РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539174<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Сергеева Т. В. 
Принципы эко-гуманистического саморазвития личности / Т. В. Сергеева // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 86-91. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Изложены принципы эко-гуманистической технологии саморазвития (ЭГТСР), которая направлена на воспитание в условиях вузовского обучения экзистенциально эффективной личности студента. Перечень когнитивных и смысловых ресурсов такой личности представлен в формате индивидуально-смысловой когнитивной структуры. Введена концепция когнитивного воспитания, обеспечивающего синергию экзистенциальной и обучающей ситуаций. Обоснована целесообразность когнитивного и личностного развития на уровне смыслов. Представлены метакогнитивные знания как основа обучения и воспитания и освещены принципы «когнитивного воспитания» (принципы экзистенциальности, оптимальности, субъектности), на которых базируется целенаправленное саморазвитие личности в контролируемых условиях обучения. Отмечено повышение эффективности саморазвития за счет нарастания синергизма при использовании ЭГТСР, что подтверждает преимущество целенаправленного развития личности в ее целостности на основе моделирования экзистенциальной ситуации саморазвития. Реализация принципов экзистенциальности, оптимальности и субъектности в контексте трансформации традиционного обучения в ЭГТСР представлена в виде схемы.

Викладено принципи еко-гуманістичної технології саморозвитку (ЕГТСР), яка спрямована на виховання за умов вузівського навчання екзистенціально ефективної особистості студента. Перелік когнітивних і смислових ресурсів такої особистості розглянуто у форматі індивідуально-смислової когнітивної структури. Введено концепцію когнітивного виховання, що забезпечує синергію екзистенціальної та навчальної ситуацій. Обгрунтовано доцільність когнітивного й особистісного розвитку на рівні смислів. Розглянуто метакогнітивні знання як основу навчання і виховання, розкрито принципи «когнітивного виховання» (принципи екзистенціальної, оптимальності, суб'єктності), на яких базується цілеспрямований саморозвиток особистості за контрольованих умов навчання. Відзначено підвищення ефективності саморозвитку за рахунок наростання синергізму за використання ЕГТСР, що підтверджує перевагу цілеспрямованого розвитку особистості в її цілісності на основі моделювання екзистенціальної ситуації саморозвитку. Реалізацію принципів екзистенціальності, оптимальності та суб'єктності в контексті трансформації традиційного навчання в ЕГТСР наведено у вигляді схеми.

Theoretical, methodological and practical results of research of eco-humanistic personality's self-development are presented in the article. The existential model that reflects the synergistic nature of the process is developed. Psychological content and mechanisms of the self-development process based on the analysis of theoretical approaches and results are revealed. Phenomenon of self-development process of synergy is discovered, the growth of which is e breadth of the individual's sense-cognitive orientation. The interactive metacognitive course is developed; personality's self-development is presented. Cognitive and sense resources of the existentially effective personality in the individual sense-cognitive structure format and the concept of cognitive building, which provides synergy of existential training situations, are considered; the need of cognitive and personal development at the level of senses is proved metacognitive knowledge and principles of existentiality, optimality and proactivity are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю935.213.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського