РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000680809<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Liashenko I. 
The management features of the university preparatory department = Особливості управління підготовчим відділенням університету / I. Liashenko, S. Rudenko // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2018. - № 1. - С. 132-138. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Purpose. To reveal the management features of the university preparatory department in the philosophical tradition of Plato, according to which the acquisition of knowledge is regarded as a way of life. The authors focus on: 1) the frequency of renewal of student flows; 2) the hybridization of education in the prospects of global transformation of education; 3) the need to adapt university entrants to higher education. Methodology. The authors used the dialectical, system-structural, structural-functional method, as well as methods of comparison, analysis, synthesis, and expert assessment. Findings. It is proposed to organize the management of the university preparatory department according to the philosophical tradition of Plato's line, which allows university entrants to view knowledge as a way of life, and not as a service. The authors identified and considered the three major features in the management of university preparatory department that currently require special attention: 1) the frequency of renewal of student flows; 2) the hybridization of education in the prospects of global transformation of education; 3) the need to adapt university entrants to higher education. The author's solutions of the abovementioned tasks are proposed. Originality. The strategy of managing the university preparatory department according to the philosophical tradition of Plato's line is developed, which allows university entrants to view knowledge as a way of life, and not as a paid service. Practical value. The use of the results obtained in educational practice makes it possible to reveal the possibilities of knowledge as a guide to the fullest possible self-realization in life; knowledge as the possibility of achieving the goal in life; knowledge as an opportunity to find life predestination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.442.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського