Shytikova Ye. Technology of organizing inclusive education in modelship sports in institutions of out-of-school education = Технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті в закладах позашкільної освіти / Ye. Shytikova, I. Kohut, V. Marynych // Slobozhanskyi Herald of Science and Sport. - 2022. - 26, № 4. - С. 109-114. - Бібліогр.: 113 назв. - англ.Організація якісної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спортивно-технічних видах спорту вимагає пошуку та впровадження нових форм, методів, засобів тощо, що в комплексі скланадає технологію інклюзивного навчання. Для реалізації інклюзивного навчання у спортивно-технічних видах спорту, в тому числі судномодельному, необхідно враховувати сильні та слабкі сторони, а також можливості та загрози, що можуть виникати. Важлива роль у процесі реалізації технології інклюзивного навчання належить організаційним і методичним аспектам, які відіграють важливу роль у формуванні освітнього середовища та надають можливість адаптувати навчально-тренувальний процес до потреб і можливостей кожного вихованця. Мета роботи - обгрунтування технології організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті задля створення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Матеріал і методи: аналіз та узагальнення науково-методичної літератури, документальних матеріалів і матеріалів мережі Інтернет; анкетування, експертне опитування методистів і керівників відділів спортивно-технічного профілю закладів позашкільної освіти, тренерів/керівників гуртків судномоделювання у кількості 30 респондентів; методи математичної статистики. На основі узагальнення результатів анкетування та експертного опитування розроблено технологію інклюзивного навчання у судномодельному спорті, яка включає умови, методи, форми та засоби, що доречно використовувати під час роботи в групах з дітьми з особливими освітніми потребами. Визначено мету та завдання, що спрямовані на розвиток та соціалізацію дітей, а також фактори успішності та проблеми, що вливають на результативність інклюзивного навчання. Розроблену технологію інклюзивного навчання покладено в основу навчальної програми з судномодельного спорту для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Зроблено висновки, що розроблена технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті спрямована на створення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами за рахунок виявлення оптимальних умов, форм, методів і засобів, а також з урахуванням проблем і факторів успішності. Вона стала підгрунтям для розробки навчальної програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму для навчання дітей з ООП, яка своєю чергою спрямована на формування трьох компетентностей: пізнавальної, проєктно-технологічної та соціально-психологічної. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.256.152.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|