Тихомирова О. К. Інформаційна політика держави як чинник розвитку громадянського суспільства в Україні : автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / О. К. Тихомирова; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2021. - 20 c. - укp.Висвітлено роль і значення інформаційної політики держави у розвитку громадянського суспільства загалом, та в Україні зокрема. Проаналізовано наукові роботи українських та зарубіжних учених, які розкривають теоретичні та практичні аспекти взаємодії третього сектору та держави в інформаційному просторі. Виявлено, що державна інформаційна політика може мати три основні способи впливу на громадянське суспільство, його сприйняття та зворотну реакцію: 1) інформаційна політика як засіб артикуляції загальнодержавної політики (внутрішньої та зовнішньої); 2) інформаційна політика як засіб демонстрації політики держави безпосередньо по відношенню до громадянського суспільства; 3) інформаційна політика як спосіб розуміння державою інформації та використання інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено, що громадянське суспільство як актор, наділений аналітичними та самоорганізаційними здібностями, аналізуючи ці три вияви інформаційної політики, може налаштовуватися або на протидію, або на взаємодію з державою. Ідентифіковано переваги від співпраці в інформаційній сфері для держави (довіра інститутів громадянського суспільства розширює довіру соціуму до органів державної влади; посилення конкурентоспроможності інформаційної сфери як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках ІКТ; транспарентність політичної системи, що сприяє комплексній демократизації: розбудова сучасного інформаційного суспільства) та громадянського суспільства (розгалужений контроль за владою державного, регіонального та локального рівнів: участь у формуванні змісту порядку денного в інформаційному просторі; боротьба з бюрократичною неефективністю та корупцією; посилення системи стримувань і противаг; популяризація інструментів прямої демократії). Обґрунтовано періодизацію громадянського суспільства України в контексті впливів інформаційної політики держави від здобуття незалежності й по сьогодні: 1) етап об'єктивації в інформаційному просторі (презентація як феномену, 1991—2003 рр.; 2) етап суб'єктивації (презентація як суб'єкта, 2004—2013 рр.); 3) етап інституалізації (презентація як партнера, з 2014 р. й дотепер). Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)126 + Ф3(4УКР)16
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА452380 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|