Лесіна Т. М. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх вихователів до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04, 13.00.08 / Т. М. Лесіна; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Одеса, 2019. - 40 c. - укp.Обгрунтовано теоретико-методологічні засади підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку на основі системного, синергетичного, суб’єктно-діяльнісного, компетентнісного, аксіологічного, контекстного, акмеологічного, інтегративного підходів. Розкрито сутність і структуру понять ”підготовленість майбутнього вихователя до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку” як результату підготовки здобувачів вищої освіти до професійної діяльності. Уточнено науковий статус понять “професійна підготовка”, “дошкільна соціальна зрілість”, “дитина передшкільного віку як суб’єкт соціальної дії”, “соціальні вміння і навички дітей передшкільного віку”. Визначено компоненти підготовленості майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку (соціально-імперативний, аналітично-стратегічний, оцінювально-рефлексивний), критерії (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-інформаційний, операційно-діяльнісний) і показники означеної якості. Схарактеризовано рівні підготовленості студентів (критичний, нижчий за задовільний, задовільний, високий) до конструктивного розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку. Обгрунтовано педагогічні умови результативної підготовленості майбутніх вихователів до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку (усвідомлення студентами на рівні переконань соціально-педагогічної значущості розвитку у вихованців соціальних умінь і навичок; забезпечення позитивного спілкування у підсистемах “майбутній вихователь - дитина передшкільного віку – батьки”, “студент – студент”, “викладач - майбутній фахівець”; спрямування практико-зорієнтованої освітньо-професійної діяльності студентів на соціальне партнерство із фахівцями-соціономістами та батьками вихованців закладів дошкільної освіти). Розроблено й експериментально перевірено модель і етапи (пізнавально-збагачувальний, репродуктивно-діяльнісний, імпровізаційно-творчий) її розгортання у закладі вищої освіти, діагностувальний інструментарій та експериментальну методику реалізації педагогічної стратегії підготовки майбутніх вихователів до конструктивного розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку, форми, методи підготовки студентів до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку. Подальшого розвитку набула теорія та методика професійної і дошкільної освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.350.0
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА437598 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|