РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000632352<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Яковенко Т. В. 
Дефініційний аналіз поняття "навчальне середовище Інженерно-педагогічного ВНЗ" / Т. В. Яковенко // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 583-590. - Бібліогр.: с. 590 (19 назв) - укp.

Визначено сутність поняття навчального середовища інженерно-педагогічного ВНЗ на основі різнобічного аналізу філософських, соціологічних, психологічних та педагогічних досліджень. Аналіз теоретичних досліджень щодо визначення поняття "середовище" дозволив автору виявити три підходи до визначення середовища, що формується в навчальному закладі, з позиції характеру його взаємодії із людиною: суб’єкт-об’єктний підхід, середовищний підхід, суб’єкт-суб’єктний підхід. Розглянуто різні модифікації освітніх середовищ (віртуальні, навчальні, інформаційно-освітні). Ураховуючи те, що професія інженера-педагога належить до професій, що функціонують одночасно в двох різних системах: "людина-людина" і "людина-техніка", констатовано, що навчальне середовище інженерно-педагогічного ВНЗ є соціально-педагогічним утворенням, у якому відбувається формування професійної компетентності, особистісно-професійний розвиток і саморозвиток майбутнього інженера-педагога на засадах індивідуально-творчого підходу.

Определена сущность понятия учебной среды инженерно-педагогического вуза на основе разностороннего анализа философских, социологических, психологических и педагогических исследований. Анализ теоретических исследований по определению понятия «среда» позволил автору выявить три подхода к определению среды, что формируется в учебном заведении, с позиции характера его взаимодействия с человеком: субъект-объектный подход, средовой подход, субъект-субъектный подход. Рассмотрены различные модификации образовательной среды (виртуальные, учебные, информационно-образовательные). Учитывая то, что профессия инженера-педагога принадлежит к профессиям, которые функционируют одновременно в двух разных системах: "человек-человек" и "человек-техника", констатировано, что учебная среда инженерно-педагогического вуза является социально-педагогическим образованием, в котором происходит формирование профессиональной компетентности, личностно-профессиональное развитие и саморазвитие будущего инженера-педагога на основе индивидуально-творческого подхода.

The paper defines the essence of the notion of educational environment in engineering-pedagogical higher education institution, based on multifaceted analysis of philosophical, sociological, psychological and pedagogical researches. Analysis of theoretical researches regarding definition of the notion “environment” allowed the author to reveal three approaches to defining the environment, that forms in an educational institution, from the viewpoint of nature of its interaction with a person: subject-object approach, environmental approach, and subject-subject approach. Various modifications of educational environments (virtual, learning, and informational-educational) are discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)711

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського