РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000821294<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мажара Г. А. 
Моделювання динамічної поведінки споживачів на товарному ринку / Г. А. Мажара, В. О. Капустян // Фінанс.-кредит. діяльність: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 2. - С. 137-145. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

В атмосфері формування ринкових відносин і створення конкурентного середовища підприємства, які прагнуть досягти конкурентної переваги, постають перед необхідністю врахування поведінки споживача в умовах економічного обміну. Наука про поведінку споживача охоплює широку область: це наука про процеси, які відбуваються, коли індивіди або групи вибирають і купують товари та послуги, користуються ними та позбавляються їх з метою задоволення своїх потреб. Об'єкт дослідження - динамічна поведінка споживачів. Мета дослідження - побудова динамічної моделі, яка зображує зміну дій гравців залежно від зміни їхньої корисності від товару в часі на обмеженому ринку матеріальних благ. У процесі дослідження використано методи теорії ігор, динамічного моделювання, імітаційного моделювання та сценарного підходу на прикладі неокласичної моделі рівноваги товарів на обмеженому ринку між фіксованою кількістю гравців. Ураховано зміну чинників у часі. Розв'язано задачу динамічного моделювання. Побудовано динамічну модель, що зображує зміну дій гравців залежно від зміни їхньої корисності від товару в часі на обмеженому ринку матеріальних благ. За допомогою проведеного дослідження побудовано декілька сценаріїв поведінки споживачів. А саме: симетричний сценарій, сценарій кооперації цілей і в разі відсутності кооперації. Порівняно ефективність сценаріїв: 1 - 2 - це 92 %, 2 - 3 - це 68 %, 1 - 3 - це 63 %. Як можна побачити, часткова кооперація за цілями у споживачів знижує показник корисності незначно, а от її загальна відсутність - більше ніж на третину. Проаналізовано та доведено адекватність використання цього підходу до моделювання. Установлено, що не лише гравці беруть участь у формуванні вибору набору благ, через зміну корисності товару, а й продавець за допомогою зміни ціни. Продавець, вбачаючи попит на свій товар, підіймає на нього ціну та, навпаки, якщо жоден із гравців не придбав k товар, продавець змушений знизити ціну. Це підтверджує загальноприйняту економічну теорію про рівновагу попиту та пропозиції на ринку. Але розглянуто щодо споживання гравцями. Порівняно поведінку гравців за умови неврахування чинників зазначених вище та продемонстровано їхню необхідність при моделюванні.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)420-17 в611

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73250 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського