РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000779784<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Попова М. А. 
Когнітивна ергономіка онтології навчального призначення / М. А. Попова // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2020. - № 2. - С. 43-56. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Наведений аналіз досліджень щодо використання онтологій для розроблення навчальних програм, створення описів їх змісту у вигляді курсів та інформаційних ресурсів, удосконалення механізмів рекомендацій академічних джерел і ресурсів, академічного оцінювання, менеджменту закладу вищої освіти, інтеграції академічних даних і сховищ на основі онтологій, який засвідчив, що онтології є корисним засобом організації інформації в освітньому процесі. Розглянуто критерії, методи та способи метричної оцінки онтологій щодо відповідності вимогам застосування, збільшення доступності інформації для засвоєння та отримання можливості повторного їх використання з метою зниження часових і фінансових витрат на модернізацію наявних і розроблення нових моделей баз знань. Наведено опис метрик когнітивної ергономіки, які впливають на сприйняття та здатність до запам'ятовування інформації, представленої в онтологіях. Визначено залежність ефективності онтології від її метрик, на основі якої надано перелік когнітивно-перцептивних принципів, що необхідно враховувати, розробляючи онтології навчального призначення. Розглянуто основи теорії когнітивного навантаження та її застосування у процесі розроблення навчальних ресурсів на основі онтологій. Наведено опис типів когнітивного навантаження, які може спричинити навчальна онтологія, з метою визначення способів її оптимізації. Надано практичні поради розробникам навчальної онтології для найбільш ефективного представлення інформації для її засвоєння. Наведено перелік засобів побудови онтологій, у тому числі навчального призначення. Описано основні способи представлення знань засобами когнітивної ІТ-платформи "Поліедр", що враховує особливості когнітивної ергономіки в процесі розроблення онтології навчального призначення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського