Пожарська О. Ю. Культурогенез циркового мистецтва / О. Ю. Пожарська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб.. - 2017. - Вип. 25. - С. 38-42. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Звернено увагу на необхідність комплексного вивчення цирку як феномена культури, його культурологічної специфіки, обумовленість його розвитку соціально-економічними, історичними, політичними, естетичними чинниками. Розкрито зміст карнавалу як джерела форм видовищної культури, в т. ч., і циркової. Наголошено, що саме карнавальна культура поклала початок таким феноменам, як скоморошество і жонглерство, які уособлюють приклад візуально-слухового синтезу і відповідності в епоху середньовіччя уявленням народу про свободу творчого духу, радість чуттєвого сприйняття світу. Наведено спільні й відмінні риси скоморошества і жонглерства. Відзначено, що культургенетична природа циркового мистецтва виявляє зв'язок цирку з різними формами видовищної культури: народним ляльковим театром, ілюзіоном, лубком, тобто "балаганною традицією". Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353-07 + Щ354.1/9
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|