РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000632327<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Сеньовська Н. Л. 
Гендерний підхід у середній освіті (на матеріалі вивчення драматургії Лесі Українки в 10 класі) / Н. Л. Сеньовська // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 439-444. - Бібліогр.: с. 444 (5 назв) - укp.

З’ясовано сучасне науково-філософське розуміння ґендеру як соціокультурного явища, що зводиться до аналізу чотирьох взаємопов’язаних підсистем: біологічна стать, ґендерні стереотипи, ґендерні ролі та ґендерна ідентичність. Охарактеризовано ґендерний підхід у середній освіті, що полягає як у тиражуванні наявних ґендерних стереотипів, так і в просуванні ідей ґендерної рівності. Описано ґендерний аналіз драматичних поем Лесі Українки як один із засобів корекції процесу соціалізації молоді залежно від статі. Зроблено висновок, що завдяки ґендерному аналізу драматичного твору вчитель може акцентувати увагу учнів на правильному розумінні ґендерних стереотипів чоловіка та жінки у суспільстві, здійснювати ґендерне виховання та сприяти розвитку моральних якостей учнів.

Выявлено современное научно-философское понимание гендера как социокультурного явления, сводится к анализу четырех взаимосвязанных подсистем: биологический пол, гендерные стереотипы, гендерные роли и гендерная идентичность. Охарактеризован гендерный подход в среднем образовании, заключающийся как в тиражировании имеющихся гендерных стереотипов, так и в продвижении идей гендерного равенства. Описаны гендерный анализ драматических поэм Леси Украинки как одно из средств коррекции процесса социализации молодежи в зависимости от пола. Сделан вывод о том, что благодаря гендерному анализу драматического произведения учитель может акцентировать внимание учащихся на правильном понимании гендерных стереотипов мужчины и женщины в обществе, осуществлять гендерное воспитание и способствовать развитию нравственных качеств учащихся.

Modern scientific-philosophical understanding of gender as a social-cultural phenomenon is clarified; it is reduced to the analysis of four interconnected subsystems: biological sex, gender stereotypes, gender roles and gender identity. Gender approach in secondary education is characterized; it constitutes of both replication of existing gender stereotypes and promotion of the gender equality ideas. Gender analysis of Lesya Ukrainka’s dramatic poems is described as one of the means of correcting the process of youth socialization according to the gender. It is concluded, that with the gender analysis of a literary work teacher can focus pupils’ attention on the correct understanding of male and female gender stereotypes in the society, provide gender education and facilitate the development of pupils’ moral qualities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УКР)5-4 + Ч421.332

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського