РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000568584<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Панасенко Е. 
Професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів: експериментальне дослідження мотивів і цінностей / Е. Панасенко, Г. Цвєткова // Рідна шк.. - 2014. - № 3. - С. 29-34. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто наукову доцільність і результативність експерименту як методу наукового дослідження явищ. Виявлено особливості психолого-педагогічного експерименту: багаторівневість, комплексність і широта діапазону вимірювань. Проаналізовано фази проведення експерименту та методи, які застосовувалися до кожного його етапу. Зосереджено увагу на вимозі репрезентативності вибіркового методу добору респондентів. Охарактеризовано репрезентативність як вимогу до проведення експериментів та як властивість вибіркової сукупності досліджуваного матеріалу. Розкрито структуру особистісного компонента професійного самовдосконалення викладача та склад його мотиваційно-ціннісного аспекту. Проведено порівняння рівня сформованості мотивів самовдосконалення викладачів і визначено найбільш пріоритетні – прагматичні та мотиви престижу, і найменш пріоритетні – соціальні, особистісного розвитку та власне педагогічні. Наголошено на індивідуальному характері професійного самовдосконалення викладачів і його зв’язок із системою професійного вибору. Подано таблиці результатів проведення експериментального дослідження мотивів і цінностей самовдосконалення викладачів.

Рассмотрена научная целесообразность и результативность эксперимента как метода научного исследования явлений. Выявлены особенности психолого-педагогического эксперимента: многоуровневость, комплексность и широта диапазона измерений. Проанализированы фазы проведения эксперимента и методы, которые применялись к каждому его этапу. Сосредоточено внимание на требовании репрезентативности выборочного метода отбора респондентов. Охарактеризована репрезентативность как требование к проведению экспериментов и как свойство выборочной совокупности изучаемого материала. Раскрыта структура личностного компонента профессионального самосовершенствования преподавателя и состав его мотивационно-ценностного аспекта. Проведено сравнение уровня сформированности мотивов самосовершенствования преподавателей и определены наиболее приоритетные - прагматичные и мотивы престижа, и наименее приоритетные - социальные, личностного развития и собственно педагогические. Отмечен индивидуальный характер профессионального самосовершенствования преподавателей и его связь с системой профессионального выбора. Представлены таблицы результатов проведения экспериментального исследования мотивов и ценностей самосовершенствования преподавателей.

Considered is the scientific feasibility and effectiveness of the experiment as a method of research phenomena. Detected are the features of psycho-pedagogical experiment: multilevel, complexity and breadth of range measurements. Analyzed are the phases of the experiment and the methods that were applied to each stage. Emphasized is the requirement of representativeness of sampling the selection of respondents. Disclosed is the representativeness as a requirement to conduct the experiments and as a property of the sample of the material. Characterized is the structure of components of personal and professional self-improvement lecturer composition of its motivational value aspect. Conducted is the comparison of the level of formation of self-motivation and teachers identified their top priority - and pragmatic reasons of prestige, and the least priority - social, personal development and their own teaching. Emphasized are the individual nature of professional self-improvement of teachers and its connection with the system of vocational choice. Posted is the table of results of experimental investigation of motives and values of self-teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського