РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000799607<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ван Сює 
Формування звукообразних уявлень молодших школярів у процесі фортепіанного навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ван Сює; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 20 c. - укp.

Актуалізовано проблему формування звукообразних уявлень молодших школярів спеціалізованих музичних закладів під час фортепіанного навчання. Звернення до цієї теми зумовлено модернізацією музичної освіти Китаю, пріоритетним завданням якої стало посилення художньо-естетичної спрямованості навчання молодих музикантів, оволодіння необхідними навичками в галузі інструментального виконавства шляхом осмислення й узагальнення надбань, накопичених кращими музикантами минулих часів й сучасності. З'ясовано, що науково-методична думка спрямовувалася на вивчення різних аспектів навчання гри на фортепіано: від удосконалення виконавської техніки та розвитку відповідного звуковидобування до виховання яскравого, гармонійно розвинутого музиканта. Змістовий аналіз науково-методичних праць дав змогу розкрити еволюцію цілей і методів у теорії і практиці фортепіанного навчання, прослідкувати наступність її принципових положень, зв'язок з естетичними ідеалами епохи, а також вимогами суспільства до виконавської практики. Проаналізовано педагогічні погляди й методичні засади видатних музикантів-педагогів світового рівня, згідно з якими виконавський процес представлено діалектичною триєдністю внутрішньо-слухових уявлень музиканта, рухо-моторного втілення на клавіатурі та звучання музичного інструмента. Доведено, що до роботи над втіленням образно-художнього змісту музичного твору долучаються три види звукообразних уявлень: конкретної звукової фактури (ладо-гармонічні, ритмічні, гармонічні), асоціативні (ідейноемоційно-образні) та "технічні" (моторні). Відповідно формування звукообразних уявлень характеризуються процесуальністю та послідовністю і здійснюється за чотирма фазами: установка на цілісне естетичне засвоєння звуків; естетичне сприйняття звуків відповідно до їх складності; злиття емоційно-чуттєвої активності і процесу звукоутворення; катарсис та оцінка звукових образів. Це дало змогу визначити звукообразні уявлення молодших школярів як інтегровану єдність музично-слухових і рухових компонентів, здатних змінюватися і удосконалюватися під час музичної діяльності. Виявлено, що завдяки збагаченню педагогіки мистецтва новими ідеями і поглядами у формуванні звукообразних уявлень молодших школярів спеціалізованих навчальних закладів доцільно спиратися на такі педагогічні принципи: принцип спрямованості музичного навчання на розвиток емоційночуттєвого досвіду молодших школярів; принцип наочності і емоційноестетичного осмислення музичних творів; принцип поетапно-ейдетичної організації навчальної діяльності; принцип поліцентричної інтеграції музичних знань; принцип сенсорних корекцій, спрямованих на зв'язок ігрових рухів з музичною інтонацією. Розроблено методику формування звукообразних уявлень молодших школярів під час навчання гри на фортепіано, яка забезпечувалася трьома взаємозв’язаними етапами (особистісно-рефлексивним, виконавсько розвивальним та діяльнісно-перетворювальним), кожен з яких передбачав поступове формування всіх компонентів звукообразних уявлень, впровадження розроблених педагогічних умов і принципів, форм та методів роботи з учнями. Новизна дослідження полягає в тому, що вперше здійснено цілісний науковий аналіз проблеми формування звукообразних уявлень молодших школярів; конкретизовано зміст і структуру цього феномену під час фортепіанного навчання; уточнено сутність поняття "звукообразні уявлення"; визначено педагогічні умови формування звукообразних уявлень молодших школярів та обґрунтовано можливості їх впровадження у навчальний процес спеціалізованих музичних навчальних закладів України та Китаю; удосконалено комплекс методів і прийомів формування звукообразних уявлень молодших школярів в умовах фортепіанного навчання; подальшого розвитку набули питання цільової спрямованості музичного навчання і виховання учнів спеціалізованих музичних навчальних закладів, збагачення їх емоційночуттєвої сфери, активізації творчої самостійності. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає у розробці й апробації методики поетапного формування звукообразних уявлень молодших школярів під час фортепіанного навчання; можливості використовувати матеріали дослідження у спеціалізованій музичній освіті як України, так і Китаю з урахуванням національних і ментальних особливостей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7 р(4УКР)2 + Щ310.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА436086 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського