РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000605375<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Федоренко С. 
Грамотність як комплексний педагогічний феномен у вищій освіті США / С. Федоренко // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 97-102. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано роль грамотності в системі соціального та культурного розвитку людини та суспільства. Розглянуто особливості англомовних, зокрема американських, досліджень, феномену грамотності. Відзначено складну та динамічну сутність грамотності, з якою пов’язана розширена типологічна класифікація її проявів. Запропоновано типологію грамотності за американським дослідником Ш Кордзом: інформаційна, візуальна, мультикультурна та медіа грамотність. Наведено стислий зміст провідних концепцій складу та функцій різного типу грамотності. Особливу увагу приділено поняттю «культурного інтелекту», яке виникло в США на початку 2000-х рр. на хвилі критики теорії культурної грамотності Е. Гірша. Охарактеризовано сутність культурного інтелекту та його компонентів: когнітивного, медіа когнітивного, мотиваційного та поведінкового.

Проанализирована роль грамотности в системе социального и культурного развития человека и общества. Рассмотрены особенности англоязычных, в частности американских, исследований феномена грамотности. Отмечена сложная и динамичная сущность грамотности, с которой связана расширенная типологическая классификация ее проявлений. Предложена типология грамотности согласно американскому исследователю Ш. Кордзу: информационная, визуальная, мультикультурная и медиа грамотность. Приведено краткое содержание ведущих концепций состава и функций различного типа грамотности. Особое внимание уделено понятию «культурного интеллекта», возникшего в США в начале 2000-х гг. на волне критики теории культурной грамотности Е. Гирша. Охарактеризована сущность культурного интеллекта и его компонентов: когнитивного, медиа когнитивного, мотивационного и поведенческого.

Analyzed is the role of literacy in the social and cultural development of individuals and society. Considered are the features of English, particularly American, studies the phenomenon of literacy. Noted is the complex and dynamic nature of literacy, which is connected expanded typological classification of its manifestations. Proposed is the typology of literacy American researcher W Kordz: information, visual, and media literacy multicultural. Shown is the summary of major concepts of structure and function of different types of literacy. Particular attention is paid to the concept of "cultural intelligence", which appeared in the US in the early 2000s in the wake of criticism of the theory of cultural literacy of E. Hirsch. Characterized is the essence of cultural intelligence and its components: cognitive, cognitive media, motivation and behavior.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського