Соловей О. С. Вдосконалення автоматизованих систем керування вантажними операціями з великоваговими негабаритними вантажами на морських суднах : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.07 / О. С. Соловей; Херсонський національний технічний університет. - Херсон, 2021. - 21 c. - укp.Досліджено питання підвищення ефективності і безпеки вантажних операцій з великоваговими негабаритними вантажами (ВВНВ) на спеціалізованих морських суднах типу "Heavy Lift" шляхом вдосконалення автоматизованих систем керування. Виходячи з того, що автоматизація процесів керування судновими операціями з ВВНВ реалізується в рамках інтегрованої системи автоматизованого керування, були побудовані математичні моделі в системі судно-вантаж з урахуванням дисипації енергії при описі вільного руху об'єкта. Урахування принципу Геймгольца, принципу Гамільтона та умов Лагранжа - Ейлера дозволило визначити узагальнену модель як систему диференціальних рівнянь другого порядку. Урахування вимоги мінімізації ризику аварії при роботі з ВВНВ визначило використання траєкторій, які складаються з простих рухів. Показано, що для лінійного об'єкта при вирішенні задачі керування вибір закону регулювання однозначно визначається порядком диференціального рівняння математичної моделі. Декомпозиція системи судно-бортові крани-вантаж показала, що математична модель системи судно-вантаж може бути представлена у вигляді сукупності моделей динамічних ядер системи та керувань, що включають зв'язки між змінними стану ядер, та відповідних компонентів керування. Виходячи з порівняння динамічних властивостей судна і вантажу показана можливість підвищення ефективності і безпеки операцій з ВВНВ за рахунок використання інверсного алгоритму, при якому виконується динамічна стабілізація вантажу, а необхідні рухи в системі судно-вантаж, виконуються за рахунок еволюцій судна. Показано, шо побудова плану операцій з ВВНВ - це оптимізаційна процедура з критерієм мінімальності кренових моментів, а досягнення інваріантності в системі динамічної стабілізації вантажу при використанні інверсного алгоритму можливе при використанні прогнозу за каналами керування судном. Оцінено ефективність використання інверсного алгоритму за часом виконання вантажних операцій з ВВНВ на прикладі завантаження фракціонуючої колони на судно типу "Heavy Lift" ABB VANESSA. Індекс рубрикатора НБУВ: О484.83
Шифр НБУВ: РА452153 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|