РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539522<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Гончар О. В. 
Ідея педагогічної взаємодії суб'єктів навчального процесу вищої школи України на межі ХХІ століття / О. В. Гончар // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 2. - С. 30-41. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Простежено динаміку зміни поглядів на сутність реалізації педагогічної взаємодії за умов нової суспільно-економічної та історичної ситуації – інтеграції України у світовий освітній простір (1991 р. – межа ХХІ ст.). Охарактеризовано особливості реалізації педагогічної взаємодії учасників навчального процесу за умов вищої освіти незалежної України. Обгрунтовано, що саме в цей період відбувалось переосмислення ціннісного наповнення ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу. На основі узагальнення визначено досліджуваний етап як якісно новий історичний період розуміння сутності поняття «педагогічна взаємодія», зорієнтований на розвиток суб’єкт-суб’єктних відносин учасників навчального процесу, становлення їх особистості за нових соціокультурних умов. Відзначено, що це часи загального «олюднення» процесу освіти, зміни парадигм, концепцій та підходів до ідеї педагогічної взаємодії. Зроблено висновок, що незважаючи на виразну чітку тенденцію доцільного інтегрування різних концепцій та, відповідно, застосування адекватних форм ы методів реалізації ідеї педагогічної взаємодії, студенти ВНЗ України кінця ХХ ст. не стали повною мірою суб’єктами педагогічного процесу.

Прослежена динамика изменения взглядов на сущность реализации педагогического взаимодействия в условиях новой общественно-экономической и исторической ситуации - интеграции Украины в мировое образовательное пространство (1991 г. - предел XXI в.)​. Охарактеризованы особенности реализации педагогического взаимодействия участников учебного процесса в условиях высшего образования независимой Украины. Обосновано, что именно в этот период происходило переосмысление ценностного наполнения идеи педагогического взаимодействия участников учебного процесса. На основе обобщения определен исследуемый этап как качественно новый исторический период понимания сущности понятия «педагогическое взаимодействие», ориентированный на развитие субъект-субъектных отношений участников учебного процесса, становления их личности в новых социокультурных условиях. Отмечено, что это времена всеобщего «очеловечивания» процесса образования, смены парадигм, концепций и подходов к идее педагогического взаимодействия. Сделан вывод, что несмотря на выразительную четкую тенденцию целесообразного интегрирования различных концепций и, соответственно, применения адекватных форм и методов реализации идеи педагогического взаимодействия, студенты ВУЗ Украины конца ХХ в. не стали в полной мере субъектами педагогического процесса.

Traced the dynamics of change attitudes towards the realization of the essence of pedagogical interaction in the new socio-economic situation and - Ukraine's integration into the world educational space (1991 - limit the XXI century). Characterized by features of the implementation of pedagogical interaction between participants of the educational process in terms of higher education of the independent Ukraine, reasonably, that in this period is redefining the idea of ​​filling the valuable pedagogical interaction between participants of the educational process. On the basis of summarizing the study is defined as a qualitatively new stage of historical period, the understanding of the concept of "pedagogical interaction", focused on the development of subject-subject relations participants of the educational process, the formation of their personality in the new social and cultural conditions. Noted that this was the time of the universal "humanization" of the process of education, a paradigm shift, concepts and approaches to the idea of ​​pedagogical interaction. Inferred that, despite the clear trend expressive, purposeful integration of different concepts and, consequently, the application of appropriate forms and methods of implementation of the idea of pedagogical interaction, university students in Ukraine at the end of the twentieth century did not become fully subjects of pedagogical process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського