РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539533<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Демида К. Є. 
Особливості впливу соціально-психологічних чинників на процес адаптації студентської молоді / К. Є. Демида // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 2. - С. 184-194. - Бібліогр.: 8 назв - укp.

Наведено огляд соціально-психологічних чинників, що впливають на процес адаптації студентської молоді до навчання у ВНЗ. Звернено увагу на необхідність урахування під час вивчення адаптації особистості, позитивної та негативної дії цих чинників. Констатовано, що позитивний вплив соціально-психологічних чинників на процес адаптації студентської молоді містить в собі стимулюючий до діяльності показник, відповідно – негативні чинники сповільнюють продуктивність реалізації діяльності. Виявлено соціальні чинники впливу на процес адаптації: нове навчальне середовище, нове соціально-психологічне середовище, новий інформаційний, когнітивний і дидактичний простір, чинник професійного середовища. Проведено опитування 151-го респондента, студента-першокурсника, віком 15 – 18-ти років на базі Вінницького будівельного технікуму з метою виявлення їх ставлення до нового життя та навчання у ВНЗ. Встановлено, що з початком нового етапу навчання у ВНЗ, життя більшості респондентів, стало кращим. Студенти оптимістично налаштовані щодо нової соціальної ролі. Попри те, що студентське життя стало кращим, велика кількість респондентів зазначає, що власне їх життя стало важчим. Зроблено висновок, що вступ до ВНЗ завжди пов’язаний зі значними соціально- психологічними змінами.

Представлен обзор социально-психологических факторов, влияющих на процесс адаптации студенческой молодежи к обучению в ВУЗ. Обращено особое внимание на необходимость учета при изучении адаптации личности положительного и отрицательного действия этих факторов. Констатировано, что положительное влияние социально-психологических факторов на процесс адаптации студенческой молодежи имеет стимулирующий к деяльности показатель, соответственно отрицательные факторы замедляют продуктивность реализации деятельности. Выявлены социальные факторы влияния на процес адаптациии: новая учебная среда, новая социально-психологическая среда, новое информационное, когнитивное и дидактическое пространство, фактор профессиональной среды. Проведен опрос 151-го респондента, студента-первокурсника, в возрасте 15 – 18 лет на базе Винницкого строительного техникума с целью выявления их отношения к новой жизни и учебе в ВУЗ. Выявлено, что с началом нового этапа обучения в техникуме жизнь большинства респондентов улучшилась. Студенты оптимистически настроены к своей новой социальной роли. Сделан вывод, что хотя респонденты и отметили, что их студенческая жизнь стала лучше, но сама жизнь стала тяжелей, потому что вступив в учебное заведение, они столкнулись с множеством социально-психологических изменений.

Presented review of social and psychological factors that influence the process of adapting students to study at university. Attention is paid to the need to take into account when studying the adaptation of the individual, positive and negative influence of these factors. Estimated that the positive impact of social and psychological factors in the adaptation of the young student has a stimulating activity to the rate, respectively - the negative factors hindering the performance of the implementation activities. Found social factors influence the adaptation process: a new learning environment, new social and psychological environment, new information , cognitive and didactic space factor in the professional environment. Сonducted a survey of 151 respondents from among first-year students, aged 15 - 18 years at the college building Vinnitsa, in order to identify their relationship to a new life and study at the university. Established that the beginning of a new phase of training in universities of most respondents was the best. Students are optimistic about the new social role. Contrary to what student life is better, many respondents said that their own life has become more difficult. It is concluded that university admissions is always associated with many social and psychological changes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського