Білоусова Н. А. Підготовка фахівців з оцінки медичних технологій: досвід зарубіжних країн / Н. А. Білоусова, О. В. Гетало, О. С. Яковлева // Фармацевт. журн. - 2022. - 77, № 1. - С. 63-73. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.Згідно з основними цінностями міжнародних організацій оцінки медичних технологій щодо розвитку наукового потенціалу та підготовки фахівців цієї галузі, в умовах впровадження оцінки медичних технологій в Україні науковий інтерес становить професійна підготовка користувачів та розробників оцінки медичних технологій. У зв'язку з цим актуалізується необхідність вивчення зарубіжного досвіду і найкращих практик щодо використання різних навчальних програм, запровадження форм, методів і технологій. Особливу увагу авторка приділяє питанню підготовки цих фахівців у системі післядипломної освіти. Мета роботи - аналіз використання сучасних форм, методів і технологій у професійній освіті і навчанні фахівців з оцінки медичних технологій. Матеріалами та методами дослідження були стратегічні програми розвитку ЄС і України, нормативно-правові документи, які регламентують впровадження оцінки медичних технологій, законодавчі акти з розвитку освіти в Україні, публікації в наукометричних базах даних Scopus, Web of Science та ін. Використано методи дослідження: системний пошук інформації з використанням пошукових систем, баз даних і вебсайтів за ключовими словами, контент-аналіз документів, ситуаційний і порівняльний аналіз, узагальнення, прогнозування. За результатами аналізу наукових праць, вивчення міжнародного досвіду виявлено, що в зарубіжних країнах для підготовки фахівців з оцінки медичних технологій використовують всі види освіти: формальну, неформальну, інформальну. З'ясовано, що найпоширенішими формами одержання зазначеної спеціальності в системі формальної освіти є бакалавріат, магістратура, підготовка докторів філософії. Водночас, у країнах із середнім рівнем доходів для підготовки таких фахівців здебільшого використовують різноманітні за тривалістю програми в системі неформальної освіти - курси, тренінги, семінари, стажування, учнівство, менторство і т. ін. Після завершення навчання обов'язковою є сертифікація. На основі зарубіжного досвіду, аналізу наукової літератури доведено доцільність створення і запровадження різноманітних програм (довго- і короткострокових, з відривом від виробництва і без відриву, дистанційних, заочних, денних тощо) підготовки фахівців з оцінки медичних технологій в системі неформальної освіти зі сертифікацією в кваліфікаційних центрах по завершенню навчання. Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж28227 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|