Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (253)Книжкові видання та компакт-диски (147)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=ГАЛИШ$<.>+<.>A=ФЕДІР$<.>+<.>A=СЕРГІЙОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Федірко Н.В. 
Державне регулювання доходів населення в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Н.В. Федірко ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено методологічні аспекти формування та регулювання доходів населення. Розглянуто шляхи забезпечення ефективної реалізації державної політики доходів, а також оцінено можливу динаміку показників соціальної сфери на базі розробленої моделі. Висвітлено наукові підходи до необхідності та напрямки державного регулювання доходів населення. Визначено суть і класифікацію доходів населення в аспекті розширеної їх концепції. Вивчено сучасний механізм державного регулювання доходів населення, ідентифіковано інструменти його реалізації та на підставі узагальнення світового досвіду виділено ефективні форми й особливі критерії їх використання. Здійснено комплексну оцінку практики та соціально-економічних наслідків державного регулювання доходів населення України та виділено основні етапи становлення його механізму за умов ринкових перетворень. На підставі аналізу процесів формування, розподілу, перерозподілу та використання доходів населення в Україні визначено впливові макроекономічні фактори й обгрунтовано тенденції зміни основних соціальних пропорцій. Надано характеристику впливу економічної політики держави та політики доходів на диференціацію населення за рівнем доходів і ступінь майнового розшарування українського суспільства. Визначено базові проблеми подолання бідності та становлення середнього класу. Запропоновано систему заходів щодо удосконалення механізму державного регулювання первинних доходів населення та підвищення ефективності системи соціального захисту в Україні. Розроблено багатофакторну прогнозну модель, на базі якої здійснено прогнозні розрахунки показників зайнятості, первинних і вторинних доходів, податків і споживання на довгострокову перспективу, а також оцінено соціально-економічні наслідки від зниження рівня податкового навантаження та тінізації господарської діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-942-21,01 +
Шифр НБУВ: РА345467

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Федірко В. О. 
Діагностика та хірургічне лікування нейроваскулярно-компресійних синдромів черепних нервів: автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 14.01.05 / В. О. Федірко ; Ін-т нейрохірургії ім. А.П.Ромоданова АМН України. — К., 2010. — 36 с. — укp.

Висвітлено питання діагностики та хірургічного лікування нейроваскулярно-компресійних синдромів черепних нервів (НКС ЧН), таких як невралгія трійчастого й язикоглоткового нервів, гемілицевий спазм, синдром Меньєра, пароксизмальна артеріальна гіпертензія, які характеризуються вираженим больовим синдромом або порушенням функції відповідних ЧН за гіперактивним типом, призводять до страждання хворих, професійної та функціональної дезадаптації, з тривалою персистенцією та рецидивуванням, і не мають загально визнаного підходу в лікуванні. На підставі обстеження та лікування 430-ти пацієнтів встановлено необхідність одночасної наявності як мінімум двох факторів для розвитку НКС ЧН. Такими є: судинна компресія корінця ЧН, яка спричиняє локальну ішемію та каскад післяішемічних перетворень, зміни в імунній системі організму депресивного характеру й аутонейросенсибілізацію. Обгрунтовано, розроблено та впроваджено в практику методи лікування НСК ЧН, які базуються на медикаментозній етіотропній терапії та, за її неефективності, хірургічному лікуванні - операції мікросудинної декомпресії відповідного ЧН з застосуванням нових методів і способів, з урахуванням як виявлених особливостей анатомії задньої черепної ямки, так і мікроанатомії взаєморозташування структур мосто-мозочкового кута. Зазначено, що використання сучасних методів діагностики, в тому числі інтраопераційного електронейромоніторингу, встановлення патогенетичних механізмів розвитку НКС, застосування розробленої тактики та методів лікування дозволили підвищити його ефективність до 96,9 % в ранньому післяопераційному періоді і до 89,2 % - у віддаленому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р625.810.62-4 + Р636.580.62
Шифр НБУВ: РА375809 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Федірко П.А. 
Клініко-епідеміологічне дослідження професійних хвороб органа зору у постраждалих в результаті аварії на ЧАЕС (закономірності розвитку, ризики, прогноз): Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 ; 14.01.18 / П.А. Федірко ; Ін-т медицини праці АМН України. — К., 2002. — 34 с.: рис. — укp.

Обстежено 14 731 радіаційно опромінених осіб. Використано когортний метод і метод "випадок - контроль". Виявлено, що у когорті ліквідаторів захворюваність і поширеність очних хвороб вірогідно перевищує контрольні рівні. Доведено, що радіаційний вплив у даному діапазоні доз викликає появу радіаційних катаракт і ретинопатій та, водночас, спричиняє вірогідне дозозалежне збільшення поширеності та передчасний розвиток інволюційної катаракти, макулодистрофії, ангіопатії та ангіосклерозу сітківки. Вперше описано клінічну картину двох форм ретинопатії, що спостерігались у радіаційно опромінених внаслідок катастрофи на ЧАЕС ("синдром каштана" та"синдром дифракційної гратки"). На підставі тривалого спостереження та статистичного аналізу встановлено, що тендітні порушення прозорості кришталика, клінічно не схожі на ленсопатії, у дітей та підлітків - мешканців радіаційно забруднених територій, є наслідком тривалої дії малих доз іонізуючого опромінення. З'ясовано, що зовнішнє опромінення всього тіла у дозах понад 0,2 Гр викликає порушення функції сітківки та зорового нерва навіть за відсутності клінічних проявів офтальмопатології. Виявлено ефект дозозалежного зниження акомодаційної здатності ока у радіаційно опромінених. Одержано нові дані щодо впливу іонізуючого випромінювання на судини ока, простежено формування їх функціональних та органічних змін залежно від величини дози іонізуючої радіації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.426.7 + Р361.6 +
Шифр НБУВ: РА322512

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
4.

Федірко Н.В. 
Механізми підтримання кальцієвого гомеостазу в ацинарних клітинах підщелепної слинної залози: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.13 / Н.В. Федірко ; НАН України. Ін-т фізіології ім. О.О.Богомольця. — К., 2006. — 45 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*734.211 +
Шифр НБУВ: РА343393

Рубрики:

      
5.

Галишич Р.Я. 
Монументально-декоративне мистецтво українських церков зарубіжжя ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Р.Я. Галишич ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено історичні етапи розвитку українського сакрального монументально-декоративного мистецтва зарубіжжя, його художньо-стилістичні відміни. Комплексно проаналізовано художньо-образні принципи формування екстер'єрного та інтер'єрного оздоблення в контексті об'ємно-просторового розвитку церковних споруд. За художньо-образними та стилістичними принципами розроблено технологію настінних оздоблень. Простежено розвиток іконостасу як основного елементу інтер'єрного оздоблення, за конструктивними та художньо-естетичними принципами розроблено його типологію. Виділено консервативно-традиційний та новаційний підходи в проектуванні та оздобленні церковних екстер'єрів та іконостасів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166.9(4/8=УКР) + Щ128.419(4/8=УКР) +
Шифр НБУВ: РА321478

Рубрики:

      
6.

Федірко О.А. 
Роль інновацій у формуванні конкурентних переваг національної економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / О.А. Федірко ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні та практичні аспекти розвитку інноваційної діяльності у контексті забезпечення конкурентних переваг національних економік. Розглянуто теоретичні засади інноваційного процесу та з'ясовано роль національних інноваційних систем у забезпеченні високої конкурентоспроможності державної економіки. Визначено сутність, детермінанти та показники інноваційної спроможності різних країн. Досліджено механізм формування конкурентних переваг високорозвинених країн на основі інноваційної моделі економічного розвитку. Здійснено комплексне дослідження фінансово-кредитних, організаційних та інституційних механізмів регулювання інноваційного процесу. Наведено оцінку рівня інноваційної спроможності вітчизняної економіки, розглянуто основні проблеми та диспропорції національної інноваційної системи. Розроблено рекомендації щодо удосконалення вітчизняної інноваційної стратегії та механізму державного впливу на підвищення інноваційної спроможності економіки України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-13 + У9(4УКР)0-55 +
Шифр НБУВ: РА337703

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Федірко В. В. 
Управління клієнтською базою в системі маркетингу відносин банку: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / В. В. Федірко ; "Українська академія банківської справи Національного банку України", державний вищий навчальний заклад. — Суми, 2009. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10-211.1
Шифр НБУВ: РА369513 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Федірко М.М. 
Фінансова стійкість лізингових компаній: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / М.М. Федірко ; Терноп. акад. нар. госп-ва. — Т., 2003. — 20 с. — укp.

Здійснено дослідження теоретичних засад економічного змісту та суті лізингу, його функцій в економіці, умов і чинників формування фінансової стійкості лізинових компаній. Розкрито суть та доведено необхідність підвищення їх фінансової стійкості. Досліджено її вплив на розвиток та стабільність ринку фінансових послуг в Україні. Запропоновано інструментарій для оцінювання та методичні підходи до забезпечення фінансової стійкості лізингових компаній. Розроблено стратегію цього забезпечення, яка базується на співвідношенні між прибутком і ліквідністю, побудовано економіко-математичну модель оптимізації такого співвідношення. Запропоновано методику керування фінансовою стійкістю лізингових компаній, що має практичне спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-562.31 + У9(4УКР)290-93 +
Шифр НБУВ: РА325662

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Федірець О. В. 
Формування енергетичного менеджменту машинно-тракторного парку сільськогосподарських підприємств: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04 / О. В. Федірець ; Полтав. держ. аграр. акад. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні основи енергетичного менеджменту (ЕМ) машиновикористання, стан, тенденції та ефективність енерговитрат з використанням машинно-тракторного парку (МТП). Розкрито зміст енергозберігальної політики сільськогосподарського підприємства (СГП), сутність ЕМ МТП. Розроблено теоретичні підходи до формування стратегії ЕМ МТП СГП. Визначено тенденції енергоспоживання з використанням МТП СГП, теоретичні підходи до оцінювання конкурентоспроможності СГП за енергетичним критерієм. Обгрунтовано теоретичні засади проведення енергетичного аудиту МТП СГП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-571.182.2 + У9(4УКР)321-554.081-212.1
Шифр НБУВ: РА381915 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бражанюк А. О. 
Формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки / А. О. Бражанюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано проблему формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів; розкрито теоретичні засади означеної проблеми, описано сутність та структуру професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів; обґрунтовано й експериментально перевірено модель та організаційно-педагогічні умови її формування у процесі фахової підготовки; розроблено та апробовано навально-методичний супровід означеного процесу.На основі аналізу наукових джерел встановлено, що формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки є цілеспрямованим впливом на особистість майбутнього фахівця з метою формування ціннісних орієнтацій, професійної мотивації, професійних знань, фахових умінь та навичок, професійно значущих якостей, комунікативних здібностей, здатності до рефлексії та саморозвитку з метою забезпечення ефективної терапевтичної діяльності. У результаті міждисциплінарного дослідження проблеми професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів з позиції культурологічного, аксіологічного, компетентнісного, особистісного, діяльнісного, системного методологічних підходів, розкрито базові поняття та встановлено, що феномен «професійна культура фізичного терапевта та ерготерапевта» є складовою категорійного поля понять: «культура» – «культура особистості» – «культура діяльності» – «професійна культура».У процесі дефінітивного аналізу обґрунтовано авторське тлумачення поняття «професійна культура фізичних терапевтів та ерготерапевтів», яке розглядається як інтегрована характеристика фахівця, що синтезує ціннісні орієнтації, професійну мотивацію, систему фахових компетентностей, професійно значущі якості, які забезпечують високий рівень здійснення професійної діяльності на засадах рефлексії та саморозвитку.Розкрито структуру професійної культури фізичних терапевтів та ерготерапевтів яка представлена через сукупність взаємопов'язаних компонентів: ціннісно-мотиваційного, когнітивно-діяльнісного, особистісно-комунікативного, аналітико-рефлексивного.Для встановлення рівня сформованості професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки до кожного компонента визначено критерії: система ціннісних орієнтацій, професійна мотивація, професійні знання, фахові уміння та навички, професійно значущі якості, комунікативні здібності, здатність до рефлексії та саморозвитку, здатність до оцінювання терапевтичної діяльності та відповідні їм показники.Визначено рівні сформованості професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки (адаптивний, репродуктивний, продуктивний, інтегративний). Встановлено, що перехід від попереднього до наступного рівня сформованості професійної культури фізичного терапевта та ерготерапевта зумовлений кількісними та якісними змінами в змісті компонентів досліджуваного явища. За результатами констатувального дослідження встановлено недостатній рівень сформованості професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів в умовах традиційної системи фахової підготовки у закладі вищої освіти, що й зумовило потребу в розробленні та експериментальній перевірці моделі, організаційно-педагогічних умов формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки.Обґрунтовано експериментальну модель формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки, яка містить чотири взаємопов'язані блоки: цільовий, методологічний, змістово-технологічний, результативний. Цільовий блок включає мету, завдання формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів. Методологічний блок містить методологічні підходи (аксіологічний, культурологічний, системний, компетентнісний, особистісний, акмеологічний) та принципи формування професійної культури (науковості, системності, неперервності, мобільності, диверсифікації; спрямування освітнього процесу на терапевтично-відновлювальну діяльність; здійснення професійної діяльності на рефлексивній основі). Змістово-технологічний блок моделі виступає базовим і включає зміст, форми, методи, організаційно-педагогічні умови формування професійної культури майбутніх фахівців та етапи реалізації цього процесу: ознайомлювально-стимулюючий, навчально-продуктивний, узагальнюючо-корекційний етап. Результативний блок відображає сформованість кожного структурного компонента професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів, критерії та рівні.^UThe dissertation proves the problem of formation of professional competences of future physical therapists and occupational therapists; the theoretical bases of the specified problem are revealed, the essence and structure of professional culture of future physical and occupational therapists are described;the model and organizational and pedagogical conditions of its formation in the course of professional preparation are substantiated and experimentally tested; developed and trained the methodical support of this process.Based on the analysis of scientific sources, it is established that the formation of professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the process of professional training is a purposeful influence on the future specialist in order to form values, professional motivation, professional knowledge, professional skills, professionally significant qualities,skills and abilities to reflection and self-development in order to ensure effective therapeutic activities.As a result of interdisciplinary research for the problem of professional culture of future physical therapists and occupational therapists from the point of cultural, axiological, competence, personal, pragmatic, system and methodological approaches, basic concepts are revealed and it is stated that the phenomenon of “professional culture of physical therapist and occupational therapist”is a part of the categorical field of such concepts as“culture”–“culture of personality”–“culture of activity”–“professional culture”.In the process of definitive analysis, the author's interpretation of the concept of “professional culture of physical therapists and occupational therapists” is proved, which is considered as an integrated characteristic of a specialist reflection and self-development.The structure of professional culture of physical therapists and occupational therapists is shown, which is presented through a set of interconnected components as value-motivational, cognitive-activity, personal-communicative, analytical-reflexive.To establish the level in formation of professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the process of professional training for each component criteria are defined (system of value orientations, professional motivation, professional knowledge, professional skills, professionally significant qualities, communication skills, ability to reflect and self-reflection to evaluate therapeutic activity and corresponding indicators.The levels of formationin professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the process of professional training (adaptive, reproductive, productive, integrative) are determined. It is established that the transition from the previous to the next level of the professional culture of a physical therapist and occupational therapist formation is due to quantitative and qualitative changes in the content of the studied phenomenoncomponents.According to the results of the ascertaining research, the insufficient level in formation of professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the traditional system of professional training in higher education was identified, which led to the need to develop and experimentally test the model and organizational and pedagogical conditions for professional culture of future physical therapists and occupational therapistsinthe professional trainingprocess.The experimental modelfor formation of professional culture of future physical and occupational therapists in the process of professional training is investigated, which contains four interconnected blocks i.e. target, methodological, content and technological, effective. The target block includes the purpose, formation tasks for professional culture of future physical therapists and occupational therapists. The methodological block contains methodological approaches (axiological, cultural, systemic, competence, personal, acmeological) and principles of the professional culture formation (scientific, systematic, continuity, mobility, diversification; direction of educational process on therapeutic and restorative activity; professional activity implementation on the basis of reflexes). The content and technological block of the model is basic and includescontent, forms, methods, organizational and pedagogical conditions for formation of professional culture of future specialists and stages of this processrealization i.e. introductory-stimulating, educational-productive, generalizing-corrective stage. The effective block reflects the formation of each structural component of the professional culture of future physical therapists and occupational therapists, criteria and levels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Дідух В. В. 
Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. / В. В. Дідух. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації дослідженопроблему формування готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства; проаналізованотеоретичні положенняозначеної проблеми у педагогічній теорії та освітній практиці; розкритосутність та структуру готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства; визначено критерії, показники та рівні її сформованості; теоретично обґрунтовано та перевірено модель формування готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства;апробованорозроблене навчально-методичне забезпечення в контексті досліджуваної проблеми у процесі професійної підготовки здобувачів освіти за спеціальністю 013 «Початкова освіта».Розкрито структуру готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства через комплекс взаємопов'язаних компонентів (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, особистісно-творчий, рефлексивно-коригувальний), до яких визначено критерії та показники. Визначено рівні готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства: низький (інтуїтивний), середній (репродуктивний), достатній (продуктивний), високий (творчий). З'ясовано, що перехід із одного на інший рівень готовності супроводжується кількісними та якісними змінами, що знаходять своє вираження у змісті компонентів досліджуваної проблеми.На основі констатувального дослідження встановлено недостатній рівень готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства в умовах діючої системи підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти, що зумовило потребу в розробці та експериментальній перевірці моделі формування готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства.Розроблено та обґрунтовано модель формування готовності майбутніх учителів початкових класів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства, яку представлено трьома блоками: методологічним, технологічним та результативним.^UThe dissertation investigates the problem of forming the readiness of future primary school teachers to interact with the participants of the educational process on the basis of partnership pedagogy; the theoretical issues of the specified problem in pedagogical theory and educational practice are analyzed; the essence and structure of the future elementary school teachers' readiness to interact with participants of the educational process on the basis of partnership pedagogy are carried out; criteria, indicators and levels of its formation are determined; theoretically proved and tested the experimental model of forming the future primary school teachers' readiness to interact with participants in the educational process on the basis of partnership pedagogy; the developed educational and methodical support in the context of the researched problem within the professional training of education applicants on a specialty 013 "Primary education" is approved.The readinessstructure of future primary school teachers to interact with participants of the educational process on the basis of pedagogical partnerships through a set of interrelated components (value-motivational, cognitive-active, personal-creative, reflexive-corrective) was presented, to determine certain categories and indicators.The levels of future primary school teachers' readiness to interact with the participants of the educational process on the basis of pedagogical partnerships are determined i.e. low (intuitive), medium (reproductive), sufficient (productive) and high (creative). It was found that the transition from one readiness level to another supports the quantitative and changing ones, which find their vision in the content of the researched problem components.Based on the statement, the lack of readiness of future primary school teachers to interact with participants in the educational process was identified on the basis of pedagogical partnerships in the current system of training future teachers in higher education, which led to the need to develop and improve an experimental model of readiness for primary school teachers with participants of the educational process on the pedagogical partnerships.An experimental model of readiness formation for future primary school teachers to interact with participants of the educational process on the basis of partnership pedagogy is developed and substantiated, which is represented by three blocks as theoretical-methodological, content-procedural and diagnostic-effective.Theoretical and methodological block includes the purpose, scientific approaches (personal activity, competence, axiological, systemic, synergetic), principles (democracy, voluntariness, equality, respect for the individual in compliance with the outlined norms (rules, requirements, responsibilities), each parties values, which provides for active cooperation in the implementation of common educational tasks under the responsibility of everyone for the obtained results)), components (value-motivational, cognitive-activity, personal-creative, reflexive-corrective) readiness formation for future primary school teachers to interact with participants of the educational process based on the partnership pedagogy. The content and procedural block includes content, forms, methods, pedagogical conditions and stages (information-motivational, operational-activity, individual-creative, reflexive-diagnostic) of readiness formation for future primary school teachers to interact with participants of educational process on the basis of partnership pedagogy.The pedagogical conditions of effective readiness formation of future primary school teachers to interact with participants of educational process on the basis of partnership pedagogy are investigated, which include the creation of favorable educational environment for formation of motives and orientation on partnership interaction in future pedagogical activity; the optimization of the content of educational programs, forms and methods of the educational process aimed at forming the readiness components to organize interaction on the basis of partnership pedagogy; the involvement of students in the implementation of partnerships in the educational environment of the school in the process of various types of practical training; the use of personality-oriented technologies aimed at mastering the forms and methods of organizing partnerships; the organization in the process of professional training of cooperation in the "teacher-student" system as a model for partnership interaction of participants in the educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Галиш В. В. 
Комплексні ресурсоефективні технології очищення вод паперових виробництв: автореферат дис. ... д. т. н. : 05.17.21 / В. В. Галиш. — Б.м., 2024 — укp.

Вивчено вплив використання флокулянтів на процеси формування картону з вторинного волокна та з використанням скопу в його композиції. Показано, що зі збільшенням витрат скопу до 50 % від маси целюлозного волокна відбувається зниження ефективності утримання макулатурної маси на сітці у формуванні картонного полотна, в результаті чого зменшуються фізико-механічні показники готової продукції та погіршується якість оборотних вод. Використання катіонних флокулянтів має позитивний вплив на фізико-механічні показники картону з вмістом у ньому скопу до 20 %, у цьому випадку показники міцності готової продукції є навіть вищими, ніж у разі використання чисто макулатурної маси. Вивчено процеси модифікування крохмалів з використанням доступних в Україні реагентів – гексаметилентетраміну, меламіну, епіхлоргідрину та триетаноламіну. Модифікація крохмалю гексаметилолмеламіном, епоксипропілтриетаноламонійхлоридом призводить до покращення якості паперу та підсіткових вод за додавання модифікованих крохмалів у масу. Вони покращують утримання маси на сітці і за даним показником перевищують значення відомих катіонних флокулянтів. Досліджено процес окисно-органосольвентного варіння різних представників недеревної рослинної сировини та оцінена їх придатність до хімічної переробки для одержання целюлозного волокна. Встановлені оптимальні параметри делігніфікації, які дозволяють одержати волокнисті напівфабрикати з високими фізико-механічними показниками за прийнятного виходу та вмісту залишкового лігніну. Одержані результати показали, що оптимальними параметрами некаталітичного варіння є концентрація надоцтової кислоти 10,5 % і тривалість 2,0 год. Встановлено, що використання каталізатора дозволяє зменшити концентрацію надоцтової кислоти в реакційній суміші. Так, у випадку використання як каталізатора вольфрамату натрію оптимальна концентрація надоцтової кислоти складає 8,3 %, молібдату натрію – 8,5 %, а змішаного – 8,0 %. Показано, що використання первинного волокна з недеревної рослинної сировини дозволяє частково, а в деяких випадках повністю, замінити макулатуру. Використання в композиції тарного картону таких первинних волокон сприяє зменшенню забрудненості стічних вод. Така стічна вода може бути легко освітлена шляхом відстоювання та фільтрування, після чого повернута в технологічний процес для заміни свіжої води на спорсках паперо- чи картоноробних машин. Досліджено структуру лігніну, його хімічний склад. Карбонізація лігніну дозволила підвищити його сорбційні властивості завдяки утворенню матеріалу з високорозвиненою поверхнею. Використання попередньої обробки лігніну розчином 20 мас.% гідроксиду натрію дозволяє збільшити середній розмір пор вуглецевого сорбенту в 1,8 рази, а фосфатної кислоти – в 2,0 рази. Одержаний сорбент на основі лігніну характеризується високою сорбційною здатністю щодо катіонних барвників, яка майже не поступається, а в деяких випадках, перевищує відомі аналоги. Результати дослідження інтенсифікації процесу зневоднення скопу показують, що використання коагулянтів сприяє покращенню його дегідратації. Розроблено ефективні рішення з використання відходів целюлозно-паперових виробництв. Розроблені принципові схеми очистки підсіткових вод від виробництва картонно-паперової продукції з вторинного волокна. Техніко-економічне обґрунтування підтвердило доцільність організації процесу пероцтової делігніфікації з одержанням не лише целюлози, але і виділенням побічних продуктів делігніфікації таких, як лігнін, фурфурол та ксилол, які є дороговартісними речовинами. Повторне використання регенерованої оцтової кислоти в процесі варіння забезпечує економне поводження з сировинними ресурсами. Розрахунок економічного ефекту свідчить про доцільність запровадження пероцтового варіння як ефективного способу переробки рослинних відходів. Підтверджена ефективність використання для приготування композиції паперової маси 20 % скопу у поєднанні з катіонним крохмальним клеєм КРОХАМ. Такий підхід дозволяє забезпечити відчутну економію на подальше поводження зі скопом. Розроблена схема використання біосорбенту в технології водоочищення стічних вод, що містять синтетичні барвники. Виконано техніко-економічне обґрунтування застосування оборотних вод в технологічних процесах.Випробування результати дисертації пройшли на ПрАТ «Інститут паперу», ТОВ «Агрофірма «Дитятки», ТОВ «БПК АТЛАНТ», Інститут хімії поверхні імені О.О. Чуйка Національної академії наук України.^UThe influence of the use of flocculants on the processes of cardboard formation from secondary fiber and with the use of sludge in its composition was studied. It is shown that with an increase in the amount of sludge up to 50% of the mass of the cellulose fiber, the efficiency of retaining the waste paper mass on the grid during the formation of the cardboard web decreases, as a result of which the physical and mechanical indicators of the finished products decrease and the quality of circulating water deteriorates. The use of cationic flocculants has a positive effect on the physico-mechanical parameters of the cardboard when it contains up to 20 % of sludge, in this case the strength indicators of the finished product are even higher than in the case of using pure recycled paper. The processes of modification of starches using reagents available in Ukraine - hexamethylenetetramine, melamine, epichlorohydrin and triethanolamine - were studied. Modification of starch with hexamethylolmelamine, epoxypropyltriethanolammonium chloride leads to an improvement in the quality of paper and net water when modified starches are added to the mass. They improve the retention of mass on the mesh and, according to this indicator, exceed the value of known cationic flocculants. The process of oxidation-organosolvent cooking of various representatives of non-wood plant raw materials was investigated and their suitability for chemical processing to obtain cellulose fiber was evaluated. The optimal parameters of delignification have been established, which allow obtaining fibrous semi-finished products with high physical and mechanical parameters with acceptable yields and residual lignin content. The obtained results showed that the optimal parameters of non-catalytic cooking are a peracetic acid concentration of 10.5% and a duration of 2.0 hours. It was established that the use of a catalyst allows reducing the concentration of peracetic acid in the reaction mixture, so in the case of using sodium tungstate as a catalyst, the optimal concentration of peracetic acid is 8.3%, sodium molybdate - 8.5%, and mixed - 8.0%. It is shown that the use of primary fiber from non-wood plant raw materials allows to partially, and in some cases completely, replace waste paper. The quality of sub-reticulated waters is reduced. Such wastewater can be easily clarified by settling and filtering, after which it is returned to the process to replace fresh water on the spurs of paper and cardboard machines. The structure of lignin and its chemical composition were studied. Carbonization of lignin made it possible to increase its sorption properties, due to the formation of a material with a highly developed surface. The use of pretreatment of lignin with 20 wt.% sodium hydroxide allows to increase the average pore size of the carbon sorbent by 1.8 times, and that of orthophosphoric acid by 2.0 times. The obtained sorbent based on lignin is characterized by a high sorption capacity for cationic dyes, which is almost not inferior, and in some cases, exceeds known analogues. The results of the study of the intensification of the carp dehydration process show that the use of coagulants helps to improve its dehydration. Effective solutions have been developed for the use of pulp and paper waste. Basic schemes for cleaning sub-grid waters from the production of cardboard and paper products from secondary fiber have been developed. The feasibility study confirmed the expediency of organizing the peracetic delignification process with the production of not only cellulose, but also the separation of delignification byproducts such as lignin, furfural, and xylene, which are valuable substances. The repeated use of regenerated acetic acid in the brewing process ensures economical handling of raw materials. The calculation of the economic effect indicates the expediency of the introduction of vinegar cooking as an effective method of utilization of plant waste. The effectiveness of using 20 % sludge in combination with cationized starch glue KROKHAM in the preparation of the composition of paper pulp has been proven. This approach allows for significant savings on further handling of the sludge. A scheme for the use of biosorbent in the water treatment technology of wastewater containing synthetic dyes has been developed. The technical and economic substantiation of the use of recycled water in technological processes was carried out.The results of the dissertation were tested and implemented at JSC «Paper Institute», LLC «Agrofirma Dityatki», LLC «BPK ATLANT», Chuiko Institute of Surface Chemistry, National Academy of Sciences of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського