РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000528880<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Андрющенко Т. 
Аксіологічний аспект проблеми формування здоров'язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку / Т. Андрющенко // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 78-81. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обговорено сутність понять “аксіологія”, “аксіологічний підхід”, “ціннісне ставлення”, “ціннісне ставлення до здоров’я”. Розкрито аксіологічний аспект педагогічних умов, етапів навчальної діяльності та змісту формування здоров’язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку. Зазначено, що експериментальна модель формування здоров’язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку передбачає проведення поетапної цілеспрямованої роботи. Виділено три послідовні та взаємопов’язані етапи такої роботи – мотиваційний, теоретичний і практичний. Підкреслено, що збереженню соціального здоров’я сприяють такі навички: ефективного спілкування; співчуття; розв’язування конфліктів, поведінки за умов тиску, погроз (уміння виявляти прояви дискримінації, відстоювати свою позицію та відмовлятися від небажаних пропозицій); спільної діяльності (вміння бути “членом команди”, визнавати внесок інших у спільну роботу). З’ясовано, що одним із пріоритетних завдань дошкільної освіти є формування в дітей дошкільного віку здоров’язбережувальної компетентності на основі аксіологічного підходу.

Обсуждена сущность понятий “аксиология”, “аксиологический подход”, “ценностное отношение”, “ценностное отношение к здоровью”. Раскрыт аксиологический аспект педагогических условий, этапов учебной деятельности и содержания формирования сохраняющей здоровье компетентности у детей дошкольного возраста. Замечено, что экспериментальная модель формирования сохраняющей здоровье компетентности у детей дошкольного возраста предусматривает проведение поэтапной целенаправленной работы. Выделены три последовательные и взаимосвязанные этапы такой работы − мотивационный, теоретический и практический. Подчеркнуто, что сохранению социального здоровья способствуют навыки эффективного общения, сочувствия, решения конфликтов, поведения в условиях давления, угроз, совместной деятельности. Выяснено, что одной из приоритетных задач дошкольного образования является формирование у детей дошкольного возраста сохраняющей здоровье компетентности на основе аксиологического подхода.

Discussed the nature of the concepts of “axiology”, “axiological approach”, “value ratio” and “value related to health”. It’s disclosed axiological aspect of pedagogical conditions, stages of learning activity and the content of the formation of preserving the health of competence in preschool children. It’s noted that the experimental model of the health-preserving competence in preschool children provides for a phased purposeful work. It’s divided into three consecutive and interlinked stages of this work − motivational, theoretical and practical. Stressed that the preservation of the social health contribute to effective communication skills, empathy, conflict resolution, behavior in the face of pressure, threats (the ability to identify discrimination, to defend its position and refuse unwanted sentences); joint activity (the ability to be a “team member”, to recognize the contributions of others to work together). It was found that one of the priorities of preschool education is to develop in children of preschool age preserving health competence on the basis of axiological approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського