РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539534<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кулик Н. І. 
Професійно-орієнтована установка підлітка як системоутворюючий фактор готовності до професійного самовизначення / Н. І. Кулик // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 2. - С. 204-211. - Бібліогр.: 10 назв - укp.

На основі теоретичного аналізу досліджень вітчизняних і зарубіжних вчених зроблено спробу виявити звязок між структурними компонентами професійно-орієнтованої установки та компонентами готовності до професійного самовизначення. Розкрито роль професійно-орієнтованої установки у процесі підготовки старших підлітків до вибору професії. З’ясовано, що психологічна готовність підлітків до професійного самовизначення означає певну особистісну зрілість. Доведено, що професійне самовизначення неминуче породжує зіткнення різних цілей, інтересів, позицій, незбігання потреб в самоздійсненні і реальних можливостей, протиріччя між «Я-реальним», «Я-відображеним» і «Я-можливим», що призводить до виникнення внутрішньоособистісних конфліктів. Саме розвиток професійно-орієнтованої установки полегшує перебіг цього складного періоду. Зроблено висновок, що професійно-орієнтована установка є системоутворювальним фактором готовності до самовизначення, яке розвивається в навчально-виховному процесі освітнього закладу через організацію простору, насиченого професійними цінностями, і залежить від особистої активності підлітка.

На основе теоретического анализа исследований отечественных и зарубежных ученых предпринята попытка выявить связь между структурными компонентами профессионально- ориентированной установки и компонентами готовности к профессиональному самоопределению. Освещена роль профессионально-ориентированной установки в процессе подготовки старших подростков к выбору профессии. Выяснено, что психологическая готовность подростков к профессиональному самоопределению означает определенную личностную зрелость. Доказано, что профессиональное самоопределение неизбежно порождает столкновение различных целей, интересов, позиций, несовпадение потребностей в самоосуществлении и реальных возможностей, противоречия между «Я-реальным», «Я-отраженным» и «Я-возможным», что приводит к возникновению внутриличностных конфликтов. Именно развитие профессионально-ориентированной установки облегчает течение этого сложного периода. Сделан вывод, что профессионально-ориентированная установка является системообразующим фактором готовности к самоопределению, которое развивается в учебно-воспитательном процессе образовательного учреждения через организацию пространства, насыщенного профессиональными ценностями, и зависит от личной активности подростка.

On the basis of theoretical analysis of domestic and foreign research scientists attempt to identify the relationship between the structural components of professionally-oriented systems and components of readiness for professional self-determination. Lit role professionally oriented installation in preparation for older teens choice of profession. Found that adolescent psychological readiness to professional self-determination means certain personal maturity. Proved that professional self-determination inevitably generates collision of different goals, interests, attitudes , different needs, and self-realization of real possibilities, the contradictions between "I am real", "I reflected " and "I - possible" that leads to intrapersonal conflicts. It is the development of professionally oriented installation easier during this difficult period. Concluded that professionally -oriented setting is a factor which readiness for self-determination, which develops in the educational process through the organization of educational institution space saturated with professional values ​​and depends on the personal activity of a teenager.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського