РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573254<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Засенко В. 
Діти з особливими потребами: пріорітетні напрями державної політики України в галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров'я / В. Засенко, А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 20-29. - укp.

Розкрито особливості реформування системи освіти для дітей з особливими потребами та інвалідністю в Україні, що відбувається з урахуванням прогресивних світових тенденцій: від інституалізації до інклюзії. Висвітлено діяльність Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, який, керуючись інноваційною методологічною парадигмою дитиноцентризму, разом з МОН України розробив концептуальну базу розвитку вітчизняної дефектології, визначив нові напрями та шляхи здобуття освіти дітьми з особливими потребами. Виокремлено наукові результати досліджень проблеми використання української жестової мови, а також інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими потребами. Названо гальмівні чинники розвитку системи освіти осіб з особливостями психічного розвитку, зокрема відсутність стабільності у термінах їх навчання, постійні зміни змістового наповнення окремих освітніх галузей „масової” школи. Виначено пріоритетні напрями державної політики у галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров’я. Акцентовано увагу на змісті парламентських слухань "Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей із порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх розв’язання” (червень 2014 р.). Розглянуто рекомендації парламентських слухань щодо шляхів покращення роботи за вказаними напрямами.

Раскрыты особенности реформирования системы образования для детей с особыми потребностями и инвалидностью в Украине, что происходит с учетом прогрессивных мировых тенденций: от институализации к инклюзии. Освещена деятельность Института специальной педагогики НАПН Украины, который, руководствуясь инновационной методологической парадигмой детоцентризма, вместе с МОН Украины разработал концептуальную базу развития отечественной дефектологии, определил новые направления и пути получения образования детьми с особыми потребностями. Выделены научные результаты исследований проблемы использования украинского языка жестов, а также информационно-коммуникационных технологий в обучении детей с особыми потребностями. Названы тормозные факторы развития системы образования лиц с особенностями психического развития, в частности отсутствие стабильности в терминах их обучения, постоянные изменения содержательного наполнения отдельных образовательных областей "массовой" школы. Определены приоритетные направления государственной политики в области образования, социальной защиты и здравоохранения. Акцентировано внимание на содержании парламентских слушаний "Образование, здравоохранение и социальное обеспечение детей с нарушениями психофизического развития: проблемы и пути их решения" (июнь 2014 г.). Рассмотрены рекомендации парламентских слушаний о путях улучшения работы по указанным направлениям.

The features of the reform of the education system for children with special needs and disabilities in Ukraine, which is based on progressive global trends: from institutionalization to inclusion. Deals with the Institute of Special Pedagogy NAPS Ukraine, who guided innovative methodological paradigm childcentrism, together with MES of Ukraine has developed a conceptual framework of national Defectology, outlined new areas and ways of education of children with special needs. Author determined scientific results of studies on the use of Ukrainian sign language and ICT in teaching children with special needs. Named brake factors for developing the education of persons with features of mental development, including the lack of stability in terms of their learning, constant change content in the context of individual educational areas "mass" school. Outlined the priority directions of state policy in the field of education, social security and health care. The emphasis is on the content of parliamentary hearings on "Education, health and welfare of children with psychophysical development: problems and solutions" (June 2014). Specified acute unresolved problems in this field. Consider the recommendations of the parliamentary hearings on ways to improve the performance for your directions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського