РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539525<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кряжев П. В. 
Світова вища освіта: особливості еволюції / П. В. Кряжев // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 2. - С. 88-97. - Бібліогр.: 15 назв - укp.

Розглянуто особливості еволюції світової вищої освіти. Розкрито сутність моделей еволюції вищої школи розвинених країн світу й колишнього Радянського Союзу, їхні ознаки та характерні риси. Представлено моделі університетської освіти: Паризький університет (1215 р.), заснований шляхом об’єднання декількох церковних колежів, модель дослідницького (навчально-наукового) університету у Пруссії в ХІХ столітті, в основі якої – принцип академічної свободи у проведенні досліджень і в організації навчального процесу, британська модель - основу якої складають “старі” англійські університети – Оксфорд (1117 р.) і Кембридж (1209 р.), модель загальної вищої освіти Японії на межі ХХ – ХХІ ст. Визначено фундаментальні стадії еволюції світової вищої освіти: елітарна вища школа, масова вища школа і загальна вища школа. На основі узагальнення встановлено, що заклад із назвою “університет”, що підкреслює об’єднаність (спільність) кількох навчальних структур і спілок студентів, був започаткований у м. Болонья у 1088 р., коли болонський легіст Ірнерій почав читати публічні лекції з римського права. Основою моделі Болонського університету (юридичного закладу – universitas legum) став зразок студентського самоуправління (асоціація студентів – universitas scholarium), які наймали на роботу професорів і визначали рівень їх оплати. Розглянуто особливості “ідеального” університету, подано список вимог до університету міністра освіти Пруссії Вільгельма фон Гумбольдта.

Рассмотрены особенности эволюции мирового высшего образования. Раскрыта сущность моделей эволюции высшей школы развитых стран мира и бывшего Советского Союза, их признаки и характерные черты. Представлены модели университетского образования: Парижский университет (1215 г.), основанный путем объединения нескольких церковных колледжей, модель исследовательского (учебно-научного) университета в Пруссии в XIX ст., в основе которой - принцип академической свободы в проведении исследований и в организации учебного процесса, британская модель - основу которой составляют «старые» английские университеты - Оксфорд (1117 г.) и Кембридж (1209 г.), модель общего высшего образования Японии на рубеже ХХ - ХХI вв. Определены фундаментальные стадии эволюции мирового высшего образования: элитарная высшая школа, массовая высшая школа и общая высшая школа. На основе обобщения установлено, что заведение под названием "университет", что подчеркивает объединенность (общность) нескольких учебных структур и союзов студентов, был основан в г. Болонья в 1088 г., когда болонский легист Ирнерий начал читать публичные лекции по римскому праву. Основой модели Болонского университета (юридического заведения - universitas legum) стал примером студенческого самоуправления (ассоциация студентов - universitas scholarium), которые нанимали на работу профессоров и определяли уровень их оплаты. Рассмотрены особенности "идеального" ​​университета, перечислены требования к университету министра образования Пруссии Вильгельма фон Гумбольдта.

Consider features of the evolution of the world of higher education. Disclosure evolution models Graduate School of developed countries and the former Soviet Union, their attributes and characteristics . Presented model of university education: the University of Paris (1215), founded by combining several ecclesiastical colleges, research model (Training and Research) University of Prussia in the XIX century , which is based - the principle of academic freedom in research and in the educational process , the British model which is based on the "old" English universities - Oxford (1117) and Cambridge (1209), the model of general higher education in Japan at the turn of the XX - XXI centuries. Defined three fundamental stages in the evolution of the world of higher education: an elite high school, high school and mass general high school. On the basis of generalizations found that a place called "university" that emphasizes togetherness (common) several educational institutions and student unions, was founded in Bologna in 1088, when Bologna legistov Irnerius began public lectures on Roman law. Basis of the model of the University of Bologna (legal institution - universitas legum) became the primacy of student government (Association of Students-universitas scholarium), that employ professors and the level of their payment. Consider the features of the "ideal" university requirements listed in university education minister of Prussia Wilhelm von Humboldt.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського