Дутчак І. Г. Інтегративний підхід до пошуково-дослідницької роботи / І. Г. Дутчак // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2023. - № 1. - С. 47-56. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.Стратегія розвитку освіти в сучасних умовах передбачає відхід від традиційної моделі, яка не відповідає вимогам часу. Тому актуальним є перехід до освіти на основі інтеграції, яка принципово змінює зміст і структуру сучасного наукового знання, веде до його узагальнення та універсалізації, оскільки саме інтегративні процеси здатні врахувати запити всіх навчальних дисциплін одночасно. Інтегративний підхід до пошуково-дослідницької роботи дає змогу створити предметно-розвивальне освітнє середовище для утвердження авторської позиції юного дослідника, де на кожному етапі дослідження необхідно давати учневі комплекс спеціальних дослідницьких знань, умінь і навичок, певну самостійність і свободу для активного пізнання світу, використання і перетворення свого суб'єктного досвіду, організації діалогу, пошуку відповідей на запитання. У результаті в дослідника формуються такі компоненти ключових компетентностей, які стосуються не тільки змісту освіти, а й передбачають розвиток певних навичок для життя і діяльності в соціальній сфері суспільства. Учні отримують можливість навчитися самостійно планувати і здійснювати навчальні дослідження, що допомагає юному досліднику заявити про себе. Однією з умов, що позитивно впливає на ефективність пошуково-дослідницької роботи, є інтеграція навчального, методичного і дослідницького компонентів роботи педагога. Інтегративний підхід до пошуково-дослідницької роботи відкриває шлях до тісної співпраці педагога-наставника та учня-дослідника. Педагог виявляє і реалізує потенційні можливості учнів, забезпечує комплексний підхід до розроблення навчальних проєктів, стимулює та підтримує пізнавальну мотивацію, творчі здібності, стійкий інтерес учнів до проведення пошуково-дослідницької роботи, знаходить і ставить перед учнями реальні дослідницькі завдання в зрозумілій для них формі, захоплює цікавою проблематикою, він має бути координатором, партнером і пропонувати свою допомогу учням-дослідникам, коли у них є така потреба. Усе це забезпечує створення педагогічних умов, які позитивно впливають на якість освітнього процесу.
Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|