Коломоєць Т. Г. Соціальна ефективність професійної діяльності фахівців корекційних закладів освіти України (на прикладі Дніпропетровської області) : автореф. дис. ... канд. соцiол. наук : 22.00.04 / Т. Г. Коломоєць; Харків. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. - Харків, 2015. - 23 c. - укp.Вирішено актуальну наукову проблему, що полягає у розробці концептуальних засад соціального аналізу та виміру соціальної ефективності професійної діяльності працівників корекційних закладів освіти, а також обгрунтуванні чинників та індикаторів, що уможливлюють її кількісно-якісне оцінювання з метою її підвищення. Уточнено зміст професійної діяльності, професіоналізму, ефективності та соціальної ефективності професійної діяльності, а також чинників, що на неї впливають. Побудовано ієрархію чинників професійної діяльності. Уточнено місію діяльності корекційних закладів освіти не тільки як системи спеціальних, соціокультурних, психолого-педагогічних і лікувальних методів і заходів психофізичної корекції дітей з особливими освітніми потребами, але і як соціальної сфери реалізації професійно-трудового потенціалу педагогічних працівників, кінцевим соціальним ефектом якого є формування у вихованців здатності до самооцінки своїх можливостей та успішної соціалізації в суспільстві. Побудовано теоретичну модель соціальної ефективності професійної діяльності на основі міждисциплінарного підходу. Подано методичний підхід до визначення соціальної ефективності професійної діяльності працівників корекційних закладів освіти та його кількісно-якісного оцінювання. Проведено аналіз результатів емпіричного соціологічного дослідження рівня соціальної ефективності професійної діяльності працівників корекційних закладів освіти Дніпропетровської області, виявлено недоліки, зокрема: недостатньо розгалуженою є мережа навчально-виховних (корекційних) закладів освіти, в яких надається комплексна допомога і підтримка дітям з особливими потребами; недостатнім є рівень забезпечення їх кваліфікованими кадрами; не створено належним чином спеціальних умов, необхідних для визначення ступеня компенсаторно-корекційного впливу на розвиток дитини з максимальним використанням її потенційних можливостей. На підставі виявлених недоліків у роботі окреслено перспективні шляхи удосконалення діяльності працівників освітніх, зокрема корекційних закладів, які спрямовані на більш успішну та ефективну соціалізацію та інтеграцію в суспільство дітей з особливими потребами. Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674*421.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА414126 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|