РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000710858<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бабийчук Я. О. 
Расчетно-экспериментальный метод исследования осаждения топлива в баке перед повторными включениями маршевого двигателя / Я. О. Бабийчук, Д. С. Назаренко, И. В. Седых // Техн. механіка. - 2019. - № 2. - С. 39-47. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

При виведенні космічних апаратів на орбіту з тривалими паузами між включеннями маршового двигуна (МД) потрібно забезпечити запуск двигуна у космосі, для чого необхідно гарантувати наявність палива біля входу в витратні магістралі. Оскільки паливо в паузах між включеннями МД знаходиться в умовах практично повної відсутності гравітації і може вільно переміщуватися по всьому об'єму бака, займаючи практично будь-яке просторове положення, то для забезпечення гарантованого запуску МД виникає необхідність в його переміщенні в передстартовий стан. Переміщення палива до витратних магістралей проведено шляхом створення поздовжнього прискорення за допомогою двигунів малої тяги. Час повного переміщення рідини з одного положення в інше є найважливішим параметром, що впливає на кількість палива і, відповідно, на енергетичні характеристики ступеня. Розглянуто випадок осадження палива в баку пального третього ступеня ракети-носія з використанням двох двигунів малої тяги перед повторним включенням МД. Для розробки прийнятий максимально несприятливий варіант - весь обсяг компонента палива зосереджений у верхнього полюса бака, що відповідає максимальному прохідному паливом шляху і, відповідно, максимальному часу осадження. Розроблено розрахунково-експериментальний метод визначення потрібного часу осадження палива, який поєднує проведення експериментального відпрацювання і числового моделювання осадження палива, що дозволяє проводити необхідні дослідження з необхідною точністю і істотно скоротити обсяг випробувань і потребу в матеріально-технічному оснащенні експериментальної бази. Запропонований метод надалі дозволить оптимізувати існуючу традиційну методику розрахунку часу осадження, забезпечивши вже на початковому етапі розробки більш точне визначення часу осадження, і тим самим знизить обсяг компонентів палива, необхідних на роботу двигунів малої тяги, що, в свою чергу, збільшить вагу виведеного корисного вантажу.


Індекс рубрикатора НБУВ: О651-044.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16745 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського