РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000656875<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Горобченко О. М. 
Формалізація параметра напруженості діяльності машиніста локомотива на основі ергономічної моделі / О. М. Горобченко, А. О. Антонович // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2017. - № 1. - С. 70-78. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Мета наукової роботи - формалізація показника напруженості діяльності машиніста локомотива. Однією з характеристик напруженості роботи машиніста є різниця між часом, відведеним на виконання завдання, і необхідним часом (зовнішній резерв або дефіцит часу). Визначено множини суттєвих і несуттєвих операцій під час керування локомотивом за різних поїзних ситуацій. Використовуючи методи нечіткої логіки, поняття "суттєвість операції керування локомотивом" представлено у вигляді набору лінгвістичних змінних. Для визначення функції приналежності елементів множини "суттєвість операції керування локомотивом" використано метод експертних оцінок. Коефіцієнт часової напруженості представлений у вигляді нечіткого числа L-R-типу. Встановлено величину відносної кількості операцій керування локомотивом згідно розподілу за параметром "суттєвість операції". Для визначення найбільш напруженого режиму роботи машиніста проведено ранжування режимів руху за параметром відносної кількості суттєвих операцій керування. Найбільш важкими режимами є: "перешкода попереду", "рух у несприятливих погодних умовах" та "відправлення зі станції на перегін". Введення величини "умовна суттєвість виконання операції" надало змогу більш якісно описати умови ведення поїзда. Вперше представлено визначення напруженості роботи машиніста локомотива у вигляді унімодального нечіткого числа, що надасть змогу в подальшому використати методи теорії штучного інтелекту для моделювання діяльності машиніста локомотива та розробки інтелектуальних систем керування. Авторами держано можливість безпосередньо врахувати такий важливий якісний показник, як "напруженість роботи машиніста" в системах автоведення та контролю безпеки руху. Ранжування поїзних ситуацій та керуючих операцій надає змогу обгрунтувати порядок виконання керуючих дій у разі удосконалення алгоритмів роботи систем ведення поїздів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О23-082.02 + Ю941.195

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського