РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000629282<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Панасенко Е. А. 
Концепція історико-педагогічного дослідження: методологічний аналіз / Е. А. Панасенко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2016. - № 25. - С. 11-15. - Бібліогр.: с. 15 (7 назв) - укp.

Наведено основні особливості дослідження в галузі історії педагогіки, а саме: часовий чинник, територіальна належність, неможливість використання емпіричних методів наукового дослідження, комплексне використання методологічних підходів. Розглянуто проблему створення концепції історико-педагогічного дослідження. Розкрито сутність дефініції "концепція" як міждисциплінарної категорії у філософії, соціології, психології та педагогіці. Зазначено, що у сучасній педагогічній науці склалася полісемантична традиція трактування категорії, що вивчається. Наведено функції (гносеологічна, креативна, організаційно-спрямовуюча, систематизації, функція розуміння і детермінації інформації тощо) та основні вимоги до означеного феномену. Концепцію історико-педагогічного дослідження розглянуто як систематизований конструктивний задум наукової праці та цілісну систему взаємопов'язаних концептів історико-педагогічного пошуку. Розкрито й охарактеризовано три взаємопов'язані концепти дослідження: методологічний, теоретичний та технологічний.

Представлены основные особенности работы в области истории педагогики, а именно: временной фактор, территориальная принадлежность, невозможность использования эмпирических методов научного исследования, комплексное использование методологических подходов. Рассмотрена проблема создания концепции историко-педагогического исследования. Раскрыта сущность дефиниции "концепция" как междисциплинарной категории философии, социологии, психологии и педагогики. Отмечено, что в современной педагогической науке сложилась полисемантическая традиция трактовки исследуемой категории. Представлены функции (гносеологическая, креативная, организационно-направляющая, систематизации, функция понимания и детерминации информации и т.д.) и основные требования к этому феномену. Концепция историко-педагогического исследования рассмотрена как систематизированный конструктивный замысел научной работы и целостная система взаимосвязанных концептов историко-педагогического поиска. Раскрыты и охарактеризованы взаимосвязанные концепты исследования: методологический, теоретический и технологический.

The article deals with the problem of creating the concept of historical and pedagogical research. The basic features of research оn history of pedagogy, namely the time factor, territorial identity, inability to use empirical methods of scientific research, comprehensive use of methodological approaches are presented. The essence of the definition of “conception” as an interdisciplinary category in philosophy, sociology, psychology and pedagogy is exposed. It is noted that in the modern pedagogical science a polysemantic tradition of interpretation of the researched category was developed. The essence of the category “concept” interpreted as theoretical and methodological, empirical system of views, arguments, ideas that leads to complete understanding and interpretation of educational phenomena and processes, reveals their essence, structural and content features, tools and general rules for their organization. The functions (epistemological, creative, organizational, systematization, understanding and determination of information) and basic requirements for this phenomenon are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського