Деньга О. Використання пісенного матеріалу на уроках української мови як іноземної / О. Деньга, Т. Ісаєнко // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр.. - 2021. - Вип. 39. - С. 42-56. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Досліджено особливості використання пісенного матеріалу у процесі формування іншомовної комунікативної компетенції під час навчання української мови як іноземної студентів різних рівнів володіння мовою. Актуальність статті зумовлена недостатньою кількістю навчальних ресурсів з української мови для іноземних студентів і, водночас, перевіреною ефективністю досліджуваного типу навчального матеріалу, а отже - необхідністю розробки методики його оптимального використання. Мета роботи - створення методики використання пісенного матеріалу на уроках української мови як іноземної для студентів різних рівнів володіння мовою з фокусом уваги на відомих сучасних піснях. Методи дослідження: критичний аналіз літературних джерел; вивчення та узагальнення позитивного досвіду роботи викладачів; пробне навчання. Подано методичні рекомендації щодо використання пісенного матеріалу на уроках української мови як іноземної для вирішення таких навчальних завдань: використання пісенного матеріалу як фонетичної зарядки і для корекції вимови, використання пісенного матеріалу як мотиватора для вивчення творчості письменників та поетів, використання пісенного матеріалу у навчанні лексичного та граматичного аспектів мови. Запропоновано методику проведення повного уроку для вивчення обраної пісні, а також варіанти використання пісні "Думка" на слова Тараса Григоровича Шевченка на різних етапах вивчення мови. Акцентовано увагу на сучасних піснях, у яких музика покладена на вірші видатних класиків, наведено приклади пісень, рекомендованих для використання на різних етапах навчального процесу. Висновки: залучення пісенного матеріалу має низку важливих переваг у практиці викладання української мови іноземцям і дає змогу створити на заняттях середовище, максимально наближене до автентичних умов, зняти психологічні бар'єри, покращити мікроклімат в аудиторії, збільшити можливості іноземних студентів своєчасно та різнобічно ознайомлюватися з українськими традиціями, культурою, адаптувати студентів до мовного узусу, реалізуючи через пісенний матеріал занурення їх в автентичне українське мовне середовище. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.33
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|