Voronin S. Establishing a pattern in the influence of two-layer greasing on the wear resistance of rails / S. Voronin, B. Asadov, D. Onopreichuk, V. Stefanov, I. Hrunyk, V. Pashchenko, O. Zabula, O. Holovan, Y. Chernichenko, O. Kharkivskyi // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2020. - № 3/1. - С. 85-91. - Бібліогр.: 30 назв. - англ.Наведено результати експериментального дослідження впливу двошарового мащення, що формується з графітового порошку та базових молекул індустріальної оливи, на зносостійкість бічної поверхні головки залізничної рейки. Так, у разі збільшення концентрації графітового порошку в оливі від 0 до 3 % за навантаження 363 - 646 N величина зношування зменшується на 42 - 29,7 % відповідно. Методика досліджень передбачала моделювання процесу тертя кочення з проковзуванням за допомогою роликів на машині тертя СМЦ-2. Саме такий вид тертя має місце в трибосистемі гребінь колеса - бічна поверхня головки рейки в кривих ділянках колії. Також передбачалась подача оливи аерозольним способом. Варіювались 2 незалежних фактори: концентрація графітового порошку в індустріальній оливі И-12А та зовнішнє навантаження. Незмінними факторами залишались частота обертання роликів, що забезпечувало стабільне проковзування на рівні 20 %, температура оливи, час проведення кожного випробування. Результати експерименту надали можливість отримати рівняння регресії, яке описує закономірність зношування ролика пари тертя "ролик - ролик" залежно від обраних факторів. На завершальному етапі роботи проведено розрахунок ресурсу рейки в кривій ділянці колії. Результати розрахунку ресурсу залізничної рейки за умов збільшення концентрації графітового порошку від 0 до 3 % у разі зовнішніх навантажень від 363 до 646 N показали приріст ресурсу рейки від 40 до 61 %. Розрахунок базувався на отриманих експериментальних даних, що характеризують процес тертя бічної поверхні головки рейки з гребенем колеса в кривій ділянці колії за умов двошарового мащення за різних навантажень. Двошарове мащення формувалось шляхом аерозольного нанесення оливи на поверхню тертя з різною концентрацією графіту. Отримані дані надають можливість прогнозувати строк служби залізничих рейок в кривих за умов двошарового мащення. Індекс рубрикатора НБУВ: О211-082.056
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|