РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000585848<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Прядка Я. Ю. 
Риторичні вправи на уроках української мови в старших класах / Я. Ю. Прядка // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 35. - С. 130-136. - Бібліогр.: с. 136 - укp.

Проаналізовано наявні в методиці навчання української мови класифікації вправ, які спрямовані на ефективне засвоєння знань з риторики. Акцентовано особливу увагу на комунікативних вправах, пов’язаних з формуванням комунікативно-мовленнєвих умінь, що стимулюють учнів до спілкування та мовленнєвого самовдосконалення. Подано типологію вправ, які враховують своєрідність опанування риторичних відомостей й формування риторичних умінь і навичок (дихальні, дикційні, інтонаційні, стилістичні вправи). Наведено приклади риторичних вправ. Зауважено, що запропонована класифікація вправ передбачає успішне опанування учнями риторичними вміннями і навичками, забезпечення розвитку комунікативних здібностей, уміння думати, розуміти, переконувати.

Проанализированы имеющиеся в методике обучения украинскому языку классификации упражнений, направленные на эффективное усвоение знаний по риторике. Акцентировано особое внимание на коммуникативных упражнениях, связанных с формированием коммуникативно-речевых умений, стимулирующих учеников к общению и речевому самосовершенствованию. Представлена типология упражнений, учитывающих своеобразие освоения риторических сведений и формирования риторических умений и навыков (дыхательные, дикционная, интонационные, стилистические упражнения). Приведены примеры риторических упражнений. Отмечено, что предложенная классификация упражнений предусматривает успешное овладение учащимися риторическими умениями и навыками, обеспечивает развитие коммуникативных способностей, умение думать, понимать, убеждать.

The paper analyzes classifications of exercises existing in the methodic of teaching Ukrainian language and aimed at efficient mastering the knowledge of rhetoric. Particular attention is paid to the communicative exercises, linked to forming communicative-speaking abilities, which stimulate the pupils’ communication and verbal self-development. The paper gives a typology of exercises considering specific features of mastering the knowledge of rhetoric and forming rhetorical abilities and skills (breathing, utterance, intonation, stylistic exercises). Examples of rhetorical exercises are given. It is concluded that the suggested classification of exercises involves pupils’ successful mastering rhetorical abilities and skills as well as providing development of communication skills and abilities to think, understand and persuade.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33 + Ш7 р20-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського