РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000645907<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Пінчук Н. 
Зміст і чииники формування позитивного іміджу керівників освітніх організацій / Н. Пінчук // Післядиплом. освіта в Україні. - 2014. - № 2. - С. 78-81. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Здійснено теоретичне обґрунтування сутності, змісту та основних чинників формування іміджу керівника як важливої складової підвищення ефективності діяльності освітньої організації в умовах соціальних трансформацій. Подано визначення іміджу керівника освітньої організації як цілісного несуперечливого образу керівника, сформованого у свідомості довколишніх, який відповідає цілям, нормам, цінностям, прийнятим у цільовій групі, а також очікуванням, що пред’являються членами групи до керівника. Розглянуто погляди дослідників на основний зміст поняття іміджу керівника через різні його структури. Виокремлено дві групи чинників формування позитивного іміджу керівника освітньої установи: зовнішні (особливості вербальної та невербальної поведінки управлінця, соціально-демографічні характеристики) та внутрішні (особистісні − професійно значущі якості, емоційно-поведінкові реакції, індивідуально-характерологічні прояви особистості та ділові якості, особистісні цінності керівника та його особиста місія; соціально-психологічні − уміння встановлювати ділові стосунки в організації, створювати сприятливий соціально-психологічний клімат колективу, комунікативна компетентність; професійні − стиль керівництва, індивідуальний стиль прийняття рішень, стиль розв’язання конфліктів, провідна манера поведінки в процесі розв’язання професійних завдань). Доведено, що важливою умовою означеного процесу може виступати розвиток психологічної готовності управлінців, що складається із взаємопов’язаних складових: мотиваційної, когнітивної, операційної та особистісної.

Осуществлено теоретическое обоснование сущности, содержания и основных факторов формирования имиджа руководителя как важной составляющей повышения эффективности деятельности образовательного учреждения в условиях социальных трансформаций. Дано определение имиджа руководителя образовательного учреждения как целостного непротиворечивого образа руководителя, сформированного в сознании окружающих, соответствующего целям, нормам, ценностям, принятым в целевой группе, а также ожиданиям, предъявляемым членами группы к руководителю. Рассмотрены взгляды исследователей на основное содержание понятия имиджа руководителя через различные его структуры. Выделены две группы факторов формирования положительного имиджа руководителя образовательного учреждения: внешние (особенности вербального и невербального поведения управленца, социально-демографические характеристики) и внутренние (личностные ‒ профессионально значимые качества, эмоционально-поведенческие реакции, индивидуально-характерологические проявления личности и деловые качества, личностные ценности руководителя и его личная миссия; социально-психологические ‒ умение устанавливать деловые отношения в организации, создавать благоприятный социально-психологический климат коллектива, коммуникативная компетентность; профессиональные ‒ стиль руководства, индивидуальный стиль принятия решений, стиль разрешения конфликтов, ведущая манера поведения в процессе решения профессиональных задач). Доказано, что важным условием указанного процесса может выступать развитие психологической готовности управленцев, состоящего из взаимосвязанных составляющих: мотивационной, когнитивной, операционной и личностной.

The article deals with theoretical argumentation of the nature, content and main factors of formation of the principal’s image as an important component of improving the efficiency of educational establishment under social transformations. The author gives the definition of the image of a principal as an integral image of a head, who meats the aims, norms, values adopted in the target group as well as expectations that members of the group claim to the head. The article presents some points of views of different researchers on the main content of the image of principal taking into consideration its various structures. Two groups of factors of formation principal’s positive image are determined: external (the peculiarities of verbal and nonverbal principal’s behavior, socio-demographic characteristics) and internal (personal − professionally important characteristics, emotional and behavioural reactions, individual features of personality and manager’s qualities, personal values of the principal and his personal mission; socio-psychological − the ability to establish business relations in the organization, to create a favorable social and psychological climate within the staff, communicative competence, professional – leaders’ style, individual style of decision-making, conflict resolution style, top demeanour in the process of professional tasks solution). It is proved that development of psychological readiness of managers may be an important condition for the mentioned process; this readiness consists of the following interrelated components: motivational, cognitive, operational and personal.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського