РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539530<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Рощіна С. М. 
Особливості комунікативної взаємодії вчителів та учнів / С. М. Рощіна // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 2. - С. 140-148. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Розкрито особливості комунікативної взаємодії вчителів та учнів у навчальній діяльності і вільному спілкуванні. З’ясовано причини негативних явищ у цьому процесі. Наведено експериментальні дані щодо параметрів професійного мовлення вчителів і характеристик усного та писемного мовлення старшокласників гімназій, проведених під час пілотажного дослідження, у школах Миколаєва та Херсона. Виявлено ступені сформованості у вчителів таких умінь: виражати думку різними способами, тобто володіти синонімією на різних рівнях – від лексичного до синтаксичного; розмежовувати схожі за звучанням, але різні за значенням слова (володіння паронімією); розрізняти ззовні однакові, але різні за смислом висловлювання (володіння омонімією, розуміння багатозначності – діапазон словникового запасу) тощо. Відзначено, що володіючи змістовністю, логічністю, точністю, ясністю, емоційною та фонетичною виразністю, яскравістю та образністю, більшість вчителів, особливо негуманітарних предметів, потребують додаткової психолого-методичної підготовки з вільним оперуванням мовлення.

Раскрыты особенности коммуникативного взаимодействия учителей и учеников в процессе обучения и свободного общения. Выяснены причины негативных явлений в этом процессе. Приведены экспериментальные данные о параметрах профессиональной речи учителей и характеристик устной и письменной речи учащихся старших классов гимназий, проведенных во время пилотажного исследования в школах Николаева, Херсона. Выявлены ступени сформированности в учителей умений высказывать мысль разными способами, владеть синонимией на разных уровнях от лексического до синтаксического; распознавать похожие по звучанию, но разные по значению слова, владеть паронимией; распознавать внешне одинаковые, но разные по смыслу высказывания и др. Отмечено, что владея этими качествами большинство учителей, особенно негуманитарных предметов, нуждается в дополнительной психолого-методической подготовке для свободного владения языка.

Disclosed the features of communicative interaction of teachers and students in the learning process and free communication. Identify causes of adverse events in this process. Imposed by the experimental data on the parameters of the professional voice of teachers and characteristics of speech and writing senior students of high schools, conducted during the pilot study in schools Nikolayev, Kherson. The results of the study revealed stage in the formation of teachers' abilities to express the idea in different ways, hold synonymy at different levels from the lexical to syntactic, recognize similar in sound but different in meaning of the word, hold Paronyms, recognize externally identical, Hb different in meaning statements, possession of homonymy , understand mnogoznachimost range slovarevogo stock; linguistic methods to correlate with the tasks and conditions of communication, organize language communication taking into account social norms of behavior, feel and respect due to the specifics of the national language means; statement to distinguish right from wrong, to correlate them with the language rules. Noted that possessing these qualities, most of the teachers, especially non-humanitarian subjects in need of additional psychological and methodical preparation for fluency.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ш141.14-719

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського