дисциплін потребує наочних посібників (природничих, технічних, тощо), які необхідно поновлювати відповідно до вимог сучасного розвитку науки та техніки. Запропонована методика дає змогу демонструвати візуальний матеріал, виготовлений у вигляді послідовності комп'ютерних слайдів, за допомогою проекційної техніки під час лекції, використовувати для повторення та самостійного опрацювання теми в інформаційно-пошукових програмних засобах, в тренувальних та контролюючих програмах. Наведено методичні рекомендації щодо використання комп'ютерної інформації на всіх етапах процесу навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3-366 +
Шифр НБУВ: РА324178

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сергійчук О. В. 
Оптимізація методів загального знеболення в амбулаторній та малоінвазивній хірургії: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.30 / О. В. Сергійчук ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Вперше застосовано концепцію комплексного підходу щодо анестезіологічного знеболення амбулаторних операцій. Встановлено доцільність застосування оптимізованих схем тотальної внутрішньовенної анестезії в поєднанні з методом попереджувальної аналгезії у хворих, які піддягали амбулаторним та малоінвазивним хірургічним втручанням. Вперше обгрунтовано ефективність і безпечність даної схеми тотальної внутрішньовенної анестезії у хворих з окремими, компенсованими складними клінічними випадками супутньої патології. Розроблено та впроваджено метод дистанційного спостереження за станом хворих у віддаленому післяопераційному періоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р451
Шифр НБУВ: РА369801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Глазун 
Організаційно-економічний механізм екологізації птахівництва: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.08.01 / Вікторія Вікторівна Глазун ; Сумський держ. ун-т. — Суми, 2002. — 20 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.253
Шифр НБУВ: РА321840

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Глазунов М.М. 
Розробка методів обгрунтування гіпотез теорії алгебраїчних кривих та геометрії чисел: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.05.01 / М.М. Глазунов ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2005. — 27 с. — укp.

Розроблено та досліджено комп'ютерно-алгебраїчні інтервально-аналітичні та на просторах модулів методи обгрунтування гіпотез теорії алгебраїчних кривих і геометрії чисел, на основі яких побудовано ефективні алгоритми та комп'ютерні системи для вирішення обчислювальних задач та обгрунтування гіпотези теорії алгебраїчних кривих і геометрії чисел на просторах модулів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.211,0 + В145,0 +
Шифр НБУВ: РА336351

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
11.

Сергійко В.Ф. 
Соціально-етичне вчення християнства: тенденції розвитку, конфесійні особливості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / В.Ф. Сергійко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Соціальне вчення католицизму у трьох його вимірах - теоретичному, історичному, практичному проаналізовано у контексті розвитку від теоцентризму до антропоцентризму. Розкрито зміст протестантської трудової етики, яка утвердила у суспільній практиці типово буржуазні норми та цінності, стала світським вираженням нового християнського символу віри, оформленням у релігійному обрамленні буржуазного політико-правового порядку. Доведено, що соціальна концепція Російської православної церкви побудована на різкому протиставленні теоцентричної духовної традиції російського православ'я та європейського антропоцентричного гуманізму, слов'янсько-православної національно-культурної ідентичності та секуляризованої, уніфікованої, глобалізованої Європи, російського народного православ'я з державним статусом і міжнародних стандартів прав людини, європейської концепції свободи совісті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-44 +
Шифр НБУВ: РА324812

Рубрики:

      
12.

Сергійчук Б. В. 
Українсько-турецькі відносини в першій чверті XX ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / Б. В. Сергійчук ; Дип. акад. України при М-ві закордон. справ України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше в українській історіографії всебічно досліджено процес здійснення зовнішньополітичного курсу незалежної України в Чорноморському регіоні в першій чверті ХХ ст. на основі аналізу українсько-турецьких відносин. Введено до наукового обігу архівні документи та матеріали, в тому числі й іноземні, що поглиблюють інформацію про розвиток українсько-турецьких відносин. Висвітлено діяльність константинопольської філії Союзу Визволення України в роки Першої світової війни, зусиллями якої відновлено контакти між українським і турецьким народами. Розглянуто діяльність Посольства України в Стамбулі в різних аспектах, викликаних тогочасними реаліями, становище українських біженців, які опинилися в таборах військовополонених на теренах колишньої Османської імперії, та ту допомогу, яка надавалася їм українськими дипломатами. Визначено роль, яку відігравала Українська Дипломатична місія в Туреччині щодо визнання автокефалії Української Православної Церкви. Переглянуто характер відносин між УСРР і керівництвом національно-визвольного руху Туреччини у 1921 - 1922 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-64(5ТУЕ) + Т3(5ТУЕ)61-6
Шифр НБУВ: РА382130 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Сергійчук С. І. 
Управління продуктивністю праці в машинобудуванні: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.07 / С. І. Сергійчук ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Визначено соціально-економічну сутність управління продуктивністю праці (ПП). Досліджено чинники зростання ПП відповідно до етапів розвитку національної економіки, проаналізовано науково-методичні підходи щодо її оцінювання та вимірювання. Проведено оцінювання ПП в контексті макроекономічної трансформації національної екеноміки за умов кризи. Досліджено стан ПП у промисловості. Проаналізовано управління нею на підприємствах машинобудування України. Запропоновано формування інноваційної інфраструктури як передумови підвищення рівня ПП та конкурентоспроможності промисловості. Проведено прогнозування ПП в системі макроекономічних показників за умови впровадження антикризових заходів. Визначено напрями удосконалення механізму управління ПП на промисловому підприємстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-641-21
Шифр НБУВ: РА380014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Чеботар О. А. 
Обґрунтування профілактики та лікування сіалозу у пацієнтів з гіпотиреозом / О. А. Чеботар. — Б.м., 2019 — укp.

Встановлено, що у всіх 203 обстежених хворих на гіпотиреоз спостерігався сіалоз на різних стадіях (12,8% – початкова, 67,5% – клінічних проявів; 19,7% – пізня).В умовах експерименту на тваринах встановлено, що експериментальний гіпотиреоз призводить до вираженої гіпотрофії підщелепних слинних залоз зі зниженням продукції α-амілази на 24,1%, фосфатаз на 27,8% і антиоксидантного ферменту каталази з одночасним розвитком в них запалення і пошкодження мембран, а також викликає інтенсифікацію ПЗЛ та підвищення МДА на 33,7%, еластази в 1,5 рази і білка на 26,4%.Розроблено методику лікування сіалозу із загальним застосуванням біорегулятора, протеолітичних ферментів, вітамінного комплексу, а також розчину карбахоліну й ультрафонофорезу з олією прополісу місцево. За результатами клінічної апробації доведена ефективність методики за клінічними та лабораторними показниками.^UThe dissertation is devoted to the study of changes in salivary glands and biochemical composition of oral fluid in patients with hypothyroidism in order to prevent, timely diagnosis and treatment of sialosis that occurs on the background of hypothyroidism.The thesis is devoted to the study of changes in the salivary glands and the biochemical composition of the oral fluid in patients with hypothyroidism with the aim of preventing, timely diagnosis and treatment of sialosis.A study of the salivary gland lesion on the background of hypothyroidism established that all patients have sialosis at different stages of the development of pathology: 12.8% of patients had an initial stage, 67.5% had a stage of clinical manifestations, and 19.7% had a late stage, and also observed xerostomia, impaired excretion, changes in the consistency and crystallization of the oral fluid.The use of a complex of vitamins, enzymes in combination with stimulation of the parasympathetic nervous system with pilocarpine and local salivation mechanisms allows eliminating inflammatory processes and restoring secretory processes suppressed by pathology in the salivary glands of experimental rats with hypothyroidism.With sialosis with hypothyroidism in the oral fluid, crystallization processes change.We found that the crystalloscopic method for determining various types of oral microcrystallization can be used to diagnose and determine the effectiveness of the treatment of sialosis in patients with hypothyroidism.A method has been developed for the treatment of sialosis with the use of a bioregulator, proteolytic enzymes, a vitamin complex for general treatment, a solution of carbacholine and ultraphonophoresis with propolis oil as a local treatment. Also, biochemical studies have found an increase in α-amylase by 2.5 times, catalase by 1.5 times, lysozyme 2.6 times, sIgA 1.6 times and a decrease in alkaline phosphatase activity 2,3 times in the oral cavity in patients with hypothyroidism. The clinical effectiveness of the developed treatment and prophylactic complex in the treatment of sialosis in patients with hypothyroidism has been proved by a 1.6-fold decrease in the amount of total protein, a 1.5-fold decrease in the oral fluid viscosity and a 2-fold increase in the amount of saliva secretion, a reduction in the number of complaints after a week of treatment, and the absence of relapses during the study period compared to standard treatment methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Фесенко Д. В. 
Комплексне лікування хронічного генералізованого пародонтиту у хворих на ревматоїдний артрит / Д. В. Фесенко. — Б.м., 2020 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

У.. С. .. 
Методика інструментально-виконавської підготовки магістрантів в системі вищої музично-педагогічної освіти України / С. .. У... — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному дослідженню проблеми формування інструментально-виконавської підготовленості магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України. Вивчено стан досліджуваної проблеми та визначено сутність і зміст поняття «інструментально-виконавська підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти». Обґрунтовано функції та наукові підходи до підготовки в інструментальному класі майбутніх викладачів гри на музичному інструменті в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено структуру й модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів та визначено педагогічні умови даної підготовки в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено критерії, показники та рівні інструментально-виконавської підготовленості студентів магістратури в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України.Ключові слова: магістрант музично-педагогічного профілю, інструментально-виконавська підготовка, гра на музичному інструменті, вища музично-педагогічна освіта України, модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів, підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти України.^UThe thesis is a comprehensive study of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine. The essence and content of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are specified and the concept of “instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education system of Ukraine” is defined. The instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities is considered as a system of organization of educational-cognitive and creative-performance activity of master's students, which provides for the formation of personal competences of master's students in music-performance, methodological-pedagogical and research areas of performance training of pedagogical direction.The component structure of the investigated training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is developed. Functions and scientific approaches to instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are substantiated. The directions, stages and pedagogical conditions of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine are determined. A model of the methodology of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities has been developed, criteria, indicators and levels of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine have been determined.The model of the methodology of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine has been experimentally tested, which includes stages (expositional, analytical-operational and productive) and is based on previously developed directions of the instrumental-performance training of master's students. The selection of a set of special methods for each of the stages in accordance with all the directions of instrumental-performance training of master's students has been carried out.The dynamics of the formation of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is recorded, which allows to assert the effectiveness of the proposed model of the methodology of instrumental-performance training. Comparison of the received statistical data during ascertaining and molding experiments confirms its efficiency.Key words: master's student of music-pedagogical profile, instrumental-performance training, playing a musical instrument, higher music-pedagogical education of Ukraine, model of the methodology of instrumental-performance training of master's students.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Корольчук В. І. 
Використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій / В. І. Корольчук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми розроблення та впровадження методики використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Уточнено поняття «метод проєктів» та «проєктне навчання» для майбутніх фахівців ІТ-галузі. Визначення методу проєктів доповнено характеристикою щодо забезпечення спрямованості підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій на спільну роботу для в практичних завдань, що сприяє ефективному розвитку професійних компетентностей та soft skills. Поняття проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій уточнено, як процес активного навчання, під час якого студент виконує проєктне завдання в галузі інформаційних технологій, працюючи протягом тривалого періоду часу над дослідженням предметної області та пошуком рішення проблеми індивідуально або в складі команди, динамічно управляючи етапами роботи та власним часом. Визначено сервіси, які доцільно використовувати для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців та для управління ІТ-проєктами. Розроблені та експериментально перевірені критерії та показники добору: можливість формування груп; постановки завдань учасникам команди, пріоритезації задач; комунікації між учасниками команди; організації відеозв'язку; організації спільної роботи в реальному часі; планування та збереження результатів роботи команди; інтеграція додаткових сервісів. Для колективної ІТ-розробки в процесі проєктного навчання було запропоновано хмарний сервіс GitHub, відповідно до таких показників добору: можливість спільної роботи над кодом; відстеження помилок; обговорення коду з іншими учасниками команди; управління версіями коду та інтеграції додаткових сервісів; наявність репозиторію, вікі та редактору коду; інтеграція додаткових сервісів. Обґрунтовано та розроблено методичну модель використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців, метою якої є підвищення рівня сформованості професійних компетентностей та soft skills майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Обґрунтування методики використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців здійснено на основі визначених компонентів моделі та зв'язків між ними, доповнено процедурами використання хмарних сервісів на етапах формування професійних компетентностей та soft skills, прикладами зпстосування. Зокрема, концептуальний компонент об'єднує теорії навчання, принципи та методологічні підходи. Змістово-методичний включає стандарти підготовки ІТфахівців, освітні програми та навчальні плани, професійні компетентності та soft skills необхідні майбутньому ІТ-фахівцю, робочі навчальні програми дисциплін, а також методи та форми навчання. У діяльнісному компоненті визначено етапи формування професійних компетентностей та soft skills, сервіси та засоби, які були застосовані на кожному етапі, а також компетентності, що були сформовані під час кожного етапу. Діагностично-результативний компонент включаєіндикатори оцінювання рівня сформованості професійних компетентностей з розробки ІТ-проєкту, та soft skills: навичок особистої ефективності, комунікативних, управлінських, стратегічних навичок та навичок управління інформацією; рівні сформованості та методи оцінювання. Розроблені проєктні завдання, електронні навчальні ресурси, обґрунтовані методи навчання та процесні моделі використання хмарних сервісів протягом чотирьох діяльнісних етапів: підготовчого, базового, інтегрального та підсумкового.^UThe thesis study focuses on the development and implementation of cloud services for the project learning of future information technology specialists. The thesis analyzed the national and foreign experience of using project learning in the learning of future information technology specialists, which made it possible to establish its characteristics: the need to combine the use of services for project management and collective IT development, the need to create practical-oriented tasks of the IT industry for the execution of individual and group projects; development of common competencies in the execution of projects; the need to use interdisciplinary projects to build the integral competence of the future IT specialist. The concept of «project method» and «project learning» for future specialists of the IT industry has been clarified. The definition of the project method is supplemented by the characteristic on ensuring that future information technology specialists are trained to work together to solve real problems, promotes efficient development of professional competences and soft skills. The concept of project learning for future information technology specialists has been clarified as a process of active learning during which a student performs a project assignment in the field of information technology, working for a long period of time in researching the subject area and finding a solution to the problem individually or as a team, dynamically managing stages of work and own time. The servicesthat should be used for project learning of future IT specialists and for the management of IT projects have been identified on the basis of the developed and pilot-tested selection criteria and indicators: the possibility of forming teams; assigning tasks to team members and prioritizing tasks; communication between team members; organization of videoconferencing;working together in real time; planning and preservation of team performance; integration of additional services. Github cloud service was offered for collaborative IT development during the project learning process, in accordance with the following selection criteria: the possibility of working together on the code;tracking of errors; discussion of the code with other team members; management of code versions and integration of additional services; availability of repository, wiki and integration code editor for additional services.A methodological model for the use of cloud services for project learning of future IT specialists has been justified and developed, based on such components: conceptual, unifying theories, principles and methodological approaches of learning; informative-methodical, including standards of learning of IT specialists, educational programs and curricula, professional competences and skills soft necessary for the future of IT specialist, working curricula of disciplines, as well as methods and forms of learning; activity, in which the stages of formation of professional competences and soft skills, the services and means that were applied at each stage, as well as the competences that were formed during each stage are highlighted; diagnostic and effective, including indicators to assess the level of professional competence in IT project development, personal efficiency, communication, management, strategic and information management skills, development levels and assessment methods. Project tasks, e-learning resources, learning methods and process models in the use of cloud services have been developed over four activity phases: preparatory, basic, integrated, and final.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Сергійчук В. В. 
Розголошення державної таємниці: кримінально-правова та кримінологічна характеристика / В. В. Сергійчук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням кримінально-правових і кримінологічних засад охорони державної таємниці в Україні.Проаналізовано історію становлення та розвитку кримінально-правової охорони державної таємниці на українських землях від часів Київської Русі до сьогодення, здійснено порівняльно-правову характеристику систем кримінально-правової охорони державної таємниці в деяких зарубіжних країнах (Естонія, Франція, Узбекистан, Туреччина, Молдова і Білорусь). Проаналізовано склад злочину – розголошення державної таємниці, передбачений ст. 328 КК, проведено відмежування його від суміжних злочинів, а також здійснено кримінологічну характеристику цього злочину.У результаті дослідження сформульовано нові положення, висновки та пропозиції, які в подальшому можуть бути використані для розвитку інституту кримінально-правової охорони державної таємниці в Україні, а також запропоновано зміни до КК з метою вдосконалення його положень.^UThe dissertation research is a complex and systematic scientific research of the crime – disclosure of a state secret. The history of criminal-legal protection of a state secret on Ukrainian lands was analysed. It was stated that the criminal-legal protection of a state secret has undergone a difficult path of development since the time of Kievan Rus till nowadays. As a result of the analysis the concept of a state secret in the times of Kievan Rus, the definition of protection of information constituting a state secret in the times of Kievan Rus and the characteristics of a state secret of that time, the list of information that was a state secret in the times of Cossacks and Hetmanate, the XIX – early XX century, and during the period when Ukraine was a part of the USSR were formulated. For the first time, the criminal measures of state secrets protection in the countries such as Estonia, France, Uzbekistan, Turkey, Moldova and Belarus were analysed in complex and compared to the criminal law protection of a state secret in Ukraine. As a result of the analysis, common and distinctive peculiarities of the legal provisions of the criminal codes of these states regarding the system of state secrets protection were analysed, and also indicated some legal provisions that should be incorporated into our national legislation in this sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Пархоменко О. В. 
Використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів / О. В. Пархоменко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджується проблема використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів. Уточнено сутність основних понять дослідження та поняття «agile-навчання». Теоретично обґрунтовано вибір інструментів і методів гнучкої розробки для впровадження в навчальний процес майбутніх програмістів. Висвітлено сучасні тенденції розробки програмного забезпечення, популярні гнучкі методології розробки програмного забезпечення, їх принципи, методи, інструменти та їх використання у навчанні. Розроблено критерії добору інструментів гнучкої розробки. Розроблено та перевірено ефективність методики використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів, що має на меті підвищитирівень сформованості компетентностей з розробки програмного забезпечення з використанням гнучких методологій, та базується на трьох етапах: «Підготовчому» – вивчення гнучких методологій розробки; «Практичному» – застосування гнучких методів навчання та розробки під час навчальнотехнологічної практики; «Кваліфікаційному» – виконання кваліфікаційної роботи під керівництво викладача з використання методів гнучкої розробки проєкту.^UThe senior thesis research investigates the problem of using agile software development methodologies in the training of future software developers. Based on the analysis, a number of contradictions were identified that accompany the current state of training of future software engineers: between the state of development of information technologies in the world and Ukraine, which is reflected in the requirements of stakeholders and insufficient level of necessary competencies developed in higher educational institutions; variety of tools and methods of agile software development and insufficient educational and methodological recommendations for their selection and use in the educational process; opportunities for the use of tools and methods of agile software development by future programmers and the insufficient level of development of appropriate methods of using tools and methods of agile software development in the educational process. To evaluate significance of using agile methodologies in educational process of software developers 3-levels evaluation system were designed. Conducted study showed rise of «middle» and «high» levels of professional competencies in experimental group compare to control group were using of agile methodologiesweren`t applied for technological practice. The survey conducted at the end of the experiment, after the Qualification stage, showed a significant increase in competencies related to the definition of software requirements, software quality assurance, and implementation of software life cycle stages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Саяпіна Т. П. 
Формування цифрової компетентності майбутніх економістів у процесі професійної підготовки у закладах вищої освіти / Т. П. Саяпіна. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду щодо формування цифрової компетентності майбутніх економістів та вдосконаленні їх професійної кваліфікації з використання цифрових інструментів; формування та розвиток цифрової компетентності у економістів, як загальних, так і професійних компетентностей, є важливим завданням сучасних університетів у підготовці майбутніх економістів та вдосконаленні їхньої кваліфікації. Міжнародні та європейські установи приділяють велику увагу розробці рамок та стандартів цифрової компетентності, зокрема, у стандарті цифрового інтелекту відображені такі категорії: адекватне використання цифрових технологій для роботи з даними, інформаційними системами управління, запобігання економічним ризикам, забезпечення кібербезпеки, цифрового зв'язку. Розвиток цифрової компетентності майбутніх економістів здійснюється як під час вивчення дисциплін з інформаційних технологій, так і в межах професійно-орієнтованих (професійних) навчальних дисциплін. Тому необхідно розробляти зміст, методи та форми для формування та розвитку цифрової компетентності майбутніх економістів під час навчання у закладі вищої освіти відповідно до освітньої програми підготовки фахівців з економіки. Експериментально перевірено методику формування цифровоїкомпетентності майбутніх економістів, зокрема, обґрунтовано зміст, методи та інструменти формування цифрової компетентності майбутніх економістів на трьох етапах: базовому (навчання в межах дисциплін інформаційних технологій, а саме: «Інформаційні системи і технології в економіці»; творчому (виконання колективних проєктів на основі компетентнісного завдання); продуктивному (виконання практико-орієнтованих бізнес-кейсів навчальної практики з використанням реальних виробничих ситуацій). Результати дисертаційного дослідження можуть бути використані закладами вищої освіти для організації навчання майбутніх економістів, створення робочих навчальних програм дисциплін, ЕНК з дисциплін професійного спрямування, а також, у системі підвищення кваліфікації викладачів закладів вищої та післядипломної освіти.^UThe thesis analyzes domestic and foreign experience in the formation of digital competence of future economists and improving their professional skills in the use of digital tools; the formation and development of digital competence of economists, both general and professional competences, is an important task of modern universities in training future economists and improving their skills. International and Europeaninstitutions pay great attention to the development of frameworks and standards of digital competence, in particular, the standard of digital intelligence reflects the following categories: adequate use of digital technologies for data processing, management information systems, economic risk prevention, cybersecurity, digital communications. The development of digital competence of future economists is carried out both during the study of information technology disciplines and within professionally-oriented (professional) disciplines. Therefore, it is necessary to develop the content, methods and forms for the formation and development of digital competence of future economists while studying in higher educational institutions in accordance with the educational program of training in economics. The results of the experimental study confirm the hypothesis that the application of a step-by-step method of forming digital competence of future economists is a structure that contains all components (digital identity, digital use, digital risks, digital security, digital emotional intelligence, digital communication, literacy, digital rights) on three levels ("digital citizenship", "digital creativity", "digital entrepreneurship") provides an opportunity to increase the level of digital competence of future economists.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського