РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573280<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бондарчук О. 
Особливості та чинники автопсихологічної компетентності керівників освітніх організацій / О. Бондарчук, Н. Пінчук // Післядиплом. освіта в Україні. - 2014. - № 1. - С. 30-35. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Виокремлено мотиваційний, когнітивний, операційний та особистісний компоненти в структурі автопсихологічної компетентності. Продемонстровано результати дослідження рівнів розвитку цих компонентів у керівників загальноосвітніх навчальних закладів, поділених на групи залежно від статі, віку та стажу управлінської діяльності. Під час вивчення мотиваційного компонента виявлено переважання соціальних, власне управлінських і престижних мотивів над мотивами особистісного та професійного вдосконалення, а також недостатній рівень розвитку мотивації вдосконалення психологічної компетентності. Встановлено, що переважна більшість управлінців має середній рівень когнітивного компонента та розуміє психологічну компетентність як засіб впливу на інших. На основі узагальнення результатів дослідження операційного компонента автопсихологічної компетентності зафіксовано недостатній рівень його сформованості. Визначено, що за показниками рефлективності, адекватності самооцінювання та самоставлення більшість керівників віднесено до групи з середнім рівнем сформованості особистісного компонента.

Выделены мотивационный, когнитивный, операционный и личностный компоненты в структуре автопсихологической компетентности. Продемонстрированы результаты исследования уровней развития этих компонентов у руководителей общеобразовательных учебных заведений, разделенных на группы в зависимости от пола, возраста и стажа управленческой деятельности. При изучении мотивационного компонента обнаружено преобладание социальных, собственно управленческих и престижных мотивов над мотивами личностного и профессионального совершенствования, а также недостаточный уровень развития мотивации совершенствования психологической компетентности. Установлено, что подавляющее большинство управленцев имеют средний уровень когнитивного компонента и понимают психологическую компетентность как средство влияния на других. На основании обобщения результатов исследования операционного компонента автопсихологической компетентности зафиксирован недостаточный уровень его сформированности. Определено, что по показателям рефлексивности, адекватности самооценки и самоотношения большинство руководителей отнесены к группе со средним уровнем сформированности личностного компонента.

The motivational, cognitive, operational and personal components in the structure of the auto psychological competence were allocated. Results of the study of the these components' levels at heads of secondary schools, divided into groups according to sex, age and length of service management were demonstrated. In the study of motivational component predominance of social, proper management and prestigious motives over the motives of personal and professional development was found, as well as the lack of development of motivation of the psychological competence improving. It was found that the vast majority of managers have an average level of cognitive component and understand psychological competence as a means of influencing others. On the basis of summarizing the results of the study of the operational component of auto psychological competence the insufficient on its establishment was fixed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.411 + Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського