Сахарова О. М. Педагогічні умови збагачення словника дітей молодшого дошкільного віку в процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. М. Сахарова; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Одеса, 2021. - 20, [1] c. - укp.Вперше визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови збагачення словника дітей (далі – СД) молодшого дошкільного віку (далі – МДВ) в процесі фізичного виховання (далі – ФВ) (забезпечення мовленнєвого супроводу процесу ФВ дітей МДВ, упровадження інтерактивних мовленнєвих технологій у процесі ФВ, наявність позитивних стимулів збагачення СД у процесі ФВ, взаємодія закладу дошкільної освіти і сім'ї у збагаченні цього словника). Розкрито сутність феномену такого збагачення, як цілеспрямованого впливу на розвиток СД, збільшення їхнього словникового запасу, засвоєння нових значень уже знайомих слів, переведення їх із пасивного словника в активний у ході вирішення завдань ФВ з використанням притаманних йому організаційних форм, засобів, методів і прийомів фізичного розвитку. Виявлено критерії (когнітивний, репродуктивний, інтерактивний) із відповідними показниками, схарактеризовано рівні розвитку цього словника (достатній, задовільний, низький), розроблено модель збагачення СД МДВ в процесі ФВ (когнітивно-збагачувальний, комунікативно-спрямований та емоційно-діяльнісний етапи), уточнено поняття ''збагачення словника'', ''словникова робота в закладі дошкільної освіти'', ФВ дітей дошкільного віку'', подальшого розвитку набули теорія і методика розвитку мовлення цих дітей. Розроблено й упроваджено діагностувальну та формувальну методики збагачення СД, комплекс індивідуальних мовленнєвих діагностичних завдань для дітей МДВ, дібраних за кожним показником. Використано у процесі експериментальної роботи з поетапним впровадженням визначених педагогічних умов, поєднання традиційних форм і методів роботи із ФВ (різні види гімнастики (ранкова, пробудження, імунна, пальчикова, гімнастика для очей, підбадьорююча, коригувальна тощо), традиційні заняття з фізичної культури, інтегровані заняття, рухливі ігри, гігієнічні процедури, загартування дітей тощо) з елементами інноваційних інтерактивних технологій (казкотерапія, казкотерапія в поєднанні із фітбол-вправами, пісочна терапія, танцювально-рухова терапія, сміхотерапія, музикотерапія, релаксація під музику, імунна гімнастика тощо. Експериментально доведено ефективність упровадження педагогічних умов, моделі та методики збагачення СД МДВ в процесі ФВ. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354 + Ч411.382.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА452761 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|