Снісаренко О. І. Інклюзивна освіта в Україні: аналіз механізму державних видатків / О. І. Снісаренко, І. Ю. Штулер // Актуал. проблеми економіки. - 2020. - № 10. - С. 92-101. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.Розвиток інклюзивної освіти в Україні є дискусійним напрямком у науково-практичних колах із самого початку її впровадження, як експерименту так і до сьогодні, як самостійної освітньої парадигми в середній загальноосвітній школі. Якщо в питаннях методології інклюзивної педагогіки між фахівцями за цей часу був досягнутий консенсус, то фінансова політика є досі не допрацьовано. Не зважаючи на велику кількість праць, що присвячені різнобічному аналізу проблематики інклюзивної освіти, необхідно констатувати, що економічна наука в Україні нещодавно звернула увагу на даний аспект. Розглянуто питання фінансування інклюзивної освіти в Україні. Проведено аналіз видатків із державного бюджету та досліджено ефективність витрат у межах децентралізації. Розглянуто зміст основних моделей освітньої субвенції та перспективи їх використання. Встановлено, що у світі є 3 основні моделі фінансування інклюзії. Це "ресурсна модель", "нозологічна модель" так звана "індивідуальна модель". З'ясовано, що з 2017 р. Україна використовує ресурсну модель, яка забезпечується спеціальними видатками з бюджету - субвенція. Протягом трьох років ця стаття видатків чітко прописується в "Законі про Державний бюджет" регулюючи основні стратегічні цілі забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. Субсидіарний метод матеріального забезпечення стратегії інтегративних процесів у навчанні осіб із порушеннями психофізичного розвитку є сьогодні оптимальним для підтримки безперервного надходження грошових коштів на місця та безпосередньо до споживача, але не є досконалим із-за негнучкої системи розподілу фінансів у кожному регіоні. Такий феномен існує по причині недосконалої статистичної обробки інформації щодо наявності дітей з ООП, їх навчальних і корекційних потреб, що формуються на основі медичного обстеження та висновку інклюзивного ресурсного центру. Некомпетентне освоєння коштів субвенції було виявлено в результаті аудиту в 2018 р., який проводила Державна рахункова палата України в усіх областях. Тому є потреба до прогресивних заходів спрямованих на перегляд системи економічного забезпечення інклюзивної освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.551
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23291 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|