РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000787779<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Fomin O. 
Determination of dynamic loading of bearing structures of freight wagons with actual dimensions = Визначення динамічної навантаженості несучих конструкцій вантажних вагонів з фактичними розмірами / O. Fomin, A. Lovska // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2021. - № 2/7. - С. 6-14. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.

The determination of the dynamic loading of the bearing structures of the main types of freight wagons with the actual dimensions under the main operating conditions is carried out. The inertial coefficients of the bearing structures of the wagons are determined by constructing their spatial models in the SolidWorks software package. Two cases of loading of the bearing structures of the wagons - in the vertical and longitudinal planes - have been taken into account. The studies were carried out in a flat coordinate system. When modeling the vertical loading of the bearing structures of wagons, it was taken into account that they move in the empty state with butt unevenness of the elastic-viscous track. The bearing structures of the wagons are supported by bogies of models 18 - 100. The solution of differential equations of motion was carried out by the Runge - Kutta method in the MathCad software package. When determining the longitudinal loading of the bearing structures of wagons, the calculation was made for the case of a shunting collision of wagons or a "jerk" (tank wagon). The accelerations acting on the bearing structures of the wagons are determined. The research results will help to determine the possibility of extending the operation of the bearing structures of freight wagons that have exhausted their standard service life. It has been established that the indicators of the dynamics of the load-carrying structures of freight wagons with the actual dimensions of the structural elements are within the permissible limits. So, for a gondola wagon, the vertical acceleration of the bearing structure is 4,87 m/s<^>2, for a covered wagon - 5,5 m/s<^>2, for a flat wagon - 5,8 m/s<^>2, for a tank wagon - 4,25 m/s<^>2, for a hopper wagon - 4,5 m/s<^>2. The longitudinal acceleration acting on the bearing structure of a gondola wagon is 38,25 m/s<^>2, for a covered wagon - 38,6 m/s<^>2, for a flat wagon - 38,9 m/s<^>2, for a tank wagon - 27,4 m/s<^>2, for a hopper wagon - 38,5 m/s<^>2. This makes it possible to develop a conceptual framework for restoring the effective functioning of outdated freight wagons. The conducted research will be useful developments for clarifying the existing methods for extending the service life of the bearing structures of freight wagons that have exhausted their standard resource.


Індекс рубрикатора НБУВ: О244-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського